Citat:
Ursprungligen postat av
filippasol
Kvinnorna som dras till mördare och låter sig misshandlas är ett nästan lika stort problem som männen som misshandlar. Hade det inte funnits en "efterfrågan" på dom här männen så hade det ju inte funnits några misshandlade och mördade kvinnor. Så det finns alltså en efterfrågan. En stor sådan dessutom. Det är bara att titta på hur mycket beundrarbrev folk i fängelserna får. Ju värre brott personen begått - Desto fler brev får han.
Det går att upptäcka dessa kvinnor eftersom dom gång på gång på gång "faller" för dessa män. Dom hamnar inte med männen av en slump. Utan dom söker sig dit. Jag tycker att man skall börja diskutera att man skall kunna tvångsomhänderta dessa kvinnor och behandla dom. För något står ju inte rätt till om man dras till farliga elaka människor som skadar andra människor och om man accepterar att bli misshandlad.
Jag har läst på flera ställen nu att vem som helst kan råka ut för en psykopat. Det är fel. Dom flesta människor råkar ALDRIG ut för en psykopat eftersom dom flesta människor springer åt andra hållet när dom möter en och har förmågan att kunna läsa av sådana signaler. Det är inte speciellt svårt att läsa av en människa som är psykopat. På Martin dessutom där behöver man inte ens läsa av något utan där gick det med blotta ögat att se att han var en psykopat bara genom att titta på hur han såg ut. Och la man inte märke till det med hans huvudtatuering osv. så märkte man det åtminstone när han öppnade munnen och började prata (hans sms). Antingen så missade Lotta dessa signaler eller så struntade hon helt enkelt i dom.
Du pekar på en dokumenterad verklighet som många här på ett infantilt sätt vill blunda för, Lotta var en pundare (kokain, anabola) om än med förljugen 'skötsam' fasad som sökte sig till farliga kriminella misshandlare för det kittlade mellan benen på henne. 'Lika barn leka bäst'. Hon blev därmed en utav årets 'Darwin prize winners'. Hon kämpade allt hon kunde (se sms:en) för att gå tillbaka till psykopaten EFTER att han ett flertal gånger hade misshandladt henne grovt. Hissen går i regel inte längre än till knäna på sådana kvinnor, och de är riktigt många i vårt samhälle idag, har mindre mognad än en 8-åring och bör behandlas därefter. Till och med hennes fan base här på FB medger att hon inte är mognare än ett barn då hon (enligt fanbasen) ska befrias från allt ansvar, ungefär 'hon vet inte vad hon gör'.
Hon lurade och ljög för familj och vänner och ljög ihop en fasad av helylle disney för hon visste att hon helt frivilligt lekte med elden. Hon körde en fuling och brände sig illa. Helt självförvållat. Kan tänka mig vad denna trasiga stackare svarade till släkt och vänner som varnade henne att hon sökte trubbel: 'jag är en vuxen kvinna. jag gör vad jag vill'. Ja, varsågod.