Citat:
Ursprungligen postat av
saxenofc
Vid 3-2 målet är det väl Une Larsson som stöter också? Inte heller det mest lyckade ingripandet.
Sant men det är mest oflyt att han inte får en ren touch på bollen när han stöter fram och oturligt nog saktar ned den. Inte lyckat men inte heller nånting man kan klandra han för, sånt händer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wad
Angående derbyt, flera gånger under matchen så verkade folket på bortaläktaren skrika efter straff. Hur såg situationerna ut? Jag såg tyvärr inte så mycket då jag stod på andra sidan.
Jag antar att domaren gjorde rätt då det inte varit något gnäll om det efter matchen?
Två situationer jag vet har uppmärksammats från DIF:
1: När Smarason (?) får bollen på handen i straffområdet efter ett inlägg som först gått på en Hammarbyare och en knapp hundradel senare träffar handen. Verkligen ingen straff, oavsiktligt och boll som söker hand.
2: När Johan Persson tror jag det är knuffar Ranégie i ryggen vid ett inlägg, nämnde faller och inlägget blir inte farligare än att den löst går mot mål och Kristinsson tar bollen enkelt. Kom precis ihåg att man kan se situationen här:
https://diftv.solidtango.com/video/mr-baj (1.46)
I.m.o ser det ut som att Ranégie lägger sig ned så fort han känner kontakt i ryggen. Tycker det inte är mycket till straffdiskussion att diskutera men dif-tv tycker uppenbarligen annorlunda.