2016-10-08, 22:26
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Jaja, en driftstörning då..

Attentat.
Citera
2016-10-08, 22:30
Medlem
FUGU-BUGUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Dra ner på konspirationsteorierna lite. Teknikerna meddelar att det verkar vara hårdvarufel.

Då och då så uppstår det här felet JUST på flashback men ni säger alltid att det är fel som hårdvara eller fel på servern men aldrig erkänner att det är hacker attack, är det känsligt att informera folket om att det ÄR hacker attack riktade mot FLASHBACK?

Jag kan inte avslöja varifrån jag fått informationen men då ljuger era tekniker för er. Det är inte fel på något utan FLASHBACK ÄR UTSATT FRÖ HACKER ATTACK OCH DET KOMMER FÖRMODLIGEN FORTSÄTTA ETT TAG TILL.
Citera
2016-10-08, 22:42
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUGU-BUGU
Då och då så uppstår det här felet JUST på flashback men ni säger alltid att det är fel som hårdvara eller fel på servern men aldrig erkänner att det är hacker attack, är det känsligt att informera folket om att det ÄR hacker attack riktade mot FLASHBACK?

Jag kan inte avslöja varifrån jag fått informationen men då ljuger era tekniker för er. Det är inte fel på något utan FLASHBACK ÄR UTSATT FRÖ HACKER ATTACK OCH DET KOMMER FÖRMODLIGEN FORTSÄTTA ETT TAG TILL.
Och vad skulle den attacken bestå av? Någon som försöker kämpa i över 24 timmar med att försöka komma åt databasen? Varför skulle webbplatsen bete sig såhär p.g.a det?

Eller är det en dos/ddos du kallar för "hacker attack"? Var skulle den attacken komma ifrån då?
Som du ser på länkarna jag postade så finns det ingenting registrerad mot Sverige.
Citera
2016-10-08, 22:46
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUGU-BUGU

Det tror jag inte du har en djävla aning om så varför sitter du och skriver som att du visste när du inte gör det?
Citera
2016-10-09, 09:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Angående inlägget om hackerattacker så är det förmodligen något som förekommer relativt ofta och därmed inte ligga bakom veckans problem, det är fel nånstans i dataöverföringen.
Citera
2016-10-09, 09:02
Medlem
sasos avatar
jobbigt är det
när är problemet löst?
Citera
2016-10-09, 09:33
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Nu har det varit såhär i nästan två dygn. När är problemet åtgärdat? Det tog mig seriöst flera timmar av försök att komma in på sidan, så att jag kunde skriva det här inlägget. Jag har varit med om att Flashback har legat nere under några timmar åt gången tidigare genom åren, men aldrig har det strulat såhär länge.
Citera
2016-10-09, 10:15
Medlem
sasos avatar
jobbigt är det
när är problemet löst?
Citera
2016-10-09, 10:18
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
jobbigt är det
när är problemet löst?
Det fungerar alldeles utmärkt för mig just nu.
Jag sitter iofs med mobilen och surfar.
Citera
2016-10-09, 10:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Känns som om nån satte tillbaks en sladd som hoppat ur.. går rappare än någonsin för tillfället.
Citera
2016-10-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Känns som om nån satte tillbaks en sladd som hoppat ur.. går rappare än någonsin för tillfället.

Sant. Går väldigt fort nu.
Citera
2016-10-09, 11:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Sant. Går väldigt fort nu.
Fast det var bara 7000 online när jag kom in, men det ökar fan med 100 i sekunden & är uppe i 10-tusen nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in