2016-10-12, 23:25
Medlem
Jag lägger en kommentar till mitt eget inlägg:
Det här med halveringstid efter döden var ju en stor sak i "Barnläkarfallet". Den som vill gå vidare ska googla "postmortal redistribution".
En av de första titlarna som kommer upp är "Post-mortem drug redistribution--a toxicological nightmare". Här finns det alltså att bita i för analytikerna - om det alls finns något användbart prov kvar.
Citera
2016-10-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Någonstans i tråden så har jag snappat upp att dessa två befann sig i sommarstugan vid detta tillfälle. Det kan röra sig om att Aki har skickat ett sms eller ringt och nämnt detta för sin nya kvinna. Har inte full koll kan jag medge men har ändå en allvarlig känsla.

Nej någon FUP i drunkningsmålet blir det inte förrän någon ställs inför tingsrätten och det verkar ju vara ganska långt borta.

Det har förekommit som spekulationer i tråden. Däremot tror jag att det i media stått något löst om indikationer på att ytterligare personer varit där. Känns även det just nu lite spekulativt.
Citera
2016-10-12, 23:41
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Vet vi att livförsäkringen inte togs upp i bouppteckningen? Om så, är bara det djävligt allvarligt.
Inte undra på att IF agerat...
Bouppteckningar är offentlig handling som kan beställas ut från skattemyndigheten, där alla bouppteckningar ska godkännas och arkiveras.
Citera
2016-10-12, 23:56
Medlem
Misstankarna stärks mot 41-åringen för makens död

Citat:
Hon är inte delgiven misstanke om att ligga bakom sin makes död ännu, men hon kommer inom kort att bli det, säger VLT:s källa.

http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4367191-misstankarna-starks-mot-41-aringen-for-makens-dod
Citera
2016-10-13, 00:04
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
– Ja, vi börjar få en hygglig bild av vilka som var på plats och hur han kom dit.

I förhören i dödsfallsutredningen berättade 41-åringen att enbart hon, exmaken och deras två minderåriga barn var på plats.

– Det finns anledning att tro att den uppgiften inte stämmer, säger VLT:s källa, som tillägger att kvinnan har angett flera uppgifter som när de kontrollerats visa sig vara felaktiga.

Polisens och åklagarnas hypotes är att flera än den 41-åriga kvinnan var inblandade.
Jahopp. http://unvis.it/vlt.se/nyheter/arboga/1.4367191-misstankarna-starks-m%20ot-41-aringen-for-makens-dod (Vlt kraschar min webbläsare, därav unvis.)
Citera
2016-10-13, 00:19
Medlem
Ja, de där tecknen på lögn, som även antytts tidigare, är det enda som hittills framkommit som jag menar tyder på att något är fel i den här drunkningen. Förutom då att han faktiskt drunknade.

Finns det nu fler inblandade uppkommer visst hopp om att saken reds ut. Men om JM är psykopat så får man förvänta sig att hon ljuger om stort och smått.
Citera
2016-10-13, 02:06
Medlem
lasternassummas avatar
"– Hon är inte delgiven misstanke om att ligga bakom sin makes död ännu, men hon kommer inom kort att bli det, säger VLT:s källa."

Glädjande att det går framåt även med den utredningen:

http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4367191-misstankarna-starks-mot-41-aringen-for-makens-dod

Citera
2016-10-13, 07:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Fler barn som blir föräldralösa?
Citera
2016-10-13, 16:50
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
"– Hon är inte delgiven misstanke om att ligga bakom sin makes död ännu, men hon kommer inom kort att bli det, säger VLT:s källa."

Glädjande att det går framåt även med den utredningen:

Förvånande faktiskt. Om det stämmer så har polisen luskat fram något riktigt graverande. Men jag tvivlar fortfarande på att de kommer lyckas ro hem detta mål.
Det intressanta är ju att makens död, försäkringsbedrägeriet och mordet/mordförsöket på föräldrarna rätt tydligt hänger ihop, så att Akis död vävs in i åtalet är på ett sätt logiskt.
Citera
2016-10-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Förvånande faktiskt. Om det stämmer så har polisen luskat fram något riktigt graverande. Men jag tvivlar fortfarande på att de kommer lyckas ro hem detta mål.
Det intressanta är ju att makens död, försäkringsbedrägeriet och mordet/mordförsöket på föräldrarna rätt tydligt hänger ihop, så att Akis död vävs in i åtalet är på ett sätt logiskt.

Ja något har de allt. Jag misstänker att det är fler personer än Jm och mördaren som vet vad som hänt Aki. Någon kan ha börjar prata eller att personer lämnat olika vittnesuppgifter i förhör.
Citera
2016-10-13, 19:10
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är inte klarlagt att det inte fanns någon bil och det är inte klarlagt att han inte åkte dit med JM och sina barn.

Det att försäkringsbolaget IF så ihärdigt "överklagat" polisens utredning att lägga ned fallet tycker jag tyder på att de känner sig osäkra på sitt case när de hävdar att det inte fanns någon giltig livförsäkring och att de såg en risk att förlora en tvist. Annars hade kunnat lägga sin utredning på brevlådan, adresserad till polisen och fortsatt med sitt.

Nej, den här drunkningen kommer nog att avskrivas pga att brott inte kan styrkas. Även om brott nu har begåtts är uppförsbacken sannolikt alltför stor för polisen.

Nja,, eller nej.
Det tyder nog i så fall mer på att de var så pass säkra på att något inte stämde att de gjorde som lagen säger och polisanmälde saken för vidare utredning. Och fortsatte vara så trots polisens nedläggning av ärendet.
Senast redigerad av perVers2.1 2016-10-13 kl. 19:26. Anledning: Tillägg
Citera
2016-10-13, 19:24
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Har utredarna börjat få vittring så lär dom nog gå till "botten" med drunkningen. Rader av lögner och mer eller mindre märkliga omständigheter hoppas jag kommer att räcka ända in i mål.
Visar det sig att JM iscensatt eller deltagit i mordet hon sitter häktad för är bara det ett bevis för vad hon är kapabel till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in