2016-10-12, 22:56
  #6865
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Har väldigt svårt att förstå vad Sigrid ser hos en 21-åring.
Hade det varit en snygg kille runt 30 så hade jag förstått det bättre eftersom hon själv är ungdomlig och ser yngre ut än sin ålder.
Trodde hon ville ha en man och inte en pojke. Konstrasten blir dessutom väldigt stor när man ser uppställningen av gubbar bland hennes utvalda brevskrivare.

Jag tror att hon redan innan programmet bestämt sig för att inte välja någon alls, alternativt en alfa med dyr bil och stor pengapung att visa upp, men några måste hon ju välja för produktionens skull. Hon vill säkert få en resa gratis av TV4, men sedan är nog uppdraget slutfört för henne. Detta är en lek för Sigrid och absolut inte kärlek, det är helt uppenbart.

Enligt vad Linda skriver på sin blogg, så verkar inte kärleksaffären mellan Sigrid och Erik vara slut här, eftersom hon skriver att vi ska vänta med att döma dem.

Samtidigt säger Erik till media nu att han ångrar kärleksnatten, men Sigrid ångrar sig inte?!?

Sigrid skriver på sin Facebook att hon lämnar sociala medier ett tag framöver...
Citera
2016-10-12, 23:06
  #6866
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Är inte helt säker, det är lite för korkat av dom att ställa upp på det, om det nu verkligen är sant. Så jag tror allt mer på att TV4 kört över dom och sedan klippt och klistrat. Notera att Erik satt med kläderna på. Nä, det här luktar PR-bluff. Så här säger Erik om grejen, ska bli intressant att se hur Sigrid uttalar sig. http://www.expressen.se/noje/tv-bonden-eriks-ilska-mot-linda-lindorff/

Verkar alltså som att Erik förnekar att de hade sex?
Samtidigt är det ju konstigt att Sigrid var så labil, satt och grät, de "hade gjort slut" osv.
Väldigt dramatiskt alltihop om de bara har varit uppe och pratat hela natten.
Frågetecknen hopar sig...
Citera
2016-10-12, 23:08
  #6867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Du tror inte att hon spelar en roll då för att det ska bli "bra tv"? Tror du hon är sådan i verkliga livet också? Känns ju väldigt omoget och märkligt att bli svartsjuk i den här programmet. Hur kan hon på allvar tro att hon ska få all uppmärksamhet? Är hon säker på att det är en bonde hon ska ha. Har dock en känsla av att hon blir utvald att flytta in på gården. Då lär det inte dröja länge innan hon hittar en massa saker att gnälla över. Sedan blir det rubriker om hennes attack hur dåligt gården sköttes, att hon var den enda som vågade säga ifrån, att det är märkligt att TV4 kunde välja ut Per att vara med.



Jag vet inte ärligt talat när det gäller Annelie, möjligt att hon spelar över lite eftersom det ska bli roligt, men det kan ju även vara så att hon ät sån i verkliga livet och då är det riktigt tragiskt och Per går ett hemskt öde till mötes om han tar hem henne till gården.

Du var lite inne på att du tror hon kommer med på gården och det tror jag med. Och gnället kommer snart vara i full gång. Om hon nu inte taggat ner, tycker hon verkar lite lugnare än sist med Mikael, det lilla man nu sett...men på tok för mycket im man jämför med Pers andra damer.
Citera
2016-10-12, 23:11
  #6868
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Har väldigt svårt att förstå vad Sigrid ser hos en 21-åring.
Hade det varit en snygg kille runt 30 så hade jag förstått det bättre eftersom hon själv är ungdomlig och ser yngre ut än sin ålder.
Trodde hon ville ha en man och inte en pojke. Konstrasten blir dessutom väldigt stor när man ser uppställningen av gubbar bland hennes utvalda brevskrivare.
Jag tror att hon bara ville ha lite uppmärksamhet. Hon verkar van vid att få det hon vill, och efter några glas vin så var hon kramsugen och testade om hennes "ungdomlighet" var bra nog för att lura Erik i säng. och det funkade ju ypperligt. Inte en chans att hon ville något mer med det, det var snarare Erik som fick känslor och hon fick förklara att det aldrig skulle hålla mellan dom.

