2016-10-19, 15:43
Medlem
Fenixnewborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Islam börjar med "aya" (tecken)
Bogomils filosofi börjar med "arche" s.k. (Maddatolvojod)
Våra olika grunder skapar denna förvirring som du idag ser hända. Vill du prata om metafysik inom Islam så måste vi reda ut vad systemen baseras på från början.
Vill du prata om hijab så bör du först lära dig vad ovanstående innebär för att senare komma under fund med andra betydelser såsom janin och sadr,shaghaf,qalb och foad. Sedan kan vi också diskutera hijab om du vill.. Men jag diskuterar inte utifrån din filosofiska världsuppfattning men jag förkastar den inte heller.
Du är en fantastisk reklam för islams hjärntvättmaskineri. Du har verkligen gått på myterna som muhammed skapade. Vilken chock du skulle få om du avprogrammerades från vidskeplighetens medvetandetrojan.

Du har avhumaniserat kvinnan och förstår det inte.

Imponerande medvetandestyrning
Citera
2016-10-19, 16:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenixnewborn
Du är en fantastisk reklam för islams hjärntvättmaskineri. Du har verkligen gått på myterna som muhammed skapade. Vilken chock du skulle få om du avprogrammerades från vidskeplighetens medvetandetrojan.

Bör vi överväga att skapa ett officiellt deprogrammerings-projekt för zombifierade muslimer?

Kanske något för för den förvirrade myndigheten om samordning av för eller emot extremism att ta itu med.
Citera
2016-10-19, 17:29
Medlem
KortStubins avatar
Eftersom diskussionerna har kommit en bra bit från topic så har det resulterat i att hel del inlägg raderats för just OT. Fler inlägg kan komma att åtgärdas.
/Moderator
Citera
2016-10-19, 17:39
Medlem
jo och jag förstår de giftas bort har slöja på huvdet vara underdådig manen och föda flera barn
Inte får äga nåt tråkigt liv eller
Citera
2016-10-19, 17:43
Medlem
Professor.Wers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
Igår på hela Sverige bakar så jag en muslim med slöja och näs piercing? Är de verkligen tillåtet enligt islam eller är hon en rebel? Blev förvånad iallafall.

Vad som är haram är till stor del subjektivt. Fallet är inte enbart att Islam har förändrats genom historien, utan fallet att just nu råder högst delade åsikter. Det är lätt att tro att Islam är ett enhetligt begrepp - eftersom alla troende är övertygade om att just en tolkning är sann (och det är alltid deras egen tolkning) men Islam är beroende på tid, kultur och kontext. En del talar till och med om ''min Islam'' som sanning är något man äger.

Ur en historisk synvinkel ter det sig obetydligt av vad som faktiskt står i heliga böcker.....exegeter trollar fram och trollar bort, det som var svart kan lika väl bli vitt! Förr var slaveriet tillåtet sedan blev det strängt förbjudet! Folk väljer till och med ut historisk belagd fakta på ett selektivt sätt. Bibeln som exempel är så osammanhängande att den inte kan granskas med vanliga, historiska metoder, så då hittar man på egna sätt i stället. Säger en aning om hur lite sanning betyder i praktiken.
Citera
2016-10-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenfylden
Tvärtom, de är mycket stolta över att vara muslimer. T.o.m de få som lämnat Islam är ändå mycket positivt inställda till Islam, de lämnade för att de inte kunde tro på att en gud existerar, inte för att Islam förtryckte dom.

Många kvinnor konverterar dessutom till Islam....

Vi ser ju även många kvinnor i västvärlden (feminister och andra vänsterfolk) som diggar Islam.
Många "diggar" Islam av rädsla.
Jag är också nyfiken på hur du kan känna till varje fall av avhoppande muslimska kvinnor, eller hittar du på?
Citera
2016-10-20, 05:48
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenfylden
Tvärtom, de är mycket stolta över att vara muslimer. T.o.m de få som lämnat Islam är ändå mycket positivt inställda till Islam, de lämnade för att de inte kunde tro på att en gud existerar, inte för att Islam förtryckte dom.

Många kvinnor konverterar dessutom till Islam....

Vi ser ju även många kvinnor i västvärlden (feminister och andra vänsterfolk) som diggar Islam.
Gå till Youtube och kolla "ex muslim woman" eller klicka på denna länk nedan. Trots de sociala kostnader som det innebär att lämna Islam förklarar kvinnorna, offentligt på internet, varför de tycker att det är nödvändigt att förskjuta denna religion.

https://www.youtube.com/results?search_query=ex+muslim+woman
Citera
2016-10-20, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Många "diggar" Islam av rädsla.
Jag är också nyfiken på hur du kan känna till varje fall av avhoppande muslimska kvinnor, eller hittar du på?
Det finns ingenting att vara rädd för om man vill lämna Islam och exempelvis dyrka ett äpple. Det är mer prat om hot än hotet i verkligheten. För att fastställa och etablera påhittade hotet så tar ni fram några youtube länk som visar kvinnor som vars bakgrund ingen vet något om och som säger saker i form av påståenden. Du tror att ett ämnes aktualitet är samma sak som fakta..
Citera
2016-10-20, 13:19
Medlem
Citat:
Det finns ingenting att vara rädd för om man vill lämna Islam och exempelvis dyrka ett äpple. Det är mer prat om hot än hotet i verkligheten. För att fastställa och etablera påhittade hotet så tar ni fram några youtube länk som visar kvinnor som vars bakgrund ingen vet något om och som säger saker i form av påståenden. Du tror att ett ämnes aktualitet är samma sak som fakta..
Fast jag vet att det finns muslimer som tycker apostasi ska straffas med döden. Det vet du också.
Citera
2016-10-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Fast jag vet att det finns muslimer som tycker apostasi ska straffas med döden. Det vet du också.
Tycka kan man väl göra! Finns svenskar som "tycker" att man ska döda alla flyktingar. Finns amerikaner som tycker att man ska göra x.. Allt någon tycker som muslim behöver inte vara Islams tyckande..
Citera
2016-10-20, 13:38
Medlem
Citat:
Tycka kan man väl göra! Finns svenskar som "tycker" att man ska döda alla flyktingar. Finns amerikaner som tycker att man ska göra x.. Allt någon tycker som muslim behöver inte vara Islams tyckande..
Oftast så tycker dom det genom sin religiösa tro. Dom tolkar sin skrift så, helt enkelt.
Och vissa lär ut detta tankesätt till barn.
Citera
2016-10-20, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenixnewborn

Så försök omprogrammera mig utan att själv bli omprogrammerad! Om nu den mannen var så inkompetent som ni vill framställa saken borde du snarare vara nyfiken på hur han lyckats med allt detta? Jag har läst Koranen och kan den.. Jag har aldrig sett liknande bok i hela mitt liv.. Det är inga mänskliga ord och kompositioner. Den kan inte skrivits av någon eller några personer.. Den är konstig på många sätt. Vissa kan också tröttna på att man upplever den skrämmande sant men i smyg "tjuvläser" den ibland.. Konsten är inte att alla läser den, konsten ligger i att många som förnekar den tjuvläser den i sin ensamhet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in