2016-10-14, 13:58
Medlem
[quote=Solglittret|58725950]Tror inte heller att det blir livstid.

En man fullproppad med anabola som ser i syne ( "en svart man hade kommit ut ur Lottas dörr"), som sökt psyk upprepade gånger för hallucinos och psykos dagarna före, som plötsligt utdelar 6-8 slag en tidig morgon i juni på sin fästmö oprovocerat (eller provocerat i stundens hetta i hans ögon är hon otrogen o ljuger), döms för mord. Han visar ånger, ringer ambulans o polis, försöker hjälpa med framstupa sidoläge, erkänner och är förtvivlad efteråt, har inte planerat det, inte använt något tillhygge och inte brutit sig in. Och har inget att vinna på att det skedde.

Skulle tro att det blir dråp eller grov missahandel/ vållande. 10-12 år max, men inte livstid
Kan naturligtvis ha fel, men det är min gissning.[/QUOTE

Precis
Tror det blir vållande
Citera
2016-10-14, 15:59
Bannlyst
Du kan få livstid för grov misshandel också vet en snubbe som sitter inne på livstid efter att ha hoppat på en människas bröstkorg.

I detta fallet med Lotta är jag övertygad om att det blir livstid
Senast redigerad av JanosBagare 2016-10-14 kl. 16:17.
Citera
2016-10-14, 16:56
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanosBagare
Du kan få livstid för grov misshandel också vet en snubbe som sitter inne på livstid efter att ha hoppat på en människas bröstkorg.

I detta fallet med Lotta är jag övertygad om att det blir livstid
Nej, man kan inte få livstidsfängelse om man blir dömd för grov misshandel.
Citera
2016-10-14, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Nej, man kan inte få livstidsfängelse om man blir dömd för grov misshandel.

Jo varför sitter det en snubbe i fängelse då på livstid för grov misshandel?

Kolla snubben nr 128 Andreas Rydell och kolla vad han är dömd för

http://docplayer.se/5139921-Alla-livstidsdomda-i-sverige-mordare-valdtaktsman-och-yrkeskriminella.html
Citera
2016-10-14, 17:18
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tror inte heller att det blir livstid.

En man fullproppad med anabola som ser i syne ( "en svart man hade kommit ut ur Lottas dörr"), som sökt psyk upprepade gånger för hallucinos och psykos dagarna före, som plötsligt utdelar 6-8 slag en tidig morgon i juni på sin fästmö oprovocerat (eller provocerat i stundens hetta i hans ögon är hon otrogen o ljuger), döms för mord. Han visar ånger, ringer ambulans o polis, försöker hjälpa med framstupa sidoläge, erkänner och är förtvivlad efteråt, har inte planerat det, inte använt något tillhygge och inte brutit sig in. Och har inget att vinna på att det skedde.

Skulle tro att det blir dråp eller grov missahandel/ vållande. 10-12 år max, men inte livstid
Kan naturligtvis ha fel, men det är min gissning.

Att befinna sig i ett förändrat sinnestillstånd orsakat av anabola steroider eller andra droger bedöms inte som förmildrande av en domstol då det är något man orsakat sig själv.

Det är våld i nära relationer som sker i offrets hem. Han har tidigare misshandlat och hotat offret.

Hon utsattes för mycket grovt våld som Martin måste ha insett skulle kunna döda henne. Martin har därtill tidigare erfarenhet av att använda dödligt våld.

Att han ringt polisen och lagt henne i framstupa sidoläge behöver inte bero på ångest och förtvivlan utan kan istället vara en medveten strategi för att försöka klara sig ur en svår situation som Martin då själv sade i polisbilen "jag har ju själv anmält brottet och borde bara dömas för misshandel" enligt denna artikel: http://www.expressen.se/nyheter/jonssons-irritation--mot-aklagarens-fragor/

Men som du säger är det även en gissning från min sida och jag kan mycket ha fel. Jag hoppas verkligen det blir livstid en sådan där kan vi inte ha lös i samhället.
Senast redigerad av Midnight 2016-10-14 kl. 17:30.
Citera
2016-10-14, 17:23
Medlem
Midnights avatar
Troian vad tror du det blir för påföljd? Du brukar vara väldigt träffsäker.
Citera
2016-10-14, 17:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanosBagare
Jo varför sitter det en snubbe i fängelse då på livstid för grov misshandel?

