Så Johaug använder en kräm fram till den 15/9, dagen innan dopingtestet. Så kan man också skräddarsy en historia för att den ska verka vara trovärdig. Det som stör mig mest är att läkaren ordinerar alltså en kräm som hon ska använda, detta utan att läsa innehållsförteckningen. Som läkare borde det väl vara grundläggande att läsa innehållsförteckningen för att ta reda på hur ofta krämen ska användas och hur länge den får användas. Långvarigt bruk kan faktiskt få negativa biverkningar. Så de vill att alla ska tro att en läkare som har över 30 års erfarenhet missar detta?

Ja, men enda anledningen till att de kommer med den här bullshit-historien är att precis som på den förbannade asken så står det DOPING i bipacksedeln. Det är en cover-up story.
Och varför tog nio hela dagar att förbereda en presskonferens om detta? Samtliga parter visste om det här den 4/10. En massa småsaker som stör mig.
EDIT: En annan grej som pekar på att hela historien som de drog är bs är att Johaug för två veckor sedan, d.v.s. efter dopingprovet säger så här:
Men hur lät det egentligen för 17 dagar sen?
Då intervjuades Johaug av lokaltidningen Østlendingen och pratade om vilket ansvar elitidrottare har för vilka substanser de får i sig. Ett konkret exempel som hon själv valde att ta upp: Salvor för att behandla sår på läpparna. Med dem är hon extra försiktig, står det i intervjun. "Jag kollar både en, två och tre gånger."
Hon har dopat sig på ett annat sätt. Minst två år ska hon ha.