2016-10-12, 22:36
Medlem
barnets avatar
Senaste rundan i Shanghai skördare många med aspirationer på topp 8 och ATP-Slutspelet. Cilic åkte ju i första rundan. Nu fick fick han sällskap av Kyrgios och Berdych.

Sen att Troicki slår Nadal blir jag inte ett dugg förvånad över, och det säger en del.
Dimitrov ut....tragiskt vilken "karriär" han är på väg att få
Granollers slår Berdych...Berdych känns som att han är på väg ner rätt duktig
Mischa Zverev slår Kyrgios.....Kyrgios är svag mentalt är min kommentar
Citera
2016-10-13, 10:35
Medlem
Dags att man sätter ner foten nu och stänger av Kyrgios några månader. Oacceptabelt beteende.
Citera
2016-10-13, 10:51
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Dags att man sätter ner foten nu och stänger av Kyrgios några månader. Oacceptabelt beteende.

Verkligen. Inte för att han kommer bry sig nämnvärt...
Citera
2016-10-13, 15:56
Medlem
Om man vill ha ett exempel på hur underlaget och taktik kan styra utgången på en match ska man kika på Wawrinka-Simon. Skickligt av Simon att hela tiden ta bollen på uppstuds och därmed egentligen ta bort all Wawrinkas tid till offensivt spel. Stan halvsvingade matchen igenom och Simon missade ytterst lite. Spela om matchen imorgon på grus och Wawrinka vinner 6-2, 6-2.

Goffin vände set och dubbelbreak ned mot Monfils. Tar upp jakten på slutspelet, men möter Murray i kvarten och lär knappast få mer poäng den här veckan. Murray mosade Pouille.
Citera
2016-10-14, 09:17
Medlem
Jag som trodde det skulle bli en spännande jakt till slutspelet men så fel man hade. I stort sett alla spelare som har chans verkar ju inte klara av pressen, rätt så patetiskt att se faktiskt. Den enda som spelar bra kontinuerligt är ju Goffin. Nu hoppas jag på honom pga det.
Citera
2016-10-14, 11:51
Medlem
Lucas Pouille tvingas lämna återbud till SO. Lite trist med tanke på hans svenska rötter. Men han ersätts av ingen mindre än Dustin Brown så jag klagar inte. Mer underhållande spelare finns nog inte på touren.
Citera
2016-10-14, 11:52
Medlem
Citat:
Lucas Pouille tvingas lämna återbud till SO. Lite trist med tanke på hans svenska rötter. Men han ersätts av ingen mindre än Dustin Brown så jag klagar inte. Mer underhållande spelare finns nog inte på touren.
Monfils är mer underhållande.
Citera
2016-10-14, 12:58
Medlem
Både Brown och Monfils kommer till SO, så ni behöver inte vara ledsna någon av er i de här subjektiva frågorna.

Zverev den äldre verkar vara i storform. Vann första set över Djokovic med två breaks, och inledde andra set med ett till break. Dock lyckades Djokovic bryta tillbaka, och efter totalt fyra breaks i andra set gick även tie-break samt tredje set Novaks väg. Matchen tog två timmar och tjugo minuter.

Kyrgios behöver inte vara ledsen mer. Han får nöja sig med att vara ledsen över böterna han fick.
Citera
2016-10-14, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMauler
Monfils är mer underhållande.

Ja, det är jätteunderhållande att se spelare som tankar matcher

Brown gör det han kan på banan. Monfils lever i någon låtsasvärld. Avskyr honom verkligen.
Citera
2016-10-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Både Brown och Monfils kommer till SO, så ni behöver inte vara ledsna någon av er i de här subjektiva frågorna.

Zverev den äldre verkar vara i storform. Vann första set över Djokovic med två breaks, och inledde andra set med ett till break. Dock lyckades Djokovic bryta tillbaka, och efter totalt fyra breaks i andra set gick även tie-break samt tredje set Novaks väg. Matchen tog två timmar och tjugo minuter.

Kyrgios behöver inte vara ledsen mer. Han får nöja sig med att vara ledsen över böterna han fick.

Nu såg jag inte Djokovic's match men man undrar ju verkligen vad det är som händer med honom. Inga direkt övertygande insatser sedan franska öppna, med ett undantag när han vann en masters.

Angående Kyrgios så räcker det inte med böter längre. Killen behöver ett mer kännbart straff i form av avstängning.
Citera
2016-10-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ja, det är jätteunderhållande att se spelare som tankar matcher

Brown gör det han kan på banan. Monfils lever i någon låtsasvärld. Avskyr honom verkligen.

Brown ä ju nonchalant rätt ofta, skulle ju va mycket bättre om han höll igen ibland och håller bollen i spel.
Dundrar ju bort massvis med returer tex. antingen på linjen eller 3 meter ut liksom,inge mellanting.
Citera
2016-10-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Brown ä ju nonchalant rätt ofta, skulle ju va mycket bättre om han höll igen ibland och håller bollen i spel.
Dundrar ju bort massvis med returer tex. antingen på linjen eller 3 meter ut liksom,inge mellanting.

Han spelar så för att han inte behärskar något annat. Han måste ha korta bolldueller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in