2016-10-20, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Så försök omprogrammera mig utan att själv bli omprogrammerad! Om nu den mannen var så inkompetent som ni vill framställa saken borde du snarare vara nyfiken på hur han lyckats med allt detta? Jag har läst Koranen och kan den.. Jag har aldrig sett liknande bok i hela mitt liv.. Det är inga mänskliga ord och kompositioner. Den kan inte skrivits av någon eller några personer.. Den är konstig på många sätt. Vissa kan också tröttna på att man upplever den skrämmande sant men i smyg "tjuvläser" den ibland.. Konsten är inte att alla läser den, konsten ligger i att många som förnekar den tjuvläser den i sin ensamhet..
Vad i Koranen skulle inte kunna varit skrivit av en människa, alltså komma från en människa?
Citera
2016-10-20, 14:26
Medlem
Fenixnewborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenixnewborn
Du är en fantastisk reklam för islams hjärntvättmaskineri. Du har verkligen gått på myterna som muhammed skapade. Vilken chock du skulle få om du avprogrammerades från vidskeplighetens medvetandetrojan.

Du har avhumaniserat kvinnan och förstår det inte.

Imponerande medvetandestyrning

Citat:
Så försök omprogrammera mig utan att själv bli omprogrammerad! 1 / Om nu den mannen var så inkompetent som ni vill framställa saken borde du snarare vara nyfiken på hur han lyckats med allt detta? Jag har läst Koranen och kan den.. Jag har aldrig sett liknande bok i hela mitt liv.. 2 / Det är inga mänskliga ord och kompositioner. Den kan inte skrivits av någon eller några personer.. Den är konstig på många sätt. Vissa kan också tröttna på att man upplever den skrämmande sant men i smyg "tjuvläser" den ibland.. Konsten är inte att alla läser den, konsten ligger i att många som förnekar den tjuvläser den i sin ensamhet..
1. Koranrabblandet skapar en hypnosrelaterad dyslexi hos läsaren och här visar du ett påtagligt exempel på detta. Hur fick du det till att jag framställde muhammed som inkompetent? Tvärtom tillskriver jag honom hög kompetens som förvillare och medvetandeprogrammerare.

2. Samtliga ord i koranen är mänskliga! Hur kan du få det till något annat när alla ord återfinns i ordböcker och lexikion?

Din ökengud allah kan inte skriva (vilket är vad du antyder)

Sammantaget visar du åter upp hur ditt koranprogrammerade medvetande distanserar dig från verkligheten
Citera
2016-10-20, 19:10
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Så försök omprogrammera mig utan att själv bli omprogrammerad! Om nu den mannen var så inkompetent som ni vill framställa saken borde du snarare vara nyfiken på hur han lyckats med allt detta? Jag har läst Koranen och kan den.. Jag har aldrig sett liknande bok i hela mitt liv.. Det är inga mänskliga ord och kompositioner. Den kan inte skrivits av någon eller några personer.. Den är konstig på många sätt. Vissa kan också tröttna på att man upplever den skrämmande sant men i smyg "tjuvläser" den ibland.. Konsten är inte att alla läser den, konsten ligger i att många som förnekar den tjuvläser den i sin ensamhet..

"Djävulsbibeln" är inte lik någon annan bok och det hävdas att den skrevs på en enda natt.. Med vems hjälp? Djävulens. Nu tror jag inte på detta men det är en annan historia.

"For false christs and false prophets will rise and show great signs and wonders to deceive, if possible, even the elect." Matt. 24:24 Och koranen är ett av dessa "wonders"/mirakel och tecken eftersom ni själva går ut och säger "en människa kan inte ha skrivit koranen, det är omöjligt" och liknande förvåning över bokens innehåll.

Vem är Allah överhuvudtaget? Varför inte ha samma/gemensamma namn som kristna och judar använder när de hänvisar eller talar om Gud? Tydligen kan det inte vara samma gud och enligt koranen står det "and Allah is the best of deceivers". Därför är det inte heller konstigt med Taqiyya regeln inom islam. Profeten Mohammed gör det hela mer uppenbart och bekräftar "and false prophets will rise and show great signs and wonders to deceive".
Citera
2016-10-20, 20:23
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Du kan vara drabbad av ett grupptryck som brukar omnämnas som masspykos.. en psykos för psykotiker ter sig verklig, utan att ha ett spår av verklighetsanknytning.

