Citat:
Ursprungligen postat av
AlexandraIda
Jag tycker att man ska ha tänkt igenom det hela innan man söker till programmet. Den man söker till kommer ju inte att flytta och det måste man vara beredd på. Det gäller också att vara införstådd med vad det innebär att leva med någon som är bonde. Man behöver känna att man är beredd att satsa och att man inte är låst på sin hemort. Annars vet man ju redan från början att det inte kommer att funka och då är det ju ingen vits att ens söka. Bönderna är faktiskt ute efter något seriöst och då blir det inte rätt om de sökande bara ser det som ett sätt att få vara med i tv. Det är mycket som ska funka och det måste ju också vara ömsesidigt, räcker ju inte med att bönderna väljer ut personer de gillar.
Nej precis, man ska ju tänka till innan, tänka på att det kommer vara kameror, att bonden inte är flyttbar, kan jag tänka mig leva på landet på en gård och så vidare. Är ju flera genom åren som inte har gjort det och lämnat, som Johsefine hos Nils-Olov, Martina hos Per-Martin, och nu senast en av Pers damer som tydligen tyckte det var för mycket med allt. Man ska ju ha klart för sig att detta är ett speciellt sätt att möta sin kärlek och har man problem med att vara med i TV kan man ju ta en dejt sida istället.
Har man barn sen innan och de går i skolan kan man ju kanske inte bara ta med dem och flytta, dem har ju en pappa, kompisar, skola mm. Ja det är ju flera relationer som gått i kras just på grund av att de sökande inte har tänkt igenom saker och ting alls och det är synd, bönderna har inte lätt att hitta någon och vill detta seriöst så har i många fall tyckt synd om dem.
Den bonden som inte ville nåt seriöst var väl han "Pecka" som jag tror var med samma år som Roger, han såg det ju som en kul grej och tjejerna kände sig lurade, men annars så tycker jag bönderna varit genuina, jag kanske inte Pontus och Pär-Ola, men dem var ju speciella på annat sätt. Tror inte dem gick in för att lura tjejerna. Pecka visade ju bara intresse när kameran var på, i övrigt pratade han inte ens med tjejerna utan hängde mer med filmteamet.
Jo precis, dejten ska ju gilla bonden lika mycket och är ju flera dejter som ryktes med i stundens hetta och sen har det inte funkat. Ta Camilla som var Rogers slutval, hon tyckte ju om Roger under resan till Turkiet , dem blev ihop och hon kände efter resan att hon kunde tänka sig att flytta till gården. Sen sa hon i intervju att hon såg Rogers riktiga sidor när hon var på gården och kameran var av. Hon ville förändra saker, gillade när det hände lite och Roger visade sig vara "har det funkat i 150 år så funkar det nu med"...