2016-10-14, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livet.r.en.fest
Sitter och läser kommentarer på NRK, VG och andra norska sidor. Tusenvis av stöttning till Johaug bla. att så farligt är det väl inte med lite munkräm, dumma läkare osv. Så fort det kommer en kritisk kommentar om att det luktar fan lite fisk av den här historien så rider dom ut och ska försvara med näbbar och klor. Klarar folk inte att se objektivt på detta, se bägge sidor av myntet? Blir fan förbannad på folks naivitet när dom tror att guldflickan från det norska folkhemmet aldrig skulle kunna göra nåt sånt. Men jag antar att det har något att göra med ens egen självbild när någon med liknande bakgrund och värderingar som en själv blir ertappad.

Visst hon kan mycket väl ha fått i sig skiten via en munkräm men för mig så är det lite för mycket som pekar mot en annan sanning. Hur en läkare kan vara så dum är ju isåfall förbluffande. Säger att han såg bara på tuben och inte på den yttre förpackningen osv. Det är för mycket saker som skulle kunna sätta stopp för henne att sätta krämen på läpparna för att jag ska kunna tro på henne.
Det lär visst vara så att denna stora röda dopingsymbol även sitter på själva tuben.
Citera
2016-10-14, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Åh fan... Vart i tråden kan jag läsa om detta? Har du nån länk?
Googla Lance Armstrong och Marion Jones sån kan du ju återkomma i frågan om du fortfarande tvivlar.
Citera
2016-10-14, 11:20
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Herr Dr sade ju att det fanns ngn form av förklarande omständigheter som kunde bidragit till att han inte uppmärksammade det dopingklassade substansen, men ville inte gå in på det efter som det skulle ses som dålig bortförklaring... så var han stupfull`?
En läkare med 30 års erfarenhet från idrottsmedicin som glömmer ordinarie läkemedel och varken kollar förpackning, eller innehållsförteckning på en salva inköpt och en utövare som en månad innan påstår att hon kollar innehållet på munsalvor ett par-tre gånger innan hon använder dem, ja det är något som luktar skit här.

http://www.expressen.se/sport/langdskidor/therese-johaugs-ord-da-tar-jag-det-inte/
– Jag har ju haft ganska mycket munsår och fått ganska många salvor från folk här och där. Jag kan inte använda någon av dem, för jag är livrädd att det kan vara något i det som jag blir tagen för.
Och på frågan om hon blivit mer noggrann med åren svarade Johaug att hon alltid varit noggrann - och att hon alltid dubbelkollar de preparat hon använder.
– Jag har varit noggrann från start och dubbelkollat allt en och två och tre gånger för att veta att jag kan ta det, säger skidstjärnan i intervjun.

Oavsett kan hon inte skylla på tränaren, det är utövaren som har ansvaret för vad de stoppar i sig, skit samma om Norge har en östtysk modell där tränaren bestämmer allt.
Senast redigerad av eternussermo 2016-10-14 kl. 11:22.
Citera
2016-10-14, 11:27
Bannlyst
Det här med astma-dopingen är ju helt sjukt också jag menar har man astma och tävlar på elitnivå så finns det prestationshöjande läkemedel mot din astma. Eller så har du bra läkare runt omkring dig som intygar att du har astma fastän du inte har det för att kunna få ut preparaten.

En fd norsk skidåkare sade ju att hon fått direktiv från norska förbundet att använda astmamedicin trots att hon inte hade astma.

Det är något som är sjukt med norsk idrott och det styrs ända uppe från regeringsnivå Rosengren hade nog inte fel när han sade att Norge är den sista Sovjet-staten.
Citera
2016-10-14, 11:28
Bannlyst
Jag tycker hon ska fråntas Tour de ski pengarna och äran-Nu växer undran runt Björgen och de andra runt om ända sedan Dählis tid och deras sk överlägsenhet. De har svikit alla oss miljoner runt om i stugorna som suttit och tittat och trott att de var värdiga vinnare. Innan har man hört östblocket
detta fördärvar synen på Norge tom Sverige som ett land med moral heder negativt.

https://www.youtube.com/watch?v=OhDI9L8yiiM Hon har myglat så länge bullshit att hon använt det en gång. Hon har gårr ifrån 60 andra kvinnor och bara ökat avstånden och slagit alla rekord - Ta alla hennes medaljer sen hon började eller avstäng henne för resten av livet.
Senast redigerad av chimon 2016-10-14 kl. 11:39.
Citera
2016-10-14, 11:31
Medlem
Detta är alldeles för klantigt gjort av proffs för att vara trovärdigt.

