Citat:
Ursprungligen postat av
johanjosefsson
Man fick verkligen den bistra verkligheten kastad i ansiktet när experten kommenterade i efterhand hur vi "inte längre har den där offensiva kapaciteten längre". Detta med tanke på hur jävla bra Berg faktiskt var förut, och vilken sanslös målsumpare han har blivit, maken till ineffektiv spelare får man leta länge efter, inte ens Rosenberg var såhär kass i landslaget. Guidetti var den där stora talangen "nästa zlatan", etc. men det har blivit uppenbart nu att Guidetti kommer aldrig bli någon stor målskytt, han är den typen av spelare som jobbat stenhårt i 90 minuter och hoppas hitta/skapa ytor åt andra som ska göra jobbet. Jag gillar Guidetti som FAN, men det är ett tungt lass att dra om han ska göra det för Sverige, det kommer han inte palla. Berg måste SLUTA MISSA ÖPPNA LÄGEN. Toivonen var lite småkul att se, men vi saknar det där riktiga stinget framåt. När jag hörde Berg + Guidetti på topp, tänkte jag "wow, vi behöver inte Zlatan!", men det är inte riktigt så enkelt, inser jag nu ett halvår senare. Jag tycker vi har ganska bra balans i laget i övrigt, men det är för ineffektivt.
Men Bulgarien är ett gäng jävla träben, de borde vi slå ganska lätt. Kan man tycka.
Hur kom du fram till den slutsatsen? Det finns ingen ersättare till Zlatan. Kanske, kanske att vi kan få fram någon i de yngre årskullarna, t ex Isak, men det ligger ju i sådana fall några år framåt i tiden(och man vet aldrig hur spelare utvecklas), tills dess får vi hålla till godo med spelare som inte är av superhög europeisk standard. Utan, i princip, medelmåttor.
Sedan är det bara att konstatera att folk som klagar på Wendt, speciellt efter förra matchen mot Holland, är straight up fotbollsanalfabeter.