2016-10-14, 11:46
Medlem
eternussermos avatar
Lite märkligt också att apoteket i Livigno inte kommer ihåg att de haft besök av en norsk läkare, en rätt liten by där inte mycket händer, kan ha en naturlig förklaring.

Lite för många konstiga omständigheter, tror mer på systematisk doping med en uttänkt ursäkt då ballongen spricker.
Citera
2016-10-14, 11:47
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Googla Lance Armstrong och Marion Jones sån kan du ju återkomma i frågan om du fortfarande tvivlar.
Ja jag tvivlar fortfarande på att man kan ha anabola steroider i kroppen och inte torska för detta i ett dopningstest år 2016. Testerna och testverksamheten har utvecklats enormt sedan sekelskiftet. Angående Armstrong så testades han ju positiv flera gånger, men med hjälp av ett korrupt förbund så lyckades man dölja detta.
Citera
2016-10-14, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Det finns desto fler exempel på utövare som åkt fast.

klart de finns många som åkt fast de är ju logiskt för de är dom som vi får veta.. mörker talat på all som kommer undan är omöjligt att veta.. Jag skulle tro att fler kommer undan än åker fast
Citera
2016-10-14, 11:50
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Som skidintresserad börjar jag bli riktigt förbannad över situationen. Överallt i pressen läser jag massa sportgubbars artiklar om att de "köper hennes förklaring" och en varning kan vara nog bla bla - vem bryr sig? Är de Gubbsjuka?

Kan de diskutera fakta. Hon har Anabola i blodet och är därmed dopad med allvarlig substans. De är ju skit samma vilken ologisk historia som än dras, om den är sann eller inte såvida det inte kan bevisas att hon med våld tvingats i en substans eller fått något insprutat i sig i sömnen. Det finns inga förmildrande omständigheter.

Vi kan aldrig veta exakt hur det gått till mer än att dopingen fanns i blodet. Alla förklaringar blir spekulativa. Därmed skall straffet och avstängningen samt skammen vara ett faktum. Diskussionen borde handla om hennes straff samt om övriga skidförbundet i Norge dras med fler problem. Nu har de två superstjärnor på kort tid som visats vara fuskare.

Upp med fusket i ljuset och utfärda stenhårda straff så att vi kan återföra längdskidåkningen till den fina idrotten den en gång var.

Jag håller med dig fullständigt. Sportjournalister i Norge och Sverige gör inte ett bra jobb just nu, att man i Norge köper hela historien är inte förvånande, deras inställning till längdåkning är klart destruktiv för sporten, men att svenska journalister inte kan vara mer objektiva är fan en skam.

En annan sak jag funderat på är alla dessa bilder på salvan som kom ut från diverse toppidrottare bara timmar efter att det blev känt, det verkar ju som att många idrottsmän och kvinnor har tillgång till den här salvan.
Kan det vara en bailout, om man åker dit på för höga värden ha den här salvan hemma så kan man skylla på den och förhoppningsvis få förmildrande omständigheter?
Citera
2016-10-14, 11:51
Medlem
Idag har Norska cyklister tagit medaljer på U23-VM i Doha, guld bland männen och brons bland kvinnorna. De har nog inte nöjt sig med läppbalsam, utan de har nog smörjt in hela kroppen.
Citera
2016-10-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Idag har Norska cyklister tagit medaljer på U23-VM i Doha, guld bland männen och brons bland kvinnorna. De har nog inte nöjt sig med läppbalsam, utan de har nog smörjt in hela kroppen.
Mycket munsår i den norska sporten med andra ord.
Citera
2016-10-14, 11:53
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Lite märkligt också att apoteket i Livigno inte kommer ihåg att de haft besök av en norsk läkare, en rätt liten by där inte mycket händer, kan ha en naturlig förklaring.
Det apoteket har nog fler utländska kunder än inhemska, mängder av olika lag ligger ju på läger där. Jag tycker dock att ett kvitto på köpet borde gå att få fram i efterhand. Det skulle undanröja misstankar om en efterhandskonstruktion.
Citera
Medlem
https://mobile.facebook.com/photo.php?fbid=10153748823650044&id=607540043&set= p.10153748823650044&source=43&refid=56
Ovan länkade bild hittade jag på Facebook under SVTs artikel där Johan Olsson uttalar sig.
https://mobile.facebook.com/story.php?story_fbid=10153867494766053&id=25595480 6052

Notering: Det verkar finnas lite olika utseende på förpackningarna samt olika storlekar och styrkor?
Citera
Medlem
Mastodontishs avatar
Känns spontant såhär när man fått analysera det lite mer att det finns två möjliga vägar.
För ärligt, är det någon som fortfarande tror på att man inte visste att ämnet innehöll det anabola preparatet?

1. Therese har svåra sår på läppen, läkaren åker till apoteket och köper salvan i full vetskap om vad det är för något, men utan alternativ då apoteket har så dåligt utbud.
Han föreslår medlet för Therese och man överväger risken för oannonserad kontroll i de Italienska bergen, medlet är dessutom väldigt svårspårat och att endast använda på läppen borde inte vara någon fara.
Man tar risken vilket visar sig vara en miss pga de nya testmetoderna.

2. Man använder krämen som en täckmantel för att använda sig av preparatet i prestandahöjande syfte.
Citera
2016-10-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Ja jag tvivlar fortfarande på att man kan ha anabola steroider i kroppen och inte torska för detta i ett dopningstest år 2016. Testerna och testverksamheten har utvecklats enormt sedan sekelskiftet. Angående Armstrong så testades han ju positiv flera gånger, men med hjälp av ett korrupt förbund så lyckades man dölja detta.
Ja kanske inte 2016 men kanske 2015 ,det får vi antagligen aldrig veta!
Citera
2016-10-14, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Såg nyss en bild på den tub som Therese fick från sin läkare.

Det går inte att missa att det står Clostebol på tuben.

Om läkaren har arbetat under 30 års tid med dessa frågor så missar han helt enkelt inte att Clostebol är en av de mest kända anabola steroiderna genom tiderna. Han vet detta.

Frågorna är många nu..

Är det kanske så att Clostebol är vanligt förekommande off-season?

Läkaren har väl tänkt att om Therese smörjer in lite på läpparna så syns det ändå inte vid ett dopingtest eftersom det handlar om så liten yta. Andra läkare har ju intygat detta.

Så då kvarstår frågan hur har hon kunnat ha det i sitt urin ?? Hon har troligen använt steroider under lång tid jag menar hur har hon annars kunnat vara så fruktansvärt överlägsen? Detsamma gäller Marit Björgen men hon var smart att ta ett sabbatsår och föda barn innan hon också trillade dit.
Citera
2016-10-14, 11:58
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
https://mobile.facebook.com/photo.php?fbid=10153748823650044&id=607540043&set= p.10153748823650044&source=43&refid=56
Ovan länkade bild hittade jag på Facebook under SVTs artikel där Johan Olsson uttalar sig.
https://mobile.facebook.com/story.php?story_fbid=10153867494766053&id=25595480 6052

Notering: Det verkar finnas lite olika utseende på förpackningarna samt olika storlekar och styrkor?
Det ska, åtminstone på apoteket i Livigno, bara finnas en typ av förpackning att köpa och samtliga är märkta med DOPING.

Använd google så får du se massor av bilder, borde Johaug gjort med, eller läkaren...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in