2016-10-18, 21:15
Medlem
Detta är sanningarnas sanning. Det som alla filosofer alltid jagat.

Jag har utvecklat ett perspektiv på världen som helt enkelt förklarar allt, även det som inte ännu har inträffat. Det är lite invecklat och man måste nog ha en viss vana av att tänka i metafysiska banor för att förstå. Förstår man så är det inte invecklat alls och man får svaret på en massa frågor. Jag hade egentligen tänkt att skriva en bok om detta eller hålla kurser i ämnet men nu får det bli så att jag tecknar ner det här istället. Denna kunskap är värd mängder med pengar.

Ok, då börjar jag. Det lättaste sättet jag kommit på för att förklara detta perspektiv är att illustrera det med bilden att kvinnan är scenen och mannen är publiken. Detta är alltså en teori som bygger på att bara könsskillnaderna finns, de utgör egentligen hela världen. Eller rättare sagt, världen är kvinnan och mannen är upplevare av världen. Scenen är världen som är kvinnan. Kvinnan kan inte själv uppleva vad hon visar upp för publiken så hon är beroende av männen för att sortera sina manifestationer.

Om hon exempelvis manifesterar ett äpple så är det mannen som säger att det är ett äpple hon har manifesterat för hon är egentligen blind.

Ett annat sätt att förklara det på är att säga att kvinnan är intrycken medan mannen är upplevare av intrycken. Intrycken från alla våra sinnen sänds ut från kvinnan och mottas av mannen. Kvinnan är allt vi kan se höra och känna osv.

Kvinnan existerar i flera nivåer, dels som naturen och djuren, dels som kvinnovarelse men framförallt kan man missa att hon även existerar som mannens kropp. Detta är vad som förklarar sexualiteten. Kvinnans undergivna position kommer sig av att hon är både kvinnan och mannens kropp och därför kan kvinnan som mannens kropp njuta av kvinnan som varelse.

Det finns ingenting utanför denna könsrelation, den utgör hela universum. All vetenskap är mannens försök att mäta upp och förstå kvinnan. Hon är dock alltid föränderlig så vi ska inte förvänta oss att det vi kallar vetenskap idag är något som kommer vara giltigt för evigt. Världen omförhandlas konstant mellan mannen och kvinnan.

Det finns ingen värld som kvinnan inte kan manifestera. Det innebär att detta perspektiv som kan verka lite smalt på sätt och vis samtidigt innehåller alla möjligheter man kan önska sig så det är fullkomligt obegränsat.

Detta är den kortfattade förklaringen till hur världen hänger ihop. Kom gärna med frågor eller kommentarer. Hade jag varit ovetande om detta och haft några miljoner så hade jag gladeligen betalat dem för att få tillgång till denna kunskap. Den är nästan ovärderlig.
Citera
2016-10-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg
Detta är sanningarnas sanning. Det som alla filosofer alltid jagat.

Jag har utvecklat ett perspektiv på världen som helt enkelt förklarar allt, även det som inte ännu har inträffat. Det är lite invecklat och man måste nog ha en viss vana av att tänka i metafysiska banor för att förstå. Förstår man så är det inte invecklat alls och man får svaret på en massa frågor. Jag hade egentligen tänkt att skriva en bok om detta eller hålla kurser i ämnet men nu får det bli så att jag tecknar ner det här istället. Denna kunskap är värd mängder med pengar.

Ok, då börjar jag. Det lättaste sättet jag kommit på för att förklara detta perspektiv är att illustrera det med bilden att kvinnan är scenen och mannen är publiken. Detta är alltså en teori som bygger på att bara könsskillnaderna finns, de utgör egentligen hela världen. Eller rättare sagt, världen är kvinnan och mannen är upplevare av världen. Scenen är världen som är kvinnan. Kvinnan kan inte själv uppleva vad hon visar upp för publiken så hon är beroende av männen för att sortera sina manifestationer.

Om hon exempelvis manifesterar ett äpple så är det mannen som säger att det är ett äpple hon har manifesterat för hon är egentligen blind.

Ett annat sätt att förklara det på är att säga att kvinnan är intrycken medan mannen är upplevare av intrycken. Intrycken från alla våra sinnen sänds ut från kvinnan och mottas av mannen. Kvinnan är allt vi kan se höra och känna osv.

Kvinnan existerar i flera nivåer, dels som naturen och djuren, dels som kvinnovarelse men framförallt kan man missa att hon även existerar som mannens kropp. Detta är vad som förklarar sexualiteten. Kvinnans undergivna position kommer sig av att hon är både kvinnan och mannens kropp och därför kan kvinnan som mannens kropp njuta av kvinnan som varelse.

Det finns ingenting utanför denna könsrelation, den utgör hela universum. All vetenskap är mannens försök att mäta upp och förstå kvinnan. Hon är dock alltid föränderlig så vi ska inte förvänta oss att det vi kallar vetenskap idag är något som kommer vara giltigt för evigt. Världen omförhandlas konstant mellan mannen och kvinnan.

Det finns ingen värld som kvinnan inte kan manifestera. Det innebär att detta perspektiv som kan verka lite smalt på sätt och vis samtidigt innehåller alla möjligheter man kan önska sig så det är fullkomligt obegränsat.

Detta är den kortfattade förklaringen till hur världen hänger ihop. Kom gärna med frågor eller kommentarer. Hade jag varit ovetande om detta och haft några miljoner så hade jag gladeligen betalat dem för att få tillgång till denna kunskap. Den är nästan ovärderlig.

