2016-10-08, 19:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så grundat på detta så ska det enligt dig alltså vara fullt lagligt att köra kuken i en människa som bevisligen säger nej, jag vill inte…och slippa bli dömd för våldtäkt?
Har jag uppfattat dig korrekt?

Ett nej gäller inte för evigt, det är som jag skrev vanligt att en tjej säger nej och sedan lite senare efter uppvaktning vill. Både lagen och jag anser att nejet ska vara tydligt när sexet inleds för att man ska kunna hävda våldtäkt.

Citat:
Fast är detta synsätt fan inte sjukt? Hon har bevisligen sagt nej, ingenting säger att hon sagt ja…
ja men då gör vi raskt antagandet att hon ville…fast 1) hon anmält våldtäkt 2) du har vittnen på hennes upprörda tillstånd efteråt 3) hon sa nej 4) hon var en ensam småväxt 15 åring mot 6 större fysiskt starkare killar också helt främmande för henne...

Nej det är inte konstigt att varken ett nej eller ett ja gäller för evigt. Man ska kunna ändra sig och då ska det gälla.

Sedan kommer du tillbaks till att det var flera killar men det är som jag har förklarat för dig inget som styrker våldtäkt. Det finns kvinnor som vill bli knullad av flera killar så det faktumet är rätt ovidkommande för frågan om våldtäkt har skett.

Att hon i efterhand är upprörd är heller inget som bevisar våldtäkt och definitivt inget männen kunde ha agerat på under sexet då det var något som hände efter sexet. Du får fokusera på det som skedde under sexet helt enkelt.

Citat:
Är väl ännu mer farligt at tman räknar med att tjejer ska vilja saker de uttryckligen säger de inte vill?

Och då ska vi anpassa våra lagar efter denna lilla andel kvinnor? Och inte anpassa lagarna efter att män bör kunna ta ansvar för att kolla att den de ligger med är med på noterna?

Eller så ställer man krav på att man måste visa ordentligt att man inte vill för att kunna hävda våldtäkt i efterhand. Att man någon gång sagt nej en gång räcker inte för att kunna hävda våldtäkt senare. Det är vanligt att det krävs en del uppvaktning innan ett nej blir ett ja. Alla säger inte ja och börjar knulla direkt.

Citat:
Med andra ord de uppfattade samtycke.

Ja precis och här undviker du igen att besvara mina frågor om vilka formkrav som ska gälla för ett samtycke. Ska det räcka med att man uppfattar det som den andre är med på det eller måste det uttryckas mer explicit, vilka formkrav ska gälla som sagt?

Citat:
Läs länken. sverige har haft en utredning kring samtyckelagen.
De juridisk utbildade som idag sitter i våra domstolar måste ju följa dagens lagar!….Herregud är du en barnrumpa eller? Är ju exakt därför man vill ändra lagarna.

Nu faller du återigen in till personangrepp, det är vanligt från dig när du känner att du inte klarar sakdebatten. Varför inte istället vara saklig och besvara de frågor jag ställer om t.ex. formkraven för samtycke och hålla en bra debatton?

Citat:
Men snälla….det är ALDRIG frågan om att flytta bevisbördan! den ligger på åklagarsidan.
Om den sidan lägger fram sin bevisning för att samtycke inte fanns…så får försvaret svara med sin att samtycke fanns. Men det är fortsatt åklagaren som måste bevisa något för att en fällande dom ska falla, kan de inte detta, eller är deras bevisning för svag eller övertrumfas av försvarets så fälls ingen, dvs försvaret "vinner".

Don och div. på detta forums idé om att försvaret någonsin skulle hamna i en sits att de måste bevisa att samtycke fanns annars åker GM direkt i fängelse utan att passera gå, existerar alltså inte.

I fall med flera som anklagas för en händelse…så får ju åklagaren det lättare, eftersom då går det lättare ex. stryka icke trovärdighet via att du kan jämföra flera berättelser, är just därför som poliser gärna undviker att GM pratar ihop sig och gör individuella förhör.
Och samtyckelagen, skulle jag misstänka kommer ha störst effekt just i dessa fall.

Den som nekar till våldtäkt kommer förstås också neka till att samtycke inte fanns. Trovärdighetsfrågorna blir heller inte annorlunda mot idag. Om bevisbördan ligger kvar på åklagaren gör lagen därför ingen som helst skillnad och då fyller lagen inget syfte alls.
Citera
2016-10-08, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
I de flesta sexuella situationer jag varit delaktig i har det oftast handlat om helt ordlösa samtycken från bägge sidor. För varje sak man gör får man en reaktion från den andra som avgör hur man väljer att fortsätta. Hur ska man under rättsprocessen kunna utreda om ett sådant ordlöst samtycke existerade utan att ställa riktigt detaljerade och intima frågor till de inblandade?

