Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Så försök omprogrammera mig utan att själv bli omprogrammerad! Om nu den mannen var så inkompetent som ni vill framställa saken borde du snarare vara nyfiken på hur han lyckats med allt detta? Jag har läst Koranen och kan den.. Jag har aldrig sett liknande bok i hela mitt liv.. Det är inga mänskliga ord och kompositioner. Den kan inte skrivits av någon eller några personer.. Den är konstig på många sätt. Vissa kan också tröttna på att man upplever den skrämmande sant men i smyg "tjuvläser" den ibland.. Konsten är inte att alla läser den, konsten ligger i att många som förnekar den tjuvläser den i sin ensamhet..
Du kan vara drabbad av ett grupptryck som brukar omnämnas som masspykos.. en psykos för psykotiker ter sig verklig, utan att ha ett spår av verklighetsanknytning.
Gruppmekanismen grupptryk är betydigt starkare i arabiska samhällen iom man saknar bl.a industriell utveeckling el fokus på detaljer. Där du finner förklaringen och inte den religiösa fanatik som en liten klick araber medelst mental sadism utövat på omgivningen i trakter där islam skulle implementeras. Men då detta försigick långt innan du föddes, så tror du idag att det är så magic att innehållet i koranen är unikt, NOPE.
Dikt, inifrån ut.
"Din" (han är ju lika mycket din som att tomten är min) berömde profet, var iofs en mentalt förvirrad man , för dig en förebild.. vilket säger mycket om dig och om er, som inte kommer ur psykosen riktigt utan direkt ÖVERTOLKAR , frågan är om det inte är värre än att i det insiktslösa psykotiska tilltåndet sakna förstånd att kunna värja sig utan rabbla rappakalja dagarna i ända.. i patologiskt och aggressivt agiterande offensivt flöde , ska man komma ihåg.
Jag tycker nog det är oroväkande att i detta århundrade försöka gå i hans fotspår. Allt är så genomskinligt, iom kännedomen om frälsaren Jesus , en frontfigur som araber försökt kapa, på egensinnigt språkbruk. Mycket lättgenomkådligt (ohederligt)' (särskilt för dem som är religiösa eller lite kulturellt medvetna och ej beredda att hyckla, kan det vara v. outhärdligt att behöva där det påkrävs att stå ut med islams ytliga slarv. (och precis, man står inte ut)
Så nejdu, du har ett stycke dikt o krigspoesi i handen när du har koran i handen, mer magiskt än så kan sådan bok aldrig bli, den har ju lågt värde i världen.
Skulle den vara vad du tror då skulle den ha en helt annan renommé i världen, det är enbart barbarer med dåligt intressse för livet som sådant som öht tar sig tid att "uppskatta den att vara något exeptionellt" , att läsa och tro på den dessutom, blir antingen konlikt eller omfattande galenskap.
Och så dem som ser boken som kultur för sådana är ju allt kultur, ett streck på vitt papper upp till analys.....