2016-10-16, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jag kan bara inte tro det.

Wikileaks släpper Podesta emails 9 nu:

WikiLeaks @wikileaks

RELEASE: The Podesta Emails Part 9 https://wikileaks.org/podesta-emails/?3&q=&mfrom=&mto=&title=&notitle=&date_from=&date_ to=&nofrom=&noto=&count=50&sort=6#searchresult … … #HillaryClinton #imWithHer #PodestaEmails #PodestaEmails9

https://twitter.com/wikileaks/status/787625546461175808?lang=sv
Spelar ingen roll, för Hillary kommer fortsätta tiga som muren och media kommer inte kräva henne på en kommentar. Vips är allt detta glömt näst nästa 80-åriga tant om någon vecka träder fram och säger att Trump "stirrade snuskigt" på henne i en hiss någon gang på 70-talet. Vänta bara, jag lovar, det är vad som kommer att hända.
2016-10-16, 15:18
Medlem
När Aftonbladet nämner Hillary och dokumenten benämner man henne som "slug". Ett annat ord hade varit "bedräglig", men det påvisar ju bara var Aftonbladet lägger sig gällande nyhetsbevakningen.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article23726557.ab
2016-10-16, 15:29
Medlem
fredrikdenstores avatar
Nu har NBC/WSJ kommit med en ny poll:

Mark Murray @mmurraypolitics

Brand-new national NBC/WSJ
Clinton 48%
Trump 37%
Johnson 7%
Stein 2%

2way: Clinton 51%, Trump 41%

Oct 10-13, +/- 3.3%, LVs

https://twitter.com/mmurraypolitics/...39232915472389

Ser bra ut det där Hillary. Kör hårt nu sista veckorna så är f***tafsaren golvad för gott!
2016-10-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Nu har NBC/WSJ kommit med en ny poll:

Mark Murray @mmurraypolitics

Brand-new national NBC/WSJ
Clinton 48%
Trump 37%
Johnson 7%
Stein 2%

2way: Clinton 51%, Trump 41%

Oct 10-13, +/- 3.3%, LVs

https://twitter.com/mmurraypolitics/...39232915472389

Ser bra ut det där Hillary. Kör hårt nu sista veckorna så är f***tafsaren golvad för gott!
Kom dock ihåg att den är huvudsakligen genomfört innan den senaste wikileaks-läkan. Inte för otroligt att Stein kan komma att öka till 3% inom kort.
2016-10-16, 15:58
Medlem
Wikileaks läckan har ännu inte kommit med något som har fått mig att se sämre på Hillary.

Att hon och hennes kampanj har försökt hitta svagheter i motståndaren är vad alla kampanjer gör.
Jag ser snarare mer positivt på Hillary än vad jag gjorde när det hela spektaklet började.

Däremot har jag allt svårare att se något positivt med Trump.

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Omaha World-Herald stödjer en demokratisk kandidat, för första gången sedan 1932:
http://www.omaha.com/opinion/editorial-hillary-clinton-is-prudent-pick-for-president/article_94a58d80-9341-11e6-a7e8-cf8bfd4f296a.html

Citerar ur din länk:

Citat:
His alienation of so many groups — women, the disabled, Muslim-Americans, former prisoners of war, the family of a Muslim soldier killed in action, Mexican nationals and Mexican-Americans — is too divisive.

Trump shows a lack of statesmanship that is fundamental to serving in the Oval Office.

Trump has repeatedly shown a disdain for our nation’s allies and alliances and an affection for its enemies.

He has revealed a lack of command over key issues, such as the nation’s nuclear triad, Russian aggression and the significance of NATO alliances, paired with a propensity for unrealistic hyperbole, such as his promise to end all crime and violence in the country, or to build a wall on the U.S. border with Mexico and have the Mexican government pay for it, with no pragmatic path to achieve such aims.

Det krävs nog att man är lite blind eller dum för att ignorera allt detta från Trump. Tror Trumpsupporters verkligen att han kan bygga en mur mot Mexico som Mexico betalar för? Trump måste ju ha stöd av kongressen och senaten för det först och främst, vilket han inte har.

Kanske är Trumpsupportrarna politiska analfabeter och tror att de röstar på en diktator som kan göra det han vill. En tredjedel vet tydligen inte ens vad Kongressen gör.

Citat:
The poll showed only 36% of Americans could name all three branches of the government and 35% couldn't name any of them. It also found over 60% of Americans don't know which political party controls the House of Representatives and the US Senate.
http://www.businessinsider.com/poll-many-americans-dont-know-basic-facts-about-government-2014-9?r=US&IR=T&IR=T

Men vi får se, kanske lyckas wikileaks faktiskt ta fram något riktigt skadligt om Hillary.