Hon är en riktigt ful fisk, den där. Om brevskrivarna bara hade en aning om vad hon gjort natten innan deras dejt... Om jag var en av dom skulle jag gå därifrån. Och det gäller även om jag var en av Eriks tjejer. Om man nu har det så svårt att träffa nån att man måste vara med i det här programmet, så förväntar man sig väl att de åtminstone inte är nyknullade när de dyker upp på gruppdejten.
Citera
2016-10-12, 23:12
  #6869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det där med Sigrid och Erik kändes inte speciellt äkta. Mer något som TV4 hittat på för att locka fler tittare. Hur hann de annars med att både träffas och göra slut under en och samma dag?

Är inte alls förvånad över att Annelie blev vald men jag har en känsla av hon lugnat ner sig lite och inte kommer vara lika på som sist.

Inga direkta överraskningar när det gäller Eriks val. Tror det kan vara en bra idé att göra någon lugn aktivitet på gruppdejten just för att kunna lära känna varandra bättre. Nackdelen är väl att det kan bli lite stelt.

Tycker Jennifer gjorde helt rätt som följde sitt hjärta och valde ut de personer där hon tror att det finns en chans. Bättre det än att välja någon som hon vet att det inte kommer bli något med.


Så du misstänker att detta med Erik och Sigrid kan vara nåt TV4 hittat på för att dra tittare?! Tänkte inte ens i de banorna men när du säger det så har jag ju sett i BSF tråden på Facebook att Eriks syrra skriver att inget hände mellan dem..men jag vet inte ärligt talat.

Nej som både du och jag trodde...vi får dras med "underbara" Annelie ett tag till.

Lite överraskad att en av Pers damer valde att hoppa av, var det inte hon som sjöng för honom sist som nu inte tyckte det kändes rätt?!
Citera
2016-10-12, 23:14
  #6870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Sigrid och Erik fann varandra och tillbringade natten tillsammans. Var kanske det Erik menade med att han gillar äldre kvinnor då hon är dubbelt så gammal.



Troligen menade han det, men det går ju inte ihop med hans önskan om familj. Iaf inte om kvinnan är 43 om han inte skynda på rejält Nej jag tycker han ska satsa helhjärtat på någon av brevskrivarna istället, tyckte den som han trodde var lite blyg verkade urgullig. Hon som känner sig lite kär redan nu och tycker han har vackra ögon.
Citera
2016-10-12, 23:15
  #6871
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Jag tror att hon redan innan programmet bestämt sig för att inte välja någon alls, alternativt en alfa med dyr bil och stor pengapung att visa upp, men några måste hon ju välja för produktionens skull. Hon vill säkert få en resa gratis av TV4, men sedan är nog uppdraget slutfört för henne. Detta är en lek för Sigrid och absolut inte kärlek, det är helt uppenbart.
Jag har ju försvarat Sigrid gällande allt snack om att hon inte skulle ha tid med en man osv, men det var ju förutsatt att hon var seriös med sin medverkan. Så som det hela utvecklat sig så ifrågasätter jag såväl hennes omdöme som mognadsnivå.

Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Enligt vad Linda skriver på sin blogg, så verkar inte kärleksaffären mellan Sigrid och Erik vara slut här, eftersom hon skriver att vi ska vänta med att döma dem
Jag har också läst bloggen och har postat citat från den här i tråden. Det står att det hela kommer att få konsekvenser, att de var tvungna att ta med den uppkomna situationen eftersom det påverkar saker som kommer att hända framöver. Det kan ju även tolkas som att Erik och/eller Sigrid berättar om det hela för sina deltagare, att någon då väljer att hoppa av osv.

Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Samtidigt säger Erik till media nu att han ångrar kärleksnatten, men Sigrid ångrar sig inte?!?
Erik verkar ju förneka att de hade sex.
Vi spenderade en natt ihop, men inte på det sättet. Jag hade likaväl kunnat spendera en natt ihop med Per på det sättet, säger han.
http://www.expressen.se/noje/tv-bonden-eriks-ilska-mot-linda-lindorff/
Citera
2016-10-12, 23:20
  #6872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Har väldigt svårt att förstå vad Sigrid ser hos en 21-åring.
Hade det varit en snygg kille runt 30 så hade jag förstått det bättre eftersom hon själv är ungdomlig och ser yngre ut än sin ålder.
Trodde hon ville ha en man och inte en pojke. Konstrasten blir dessutom väldigt stor när man ser uppställningen av gubbar bland hennes utvalda brevskrivare.