Kolla snubben nr 128 Andreas Rydell och kolla vad han är dömd för

http://docplayer.se/5139921-Alla-livstidsdomda-i-sverige-mordare-valdtaktsman-och-yrkeskriminella.html

Citat:
Andreas Rydell
1994 mördar en 65-årig man (8 års fängelse)
2006 knivmördar en 83-årig man (livstids fängelse)
(FB) Återfallsmördare

Citat:
På avdelningen finns *totalt sex intagna. Mijailovic sitter bland annat tillsammans med Erik Ljungström, 30, dömd för mordet på häktes*vakten i Huddinge, samt Andreas Rydell, 37, dömd för mord på åldringar vid två tillfällen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17433105.ab

Handlar om återfallsbrottsling och 2 åldringsmord. Inget daltade utan körde livstid vilket bör göras eftersom dom här männen inte blir bättre. Flera grova våldsbrott med död som utgång är försvårande omständigheter.
Citera
2016-10-14, 18:15
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Trams
Det tror jag inte, inte så som jag har förstått det iaf men påstår absolut inte att du har fel. Vad får dig att tro det?
Har för mig att jag läste det i tråden, att någon jämfört numren eller något sånt.
Citera
2016-10-14, 18:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Har för mig att jag läste det i tråden, att någon jämfört numren eller något sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Kan det vara Angelica och att Martin ändrar hennes kontakt namn senare? Erkänner har inte jämnfört nummer, vilket man borde göra.
Om inte Agnelica är frågan verkligen intressant.

Det finns inget som visar på att det är snälla som är någon annan än en Katrin.
Du har förmodligen missuppfattat inlägget som postaren skrev. Finns ingen anledning för Martin att ljuga eftersom polisen har alla kontakter och utreder dom.
Citera
2016-10-14, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tror inte heller att det blir livstid.

Kan naturligtvis ha fel, men det är min gissning.

Tror och hoppas på livstid. Han har ju vid tillfällen hotat att begå exakt det han sedan utförde. Att han sedan visar ånger kan ju iofs vara förmildrande. Men polisen har ju fått vittnesmål från den tidigare pliten att Martin rekommenderade andra intagna att söka hjälp på psyket innan ett planerat mord. Sedan är det tydligt vilken psykopat han är som manipulerar sin omgivning. Så det finns en hel del som rätten kan välja att värdera desto högre än Martins "ånger".

En självförvållad utlöst med droger psykos är väl inte heller för den delen skäl för få straffrabatt?
Citera
2016-10-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Kvinnorna som dras till mördare och låter sig misshandlas är ett nästan lika stort problem som männen som misshandlar. Hade det inte funnits en "efterfrågan" på dom här männen så hade det ju inte funnits några misshandlade och mördade kvinnor. Så det finns alltså en efterfrågan. En stor sådan dessutom. Det är bara att titta på hur mycket beundrarbrev folk i fängelserna får. Ju värre brott personen begått - Desto fler brev får han.

Det går att upptäcka dessa kvinnor eftersom dom gång på gång på gång "faller" för dessa män. Dom hamnar inte med männen av en slump. Utan dom söker sig dit. Jag tycker att man skall börja diskutera att man skall kunna tvångsomhänderta dessa kvinnor och behandla dom. För något står ju inte rätt till om man dras till farliga elaka människor som skadar andra människor och om man accepterar att bli misshandlad.

