2016-10-18, 11:40
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Förstår inte riktigt gnället på Höie, det var inte så fruktansvärt mycket han kunde göra på målen, möjligtvis 2-2 men Romulos skott satt ju invid stolpen samtliga.

Han står väl för långt ut vid 1-2? 4-2 ska han kunna greja också med tanke på Romulos rätt kassa vinkel. Skottet går ju nära honom också så det är bara seghet som stoppar honom där.

Skönt att Isaksson gick sönder på uppvärmningen iaf
Citera
2016-10-18, 11:42
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Alla i dif måste vara så djupt störda och mentalt instabila pga derbystatistiken. Man leder med 2-0 och är klart bättre. Bajen gör förvisso ett mål, men dif leder ändå. Trots det så visste man just då att matchen för deras del var körd. Ett insläppt mål och man tappar allt.
Väldigt lätt med facit i hand att påstå det. Othmans skott gör Ögat en fantomräddningar på.
Mål där...
Citera
2016-10-18, 11:51
Medlem
Commissarys avatar
Isaksson är allsvenskans sämsta värvning i år.
Citera
2016-10-18, 12:15
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Förstår inte riktigt gnället på Höie, det var inte så fruktansvärt mycket han kunde göra på målen, möjligtvis 2-2 men Romulos skott satt ju invid stolpen samtliga.
Första är han felplacerad på. Fjärde och tredje är inga superingripanden men inget han ska hängas för. Olunga får ta på sig 2-2 och une Larsson får ta på sig att han ligger för långt ifrån Brassen på 4-2. 3-2 kollektivt haveri.
Citera
2016-10-18, 12:20
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jag sätter min själ på att den här upplagan DIF är bättre än dito Bajen.
Instämmer. Ni har några grymma spelare. Tyvärr är två av dom skadade. Och resten verkar ha en del mentala problem. Tycker ni har vissa problem på innermittfältet och där bakom i mittbackarna. Annars ser det ruskigt bra ut för framtiden. När Mrbati och Radetinac kommer tillbaka.

Nanne är dock överlägsen i all sin rutin och gammelmanslistighet när det kommer till derbyn.
Citera
2016-10-18, 12:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Första är han felplacerad på. Fjärde och tredje är inga superingripanden men inget han ska hängas för. Olunga får ta på sig 2-2 och une Larsson får ta på sig att han ligger för långt ifrån Brassen på 4-2. 3-2 kollektivt haveri.
Une Larsson gör det brutalt dåligt vid 4-2, Romolu springer till höger när Alex har bollen samtidigt som både Ceesay och Gunnarsson är i mitten men istället för att markera den enda spelaren Alex har tillgänglig erbjuder han lite överflödig back-up till herrarna i mitten.
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Instämmer. Ni har några grymma spelare. Tyvärr är två av dom skadade. Och resten verkar ha en del mentala problem. Tycker ni har vissa problem på innermittfältet och där bakom i mittbackarna. Annars ser det ruskigt bra ut för framtiden. När Mrbati och Radetinac kommer tillbaka.
Är ordentligt tveksam till Radetinac, två korsbandsskador kort inpå varandra och skadefrånvaron får nästan räknas gå upp till 2 (!) år och han har passerat 30. Lägg därtill att hans kontrakt går ut efter säsongen så frågan är hur DIF sköter situationen, är minst sagt riskabelt att skriva ett längre kontrakt.

Är även Mrabtis andra korsbandsskada i karriären men han har åldern till sin fördel.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-10-18 kl. 12:30.
Citera
2016-10-18, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Une Larsson gör det brutalt dåligt vid 4-2, Romolu springer till höger när Alex har bollen samtidigt som både Ceesay och Gunnarsson är i mitten men istället för att markera den enda spelaren Alex har tillgänglig erbjuder han lite överflödig back-up till herrarna i mitten.
Vid 3-2 målet är det väl Une Larsson som stöter också? Inte heller det mest lyckade ingripandet.
Citera
2016-10-18, 13:18
Medlem
Wads avatar
Angående derbyt, flera gånger under matchen så verkade folket på bortaläktaren skrika efter straff. Hur såg situationerna ut? Jag såg tyvärr inte så mycket då jag stod på andra sidan.

Jag antar att domaren gjorde rätt då det inte varit något gnäll om det efter matchen?
Citera
2016-10-18, 13:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Vid 3-2 målet är det väl Une Larsson som stöter också? Inte heller det mest lyckade ingripandet.
Sant men det är mest oflyt att han inte får en ren touch på bollen när han stöter fram och oturligt nog saktar ned den. Inte lyckat men inte heller nånting man kan klandra han för, sånt händer.
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Angående derbyt, flera gånger under matchen så verkade folket på bortaläktaren skrika efter straff. Hur såg situationerna ut? Jag såg tyvärr inte så mycket då jag stod på andra sidan.

Jag antar att domaren gjorde rätt då det inte varit något gnäll om det efter matchen?
Två situationer jag vet har uppmärksammats från DIF:
1: När Smarason (?) får bollen på handen i straffområdet efter ett inlägg som först gått på en Hammarbyare och en knapp hundradel senare träffar handen. Verkligen ingen straff, oavsiktligt och boll som söker hand.
2: När Johan Persson tror jag det är knuffar Ranégie i ryggen vid ett inlägg, nämnde faller och inlägget blir inte farligare än att den löst går mot mål och Kristinsson tar bollen enkelt. Kom precis ihåg att man kan se situationen här: https://diftv.solidtango.com/video/mr-baj (1.46)

I.m.o ser det ut som att Ranégie lägger sig ned så fort han känner kontakt i ryggen. Tycker det inte är mycket till straffdiskussion att diskutera men dif-tv tycker uppenbarligen annorlunda.
Citera
2016-10-18, 13:43
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Två situationer jag vet har uppmärksammats från DIF:
1: När Smarason (?) får bollen på handen i straffområdet efter ett inlägg som först gått på en Hammarbyare och en knapp hundradel senare träffar handen. Verkligen ingen straff, oavsiktligt och boll som söker hand.
2: När Johan Persson tror jag det är knuffar Ranégie i ryggen vid ett inlägg, nämnde faller och inlägget blir inte farligare än att den löst går mot mål och Kristinsson tar bollen enkelt. Kom precis ihåg att man kan se situationen här: https://diftv.solidtango.com/video/mr-baj (1.46)

I.m.o ser det ut som att Ranégie lägger sig ned så fort han känner kontakt i ryggen. Tycker det inte är mycket till straffdiskussion att diskutera men dif-tv tycker uppenbarligen annorlunda.

Tackar!

Nej det var inte mycket till straff där inte. Skönt att se.
Citera
2016-10-18, 18:37
Medlem
Vilken äcklig jävel Magnus Eriksson är. Som om inte frisyren var illa nog för att hata avskummet försöker han verkligen göra allt för att bli så hatad som möjligt.

Han toppar i nuläget listan på Allsvenskans vidrigaste spelare framför Rosenberg och Alvbåge.

Vår egna Alex är ju också riktigt fittig ibland men nyanserad som jag är älskar det när det kommer från hans håll.
Citera
2016-10-18, 18:39
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Isaksson är allsvenskans sämsta värvning i år.
Hur resonerar du då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in