2016-10-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg
Nja, jag håller inte med om att man är scenen i drömmen. Man är fortfarande i centrum för intrycken och upplevare enligt mig. Men man är nog på något sätt närmare det kvinnliga i drömmen.

Jag tror faktiskt att vakenvärlden egentligen är mindre sann eller mindre logisk än drömvärlden på ett sätt.

Visst, ens upplevelse är starkare än de intryck man ger i drömmar.
Men som man i vakenvärlden är det en tydlig skillnad i drömmar om vem som är cetrumet. Den illusion som ens medmänniskor i drömmar förknippas alltid med dig som drömmare. Men det är väl inte så konstigt.

Har du något som styrker ditt påstående om vakenvärlden kontra dröm? För du en dröm-anteckningsbok?
Citera
2016-10-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommmten
Visst, ens upplevelse är starkare än de intryck man ger i drömmar.
Men som man i vakenvärlden är det en tydlig skillnad i drömmar om vem som är cetrumet. Den illusion som ens medmänniskor i drömmar förknippas alltid med dig som drömmare. Men det är väl inte så konstigt.

Har du något som styrker ditt påstående om vakenvärlden kontra dröm? För du en dröm-anteckningsbok?

Intressant, jag delar inte din upplevelse av drömmar. Jag känner mig nog lika mycket i centrum i drömmen som i vakentillståndet. Jag för ingen drömanteckningsbok. Jag gjorde det ett tag men kom av mig. Det borde man kanske göra. Frågan är om man ska censurera den ifall någon annan någon gång kommer läsa.
Citera
2016-10-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommmten
Har du något som styrker ditt påstående om vakenvärlden kontra dröm?

Jag märkte att jag inte besvarade den frågan. Jag tänker att det mest verkliga borde vara någon sammanblandning mellan man och kvinna, det subjektiva och det objektiva. Denna sammanblandning kan man säga att man hittar i nattdrömmen.

Jag tror även att den sanna verkligheten står närmare kaos än vi är i vaket tillstånd. Drömmar är ju kaotiska till sin natur och därför alltså mer sanna.
Citera
2016-10-22, 19:42
Medlem
Citat:
Jag tror även att den sanna verkligheten står närmare kaos än vi är i vaket tillstånd. Drömmar är ju kaotiska till sin natur och därför alltså mer sanna.
De delar av hjärnan som kontrollerar det logiska och kritiska tänkandet är avstängda när man drömmer men hos vissa människor tycks ju dessa delar av hjärnan alltid vara avstängda...
Senast redigerad av Xuno 2016-10-22 kl. 19:59.
Citera
2016-10-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
De delar av hjärnan som kontrollerar det logiska och kritiska tänkandet är avstängda när man drömmer men hos vissa människor tycks ju dessa delar av hjärnan alltid vara avstängda...

Det är intressant att du säger det. Logiken är nämligen det som utmärker mannen. Kvinnan kan lära sig logik men hon har den inte inom sig. Logiken är det vi använder för att dra slutsatser om naturen och olika skeenden. Vi använder den för att kartlägga allt vi har omkring oss.

Det verkar som om mannen är född med ett stort frågetecken i huvudet, hans största drift, som sysselsätter honom nästan hela tiden är att hitta orsaker till saker och ting. Ingenting får hända utan orsak, för då är det "overkligt". Och det är detta som i själva verket har gjort naturen till en spegel av mannens kunskapssökande. Han kräver orsaker och får dem och därigenom bildas vetenskapen.
Senast redigerad av viktigtinlagg 2016-10-25 kl. 14:16.
Citera
2016-10-26, 03:17
Medlem
Kan inte hålla med i din analys. Väldigt gammalmodig på något sätt. Man undrar hur personen inom hbtq, och asexuella ser på det hela. Eller hur du passar in dom i denna sanning.
Att det finns mänskor som har något slags kluvet förhållande, där de både är för jämlikhet men samtidigt beter sig passivt och vill erövras, är möjligen något som går att uttolkas som delvis sant från denna sanningens sanning. Men jag vill tror inte på någon sanningens sanning och att sanningen är oändligt mycket mer än det du kommit fram till.
Skriv en bok och se hur den tas emot.
Citera
2016-10-26, 06:04
Medlem
Citat:
Detta är sanningarnas sanning. Det som alla filosofer alltid jagat.
Wow, tack för att du skriver. Det är lite brusigt i signalen men över till dig ..

