Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Så vad skulle läkarna göra inne på anatomen, om de nu hade nycklar? Och om de nu gick in i byggnaden varför finns inga vittnen som träffade dem då? Flera personer arbetade där kring pingst och ingen minns några män med barnvagn. Enligt åklagaren skall styckningen dessutom ägt rum på rättsläkarstationen, nej det är uppenbart att Hunddamen försökt hjälpa polisen på traven, men inte förstått vad de olika byggnaderna hade för funktion.
Jag tänkte lämna tråden men känner att jag bara måste kommentera ditt fruktansvärda och obegripliga dravel.
1.
Vad skulle läkaren göra inne på anatomen, om de hade nycklar. Vaa?? Om man har nycklar till anatomen så har man också rätt att ta sig in dit. "Päron" Har man nyckel till anatomen så har man också nyckel till övriga avdelningar på Rättsmedicin. Själva Rättsmedicin dit körs alla kroppar som sedan efter beslut förs vidare till olika avdelningar i Rättsmedicinbyggnaden.
Jag har varit inne på Rättsmedicin flera gånger och sett dörren till Anatomen lika många gånger. Jag har aldrig varit in på Anatomen av den enkla orsaken att jag inte haft något ärende in dit eller haft något intresse att gå in dit. Jag är inte säker (men nästan) att om jag hade känt på dörren så hade den öppnats som alla andra dörrar jag öppnat i byggnaden.
2.
Att hunddamen inte hade en aning om vilka avdelningar som gjorde vad, har överhuvud taget inte med saken att göra. Läkarna forskade om allt möjligt, bland annat på Sabb med knarkforskning. Varför skulle läkarna helt plötsligt inte forska på någonting som krävde att dom behövde tillgång till Anatomen när dom skar i kroppen på obducionsavdelningen i avdelningen bredvid.
Jag vill absolut inte bli ovän med dig, men du måste styra upp dina argument och bevis bra mycket mer än de hot om avstängning som tycks vara din metod för att skrämma folk att säga det du vill, annars försvinner dom.
Kalle.