2016-10-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingabromsar
Lönnfeta snubben i hawaii-skjorta... ser ut som något som bott hemma och spelat wow tills dagen innan. Usch. Varför kom han ens till uttagningen?

Ja det är en bra fråga, jag tycker han var lite i stil med vissa killar som Marlene hade på sin gård, eller Ann-Katrins kufar. Var det inte han som pratade om att de skulle gifta sig, han trodde sig ha goda chanser att gå vidare och sen rök han innan gruppdejten.

Han kom väl till uttagningen för hon hade valt ut honom...hon kanske fastnade för nåt i hans brev och sen var han inte lika rolig /fin som brevet.....
Citera
2016-10-15, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jag tror att hon bara vill synas och få än mer uppmärksamhet i media, och sen kommer hon troligen locka Erik, hon har ju redan gjort det då han fattade väldigt tycke för henne redan på speeddejten. Men tror inte hon kommer stanna...han blir ledsen = "katastrof". Men det var bara som jag spånade och kan ju ha helt fel.

Nej vad han vill ha vet ju bara Per själv, så vill ha ha en kvinna som Annelie så ska han ju naturligtvis välja henne till gården, välja henne kvar som sista, ta henne på resa och sen bygga ett liv med henne. Men jag tror hon kan bli i mesta laget och tror inte hon kan med fel och brister i en relation. Men det är bara vad jag tror.

Nej, jag håller med att Annelie inte gått något vidare bra intryck. Hon känns som en person som är väldigt på, som vill ha mycket uppmärksamhet och som inte är rädd för att säga ifrån när det inte passar. Tror i alla fall att hon får följa med till gården och det blir intressant att se hur hon kommer bete sig där, om hon har förändrat sedan förra gången hon var med.

Jag tycker Lina känns som en trevlig person, att hon varit med i tv tidigare ser inte jag som ett tecken på att hon skulle vara oseriös. Erik verkar ju gilla henne och det är väl det viktigaste.
Citera
2016-10-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Nej, jag håller med att Annelie inte gått något vidare bra intryck. Hon känns som en person som är väldigt på, som vill ha mycket uppmärksamhet och som inte är rädd för att säga ifrån när det inte passar. Tror i alla fall att hon får följa med till gården och det blir intressant att se hur hon kommer bete sig där, om hon har förändrat sedan förra gången hon var med.

Jag tycker Lina känns som en trevlig person, att hon varit med i tv tidigare ser inte jag som ett tecken på att hon skulle vara oseriös. Erik verkar ju gilla henne och det är väl det viktigaste.

Ja det är klart att det viktigaste är ju vad Erik känner för henne och tycker om henne, det bli kul att följa utvecklingen på den gården.

Nej det var ju så jag tänkte, är ju ganska jobbigt med en person som är väldigt på som Annelie, det tröttar ju ut en och hon vill väl också att allt ska kretsa runt henne, letar efter anledningar att bråka och det tror jag ingen orkar med. Har själv haft en sån relation och gick ur den fort som fasen. Så jag kan förstå Mikael och då ska man komma ihåg att dem var inte ens i en relation och hon uppträdde så.

Ja min magkänsla är att hon kommer med rill gården, jag tror även Carola följer med, den andra med långt mörkt hår och sen den ljushåriga, hon som var kortklippt. Jag tror även det kan bli mycket tjafs mellan damerna (givetvis startat av Annelie) och det kanske blir lite kul att följa, men inte kul för Per som får stå emellan.
Citera
2016-10-15, 15:16
Medlem
Tycker det är kul att det varit så lyckat resultat för bönderna genom åren. Kan inte vara så enkelt att träffa någon och bli kär framför tv-kamerorna. Först ska de välja ut vilka de ska gå på dejt med och sedan ska de få ett bra intryck av personen när de väl är på plats och träffas första gången. Sedan ska de välja vilka som får följa med till gården och efter det ska det slutgiltiga valet göras. Det handlar nog mycket om tur, att veta direkt vem som är rätt. Sedan ska det ju också funka efteråt i vardagen.
Citera
2016-10-15, 15:35
Medlem
Citat:
Tycker det är kul att det varit så lyckat resultat för bönderna genom åren. Kan inte vara så enkelt att träffa någon och bli kär framför tv-kamerorna. Först ska de välja ut vilka de ska gå på dejt med och sedan ska de få ett bra intryck av personen när de väl är på plats och träffas första gången. Sedan ska de välja vilka som får följa med till gården och efter det ska det slutgiltiga valet göras. Det handlar nog mycket om tur, att veta direkt vem som är rätt. Sedan ska det ju också funka efteråt i vardagen.