Citat:
Jag har utvecklat ett perspektiv på världen som helt enkelt förklarar allt, även det som inte ännu har inträffat.
Underbart, du kommer i grevens tid. Över ..

Citat:
Det är lite invecklat och man måste nog ha en viss vana av att tänka i metafysiska banor för att förstå.
Kör för fan! Över ..

Citat:
Förstår man så är det inte invecklat alls och man får svaret på en massa frågor. Jag hade egentligen tänkt att skriva en bok om detta eller hålla kurser i ämnet men nu får det bli så att jag tecknar ner det här istället. Denna kunskap är värd mängder med pengar.
Du är ju fan i mig underbar, ger bort alla dessa mängder med pengar. Låt höra .. vad har du på hjärtat. Över ..

Citat:
Ok, då börjar jag.
Schysst. Över ..

Citat:
Det lättaste sättet jag kommit på för att förklara detta perspektiv är att illustrera det med bilden att kvinnan är scenen och mannen är publiken.
Jaha, illustrering .. över

Citat:
Detta är alltså en teori som bygger på att bara könsskillnaderna finns, de utgör egentligen hela världen.
Kosmologi, uppfattat ... över till dig

Citat:
Eller rättare sagt, världen är kvinnan och mannen är upplevare av världen.
Vi har svag signal ... repetera ...över
Citat:
Scenen är världen som är kvinnan. Kvinnan kan inte själv uppleva vad hon visar upp för publiken så hon är beroende av männen för att sortera sina manifestationer.
Kan du upprepa, vi hör inte riktigt .. över

Citat:
Om hon exempelvis manifesterar ett äpple så är det mannen som säger att det är ett äpple hon har manifesterat för hon är egentligen blind.

Jag hör adamsäpple, repetera, adamsäpple ... över

Citat:
Ett annat sätt att förklara det på är att säga att kvinnan är intrycken medan mannen är upplevare av intrycken.
Kvinna kastar äpple på Man .. repetera .. över ..

Citat:
Intrycken från alla våra sinnen sänds ut från kvinnan och mottas av mannen. Kvinnan är allt vi kan se höra och känna osv.
Tack vi har signal igen. Kvinna kastar äpple på Man .. över till dig ...

Citat:
Kvinnan existerar i flera nivåer, dels som naturen och djuren, dels som kvinnovarelse men framförallt kan man missa att hon även existerar som mannens kropp.
Vi har problem att förstå din signal, kan du upprepa?

Citat:
Detta är vad som förklarar sexualiteten.
Kan du kolla din karta, vi vet inte koordinaterna. Över till dig

Citat:
Kvinnans undergivna position kommer sig av att hon är både kvinnan och mannens kropp och därför kan kvinnan som mannens kropp njuta av kvinnan som varelse.
Aha ... ska vi vända kartan 180 grader?

Citat:
Det finns ingenting utanför denna könsrelation, den utgör hela universum.
Högkvarteret är väldigt förvirrat ... repetera ... är vi i universum ... repetera.

Citat:
All vetenskap är mannens försök att mäta upp och förstå kvinnan.
Mäta och förstå, repetera. Över till dig

Citat:
Hon är dock alltid föränderlig så vi ska inte förvänta oss att det vi kallar vetenskap idag är något som kommer vara giltigt för evigt. Världen omförhandlas konstant mellan mannen och kvinnan.
Mottagningen är dålig, mycket brus på signalen. Repetera.

Citat:
Det finns ingen värld som kvinnan inte kan manifestera.
Vi är i kosmos igen? repetera.
Citat:
Det innebär att detta perspektiv som kan verka lite smalt på sätt och vis samtidigt innehåller alla möjligheter man kan önska sig så det är fullkomligt obegränsat.
Obegränsat är mottaget. Du har en signalstyrka på 4, långt från obegränsat. Högkvarteret vill ha en situationsbeskrivning ... över..

Citat:
Detta är den kortfattade förklaringen till hur världen hänger ihop. Kom gärna med frågor eller kommentarer. Hade jag varit ovetande om detta och haft några miljoner så hade jag gladeligen betalat dem för att få tillgång till denna kunskap. Den är nästan ovärderlig.

