2016-10-13, 06:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Du motsäger dig själv. De har en fantastisk plankstek men du vände i dörren och gick till Stäket? Hur vet att dem har en fantastisk plankstek om du inte ätit där nyligen?
Jag tolkar det som att han menade hade...
Citera
2016-10-13, 08:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Du motsäger dig själv. De har en fantastisk plankstek men du vände i dörren och gick till Stäket? Hur vet att dem har en fantastisk plankstek om du inte ätit där nyligen?

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tolkar det som att han menade hade...
Precis. Kirk.Douglas är lite sen i tänkandet bara, det får man ha överseende med.
Citera
2016-10-13, 08:26
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Precis. Kirk.Douglas är lite sen i tänkandet bara, det får man ha överseende med.
En kvarterskrog värd namnet måste ha en bra planka, den är grunden, inkörsporten, till ala carten. Detta tror jag Sandras ägare fattat och återinfört, och jag hoppas vid Gud att tofflorna åkt upp på väggen igen!
Citera
2016-10-13, 08:37
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
En kvarterskrog värd namnet måste ha en bra planka, den är grunden, inkörsporten, till ala carten. Detta tror jag Sandras ägare fattat och återinfört, och jag hoppas vid Gud att tofflorna åkt upp på väggen igen!
Exakt! Utan planka, ingen riktig kvarterskrog. Så enkelt är det.
"Nya" Sandra verkar dock ha fått bra recensioner. Fast det var ju roligare för med all märklig inredning och den lille "tysken" som brukade ta emot.
Citera
2016-10-13, 08:40
Moderator
Citat:
Exakt! Utan planka, ingen riktig kvarterskrog. Så enkelt är det.
"Nya" Sandra verkar dock ha fått bra recensioner. Fast det var ju roligare för med all märklig inredning och den lille "tysken" som brukade ta emot.
Jag förstår att recensionerna varit OK, ägaren verkar vara en bra karl. Nu har han lärt sig grunderna och jag hoppas att han kan blomma ut och gärna gråta lite av glädje då och då...
Citera
2016-10-13, 08:43
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Jag förstår att recensionerna varit OK, ägaren verkar vara en bra karl. Nu har han lärt sig grunderna och jag hoppas att han kan blomma ut och gärna gråta lite av glädje då och då...
Ja, han verkade ju genuint glad och tacksam för hjälpen han fick.
Citera
2016-10-13, 08:49
Moderator
Citat:
Ja, han verkade ju genuint glad och tacksam för hjälpen han fick.
Aa, men hon i kommande program verkar ju inte vara en sådan. Förhoppningsvis verkar det bara så för att vi ska titta. Tror för övrigt att hon dricker för mycket...

/Han utan förhastade slutsatser
Citera
2016-10-13, 08:55
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Aa, men hon i kommande program verkar ju inte vara en sådan. Förhoppningsvis verkar det bara så för att vi ska titta. Tror för övrigt att hon dricker för mycket...

/Han utan förhastade slutsatser
Såg det med. En klassisk "Men vi brukar faktiskt"...
Citera
2016-10-13, 10:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja det var inte så mycket som hade ändrats vilket var lite konstigt. Dem bytte ju ut Alex för de ville utveckla programmet hette det....

Det enda var väl att nya programledaren inte gjorde återbesök eller gav ägaren den "sista gåvan" i form av ett år gratis restaurangkonsultation. Inte mycket till utveckling av ett program......

Återbesöket glömde jag av att det inte var nåt. Undrar varför? Kanske att säsongen avslutas med ett sådant i nåt specialprogram med återbesök på alla ställen?

Citat:
Såg det med. En klassisk "Men vi brukar faktiskt"...

Alternativt replikskiftet
-Men så har vi alltid gjort.
-Ja, och ni har inga kunder alls, det tyder ju på att det inte är bra nog.
-Kunderna gillar det.
-Men du måste ju fatta att kunderna inte kommer för att maten inte håller.

Varvid krögaren inte svarar utan smäller igen dörren och är asförbannad över en cigg och skäller på tv för att dom vill göra om allt... Klassisk "Kniven mot strupen"-situation.
Citera
2016-10-14, 00:36
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:

Visst har de planka på menyn! https://sandra.gastrogate.com/middag/

Ska bli kul att följa programmet i fortsättningen och se om Zonker kommer att köra samma stuk som i första programmet.
Citera
2016-10-14, 12:33
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Visst har de planka på menyn! https://sandra.gastrogate.com/middag/

Ska bli kul att följa programmet i fortsättningen och se om Zonker kommer att köra samma stuk som i första programmet.
De tog bort plankan efter programet, nu har de tydligen infört det igen och hljt priset. Men vem blir sugen efter att sett deras mos-tillverkning och kalsongbiffar?
Citera
2016-10-17, 02:58
Medlem
max02s avatar
Någon som vet hur det gått för restaurangerna som varit med i programmet? Tänker främst på de i de tidiga säsongerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in