Jag har läst på flera ställen nu att vem som helst kan råka ut för en psykopat. Det är fel. Dom flesta människor råkar ALDRIG ut för en psykopat eftersom dom flesta människor springer åt andra hållet när dom möter en och har förmågan att kunna läsa av sådana signaler. Det är inte speciellt svårt att läsa av en människa som är psykopat. På Martin dessutom där behöver man inte ens läsa av något utan där gick det med blotta ögat att se att han var en psykopat bara genom att titta på hur han såg ut. Och la man inte märke till det med hans huvudtatuering osv. så märkte man det åtminstone när han öppnade munnen och började prata (hans sms). Antingen så missade Lotta dessa signaler eller så struntade hon helt enkelt i dom.

Du pekar på en dokumenterad verklighet som många här på ett infantilt sätt vill blunda för, Lotta var en pundare (kokain, anabola) om än med förljugen 'skötsam' fasad som sökte sig till farliga kriminella misshandlare för det kittlade mellan benen på henne. 'Lika barn leka bäst'. Hon blev därmed en utav årets 'Darwin prize winners'. Hon kämpade allt hon kunde (se sms:en) för att gå tillbaka till psykopaten EFTER att han ett flertal gånger hade misshandladt henne grovt. Hissen går i regel inte längre än till knäna på sådana kvinnor, och de är riktigt många i vårt samhälle idag, har mindre mognad än en 8-åring och bör behandlas därefter. Till och med hennes fan base här på FB medger att hon inte är mognare än ett barn då hon (enligt fanbasen) ska befrias från allt ansvar, ungefär 'hon vet inte vad hon gör'.

Hon lurade och ljög för familj och vänner och ljög ihop en fasad av helylle disney för hon visste att hon helt frivilligt lekte med elden. Hon körde en fuling och brände sig illa. Helt självförvållat. Kan tänka mig vad denna trasiga stackare svarade till släkt och vänner som varnade henne att hon sökte trubbel: 'jag är en vuxen kvinna. jag gör vad jag vill'. Ja, varsågod.
Senast redigerad av leck.mich.am.arsch 2016-10-15 kl. 12:13.
Citera
2016-10-15, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leck.mich.am.arsch
Du pekar på en dokumenterad verklighet som många här på ett infantilt sätt vill blunda för, Lotta var en pundare (kokain, anabola) om än med förljugen 'skötsam' fasad som sökte sig till farliga kriminella misshandlare för det kittlade mellan benen på henne. 'Lika barn leka bäst'. Hon blev därmed en utav årets 'Darwin prize winners'. Hon kämpade allt hon kunde (se sms:en) för att gå tillbaka till psykopaten EFTER att han ett flertal gånger hade misshandladt henne grovt. Hissen går i regel inte längre än till knäna på sådana kvinnor, och de är riktigt många i vårt samhälle idag, har mindre mognad än en 8-åring och bör behandlas därefter. Till och med hennes fan base här på FB medger att hon inte är mognare än ett barn då hon (enligt fanbasen) ska befrias från allt ansvar, ungefär 'hon vet inte vad hon gör'.

Hon lurade och ljög för familj och vänner och ljög ihop en fasad av helylle disney för hon visste att hon helt frivilligt lekte med elden. Hon körde en fuling och brände sig illa. Helt självförvållat. Kan tänka mig vad denna trasiga stackare svarade till släkt och vänner som varnade henne att hon sökte trubbel: 'jag är en vuxen kvinna. jag gör vad jag vill'. Ja, varsågod.

Vilket otroligt trams och vilken läskig kvinnosyn. LR var varken pundare eller hade något slags fetisch för kriminella dårar. Enligt en rad vittnen runt henne var hon mot droger och hade ej testat kokain innan hon mötte sin baneman. Hon hade levt i flera långa relationer tidigare utan någon som helst misshandelshistorik.
F ö, även om hon varit det du hävdar, något slags kicksökande knarkare, så spelar det ingen som helst teater. Ingen förtjänar att bli ihjälslagen som LR blev, i sitt hem, sannolikt med upprepade brutala sparkar mot huvudet, av ett jävla anabola-monster. Möjligen MJ själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in