Ovärderlig kunskap ... över

Kan du repetera ... över

Repetera, hör du mig .. över

...

[vi har tappat signalen] ...

... brus ...
Senast redigerad av Proprioception 2016-10-26 kl. 06:37.
Citera
2016-10-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funderande
Kan inte hålla med i din analys. Väldigt gammalmodig på något sätt. Man undrar hur personen inom hbtq, och asexuella ser på det hela. Eller hur du passar in dom i denna sanning.
Att det finns mänskor som har något slags kluvet förhållande, där de både är för jämlikhet men samtidigt beter sig passivt och vill erövras, är möjligen något som går att uttolkas som delvis sant från denna sanningens sanning. Men jag vill tror inte på någon sanningens sanning och att sanningen är oändligt mycket mer än det du kommit fram till.
Skriv en bok och se hur den tas emot.

Hbtq-människor är nog vanligtvis kvinnor men det finns undantag. Asexuella är nog vanligtvis män gissar jag eftersom kvinnans väsen är så präglat av sexualitet.

Givetvis är det inte en heltäckande sanning som förklarar alla detaljer men den förklarar faktiskt det mesta. Det mest intressanta är att den förklarar allt som är irrationellt med tillvaron.
Citera
2016-10-26, 22:23
Medlem
Citat:
Hbtq-människor är nog vanligtvis kvinnor men det finns undantag. Asexuella är nog vanligtvis män gissar jag eftersom kvinnans väsen är så präglat av sexualitet.

Givetvis är det inte en heltäckande sanning som förklarar alla detaljer men den förklarar faktiskt det mesta. Det mest intressanta är att den förklarar allt som är irrationellt med tillvaron.
Tack för svar. Intressant att ta del av dina tankar fastän jag inte alls håller med. Det låter lite ålderdomligt att tala om kvinnas väsen.
Citera
2016-10-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funderande
Tack för svar. Intressant att ta del av dina tankar fastän jag inte alls håller med. Det låter lite ålderdomligt att tala om kvinnas väsen.

Det är ett hypermodernt perspektiv som aldrig tidigare funnits.

Det fantastiska med det är de stora förklaringsvärde teorin för med sig. Alla möjliga fenomen kan förklaras med hjälp av den. Inte bara vardagliga fenomen som varför frugan beter sig som hon gör utan alla fenomen. När det gäller paranormala fenomen så förklaras de lätt med att Gaia experimenterar med någon ny teknik eller vill leka lite med ens medvetande. Då kan vad som helst ske.

Men det förklarar även sådant som medvetandets roll i universum, samt säger en del om vad som är poängen med livet. Alla religioner kan även förklaras på med att det är Gaia som står bakom dem. Hon står även bakom en hel del av de religiösa texterna, i runda slängar 50% så man kan sluta bråka om gud om man tar till sig detta synsätt.

Men problem tillkommer kanske. Kanske blir det problem om detta blir känt för att för många skulle kunna vända sig till gaia direkt för att få sina önskningar tillfredsställda. Det kan även uppstå andra problem särskilt med sekretessen eftersom denna teori säger att gaia vet allt om alla.
Citera
2018-04-13, 17:44
Medlem
2mass avatar
Citat:
Nej det handlar inte om givare och tagare även om det emellanåt kan göra det.

Det är allmänt ovärderlig kunskap men exempelvis är det ovärderligt för män som plågas av att inte förstå kvinnans självförminskande uppträdande. Förstår man inte att kvinnan är mannens kropp så blir sexualiteten mycket förvirrande.

Jag tror inte det finns men du får gärna länka till någon annan som företräder denna teori, det vore intressant.

Din teori erbjuder en förklaring, men den hjälper ju inte män som har svårt för kvinnans undergivenhet och perversa natur. Mäns attraktion till kvinnor är väldigt sund, man attraheras av det vackra. Kvinnans attraktion till mannen är osund, då manskroppen är ful och för tankarna till reptiler och insekter i sin utformning. Din teori kan förklara varför kvinnan kan vilja ha intimt umgänge med nåt fult, men den hjälper inte män som lider av att förstöra det vackra när han är intim med kvinnan.
Tankar kring det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in