Stämmer det att du höll du kvar handen på NNs penis efter att han hade flyttat den dit? Höll du handen helt stilla eller smekte du honom? Stönade du, som NN påstår, när han började smeka dig mellan benen? Hur mycket stönade du? Särade du självmant på benen när han därefter lade sig över dig? osv.

Det sannolikt sådana frågor vi kommer att kunna vänta oss i framtidens förhör och brottmålsförhandlingar om den här lagen går igenom.

Visst, men det alltså denna utredning kring samtyckelagen kommit fram till så går inte fårgor av denna typ att unvika, de är redan gällande idag.
Vad samtyckelagen gör är inte att skuta över bevisbördan, men! att domsotlen även intresserar sig för vad GM har sysslat med/ agerat.
Frågor som i dag inte ställs, ex. vad var det som gjorde att du antog att hon samtyckte? Det behövs inte ställas idag för vi har ingen samtyckelag.
Citera
2016-10-08, 19:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Frågor som i dag inte ställs, ex. vad var det som gjorde att du antog att hon samtyckte? Det behövs inte ställas idag för vi har ingen samtyckelag.

Ja så vad ska krävas för att man ska kunna antaga samtycke, kan du ge exempel? Jag har frågat massor av gånger om detta men du duckar alltid frågan.

Om mannen uppfattar det som hon är med på det eftersom hon inte protesterar, räcker det?
Om inte, räcker det om hon stönar lätt när man smeker kvinnan?
Citera
2016-10-08, 19:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Så grundat på detta så ska det enligt dig alltså vara fullt lagligt att köra kuken i en människa som bevisligen säger nej, jag vill inte…och slippa bli dömd för våldtäkt?
Har jag uppfattat dig korrekt?

1) Ja självklart för att om den kvinnan menar allvar då gör hon motstånd.

2) Om män ska bli dömda för våldtäkt för att kvinnan ligger stilla under sexet då borde samma sak gälla för kvinnor right? Alltså om mannen inte säger ja då ska kvinnan bli dömd right?

Citat:
Och ja domstolen "underkände" hennes nej, eftersom detta inte räcker enligt dagens praxis i våldtäktsfall, då gäller enbart att hon slagits för sin rätt slippa, försökt fly, blivit inlåst, hotats, försatts i hjälplöst tillstånd etc.
Det samtyckslagen förelås är alltså att kvinnors nej, dvs icke samtycke ska gälla.
Och intressant…en kivnna säger nej,,, han uppvaktar på hon säger nej, han fortsätter uppvakta hon säger nej….var någonstans tycker du han kan börja knulla fast hon fortsätter säga nej?

Om hon inte ville ha sex varför gick hon inte därifrån?

Citat:
Fast är detta synsätt fan inte sjukt? Hon har bevisligen sagt nej, ingenting säger att hon sagt ja…
ja men då gör vi raskt antagandet att hon ville…fast 1) hon anmält våldtäkt 2) du har vittnen på hennes upprörda tillstånd efteråt 3) hon sa nej 4) hon var en ensam småväxt 15 åring mot 6 större fysiskt starkare killar också helt främmande för henne...

Att hon låg kvar och lät sig bli påsatt är ett super-ja.

Citat:
Är väl ännu mer farligt at tman räknar med att tjejer ska vilja saker de uttryckligen säger de inte vill?

Det finns en studie som visar att minst 40% av alla kvinnor erkänner att de någon gång sagt nej men menat ja.

Citat:
Och då ska vi anpassa våra lagar efter denna lilla andel kvinnor? Och inte anpassa lagarna efter att män bör kunna ta ansvar för att kolla att den de ligger med är med på noterna?

Varför ska vi anta att en kvinna som lägger sig naken i en mans säng och inte säger något inte vill ha sex?

1) Med andra ord de uppfattade samtycke.

2) Därför att det är sexistiskt att anta att kvinnor inte kan ta ansvar för sin egen sexualitet.

Citat:
Men snälla….det är ALDRIG frågan om att flytta bevisbördan! den ligger på åklagarsidan.
Om den sidan lägger fram sin bevisning för att samtycke inte fanns…så får försvaret svara med sin att samtycke fanns. Men det är fortsatt åklagaren som måste bevisa något för att en fällande dom ska falla, kan de inte detta, eller är deras bevisning för svag eller övertrumfas av försvarets så fälls ingen, dvs försvaret "vinner".

1) Vi har redan flyttat bevisbördan när vi sänkte bevis-kraven till 0.

2) Självklart handlar det här om omvänd bevis-börda.

3) Åklagarens argument kommer att vara "kvinnan säger att hon var passiv" sen måste försvaret bevisa att kvinnan sa ja om de inte kan det åker mannen automatiskt i fängelse.

Citat:
Don och div. på detta forums idé om att försvaret någonsin skulle hamna i en sits att de måste bevisa att samtycke fanns annars åker GM direkt i fängelse utan att passera gå, existerar alltså inte.

