2016-10-14, 14:56
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rimpoa
Marit Björgen kallar till presskonferens.
http://www.svt.se/sport/vintersport/14-55-marit-bjorgen-haller-presskonferens
Ska hon avslöjas nu också eller avgår hon på toppen innan de upptäcker henne också?

Märkligt. Det borde räcka med ett pressmeddelande. Det känns som början på en damage-control. Vem vet som kommer framöver? Kanske man börjar att leta steroider i gamla prov med den nya metoden som satte ditt Johaug?
Citera
2016-10-14, 14:56
Medlem
Så Johaug använder en kräm fram till den 15/9, dagen innan dopingtestet. Så kan man också skräddarsy en historia för att den ska verka vara trovärdig. Det som stör mig mest är att läkaren ordinerar alltså en kräm som hon ska använda, detta utan att läsa innehållsförteckningen. Som läkare borde det väl vara grundläggande att läsa innehållsförteckningen för att ta reda på hur ofta krämen ska användas och hur länge den får användas. Långvarigt bruk kan faktiskt få negativa biverkningar. Så de vill att alla ska tro att en läkare som har över 30 års erfarenhet missar detta? Ja, men enda anledningen till att de kommer med den här bullshit-historien är att precis som på den förbannade asken så står det DOPING i bipacksedeln. Det är en cover-up story.

Och varför tog nio hela dagar att förbereda en presskonferens om detta? Samtliga parter visste om det här den 4/10. En massa småsaker som stör mig.

EDIT: En annan grej som pekar på att hela historien som de drog är bs är att Johaug för två veckor sedan, d.v.s. efter dopingprovet säger så här:

Men hur lät det egentligen för 17 dagar sen?
Då intervjuades Johaug av lokaltidningen Østlendingen och pratade om vilket ansvar elitidrottare har för vilka substanser de får i sig. Ett konkret exempel som hon själv valde att ta upp: Salvor för att behandla sår på läpparna. Med dem är hon extra försiktig, står det i intervjun. "Jag kollar både en, två och tre gånger."

Hon har dopat sig på ett annat sätt. Minst två år ska hon ha.
Senast redigerad av stifmeister89 2016-10-14 kl. 15:02.
Citera
2016-10-14, 14:57
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Märkligt. Det borde räcka med ett pressmeddelande. Det känns som början på en damage-control. Vem vet som kommer framöver? Kanske man börjar att leta steroider i gamla prov med den nya metoden som satte ditt Johaug?
Länk till norska sidan.
http://www.vgtv.no/#!/live/132889/direkte-kl-15-00-bjoergen-og-oestberg-uttaler-seg-om-johaug-saken

Hela presskonferensen är bara snyft snyft. Fredrik har gjort fel.
Senast redigerad av rimpoa 2016-10-14 kl. 15:07.
Citera
2016-10-14, 15:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Stort tack!

Croneman skriver väl i korthet att han inte tror på Thereses överdrivna hulkande och sågar andra experter, som Ojala och Hård, som säger att de är chockade.
När Richardsson åker utanför några granruskor och får så mycket tidstillägg att hela hans TdS är kört medan samma förseelse för en viss norrman röner en mild gäspning från juryn så lallas det bara. Och det innefattar allt från svenska lagledare över åkare till journalister. Vad fasen som helst som norska åkare och ledare har för sig ska svamlas och ursäktas bort.
Det är tävling ffs, skaffa lite vinnarskalle i stället för att flamsa. I ljuset av det är det skönt med en Croneman som är en av de få som faktiskt vågar säga vad han tycker om mångt och mycket. Det känns rätt befriande i den skidåkningscirkus som för svensk del allt för ofta ska kännetecknas av "som en enda stor mysig familj", "trivsel framför journalistik", "hellre dör jag än anmärker på nåt Norge gjort".

Rekommenderar en läsning av artikeln för de som kommer åt den; det är skönt med en svensk skribent som inte är så sabla smörig och rädd för Norge.
Citera
2016-10-14, 15:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Man får ingen prestations höjning av en kräm och det gäller alla krämer. Detta är bara löjligt och de som tycker att hon ska straffas är bara avundsjuka då hon är bäst i världen med flera guld bakom sig. Tror inte deras absolut största stjärna skulle gå o dopa sig detta är bara media som överdriver

Att den bara finns i italiern o brasillien gör ingen skillnad, man blir inte snabbare på banan av den här krämen.

