2016-10-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du fantiserar fram påståenden helt fritt, du är helt bortkopplad från verkligheten.

Men ja en sommarstuga är förstås nöjen och det tänkte du låna till utan att blinka trots att du redan har lån samtidigt som du säger att andra som lånar till permanentbostäder har dålig karaktär. När du dessutom lånar till fastigheter som står på mark du inte äger är du riktigt torsk.
Allt jag gör är för mitt stora nöjes skull.
Om det är ett hus på en paradisö, en sommarstuga, stor flott villa, hyresfastighet, gummiplantage, aktier, musikstudio eller vad det nu kan va.. har förstått att det inte finns så mycket nöje i ditt liv, du går till ett jobb varje dag fastän att du påstår att du är så fullsketen i pengar att du inte behöver.. men klart sitter man i en lägenhet i Sverige den här tiden på året så kanske jobb är det enda sättet att härda ut misären man satt sig i.
2016-10-15, 21:29
Medlem
Citat:
När du dessutom lånar till fastigheter som står på mark du inte äger är du riktigt torsk.
Är iofs lördag så du har kanske tittat djupt i glaset, men hur kom du fram till att jag lånat till fastigheter som står på mark som jag inte äger??
2016-10-15, 21:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Allt jag gör är för mitt stora nöjes skull.
Om det är ett hus på en paradisö, en sommarstuga, stor flott villa, hyresfastighet, gummiplantage, aktier, musikstudio eller vad det nu kan va.. har förstått att det inte finns så mycket nöje i ditt liv, du går till ett jobb varje dag fastän att du påstår att du är så fullsketen i pengar att du inte behöver.. men klart sitter man i en lägenhet i Sverige den här tiden på året så kanske jobb är det enda sättet att härda ut misären man satt sig i.

Ja jag vet att du lånar till nöjen trots att du redan har en massa lån, det var ju det jag sa. Din thaitjej har t.o.m. lurat dig att köpa hus i Thailand för lånade pengar trots att du inte äger marken de står på. Otroligt så blåst du är.
2016-10-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ja jag vet att du lånar till nöjen trots att du redan har en massa lån, det var ju det jag sa. Din thaitjej har t.o.m. lurat dig att köpa hus i Thailand för lånade pengar trots att du inte äger marken de står på. Otroligt så blåst du är.
Köpa hus i Thailand, låna pengar? Vad yrar du om?
2016-10-16, 10:29
Medlem
Citat:
Har ett minne av att han fått huset av sin svärmor.
Inget han har skaffat av egen kraft.
2016-10-16, 10:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Har ett minne av att han fått huset av sin svärmor.
Inget han har skaffat av egen kraft.

Och han tror att han äger det trots att utlänningar inte kan äga mark i Thailand, vilken torsk. Undrar hur mycket hans thaifamilj har lurat honom på egentligen, han lär få försörja dem alla med sina lånade pengar.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2016-10-16 kl. 10:51.
2016-10-16, 14:59
Avslutad
Citat:
Nää¨, har väldigt lite i lån, kanske 40% på bostaden (har inte fått värderingen än), noll i lån på huset på Phuket, vet inte vad hyresfastigheten är värd men inte speciellt stora låna på den heller.
Har inga andra lån, bytte bil i april och cashade den (naturligtvis), inte den dyraste bilen men en BMW X1 2013 (lågmilare), men har i alla fall bil och inte som dig och kurtan som cyklar runt på cykel som ett par småglin

Och Jo äger marken där huset står på Phuket, men faktiskt så gav vi själva huset i present till min son när han föddes som födelsegåva, inte för att det betyder något egentligen mer än en fin gest.

Citat:
Nej har inte köpt någon marklägenhet (ännu) men har mitt seniorboende färdigt och betalt på Phuket om jag vill.
Joråsåatt...

2016-10-16, 15:12
Avslutad
Citat:
En som sitter med 4 miljoner i skuld och säger till en som äger fastigheter för mer än 10 miljoner och har tot skuld på 2 , är ett lyxfällan fall... ser klarare och klarare att du mår väldigt dåligt där dubsitter med ditt skuldberg och försöker därför intala dig själv att minsann alla andra är minsann lika mycket torsk som mig.. stackare
Få se nu - sonen äger "ditt" hus i Thailand som kommer från thaitjejens släkt, du äger ett 70-talshus i byhåla som du desperat amorterar av på för att få en lägre skuldsättningsgrad och så äger du ett litet hyreshus med ett fåtal lägenheter i samma byhåla, även det belånat. Fastigheter för 10 mkr - .

Men om du nu skulle ha ägt fastigheter för ens 3 mkr, så ser du ju det ägandet som konsumtion. Värdet spelar ingen roll, det ska ju ändå konsumeras. Bra där. Då behöver du inte lägga ner några pengar på renovering och dyl, som man gör är man vill skydda värdet på en värdefull tillgång. Kör ner fastigheterna i skiten, konsumera upp dem bara! Top notch!
2016-10-16, 21:19
Medlem
Citat:
Och han tror att han äger det trots att utlänningar inte kan äga mark i Thailand, vilken torsk. Undrar hur mycket hans thaifamilj har lurat honom på egentligen, han lär få försörja dem alla med sina lånade pengar.
Tror det är dags du drar ner på spriten, inte konstigt att inte ens din arbetsgivare ville låna ut pengar till dig.
2016-10-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Få se nu - sonen äger "ditt" hus i Thailand som kommer från thaitjejens släkt, du äger ett 70-talshus i byhåla som du desperat amorterar av på för att få en lägre skuldsättningsgrad och så äger du ett litet hyreshus med ett fåtal lägenheter i samma byhåla, även det belånat. Fastigheter för 10 mkr - .

Men om du nu skulle ha ägt fastigheter för ens 3 mkr, så ser du ju det ägandet som konsumtion. Värdet spelar ingen roll, det ska ju ändå konsumeras. Bra där. Då behöver du inte lägga ner några pengar på renovering och dyl, som man gör är man vill skydda värdet på en värdefull tillgång. Kör ner fastigheterna i skiten, konsumera upp dem bara! Top notch!
Orkade inte läsa allt "gäsp" men som sagt, om 5 år är jag skuldfri samtidigt som jag äger en massa och detta gör dig rosenrasande, finns inget som retar en bolånetorsk mer än folk som är eller är på väg att bli skuldfria.
2016-10-16, 21:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Tror det är dags du drar ner på spriten, inte konstigt att inte ens din arbetsgivare ville låna ut pengar till dig.

Haha bara för att du sitter i Thailand och super betyder inte att alla andra lever ett sådant WT-liv och varför skulle jag låna av min arbetsgivare när jag kan låna till 0,79% själv? Att vara ekonomiskt oberoende innebär förstås att jag inte vill ha ekonomiska beroenden till min arbetsgivare.
2016-10-16, 21:42
Medlem
Citat:
Haha bara för att du sitter i Thailand och super betyder inte att alla andra lever ett sådant WT-liv och varför skulle jag låna av min arbetsgivare när jag kan låna till 0,79% själv? Att vara ekonomiskt oberoende innebär förstås att jag inte vill ha ekonomiska beroenden till min arbetsgivare.
Sitter på en plattform just nu och här finns ingen alkohol, när jag är på Phuket super jag inte heller, men blir vin och öl ett par dar i veckan när jag är där.

Trist att din arbetsgivare inte vill ge dig förmånsräntor, är väl bara för de som är högre upp i näringskedjan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in