Nej det är ju ibland ett riktigt virrvarr att hitta den rätta, men programmet är ju ett bra sätt och har ju lett till många giftermål och barn . Jo tur och att gå på magkänsla tror jag och att kanske inte välja den som bort långt bort. Var ju det Daniel gjorde förra året och Jan-Olof 2009, det skiljde ju 30 respektive 75 mil mellan dem och tjejen.
Citera
2016-10-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej det är ju ibland ett riktigt virrvarr att hitta den rätta, men programmet är ju ett bra sätt och har ju lett till många giftermål och barn . Jo tur och att gå på magkänsla tror jag och att kanske inte välja den som bort långt bort. Var ju det Daniel gjorde förra året och Jan-Olof 2009, det skiljde ju 30 respektive 75 mil mellan dem och tjejen.

Jag tycker att man ska ha tänkt igenom det hela innan man söker till programmet. Den man söker till kommer ju inte att flytta och det måste man vara beredd på. Det gäller också att vara införstådd med vad det innebär att leva med någon som är bonde. Man behöver känna att man är beredd att satsa och att man inte är låst på sin hemort. Annars vet man ju redan från början att det inte kommer att funka och då är det ju ingen vits att ens söka. Bönderna är faktiskt ute efter något seriöst och då blir det inte rätt om de sökande bara ser det som ett sätt att få vara med i tv. Det är mycket som ska funka och det måste ju också vara ömsesidigt, räcker ju inte med att bönderna väljer ut personer de gillar.
Citera
2016-10-15, 16:05
Medlem
Citat:
Jag tycker att man ska ha tänkt igenom det hela innan man söker till programmet. Den man söker till kommer ju inte att flytta och det måste man vara beredd på. Det gäller också att vara införstådd med vad det innebär att leva med någon som är bonde. Man behöver känna att man är beredd att satsa och att man inte är låst på sin hemort. Annars vet man ju redan från början att det inte kommer att funka och då är det ju ingen vits att ens söka. Bönderna är faktiskt ute efter något seriöst och då blir det inte rätt om de sökande bara ser det som ett sätt att få vara med i tv. Det är mycket som ska funka och det måste ju också vara ömsesidigt, räcker ju inte med att bönderna väljer ut personer de gillar.

Nej precis, man ska ju tänka till innan, tänka på att det kommer vara kameror, att bonden inte är flyttbar, kan jag tänka mig leva på landet på en gård och så vidare. Är ju flera genom åren som inte har gjort det och lämnat, som Johsefine hos Nils-Olov, Martina hos Per-Martin, och nu senast en av Pers damer som tydligen tyckte det var för mycket med allt. Man ska ju ha klart för sig att detta är ett speciellt sätt att möta sin kärlek och har man problem med att vara med i TV kan man ju ta en dejt sida istället.

Har man barn sen innan och de går i skolan kan man ju kanske inte bara ta med dem och flytta, dem har ju en pappa, kompisar, skola mm. Ja det är ju flera relationer som gått i kras just på grund av att de sökande inte har tänkt igenom saker och ting alls och det är synd, bönderna har inte lätt att hitta någon och vill detta seriöst så har i många fall tyckt synd om dem.

