Citat:
Ursprungligen postat av
Ostrobothnia
Herr Dr sade ju att det fanns ngn form av förklarande omständigheter som kunde bidragit till att han inte uppmärksammade det dopingklassade substansen, men ville inte gå in på det efter som det skulle ses som dålig bortförklaring... så var han stupfull`?
En läkare med 30 års erfarenhet från idrottsmedicin som glömmer ordinarie läkemedel och varken kollar förpackning, eller innehållsförteckning på en salva inköpt och en utövare som en månad innan påstår att hon kollar innehållet på munsalvor ett par-tre gånger innan hon använder dem, ja det är något som luktar skit här.
http://www.expressen.se/sport/langdskidor/therese-johaugs-ord-da-tar-jag-det-inte/
– Jag har ju haft ganska mycket munsår och fått ganska många salvor från folk här och där. Jag kan inte använda någon av dem, för jag är livrädd att det kan vara något i det som jag blir tagen för.
Och på frågan om hon blivit mer noggrann med åren svarade Johaug att hon alltid varit noggrann - och att hon alltid dubbelkollar de preparat hon använder.
– Jag har varit noggrann från start och dubbelkollat allt en och två och tre gånger för att veta att jag kan ta det, säger skidstjärnan i intervjun.
Oavsett kan hon inte skylla på tränaren, det är utövaren som har ansvaret för vad de stoppar i sig, skit samma om Norge har en östtysk modell där tränaren bestämmer allt.