Gruppmekanismen grupptryk är betydigt starkare i arabiska samhällen iom man saknar bl.a industriell utveeckling el fokus på detaljer. Där du finner förklaringen och inte den religiösa fanatik som en liten klick araber medelst mental sadism utövat på omgivningen i trakter där islam skulle implementeras. Men då detta försigick långt innan du föddes, så tror du idag att det är så magic att innehållet i koranen är unikt, NOPE.

Dikt, inifrån ut.
"Din" (han är ju lika mycket din som att tomten är min) berömde profet, var iofs en mentalt förvirrad man , för dig en förebild.. vilket säger mycket om dig och om er, som inte kommer ur psykosen riktigt utan direkt ÖVERTOLKAR , frågan är om det inte är värre än att i det insiktslösa psykotiska tilltåndet sakna förstånd att kunna värja sig utan rabbla rappakalja dagarna i ända.. i patologiskt och aggressivt agiterande offensivt flöde , ska man komma ihåg.

Jag tycker nog det är oroväkande att i detta århundrade försöka gå i hans fotspår. Allt är så genomskinligt, iom kännedomen om frälsaren Jesus , en frontfigur som araber försökt kapa, på egensinnigt språkbruk. Mycket lättgenomkådligt (ohederligt)' (särskilt för dem som är religiösa eller lite kulturellt medvetna och ej beredda att hyckla, kan det vara v. outhärdligt att behöva där det påkrävs att stå ut med islams ytliga slarv. (och precis, man står inte ut)

Så nejdu, du har ett stycke dikt o krigspoesi i handen när du har koran i handen, mer magiskt än så kan sådan bok aldrig bli, den har ju lågt värde i världen.

Skulle den vara vad du tror då skulle den ha en helt annan renommé i världen, det är enbart barbarer med dåligt intressse för livet som sådant som öht tar sig tid att "uppskatta den att vara något exeptionellt" , att läsa och tro på den dessutom, blir antingen konlikt eller omfattande galenskap.

Och så dem som ser boken som kultur för sådana är ju allt kultur, ett streck på vitt papper upp till analys.....
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-10-20 kl. 20:31.
Citera
2016-10-20, 20:31
Medlem
Jag tror att de allra flesta muslimska tjejer uppskattar den frihet de får i Sverige. Det är bara de mest förtryckta som är bundna till fanatiska muslimska män som inte kommer loss. Man ser det på stan att det är egentligen bara ett fåtal muslimska tjejer som behåller den klädsel som de var tvingade att ha i sina hemländer.

Det är ju en av de bästa sakerna med Sverige. De flyr till Sverige för att få frihet.

Just därför är det en oerhörd skandal att feministerna i Sverige så totalt sviker de muslimska tjejer som inte kommer bort från det extrema muslimska förtrycket trots att de kommit till Sverige. Trots att det är en minoritet så talar vi om minst 50.000 om inte fler muslimska kvinnor som inte fått sin frihet utan lever under förtryck i Sverige.

Själv är jag övertygad om att även fast vi har religionsfrihet så är religioner något som vi måste sträva efter ska ha så lite makt som möjligt. Så att folk kan bli fria och leva sina liv såsom de borde ha rätt till.

Men det finns starka krafter för att införa mer av muslimsk tradition, regler och sånt som är helt vidrigt och det stöds av en stor del av den politiska eliten i sverige, inte minst feministerna vilket är helt häpnadsväckande.
Citera
2016-10-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
http://www.synonymer.se/?query=tv%E5ng

Synonymer till tvång:

HOT, tvingande, förtryck, våld, tyranni, terror; press, tryck, ok; nödtvång, nöd, krav, obligatorium

...

https://sv.wiktionary.org/wiki/tv%C3%A5ng

tvång:

det att någon förmår eller tvingar en person, OFTA med våld, att utföra handlingar den annars inte skulle gjort

(Min kommentar: Notera att det inte rör sig exlusivt om våld).