Många som hoppas på Trump tror kanske att det inte förekommer fulspel inom politiken. Givetvis säger politiker en sak till en publik, och lite annat till en annan publik t.ex. Att se det som något olagligt eller omoraliskt visar nog att man har en naiv uppfattning om politik. Jag är snarare förvånad att man inte hittat något riktigt skadligt, med tanke på hur mycket material man grävt fram. Tror inte många politiker hade överlevt om man läckt ur deras mejlserver.
Senast redigerad av grelin1999 2016-10-16 kl. 16:07.
2016-10-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
När Aftonbladet nämner Hillary och dokumenten benämner man henne som "slug". Ett annat ord hade varit "bedräglig", men det påvisar ju bara var Aftonbladet lägger sig gällande nyhetsbevakningen.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article23726557.ab
Det är en social"demokratisk" tidning
2016-10-16, 16:19
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Wikileaks läckan har ännu inte kommit med något som har fått mig att se sämre på Hillary.

Att hon och hennes kampanj har försökt hitta svagheter i motståndaren är vad alla kampanjer gör.
Jag ser snarare mer positivt på Hillary än vad jag gjorde när det hela spektaklet började.
Precis! Känner samma sak själv, och ser fler som uttalar sig på samma vis!
Att sen så gott som varenda jävel som någonsin arbetat tillsammans med, eller under, henne dessutom verkar vara helt eniga i om att hon är en sympatisk och omtänksam chef gör knappast saken sämre.
Detta står sedan på intet vis i motsatsförhållande till att vara en slipad politiker. Det här är en människa som jagats av hela det republikanska etablissemanget i närmare 30 år, och trumfat dem så gott som hela tiden...
2016-10-16, 16:54
Medlem
Wikileaks cirklar ju Hillary så här långt. Det är släpp från personer runt henne som släppts så här långt.
Men med tanke på vad FBI sa om säkerheten på Hillarys privata server (sämre än vanligt gmail konto) så misstänker jag att Wikileaks även har alla Hillarys mail.
2016-10-16, 16:56
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Rovdjurskossan skrev

Mediaetablissemanget är fullkomligen livrädda. Man offrar allt på detta val. CNNs ratings har ju rasat senaste månaderna och detta är nog det sista valet man kommer ha någon form av relevans hos folket.

Jag fattar nu vad det handlar om. CNN vänder sig till millenniums.

"The basket of deplorables" kommer säkert att lyda.
2016-10-16, 17:04
Medlem
Christopheruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Precis! Känner samma sak själv, och ser fler som uttalar sig på samma vis!
Att sen så gott som varenda jävel som någonsin arbetat tillsammans med, eller under, henne dessutom verkar vara helt eniga i om att hon är en sympatisk och omtänksam chef gör knappast saken sämre.
Detta står sedan på intet vis i motsatsförhållande till att vara en slipad politiker. Det här är en människa som jagats av hela det republikanska etablissemanget i närmare 30 år, och trumfat dem så gott som hela tiden...

Dumma i huvudet eller? Kolla igenom wikileaksen igen, klart och tydligt en korrupt kärring som lovat guld och gröna skogar i 30 år men bara gått Wall Streets ärenden..
2016-10-16, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Däremot har jag allt svårare att se något positivt med Trump.

Citerar ur din länk:

Det krävs nog att man är lite blind eller dum för att ignorera allt detta från Trump. Tror Trumpsupporters verkligen att han kan bygga en mur mot Mexico som Mexico betalar för? Trump måste ju ha stöd av kongressen och senaten för det först och främst, vilket han inte har.

Kanske är Trumpsupportrarna politiska analfabeter och tror att de röstar på en diktator som kan göra det han vill. En tredjedel vet tydligen inte ens vad Kongressen gör.

Men vi får se, kanske lyckas wikileaks faktiskt ta fram något riktigt skadligt om Hillary.

Många som hoppas på Trump tror kanske att det inte förekommer fulspel inom politiken. Givetvis säger politiker en sak till en publik, och lite annat till en annan publik t.ex. Att se det som något olagligt eller omoraliskt visar nog att man har en naiv uppfattning om politik. Jag är snarare förvånad att man inte hittat något riktigt skadligt, med tanke på hur mycket material man grävt fram. Tror inte många politiker hade överlevt om man läckt ur deras mejlserver.

Jasså inte att hon är inblandad i finansieringen av ISIS? Det är värre med några dumma ord på ett 11 år gammalt videoklipp?
2016-10-16, 17:17
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Wikileaks cirklar ju Hillary så här långt. Det är släpp från personer runt henne som släppts så här långt.
Men med tanke på vad FBI sa om säkerheten på Hillarys privata server (sämre än vanligt gmail konto) så misstänker jag att Wikileaks även har alla Hillarys mail.

Jo. Ifall det kommer något riktigt skadande för Clinton så lär det släppas strax innan debatten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in