När man dopar sig så handlar det om ett par % i ökning och då måste man träna typ dubbelt så mycket ändå då ni som inte kan ett skit om doping tycker jag att ni ska läsa på

Är oså emot doping men detta har gått för långt så det blir löjligt. Hade det varit en svenska så hade ni inte brytt er
Skönt med en expert som du. Säg till dumma Wada att en kräm inte kan vara dopning för det vet du bäst. De som blivit avstängda för samma kräm vill nog ha upprättelse.
Citera
2016-10-14, 15:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vilken meningslös och konstig presskonferens. Det verkar som om Martin vet nåt hun icke förtäljer...
Citera
2016-10-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Man får ingen prestations höjning av en kräm och det gäller alla krämer. Detta är bara löjligt och de som tycker att hon ska straffas är bara avundsjuka då hon är bäst i världen med flera guld bakom sig. Tror inte deras absolut största stjärna skulle gå o dopa sig detta är bara media som överdriver

Att den bara finns i italiern o brasillien gör ingen skillnad, man blir inte snabbare på banan av den här krämen.

När man dopar sig så handlar det om ett par % i ökning och då måste man träna typ dubbelt så mycket ändå då ni som inte kan ett skit om doping tycker jag att ni ska läsa på

Är oså emot doping men detta har gått för långt så det blir löjligt. Hade det varit en svenska så hade ni inte brytt er
Med ditt resonemang kan man använda hur mycket doping som helst och sen skylla på/gömma sig bakom en salva.
Lika bra och mest rättvist om det är nolltolerans och inget annat.
Då slipper vi se skådespeleri, krokodiltårar och bortförklaringar.
Citera
2016-10-14, 15:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rimpoa
Länk till norska sidan.
http://www.vgtv.no/#!/live/132889/direkte-kl-15-00-bjoergen-og-oestberg-uttaler-seg-om-johaug-saken

Hela presskonferensen är bara snyft snyft. Fredrik har gjort fel.
Lyssnar nu och det här var det sämsta, inte ett enda vettigt svar, och där kom en konstlad snyft från Marit också. Östberg verkar oberörd.
Citera
2016-10-14, 15:13
Medlem
Skandalen har fått Björgen att fundera att sluta:

– Är det värt det? Jag har funderat lite på det. Jag har aldrig kunnat tänka mig att Therese skulle bli indragen i något sånt här. Man ska inte kunna hamna i en sådan situation. Det får mig att fundera på om det är värt det.
Citera
2016-10-14, 15:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Kände på mig att Johaug var dopad när man såg henne i Canada. Fick Muhlegg vibbar. Något som inte stämde.

Hon har länge gått under smeknamnet Duracell kaninen Johaug och hennes åkning är precis som Muhleggs. Onaturlig att det liksom aldrig tar slut på krafter. Så från nu första gången man såg henne i uppförsåkning så skulle man ju ha hajat till mer.

Men ändå nu bra att det tar slut med detta nu då förhoppningsvis för annars skulle hon ju varit överlägsen i nu 10 år till genom fusk.
Citera
2016-10-14, 15:15
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Skandalen har fått Björgen att fundera att sluta:

– Är det värt det? Jag har funderat lite på det. Jag har aldrig kunnat tänka mig att Therese skulle bli indragen i något sånt här. Man ska inte kunna hamna i en sådan situation. Det får mig att fundera på om det är värt det.
Känns som att hon bäddar för att antingen sluta eller att "råkat" ha fått i sig nåt. Vad då värt? Att hamna i en presskonferens igen?
Citera
2016-10-14, 15:18
Medlem
– Jag kan inte säga nej till att det kunnat hända mig. Det finns ingen garanti. Jag vet vad Therese står för och vilka värdegrunder hon har. Det fanns ingen garanti och det finns inte för mig heller, säger Björgen.

Oj, här garderar man sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in