Måste ha fel på mitt Google för när jag söker på Trofodermin får jag bara upp en artikel från Expressen och noll mer. Inte heller vid bildsök får jag upp något relevant.
Citera
2016-10-14, 11:35
Medlem
Internhumors avatar
Såg nyss en bild på den tub som Therese fick från sin läkare.

Det går inte att missa att det står Clostebol på tuben.

Om läkaren har arbetat under 30 års tid med dessa frågor så missar han helt enkelt inte att Clostebol är en av de mest kända anabola steroiderna genom tiderna. Han vet detta.

Frågorna är många nu..

Är det kanske så att Clostebol är vanligt förekommande off-season?
Citera
2016-10-14, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av costanza123
Borde man inte ändra resultaten från senaste VM? Johaug tog två individuella
guld i grenar där det blev norsk dubbelseger och Kalla var trea...

Det är väl därför hon påstår att hon bara tagit det en gång så den slynan inte ska förlora sina guldmedaljer genom åren.
Citera
2016-10-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Då är det väl inte heller helt orimligt att Svan&company var dopade på 80-talet när de var tämligen överlägsna?
Inte för att jag personligen tror det.
Dock drar många paralleler till resultaten Norge har presterat under lång tid till doping, och om man ska vara objektiv, som Sverige på 80-talet när t.om dopingen var mer systematisk än idag och testerna sämre.
Tycker inte att det är riktigt jämförbart. Vi hade några åkare som stack ut, Norge har ett helt lag som är extremt överlägsna. Alltid.

Kan säga att om det skulle visa sig att Gunde Svan var dopad skulle jag verkligen bli chockad. Har ytterst svårt att tänka mig det.
Citera
2016-10-14, 11:39
Medlem
Som skidintresserad börjar jag bli riktigt förbannad över situationen. Överallt i pressen läser jag massa sportgubbars artiklar om att de "köper hennes förklaring" och en varning kan vara nog bla bla - vem bryr sig? Är de Gubbsjuka?

Kan de diskutera fakta. Hon har Anabola i blodet och är därmed dopad med allvarlig substans. De är ju skit samma vilken ologisk historia som än dras, om den är sann eller inte såvida det inte kan bevisas att hon med våld tvingats i en substans eller fått något insprutat i sig i sömnen. Det finns inga förmildrande omständigheter.

Vi kan aldrig veta exakt hur det gått till mer än att dopingen fanns i blodet. Alla förklaringar blir spekulativa. Därmed skall straffet och avstängningen samt skammen vara ett faktum. Diskussionen borde handla om hennes straff samt om övriga skidförbundet i Norge dras med fler problem. Nu har de två superstjärnor på kort tid som visats vara fuskare.

Upp med fusket i ljuset och utfärda stenhårda straff så att vi kan återföra längdskidåkningen till den fina idrotten den en gång var.
Citera
2016-10-14, 11:41
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Det är väl därför hon påstår att hon bara tagit det en gång så den slynan inte ska förlora sina guldmedaljer genom åren.

Alla hennes medaljer är i princip värdelösa nu när hon ertappats som fuskare. Ingen tar de på allvar. Mest synd om de som skulle vunnit framförallt gulden istället för henne.
Citera
2016-10-14, 11:44
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Som skidintresserad börjar jag bli riktigt förbannad över situationen. Överallt i pressen läser jag massa sportgubbars artiklar om att de "köper hennes förklaring" och en varning kan vara nog bla bla - vem bryr sig? Är de Gubbsjuka?

Kan de diskutera fakta. Hon har Anabola i blodet och är därmed dopad med allvarlig substans. De är ju skit samma vilken ologisk historia som än dras, om den är sann eller inte såvida det inte kan bevisas att hon med våld tvingats i en substans eller fått något insprutat i sig i sömnen. Det finns inga förmildrande omständigheter.

Vi kan aldrig veta exakt hur det gått till mer än att dopingen fanns i blodet. Alla förklaringar blir spekulativa. Därmed skall straffet och avstängningen samt skammen vara ett faktum. Diskussionen borde handla om hennes straff samt om övriga skidförbundet i Norge dras med fler problem. Nu har de två superstjärnor på kort tid som visats vara fuskare.

Upp med fusket i ljuset och utfärda stenhårda straff så att vi kan återföra längdskidåkningen till den fina idrotten den en gång var.

Solklart att man ska bli avstängd om man åker dit i ett test. Spelar ingen roll om hon eller läkaren spelar teater.
Såg på det "högkvalitativa" programmet aftonbladet morgon i morse och där tyckte alla synd om henne och "ville bara krama" henne. Alltså folk är så lättlurade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in