Citat:
Ett nej gäller inte för evigt, det är som jag skrev vanligt att en tjej säger nej och sedan lite senare efter uppvaktning vill. Både lagen och jag anser att nejet ska vara tydligt när sexet inleds för att man ska kunna hävda våldtäkt.
Citat:
Fast är detta synsätt fan inte sjukt? Hon har bevisligen sagt nej, ingenting säger att hon sagt ja…
ja men då gör vi raskt antagandet att hon ville…fast 1) hon anmält våldtäkt 2) du har vittnen på hennes upprörda tillstånd efteråt 3) hon sa nej 4) hon var en ensam småväxt 15 åring mot 6 större fysiskt starkare killar också helt främmande för henne...
ja men då gör vi raskt antagandet att hon ville…fast 1) hon anmält våldtäkt 2) du har vittnen på hennes upprörda tillstånd efteråt 3) hon sa nej 4) hon var en ensam småväxt 15 åring mot 6 större fysiskt starkare killar också helt främmande för henne...
Nej det är inte konstigt att varken ett nej eller ett ja gäller för evigt. Man ska kunna ändra sig och då ska det gälla.
Sedan kommer du tillbaks till att det var flera killar men det är som jag har förklarat för dig inget som styrker våldtäkt. Det finns kvinnor som vill bli knullad av flera killar så det faktumet är rätt ovidkommande för frågan om våldtäkt har skett.
Att hon i efterhand är upprörd är heller inget som bevisar våldtäkt och definitivt inget männen kunde ha agerat på under sexet då det var något som hände efter sexet. Du får fokusera på det som skedde under sexet helt enkelt.
Citat:
Är väl ännu mer farligt at tman räknar med att tjejer ska vilja saker de uttryckligen säger de inte vill?
Och då ska vi anpassa våra lagar efter denna lilla andel kvinnor? Och inte anpassa lagarna efter att män bör kunna ta ansvar för att kolla att den de ligger med är med på noterna?
Och då ska vi anpassa våra lagar efter denna lilla andel kvinnor? Och inte anpassa lagarna efter att män bör kunna ta ansvar för att kolla att den de ligger med är med på noterna?
Eller så ställer man krav på att man måste visa ordentligt att man inte vill för att kunna hävda våldtäkt i efterhand. Att man någon gång sagt nej en gång räcker inte för att kunna hävda våldtäkt senare. Det är vanligt att det krävs en del uppvaktning innan ett nej blir ett ja. Alla säger inte ja och börjar knulla direkt.
Ja precis och här undviker du igen att besvara mina frågor om vilka formkrav som ska gälla för ett samtycke. Ska det räcka med att man uppfattar det som den andre är med på det eller måste det uttryckas mer explicit, vilka formkrav ska gälla som sagt?
Citat:
Nu faller du återigen in till personangrepp, det är vanligt från dig när du känner att du inte klarar sakdebatten. Varför inte istället vara saklig och besvara de frågor jag ställer om t.ex. formkraven för samtycke och hålla en bra debatton?
Citat:
Men snälla….det är ALDRIG frågan om att flytta bevisbördan! den ligger på åklagarsidan.
Om den sidan lägger fram sin bevisning för att samtycke inte fanns…så får försvaret svara med sin att samtycke fanns. Men det är fortsatt åklagaren som måste bevisa något för att en fällande dom ska falla, kan de inte detta, eller är deras bevisning för svag eller övertrumfas av försvarets så fälls ingen, dvs försvaret "vinner".
Don och div. på detta forums idé om att försvaret någonsin skulle hamna i en sits att de måste bevisa att samtycke fanns annars åker GM direkt i fängelse utan att passera gå, existerar alltså inte.
I fall med flera som anklagas för en händelse…så får ju åklagaren det lättare, eftersom då går det lättare ex. stryka icke trovärdighet via att du kan jämföra flera berättelser, är just därför som poliser gärna undviker att GM pratar ihop sig och gör individuella förhör.
Och samtyckelagen, skulle jag misstänka kommer ha störst effekt just i dessa fall.
Om den sidan lägger fram sin bevisning för att samtycke inte fanns…så får försvaret svara med sin att samtycke fanns. Men det är fortsatt åklagaren som måste bevisa något för att en fällande dom ska falla, kan de inte detta, eller är deras bevisning för svag eller övertrumfas av försvarets så fälls ingen, dvs försvaret "vinner".
Don och div. på detta forums idé om att försvaret någonsin skulle hamna i en sits att de måste bevisa att samtycke fanns annars åker GM direkt i fängelse utan att passera gå, existerar alltså inte.
I fall med flera som anklagas för en händelse…så får ju åklagaren det lättare, eftersom då går det lättare ex. stryka icke trovärdighet via att du kan jämföra flera berättelser, är just därför som poliser gärna undviker att GM pratar ihop sig och gör individuella förhör.
Och samtyckelagen, skulle jag misstänka kommer ha störst effekt just i dessa fall.
Den som nekar till våldtäkt kommer förstås också neka till att samtycke inte fanns. Trovärdighetsfrågorna blir heller inte annorlunda mot idag. Om bevisbördan ligger kvar på åklagaren gör lagen därför ingen som helst skillnad och då fyller lagen inget syfte alls.
kvinnorna tagit ut sin rätt på och helt enkelt satt på mig i ett tillstånd där jag inte kunnat ge samtycke utan varit halvsovande. Men jag har faktiskt aldrig gett mitt samtycke, det har jag faktiskt inte.