Ja jag fattar ingenting när det gäller Sigrid och inte när det gäller Erik heller..... , tycker detta är den underligaste säsongen så långt av BSF och det är taskigt gjort mot brevskrivarna som seriöst vill finna kärleken.
Citera
2016-10-12, 23:22
  #6873
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jag tror att hon bara ville ha lite uppmärksamhet. Hon verkar van vid att få det hon vill, och efter några glas vin så var hon kramsugen och testade om hennes "ungdomlighet" var bra nog för att lura Erik i säng. och det funkade ju ypperligt. Inte en chans att hon ville något mer med det, det var snarare Erik som fick känslor och hon fick förklara att det aldrig skulle hålla mellan dom.
Du har en poäng i det. Förklarar dock inte varför hon blev känslig och började gråta.
För att hon blev påkommen? Tanken på hur hon ska uppfattas om det hela kommer ut?

Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Hon är en riktigt ful fisk, den där. Om brevskrivarna bara hade en aning om vad hon gjort natten innan deras dejt... Om jag var en av dom skulle jag gå därifrån. Och det gäller även om jag var en av Eriks tjejer. Om man nu har det så svårt att träffa nån att man måste vara med i det här programmet, så förväntar man sig väl att de åtminstone inte är nyknullade när de dyker upp på gruppdejten.

Instämmer gällande deltagarna. Kanske det som Linda menar på bloggen med att det kommer att få konsekvenser framöver. Kan ju bli så att deltagarna underrättas om det hela och att några/alla väljer att hoppa av, vilket är högst förståeligt.
Citera
2016-10-12, 23:23
  #6874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Det var ju knappast den blyge Erik 21 år som tittade Sigrid djupt i ögonen, tog henne i armen och ledde henne in i sovrummet.

Nej, även om den rosenkindade 21-åringen hade känslor, så var det nattliga rendez-vous'et i sängen Häst-Sigrids idé.

Hur kan denna situation tolkas ?

Jo, 43-åriga Sigrid har dåligt omdöme och borde veta bättre, hon är förförisk och opålitlig. En trevlig kväll i gott sällskap och några glas vin räcker för att hon ska hoppa i säng med en ung man hon nyss har lärt känna. Vad sa Sigrids tonårsdöttrar om detta ?

Kanske var det så att Sigrid betedde sig på liknande sätt på affärsresan, medans maken satt hemma med barnen och tittade på tv.

Ridskolelärarinnan Sigrid uppträdde som nån slags gruppbefäl och jagade runt gubbarna i skogen. Det tyder på att Sigrid är dominant, hon sa dessutom att hon inte gillade om någon sade emot.

Slutsats: Sigrid är en mycket krävande och svår person som gillar att styra över andra. Fiskhandlaren från Göteborg har attityd och verkar alfa, vilket betyder att hans tid i tv snart är över. Sigrid vill ha en toyboy att leka med.


Tror du kan ha helt rätt i allt detta, vi får väl se om Sigrid skärper till sig under resans gång och ger sina brevskrivare en ärlig chans. Tycker mer och mer att hon är en miss att ha med i programmet, inte speciellt trevlig mot sina brevskrivare heller....ganska motbjudande kvinna...sen kan hennes leende vara hur fint som helst.

Och även fult av Erik mot tjejerna som söker kärleken med honom. Hoppas han inser sin miss och satsar nu. Den tjejen som han trodde var blyg och som sa att han hade fina ögon och som sen sa att hon var lite kär i honom verkar hur fin och gullig som helst. Där fanns en värme och den finns inte i Sigrid.
Citera
2016-10-12, 23:24
  #6875
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja jag fattar ingenting när det gäller Sigrid och inte när det gäller Erik heller..... , tycker detta är den underligaste säsongen så långt av BSF och det är taskigt gjort mot brevskrivarna som seriöst vill finna kärleken.

Frågan är om Sigrid överhuvudtaget har någon typ när det kommer till män eller om det bara handlar om bekräftelse?

Jag hoppas och tror att deltagarna får reda på det på något sätt och att det är vad Linda indikerar på sin blogg om att det kommer att få konsekvenser.
Citera
2016-10-12, 23:29
  #6876
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Så du misstänker att detta med Erik och Sigrid kan vara nåt TV4 hittat på för att dra tittare?!

Jag misstänker att det hela var Sigrids idé. Hon är en typisk uppmärksamhetstörstande bekräftelsetorsk.

Jag tror inte att TV4 uppmuntrade henne att dra med sig Erik in i sovrummet för tittarsiffrornas skull. Linda såg bekymrad ut på riktigt. Situationen skulle kunna leda till problem i tv-produktionen med deltagare som vill hoppa av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in