2016-10-13, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Har utredarna börjat få vittring så lär dom nog gå till "botten" med drunkningen. Rader av lögner och mer eller mindre märkliga omständigheter hoppas jag kommer att räcka ända in i mål.
Visar det sig att JM iscensatt eller deltagit i mordet hon sitter häktad för är bara det ett bevis för vad hon är kapabel till.

Hon kan vara anstiftare till mordet också, vilket jag gissar på.
Det är nog flera personer som hjälpt henne med mordet på exmaken.
Citera
2016-10-14, 02:26
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
41-åringen misstänks för pappamordet i sommarstugan.

Och enligt poliskällor till VLT så kommer hon snart bli delgiven misstanke för ännu ett mord – på sin drunknade make.

– Om de uppgifterna stämmer så är jag inte alls förvånad, säger Anders Lindstrand, före detta polis och utredningschef på försäkringsbolaget IF som slog larm om drunkningen.

Men 41-åringens advokat, Amanda Hikes, vill inte kommentera uppgifterna.

– Det är en källa till VLT som har sagt så, det är inget jag kommenterar, säger Amanda Hikes.

Enligt uppgift till Expressen så är förundersökningarna om sommarstugemordet, då 41-åringen misstänks ha mördat sin pappa och försökt mörda sin mamma den 3 augusti, och hennes makes drunkning samkörda i en stor grupp – men med utredare som är avdelade för respektive fall.
Citat:
Expressen har sökt åklagarna Jessica Wenna och Johan Fahlander, som leder förundersökningarna.

"Som tidigare så lämnar jag inga sakuppgifter i någon av de två förundersökningarna. Jag kommenterar inte heller VLT´s uppgifter", skriver Johan Fahlander i ett mejl till Expressen.
http://www.expressen.se/nyheter/det-ar-ingenting-som-varken-du-eller-jag-vet/
Senast redigerad av Grandioso 2016-10-14 kl. 02:29.
Citera
2016-10-14, 09:32
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Förvånande faktiskt. Om det stämmer så har polisen luskat fram något riktigt graverande. Men jag tvivlar fortfarande på att de kommer lyckas ro hem detta mål.
Det intressanta är ju att makens död, försäkringsbedrägeriet och mordet/mordförsöket på föräldrarna rätt tydligt hänger ihop, så att Akis död vävs in i åtalet är på ett sätt logiskt.

Ger också bakläxa för farbror blå som inte utredde mordet / drunkningen från början
Citat:
Luxors: Hon kan vara anstiftare till mordet också, vilket jag gissar på.
Det är nog flera personer som hjälpt henne med mordet på exmaken.
Ja inte troligt att hon ägnar sig år dränkning och knivning själv, hon är mer en kvinnlig Helge Fossmo och får förhoppningsvis liknande straff
Citera
2016-10-14, 13:30
Medlem
lasternassummas avatar
Mordet på exmaken Aki
JM (J*hanna Möll*r) kommer snart att bli delgiven misstanke för mordet på AKi,
enligt VLT.

Amanda Hikes kommentar:

"Det är ingenting som varken du eller jag vet"

Imponerande formulering... (ironi).

http://www.expressen.se/nyheter/det-ar-ingenting-som-varken-du-eller-jag-vet/

Citera
2016-10-15, 13:59
Medlem
Reimers avatar
Trodde inte att de skulle komma någon vart med drunkningsfallet, normalt sett så hade det varit dött och begravet oavsett vad IF,s utredare hade kommit framtill men om de nu är så pass säkra på att det fanns fler personer i stugan den kvällen borde vi få ett par till inhämtade för anhållan.

Mina "two cent,s" sätts på JM,s dotter och svärson, han verkar ju åtminstone kapabel till lite av varje.
Citera
2016-10-15, 14:04
Medlem
Lost-Souls avatar
Någon bättre insatt som vet ungefär hur långt gånget fallet är rent utredningsmässigt? Börjar åtal närma sig?

Denna FUP kommer att vara outstanding och lär överträffa samtliga kriminalromaner på marknaden. Längtar som fan!
Citera
2016-10-15, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Någon bättre insatt som vet ungefär hur långt gånget fallet är rent utredningsmässigt? Börjar åtal närma sig?

Denna FUP kommer att vara outstanding och lär överträffa samtliga kriminalromaner på marknaden. Längtar som fan!
Det är nog ingen här inne som är speciellt insatt i utredningen. Men det har tidigare spekulerats om att i början av nästa år vore rimligt. Att utredningen är öppnad gällande den sk drunkningsolyckan innebär väl inte direkt att det går snabbare. Att JM får skaka galler oavsett hur det går i den utredningen känns ju ganska säkert, men visst vore det skönt om även hennes medhjälpare i mordet på maken hamnade bakom lås o bom.
Citera
2016-10-15, 15:08
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K
Det är nog ingen här inne som är speciellt insatt i utredningen. Men det har tidigare spekulerats om att i början av nästa år vore rimligt. Att utredningen är öppnad gällande den sk drunkningsolyckan innebär väl inte direkt att det går snabbare. Att JM får skaka galler oavsett hur det går i den utredningen känns ju ganska säkert, men visst vore det skönt om även hennes medhjälpare i mordet på maken hamnade bakom lås o bom.

Så länge? Begriper inte hur det kan ta så lång tid med tanke på att massvis med folk jobbar med utredningen varje dag.

Jaja, den som väntar på något gott .....
Citera
2016-10-15, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Trodde inte att de skulle komma någon vart med drunkningsfallet, normalt sett så hade det varit dött och begravet oavsett vad IF,s utredare hade kommit framtill men om de nu är så pass säkra på att det fanns fler personer i stugan den kvällen borde vi få ett par till inhämtade för anhållan.

Mina "two cent,s" sätts på JM,s dotter och svärson, han verkar ju åtminstone kapabel till lite av varje.

Trams. Så ett par människor till klirrar gött då eller ?

Vad spelar det för roll vem som var i stugan, kommer man längre på det eller ?

Stackars jävla "källa" må nu utredningens män kopplat ihop detta.
Citera
2016-10-15, 15:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Nja ingen blir ju lyckligare av att fler är skyldiga. Men om nu JM är en svår nöt att knäcka, kommer kanske andra att till slut erkänna om de varit med eller har andra fakta om hur det gick till.
Utredarna måste samla in alla fakta - o motstridiga vittnesmål.

Tror att JM ÄR ett svårt fall att förhöra, tror hon är rätt hård, kall o vältalig - o kanske utan samvetskval. En ganska ovanlig person. Sannolikheten att andra i hennes omgivning inte är som JM är nog rätt stor.
Citera
2016-10-15, 17:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Okey?

Vad menar du med ditt svar, lite otydligt om man nu ska vara snäll.

Finns det indikationer på att fler var i stugan än vad som uppgetts så lär väl utredarna anse att de kan ha varit inblandade i fallet, det drivs ju som mord nu efter Marrianne Ny,s intåg.
Citera
2016-10-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Okey?

Vad menar du med ditt svar, lite otydligt om man nu ska vara snäll.

Finns det indikationer på att fler var i stugan än vad som uppgetts så lär väl utredarna anse att de kan ha varit inblandade i fallet, det drivs ju som mord nu efter Marrianne Ny,s intåg.
I och med att JM sitter i häkte numera så blir ju förhörsläget lite annorlunda. Om fler vuxna fanns på plats, så hade de alla möjligheter att snacka ihop sig under det gångna året. Nu kan eventuella oklarheter och motsägelser dubbelkollas utan alltför stora störningar, kan jag tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in