2016-10-17, 21:03
Medlem
Ibiza80s avatar
Det är Antidoping Norge som har första ordet, som ska bedöma om Johaug har gjort något fel. I så fall lämnas ärendet vidare till Idrottsförbundets bestraffningsnämnd. Annats är ärendet över, "åtalet nedlagt". (Ett sådant beslut kan överklagas, men det får i så fall bli en senare historia.)

Jag läser att Johaug får ett enorm stöd i Norge (ett mycket fint land), att norrmännen (ett mycket fint folk) stöttar henne i stort sett hundraprocentigt. Det ska bli spännande att se hur självständig och rakryggad Antidoping Norge är, om instansen vågar göra en självständig bedömning.
Citera
2016-10-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Om man systematiskt dopar sig så klurar man garanterat ut en ursäkt varför den illegala substansen befinner dig i kroppen. Man ser till att ha en cover up story. Jag antar att just därför som Italien satt tydliga dopingmarkeringar på produkten.
Man måste nästintill vara en fullkomlig idiot som köper denna rövarhistoria.

Om detta går utan bestraffning så är det fritt fram att dopa sig med Clostebol så länge man är en total idiot som inte kan läsa stora varningstexter i rött.

Det vore intressant att veta om det är möjligt att få i sig Clostebol från någon annan produkt som nyttjas för smärre åkommor.

För övrigt är Bjørgens muskelmassa kombinerat med fettprocent totalt osannolik för någon som ägnar sig åt uthållighetsidrott.
Bjørgens konstiga svar på presskonferensen tyder på att hon förstår att det bara är en tidsfråga innan hon är avslöjad, skulle förvåna mig om hon står på startlinjen i premiären!
Senast redigerad av givemeyourmoney 2016-10-17 kl. 21:08.
Citera
2016-10-17, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mendes
Iofs verkar bipacksedeln vara skriven på italienska enligt bilden i norska Dagbladets artikel, om nu det är en ursäkt.

Om, alltså OM, hela historien handlar om grovt slarv och inte medveten doping så måste det bero på att de betraktar italienska som kinesiska och inte ens försöker tyda vad som står på förpackningen, tuben eller bipacksedeln. För det behövs ju inga kunskaper i italienska för att upptäcka att salvan innehåller förbjudna ämnen om man gör ett ärligt försök. Att läkaren sen garanterar Johaug att salvan inte innehåller något förbjudet ämne utan att ha kontrollerat innehållsförteckningen låter helt uppåt väggarna.
Fetade: OM det går att bevisa att det bara varit grovt slarv, så är det i min bok minst 2 år. Annars 4.

Det fanns en stor dopingmärkning på förpackningen, samt det stod tydligt - Clostebol - på själva TUBEN, som Ljoughaug höll i sin hand.
Citera
2016-10-17, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mendes
Iofs verkar bipacksedeln vara skriven på italienska enligt bilden i norska Dagbladets artikel, om nu det är en ursäkt.

Om, alltså OM, hela historien handlar om grovt slarv och inte medveten doping så måste det bero på att de betraktar italienska som kinesiska och inte ens försöker tyda vad som står på förpackningen, tuben eller bipacksedeln. För det behövs ju inga kunskaper i italienska för att upptäcka att salvan innehåller förbjudna ämnen om man gör ett ärligt försök. Att läkaren sen garanterar Johaug att salvan inte innehåller något förbjudet ämne utan att ha kontrollerat innehållsförteckningen låter helt uppåt väggarna.
Fetade: OM det går att bevisa att det bara varit grovt slarv, så är det i min bok minst 2 år. Annars 4.

Det fanns en stor dopingmärkning på förpackningen, samt det stod tydligt - Clostebol - på själva TUBEN, som Ljoughaug höll i sin hand. Så jag köper ej att det var slarv. En läkare med 30 års erfarenhet? Samt jobbat på Pfizer?
Citera
2016-10-17, 21:13
Medlem
Hm, från noll skuld till noll trovärdighet, gick fortare än jag trodde!
Citera
2016-10-17, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Fast det är klart, om nivåerna visar sig var för höga för att bara ha använt en salva på läpparna så blir det väldigt intressant.
Ja, då är det ju inget snack.

