Wikileaks läckan har ännu inte kommit med något som har fått mig att se sämre på Hillary.
Att hon och hennes kampanj har försökt hitta svagheter i motståndaren är vad alla kampanjer gör.
Jag ser snarare mer positivt på Hillary än vad jag gjorde när det hela spektaklet började.
Däremot har jag allt svårare att se något positivt med Trump.
Citat:
Ursprungligen postat av
zergrush
Citerar ur din länk:
Citat:
His alienation of so many groups — women, the disabled, Muslim-Americans, former prisoners of war, the family of a Muslim soldier killed in action, Mexican nationals and Mexican-Americans — is too divisive.
Trump shows a lack of statesmanship that is fundamental to serving in the Oval Office.
Trump has repeatedly shown a disdain for our nation’s allies and alliances and an affection for its enemies.
He has revealed a lack of command over key issues, such as the nation’s nuclear triad, Russian aggression and the significance of NATO alliances, paired with a propensity for unrealistic hyperbole, such as his promise to end all crime and violence in the country, or to build a wall on the U.S. border with Mexico and have the Mexican government pay for it, with no pragmatic path to achieve such aims.
Det krävs nog att man är lite blind eller dum för att ignorera allt detta från Trump. Tror Trumpsupporters verkligen att han kan bygga en mur mot Mexico som Mexico betalar för? Trump måste ju ha stöd av kongressen och senaten för det först och främst, vilket han inte har.
Kanske är Trumpsupportrarna politiska analfabeter och tror att de röstar på en diktator som kan göra det han vill. En tredjedel vet tydligen inte ens vad Kongressen gör.
Citat:
The poll showed only 36% of Americans could name all three branches of the government and 35% couldn't name any of them. It also found over 60% of Americans don't know which political party controls the House of Representatives and the US Senate.
http://www.businessinsider.com/poll-many-americans-dont-know-basic-facts-about-government-2014-9?r=US&IR=T&IR=T
Men vi får se, kanske lyckas wikileaks faktiskt ta fram något riktigt skadligt om Hillary.
Många som hoppas på Trump tror kanske att det inte förekommer fulspel inom politiken. Givetvis säger politiker en sak till en publik, och lite annat till en annan publik t.ex. Att se det som något olagligt eller omoraliskt visar nog att man har en naiv uppfattning om politik. Jag är snarare förvånad att man inte hittat något riktigt skadligt, med tanke på hur mycket material man grävt fram. Tror inte många politiker hade överlevt om man läckt ur deras mejlserver.