2016-10-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om jag skulle sälja skulle jag få 6 mkr över, det räcker till mer än ett tält. T ex 2-3 hus på din ort.

Är det inte surt att jag kan köpa både ditt hus o grannhusen på ömse sidor om ditt hus utan att behöva ta en krona i lån? Och du sliter med massiva amorteringar för att minska din skuldssättningsgrad. Det måste kännas lite bittert.
Men du förstår förstås inte att alla andra bostäder oxå ökat i värde
Du kan nog inte flytta till mitt område eftersom där krävs det viss kompetens för att få jobb.

Och varför tror du jag sliter med amortering? Jag amorterar bara för pengar jag inte har någon nytta av, pengar som jag inte behöver, klart hade kanske varit snällare att skänka de till välgörenhet men nu väljer jag att amortera för de.
Det värsta blir ju om 5 år när jag inte längre har nåt lån, va fan skall jag då göra av de 15 tusen var månad tro?
2016-10-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du har ingen koll på vad det innebär att administrera bolån för bankerna inklusive att hantera all redovisning till skattemyndigheten. Detta inkluderar en hel del manuellt arbete till skillnad från att ta mot digital information för skattemyndigheten.
Som om du har koll

Förresten vad köpte du för värdepapper på det senaste lånet du tog?
2016-10-12, 22:55
Medlem
radarpars avatar
http://fastighetsnytt.se/2016/10/varnar-for-ras-i-fastighetsaktier/

"Samtidigt har amerikanska storbanken Morgan Stanley publicerat en analys som där man enligt Nyhetsbyrån Direkt varnar för ett potentiellt ras för svenska fastighetsaktier, bland annat på grund av en avmattning på bostadsmarknaden."
2016-10-12, 22:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Som om du har koll

Förresten vad köpte du för värdepapper på det senaste lånet du tog?

Ja nu jobbar jag på en bank och har nog aningen mer koll än bajskillar på flashback.
2016-10-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radarpar
http://fastighetsnytt.se/2016/10/varnar-for-ras-i-fastighetsaktier/

"Samtidigt har amerikanska storbanken Morgan Stanley publicerat en analys som där man enligt Nyhetsbyrån Direkt varnar för ett potentiellt ras för svenska fastighetsaktier, bland annat på grund av en avmattning på bostadsmarknaden."

Vill minnas att något haussare i tråden sagt att så länge fastighetsaktierna går bra är det lugnt, spännande.
2016-10-12, 23:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Men du förstår förstås inte att alla andra bostäder oxå ökat i värde
Du kan nog inte flytta till mitt område eftersom där krävs det viss kompetens för att få jobb.

Och varför tror du jag sliter med amortering? Jag amorterar bara för pengar jag inte har någon nytta av, pengar som jag inte behöver, klart hade kanske varit snällare att skänka de till välgörenhet men nu väljer jag att amortera för de.
Det värsta blir ju om 5 år när jag inte längre har nåt lån, va fan skall jag då göra av de 15 tusen var månad tro?

Hävstång är inget bajsbosse begriper sig på iaf. Det är ett som är säkert.

Äger man ett hus för 10 millar som stiger exempelvis 10% på ett år så ska man ha en jävla lön för att kunna hänga på i samma amorteringstakt.
2016-10-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ja nu jobbar jag på en bank och har nog aningen mer koll än bajskillar på flashback.
Om du jobbar på bank så har du i alla fall noll koll på investeringar, har aldrig mött en bankman som kan det där med investeringar, de är egentligen försäljare, ena dagen dammsugförsäljare nästa dag fond, försäkrings, låne försäljare
2016-10-12, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hävstång är inget bajsbosse begriper sig på iaf. Det är ett som är säkert.

Äger man ett hus för 10 millar som stiger exempelvis 10% på ett år så ska man ha en jävla lön för att kunna hänga på i samma amorteringstakt.
Kvittar hur mycket hävstång du har om du aldrig säljer eller om du säljer och köper något annat ruckel som stigit lika mycket.

Om du vore smart i din ungdom så skulle du köpt den marklägenhet du vill bo i som gammal samtidigt som du köpt villan som du ville bo i som ung och hyrt ut marklägenheter i de 40 åren som du bodde i din villa, då hade du fått en hävstång som vi ekonmiskt sinnade menar är riktig hävstång.
2016-10-12, 23:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om du jobbar på bank så har du i alla fall noll koll på investeringar, har aldrig mött en bankman som kan det där med investeringar, de är egentligen försäljare, ena dagen dammsugförsäljare nästa dag fond, försäkrings, låne försäljare

Haha den bedömningen från dig bekräftar snarare motsatsen och om du visste hur bra det har gått skulle du närmast svimma tror jag. Min portfölj är för övrig publikt delad på shareville men tyvärr tänker jag inte avslöja mitt nick där eftersom många känner till vem jag är där.
2016-10-12, 23:08
Medlem
Citat:
Haha den bedömningen från dig bekräftar snarare motsatsen och om du visste hur bra det har gått skulle du närmast svimma tror jag. Min portfölj är för övrig publikt delad på shareville men tyvärr tänker jag inte avslöja mitt nick där eftersom många känner till vem jag är där.
Tänker som Buffet när han sa att de med rolls kör till de som kör Fiat för att få rådgivning vad de skall göra med sina pengar alltså om de på banken vetat hur man investerar hade de väl inte jobbat på en sketen bank utan snarare förvaltat sina egna investeringar.
2016-10-12, 23:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Tänker som Buffet när han sa att de med rolls kör till de som kör Fiat för att få rådgivning vad de skall göra med sina pengar alltså om de banken vetat hur man investerar hade de väl inte jobbat på en sketen bank utan snarare förvaltat sina egna investeringar.

Om det inte är så att jag har ett mycket stimulerande jobb som jag inte vill vara utan det förstås, dessutom ger det en hel del insikter som är värdefulla. Men nej lönen är jag inte på något sätt i behov av även om den är hög.
2016-10-12, 23:18
Medlem
Citat:
Om det inte är så att jag har ett mycket stimulerande jobb som jag inte vill vara utan det förstås, dessutom ger det en hel del insikter som är värdefulla. Men nej lönen är jag inte på något sätt i behov av även om den är hög.
Jo att din lön är hög förstår jag om man sitter inlåst på en bank hela dagarna från måndag till fredag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in