Men det jag vänder mig så starkt emot, det är de som ännu menar på att om hennes anabola-värden är motsvarande vad krämen kan ge, så tar de detta som en stark indikation på att det bara var krämen som använts, gällande den anabola steroiden Clostebol.

Enligt mig säger det enkom att man vill hitta allt man kan för att trösta lilla söta gumman som hulkar så förtvivlat.

Det visar att hon vid tillfället för testet, hade de mängderna som krämen kan ge - so what?! Två dagar tidigare då?! Det går fan inte att testa dem varje dag, så se till att inte ta minsta lilla anabola så slipper vi allt detta, ok?!

Minst 2 år, OM inte någon hållit fast henne och tryckt i henne skiten.
Citera
2016-10-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Bjørgens konstiga svar på presskonferensen tyder på att hon förstår att det bara är en tidsfråga innan hon är avslöjad, skulle förvåna mig om hon står på startlinjen i premiären!
Björgen är nog livrädd för att de nya testmetoderna ska avslöja hennes doping genom gamla blodprov (de sparas för att det kan komma bättre testmetoder i framtiden).

Att Björgen var dopad innan hon blev gravid är solklart. Det ska bli intressant att se om hon vågar köra på eller lägger av i hopp om att inte bli avslöjad.

Fattar man inte att detta androgyna freak var dopad så är man direkt dum: https://67.media.tumblr.com/tumblr_lxnlifHFfJ1qjcm3l.jpg

Det största undret är att Björgen fortfarande kunde få barn, vilket pekar mot att även hon använde clostebol (som är mildare på den fronten än andra steroider).
Citera
2016-10-17, 21:18
Bannlyst
Citat:
Hm, från noll skuld till noll trovärdighet, gick fortare än jag trodde!
Hur menar du?

Det finns väl ännu folk, (kanske inte minst i Norge, som av en händelse..) som anser att hon är fri från skuld? Eller?
Citera
2016-10-17, 21:20
Medlem
Toolmans avatar
Citat:

Bjørgen var nog helt ärlig när hon sa att hon funderade på att lägga av. Nu är det slutpillrat. Oavsett utfall av straff så kommer den norska
dominansen utebli denna säsong. Det norska dopingprogrammet är lagt på is.

Jag skulle vilja veta hur ofta utövarna testas utanför säsongen och hur många dagar de måste vara rena för att inte lämna spår av Clostebol.
Citera
2016-10-17, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Björgen är nog livrädd för att de nya testmetoderna ska avslöja hennes doping genom gamla blodprov (de sparas för att det kan komma bättre testmetoder i framtiden).

Att Björgen var dopad innan hon blev gravid är solklart. Det ska bli intressant att se om hon vågar köra på eller lägger av i hopp om att inte bli avslöjad.

Fattar man inte att detta androgyna freak var dopad så är man direkt dum: https://67.media.tumblr.com/tumblr_lxnlifHFfJ1qjcm3l.jpg

Det största undret är att Björgen fortfarande kunde få barn, vilket pekar mot att även hon använde clostebol (som är mildare på den fronten än andra steroider).
Bra inlägg

Ska bli synnerligen intressant att se vad de kommer fram till gällande - Björgen The Beast.
Citera
2016-10-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Hur menar du?

Det finns väl ännu folk, (kanske inte minst i Norge, som av en händelse..) som anser att hon är fri från skuld? Eller?
Det är mycket möjligt , men jag ger bara uttryck för min uppfattning!
Citera
2016-10-17, 21:30
Bannlyst
Citat:
Det är mycket möjligt , men jag ger bara uttryck för min uppfattning!
Absolut. Som vi alla gör. Visst finns det ju fler som gått från att ha köpt hennes framhulkande story, till att nu mer luta åt att hon inte är ett sådant oskyldigt litet lamm, än vice versa, Men ett stort antal individer i framförallt Norge lär ju aldrig se nyktert på detta.

Att de är från Norge tjänar absolut som en förklaring, men icke som någon ursäkt.

Iaf jag skulle känna mig så jävla lurad om det gällt Kalla, att jag hade blivit tvärförbannad! Blir förbannad bara jag tänker på ett sådant scenario. Hur känner ni där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in