2016-10-09, 11:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Sant. Går väldigt fort nu.
Fast det var bara 7000 online när jag kom in, men det ökar fan med 100 i sekunden & är uppe i 11-tusen nu
Citera
2016-10-09, 11:35
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Trevligt att problemet verkar ha blivit åtgärdat (?). De senaste två dygnen har varit de längsta i mitt liv.
Citera
2016-10-09, 12:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det verkade funka upp till 17000 inloggade sen sket det sig igen
Citera
2016-10-09, 16:41
Medlem
Det verkar funka nu men väldigt skakigt för mig.
Citera
2016-10-09, 17:01
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Nej, jag tar tillbaka mitt tidigare inlägg om att det fungerar. Strax efter jag postade det inlägget lade sidan ner fullständigt och det har varit omöjligt att komma in fram tills nu. Börjar bli lite smått irriterad. Även Flashback.se verkar vara nere och när jag försökte komma in där dök det upp något skumt felmeddelande på min webbläsare, som jag inte minns exakt, men det var någonting i stil med ''Varning, nätverket kanske inte är privat'' eller något, minns inte riktigt.
Citera
2016-10-09, 17:14
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Känns som om nån satte tillbaks en sladd som hoppat ur.. går rappare än någonsin för tillfället.

Det beror nog att forumet inte är belastat utan att Bahnhof kör med stark ddos-filtrering och stänger av alla subnät som innehåller ddosande maskiner i typ 5 minuter. Det gör att alla som råkar ha ett ip i samma subnät dvs internetleverantör som en ddosande dator drabbas, men att övriga inte gör det. Eftersom det är helg så lär inte övriga internetleverantörer stänga av sina lokala ddosande användare förrän i morgon.
Citera
2016-10-09, 17:18
Medlem
Vissa verkar inte ha något liv. Att den digitala dynghögen Flashback ligger nere eller är drabbad av driftstörningar kan ju bara vara positivt. Ni tangentbordskrigare, res er från datorstolen och gå ut i verkligheten.
Citera
2016-10-09, 18:35
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det beror nog att forumet inte är belastat utan att Bahnhof kör med stark ddos-filtrering och stänger av alla subnät som innehåller ddosande maskiner i typ 5 minuter. Det gör att alla som råkar ha ett ip i samma subnät dvs internetleverantör som en ddosande dator drabbas, men att övriga inte gör det. Eftersom det är helg så lär inte övriga internetleverantörer stänga av sina lokala ddosande användare förrän i morgon.

Detta är det enda officiella jag sett hittills om att det rör sig om en ddos-attack. Från moderator dock inte admin.
Vilka kan tänkas ligga bakom?
Citera
2016-10-10, 08:39
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Vissa verkar inte ha något liv. Att den digitala dynghögen Flashback ligger nere eller är drabbad av driftstörningar kan ju bara vara positivt. Ni tangentbordskrigare, res er från datorstolen och gå ut i verkligheten.

I många fall är detta forum det enda sättet att få tillgång till information. Det finns väldigt många "dynghögar" som medlemmar, men forumet som sådant är absolut inte det. Eftersom du, dock, finner det vara en dynghög - varför ogillar du att andra människor ska ha så stor tillgång till tillskansning av information som möjligt?
Citera
2016-10-10, 09:21
Medlem
Gabriel Knights avatar
Partiledardebatten samt debatten mellan Trump och Clinton är äntligen över så att Flashback kan startas upp igen. Sänkningen av sajten kom mycket lägligt för både Trump och Clinton samt de svenska partiledarna eftersom opinonsbildarna på Flashback fick inte komma till tals innan och under debatterna.

Nåväl sajten är uppe igen och det är ju bra.
Citera
2016-10-10, 09:26
Medlem
vittne-xs avatar
Intressant helg avseende "störningar":

Camilla Sandelius facebookgrupp i Visby (känner offret i rullstol) stängdes ner, orsak okänd...
SD:s egen sida Samtiden.nu fick DDOS, inte ens google cache funkade.....
Flashback fick också full DDOS, verifierades igår kl 19 av admin...
Nassarnas "Nordfront" funkade delvis, även där var det kraftiga störningar...
2016-10-08 11:23 drabbas hela Gotland av internetstörningar, "sjökabeln skadad" enl IP-only.

Och nu på morgonen funkar både Samtiden, Nordfront, Flashback och det är full fart på optokabeln till Visby igen.....Halleluja.

SÄPO-fan vilken helg, hur blir det då vid löningen....
Citera
2016-10-10, 09:26
Medlem
andersaanderssonas avatar
Det jag i min okunnighet mest reagerar över är att driftstörningarna började i samband med att ordinarie personal avslutade arbetsveckan för att åka hem och fira helg.

Och att samma driftstörningar som genom ett trollslag upphörde efter att samma personal återvände efter helgvilan.

Så det verkar som att det är arbetstiderna som är hårdvaran.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-10-10 kl. 09:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in