Den bonden som inte ville nåt seriöst var väl han "Pecka" som jag tror var med samma år som Roger, han såg det ju som en kul grej och tjejerna kände sig lurade, men annars så tycker jag bönderna varit genuina, jag kanske inte Pontus och Pär-Ola, men dem var ju speciella på annat sätt. Tror inte dem gick in för att lura tjejerna. Pecka visade ju bara intresse när kameran var på, i övrigt pratade han inte ens med tjejerna utan hängde mer med filmteamet.

Jo precis, dejten ska ju gilla bonden lika mycket och är ju flera dejter som ryktes med i stundens hetta och sen har det inte funkat. Ta Camilla som var Rogers slutval, hon tyckte ju om Roger under resan till Turkiet , dem blev ihop och hon kände efter resan att hon kunde tänka sig att flytta till gården. Sen sa hon i intervju att hon såg Rogers riktiga sidor när hon var på gården och kameran var av. Hon ville förändra saker, gillade när det hände lite och Roger visade sig vara "har det funkat i 150 år så funkar det nu med"...
Citera
2016-10-15, 16:41
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Hur fan kunde Jennifer välja ut så många muppar till speeddatingen? Flera stycken angränsade ju till lätt utvecklingsstörning. Och ännu fler verkar ha åtminstone en släng av Aspergers syndrom.

Hon gillar badboys säger hon ju, och nu ska hon försöka konstlat övertyga sig själv att så inte är fallet och har valt ett gäng snälla och för det mesta oattraktiva hanar. Hon vill inte gilla "farliga killar" men kan naturligtvis inte programmera om sin kropp. Man tänder på det man tänder på, det är bortom kontroll. Hon har noll chans att hitta en make i programmet.
Kanske får bönderna inte lika många brev längre, och urvalet blir därmed sämre, men nog borde väl Jennifer kunna plockat med några andra än den 29 åriga(som såg ut som 40) "I en annan del av Köping"-typen och Roland Järverup-kopian? Hon ljuger ju för sig själv så in i helvete...

Jennifer har faktiskt lägst chans av alla att hitta nån, t.om lägre än Sigrid. För Jennifer är inte ärlig mot sig själv. Den enda jag bedömer ha nån egentlig chans att hitta nån är Per.
Jennifer väljer den yngsta och snyggaste killen och kanske får till en kort fling där. Men nåt varaktigt blir det inte. Nånstans vet hon att hennes medverkan inte kommer att generera en make och jag tror hon har baktankar om att hennes medverkan istället ger gratisreklam för hennes verksamhet.
Hon får oförtjänt mycket ros iallafall, hon har grava psykiska problem. Utseendemässigt är hon ok, går att sätta på. Snygga vader.
Citera
2016-10-15, 16:54
Medlem
NiccoJs avatar
Erik förnekar ju att han pökat Sigrid med sin gossesnopp medans Sigrid säger sig fått ett stick i pälsen, vad tror ni ?
Jag tror han var klar innan han började men eftersom Sigrid slickade i sig säden såg hon det som fullbordat.
Citera
2016-10-15, 16:59
Medlem
Jag skulle gissa att Erik är den som har bäst koll på vad som egentligen hände mellan honom och Sigrid. Han säger ju själv att det inte alls var så som det framställs i tv. Var ju bara en löjlig grej det där. Någonting måste de väl hitta på för att det ska bli lite spänning i programmet.
Citera
2016-10-15, 17:12
Medlem
2mass avatar
Citat:
Jag skulle gissa att Erik är den som har bäst koll på vad som egentligen hände mellan honom och Sigrid. Han säger ju själv att det inte alls var så som det framställs i tv. Var ju bara en löjlig grej det där. Någonting måste de väl hitta på för att det ska bli lite spänning i programmet.

Dom låg åtminstone o kysstes o kramades. Att han säger att han "likagärna kunnat tillbringat natten med Per på samma sätt" är naturligtvis ren förnekelse, såvida han inte är bi då vill säga...
Citera
2016-10-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Dom låg åtminstone o kysstes o kramades. Att han säger att han "likagärna kunnat tillbringat natten med Per på samma sätt" är naturligtvis ren förnekelse, såvida han inte är bi då vill säga...

Och du känner Erik eller vadå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in