Jag tycker min blixtgrej var mer lättläst och uppenbar.

En man och kvinna är komplexa i sig.
Så många delar för att få fram det.
Ditt svar är något som behöver komplexa svar.

Oskönt djup i det.
Om man se till enkelhet.

Det kräver ett dyk i vad är det ena och det andra, och i frågan man och kvinna lär vi behöva simma länge.
Senast redigerad av ivanivan 2016-10-18 kl. 21:27.
Citera
2016-10-18, 21:30
Medlem
Ditt resonemang är intressant.
Att se på omgivningen i detta perspektiv kan jag hålla med om även det knappast är något nytt?
Du ser på det som en givare och tagare.

Kan ha missuppfattat menmen.

Kan du förtydliga varför ditt veranda är ovärdeligt? Och isåfall inom vilka områden det kan ses om ovärdeligt?
Detta kan ge förståelse.
Citera
2016-10-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommmten
Att se på omgivningen i detta perspektiv kan jag hålla med om även det knappast är något nytt?

Kan du förtydliga varför ditt veranda är ovärdeligt? Och isåfall inom vilka områden det kan ses om ovärdeligt?
Detta kan ge förståelse.

Ser du dig själv som konstant givare eller tagare?
Eller är det som jag misstänker att det skiftar.
Citera
2016-10-18, 21:36
Medlem
Citat:

Detta kan ge förståelse.

Nej det handlar inte om givare och tagare även om det emellanåt kan göra det.

Det är allmänt ovärderlig kunskap men exempelvis är det ovärderligt för män som plågas av att inte förstå kvinnans självförminskande uppträdande. Förstår man inte att kvinnan är mannens kropp så blir sexualiteten mycket förvirrande.

Jag tror inte det finns men du får gärna länka till någon annan som företräder denna teori, det vore intressant.
Citera
2016-10-18, 21:41
Medlem
Citat:
Nej det handlar inte om givare och tagare även om det emellanåt kan göra det.

Det är allmänt ovärderlig kunskap men exempelvis är det ovärderligt för män som plågas av att inte förstå kvinnans självförminskande uppträdande. Förstår man inte att kvinnan är mannens kropp så blir sexualiteten mycket förvirrande.

Jag tror inte det finns men du får gärna länka till någon annan som företräder denna teori, det vore intressant.

What?
"Kvinnan är mannens kropp"
"kvinnans självförminskande uppträdande"
What?!

Närmaste association är våldtäktsman.
Citera
2016-10-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
What?
"Kvinnan är mannens kropp"
"kvinnans självförminskande uppträdande"
What?!

Närmaste association är våldtäktsman.

Ja, det är en tragisk konsekvens av hur det fungerar. Kvinnor kan uppskatta våldtäkt.
Citera
2016-10-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ja, det är en tragisk konsekvens av hur det fungerar. Kvinnor kan uppskatta våldtäkt.

Okey...
Backar ut långsamt....
Skriker
"DU ÄR SJUK I HUVUDET PÅ RIKTIGT"
Springer
Senast redigerad av ivanivan 2016-10-18 kl. 21:47.
Citera
2016-10-18, 21:58
Medlem
Intressant att läsa.

Personligen tycker jag du är nära. Yin och Yang - typ.
Blanda gärna in en femte dimension om det är möjligt i din förklaring.
Vad är döden av en kropp/själ/levnad/yin?
Citera
2016-10-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irengodhet
Intressant att läsa.

Personligen tycker jag du är nära. Yin och Yang - typ.
Blanda gärna in en femte dimension om det är möjligt i din förklaring.
Vad är döden av en kropp/själ/levnad/yin?

Jag det finns ett visst släktskap med yin och yang tanken. Vad menar du med att jag ska blanda in en femte dimension?

Döden för en själ är att bli återupptagen i kvinnan vilket inte är dåligt. Minst en manlig själ måste dock alltid finnas levande så vitt jag förstår.

Nattdrömmar och psykadeliska upplevelser är speciella kapitel. Jag förmodar att nattdrömmar används av kvinnan för att testa mannen i en annan miljö för att se hans själsliga kvaliteter. Psykadeliska uppleveler antar jag ligger nära hur det är att vara död. Gränsen mellan manligt och kvinnligt upplöses då.
Citera
2016-10-18, 22:19
Medlem
Ja är varken givare eller tagare då jag kan relatera till ditt resonemang och därmed förstår de fördelar med anta sig dessa olika roller.

Du nämner drömmar osv. Vilket är intressant.
En teori kan vara att i våra drömmar är vi alla kvinnor eller feminina hjärnor.

Om man ser till drömmar så är man självaste scenen själv och de känslor man känner i drömmen påverkas av publikens upplevelser som svar på de intryck man utstrålar i sin roll i drömmen.
Citera
2016-10-18, 22:27
Medlem
Citat:
Du nämner drömmar osv. Vilket är intressant.
En teori kan vara att i våra drömmar är vi alla kvinnor eller feminina hjärnor.

Om man ser till drömmar så är man självaste scenen själv och de känslor man känner i drömmen påverkas av publikens upplevelser som svar på de intryck man utstrålar i sin roll i drömmen.

Nja, jag håller inte med om att man är scenen i drömmen. Man är fortfarande i centrum för intrycken och upplevare enligt mig. Men man är nog på något sätt närmare det kvinnliga i drömmen.

Jag tror faktiskt att vakenvärlden egentligen är mindre sann eller mindre logisk än drömvärlden på ett sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in