Kapitaliseringer är mina.

Då var det som jag skrev ju.

Citat:
Du ser inte ner på kvinnor ... MEN anser att dom tillhör botten av näringskedjan.

Ja, precis.

Citat:
Du har ännu inte kommit med riktiga belägg.

Jag gav ju belägg innan, om du läser mitt tidigare svar.

Citat:
1/ Varför 2%?

2/ Min fråga var: Borde du underkaste dig kvinnor som är "bättra" än dig (oavsett procentsats)? Får jag ett svar?

1) Av all världens kvinnor så är det en vild gissning att ynka 2% som är starkare och i bättre hormonell balans. Rätt obetydligt då en kvinna aldrig skulle kunna matcha sig med mig.

2) Om de kan få mig att underkasta mig i deras vägnar så är det min skyldighet att göra det.
Citera
2016-10-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Då var det som jag skrev ju.

Ja, precis.

Jag gav ju belägg innan, om du läser mitt tidigare svar.

1) Av all världens kvinnor så är det en vild gissning att ynka 2% som är starkare och i bättre hormonell balans. Rätt obetydligt då en kvinna aldrig skulle kunna matcha sig med mig.

2) Om de kan få mig att underkasta mig i deras vägnar så är det min skyldighet att göra det.
Underkastar du dig alla som är starkare än dig? Varför?
Citera
2016-10-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vad menas " de vet inte bättre!" ?

Är man uppvuxen med det och att det tillhör normaliteten så vet man nog inte bättre utan tar det för givet.

Citat:
Ja det är möjligt, men många muslimska kvinnor i sverige vill inte bära "slöja" och gör inte det i heller, men det bero på de har inte "släktingar" som står över dem. Typ muslimska kvinnor från Indonesien är det få som bär slöja i sverige. :P Bland annat min fru...

Deras tankegångar förändras när man kommer får en egen vilja. Det finns inga rättsliga konsekvenser att inte använda slöja i Sverige vilket det finns i andra länder där det är tvång på det.

Citat:
Det är tvång, när man blir tvingad till något. Du kan läsa om Masih Alinejad och hennes kampanj.
http://www.middleeasteye.net/news/iranian-men-wear-hijabs-women-protest-headscarf-law-645609373

Ja, precis.. tvång när man blir tvingad till något.. =)

Citat:
Undrar varför de protesterar så intensivt om det är inte under tvång de måste bära det. Lämnar tjejen islam så hade hon sluppit det. Utom Iran...

De vill slippa konsekvenser förmodligen.
Citera
2016-10-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Underkastar du dig alla som är starkare än dig? Varför?

Nej. Jag underkastar mig den som är bättre än mig och om den personen kan få mig att underkasta sig denne.

Varför? Tja, därför att han kan.
Citera
2016-10-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Nej. Jag underkastar mig den som är bättre än mig och om den personen kan få mig att underkasta sig denne.

Varför? Tja, därför att han kan.
Ja, men varför anser du att det är en skyldighet?
Citera
2016-10-21, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, men varför anser du att det är en skyldighet?

Det är ingen skyldighet men med andra ord så är det den starkes rätt gentemot den svage.

I sann bemärkelse så existerar den innebörden enbart om man vill att det ska existera. Det finns ingen skyldighet då ordet i sig är en illusion som bygger på förtroende som nödvändigtvis inte måste finnas.
Citera
2016-10-21, 04:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenfylden
Tvärtom, de är mycket stolta över att vara muslimer. T.o.m de få som lämnat Islam är ändå mycket positivt inställda till Islam, de lämnade för att de inte kunde tro på att en gud existerar, inte för att Islam förtryckte dom.

Många kvinnor konverterar dessutom till Islam....

Vi ser ju även många kvinnor i västvärlden (feminister och andra vänsterfolk) som diggar Islam.

Har du ett mera precist underlag än bara vag anekdotisk information om antalet kvinnor som ändrar sin relation till islam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in