1) Det existerar redan idag i att rätten väljer att "tro på kvinnans berättelse" trots att alla vet att hon ljuger.

2) Ska icke-trovärdighet vara tillräckligt för att dömas för sex-brott? Är det inte rimligare att det ska krävas skador på kvinnan?
Citera
2016-10-08, 19:43
Medlem
[quote=Svenne-i-Banan|58701387]
Citat:
Ett nej gäller inte för evigt, det är som jag skrev vanligt att en tjej säger nej och sedan lite senare efter uppvaktning vill. Både lagen och jag anser att nejet ska vara tydligt när sexet inleds för att man ska kunna hävda våldtäkt.

Precis dagens alg, lägger ansvaret för att en våldtäkt inte sker på offret. Är hens agernade eller inte agerande som ska avgöra om de t'är våldtäkt eller inte. Där samtyckelagen menar att det är GM.s agernande som ska avgöra om det är våldtäkt eller inte. Betydligt rimligare, eftersom man inte bara ska förutsätta att alla vill ha sex med alla 24/7, är bättre förutsätta att alla faktiskt INTE vill ha det, ligger mycket närmare en realistisk verklighet. Alltså måste den sexuellt aktiva parten ta ansvar för att ha koll på vad den andre vill.

Citat:
Nej det är inte konstigt att varken ett nej eller ett ja gäller för evigt. Man ska kunna ändra sig och då ska det gälla.

nej gäller som icke samtycke så länge som nej uttalas/ ageras. ja gäller som samtycke så änge som det uttalas/ ageras… svårt? nej.

Citat:
Sedan kommer du tillbaks till att det var flera killar men det är som jag har förklarat för dig inget som styrker våldtäkt. Det finns kvinnor som vill bli knullad av flera killar så det faktumet är rätt ovidkommande för frågan om våldtäkt har skett.

och de tär alltå inte ensam faktor, men väl en faktor som bör tas i beaktande…15-åringar är sällan så sexuellt mogna att de vill ha gruppsex med främligar. 15-åringar är sällan så mogna att de alltid vågar säga emot ett flertal andra, dessutom större och äldre. En 15-åring har precis passerat barn, och 15-åringar räknas fortfarande som barn i mycket. Så ja jag vidhåler att hon bara var 15 bör beaktas, att de var många fler, större, starkare, äldre bör också beaktas.
Jag tror få 15 åriga pojkar hade klarat stå upp mot 6 st 20 åringar ex. ska inte det beaktas i en domstol?

Citat:
Att hon i efterhand är upprörd är heller inget som bevisar våldtäkt och definitivt inget männen kunde ha agerat på under sexet då det var något som hände efter sexet. Du får fokusera på det som skedde under sexet helt enkelt.

Det var beviset för detta som till slut fällde stureplansvåldtäkten.
Man hittade den inspelning av hennes första anmälan till polisen, och den motbevisade vad försvaret påstod nämligen att hon var glad, nöjd och lugn då hon lämnade lägenheten.
Det ena är en bandinspening det andra bara 2 GM ord. Gissa vilket som räknas som fakta i målet.

Finns det vittnen på att flickan ex. rusar ifrån festen storgråtandes, eller dylikt så ska det självfallet räknas.

Citat:
Eller så ställer man krav på att man måste visa ordentligt att man inte vill för att kunna hävda våldtäkt i efterhand. Att man någon gång sagt nej en gång räcker inte för att kunna hävda våldtäkt senare. Det är vanligt att det krävs en del uppvaktning innan ett nej blir ett ja. Alla säger inte ja och börjar knulla direkt.

Och vad ska anses som tillräckligt ordentligt? kan du exemplifiera?

Och varför inte tvärtom? varför inte kräva att där finns ett ordentligt ja är väl mer rimligt egentligen.
alla andra utbyten/ interkationer mellan människor kräver ett "ordentligt" godkännande, varför inte sex?

Citat:
Ja precis och här undviker du igen att besvara mina frågor om vilka formkrav som ska gälla för ett samtycke. Ska det räcka med att man uppfattar det som den andre är med på det eller måste det uttryckas mer explicit, vilka formkrav ska gälla som sagt?

verbalt ja…eller aktivt uttryckande av ja dvs någon form av sexuell aktivitet tillbaka.

Citat:
Nu faller du återigen in till personangrepp, det är vanligt från dig när du känner att du inte klarar sakdebatten. Varför inte istället vara saklig och besvara de frågor jag ställer om t.ex. formkraven för samtycke och hålla en bra debatton?

Eftersom du är så enfaldigt dum bitvis, tvingar mig upprtepa samma ska 10 ggr, och svarar som en barnrumpa på fullkomligen självklara saker så får du ta det.
Men detta får bli sista svaret.

Citat:
Den som nekar till våldtäkt kommer förstås också neka till att samtycke inte fanns. Trovärdighetsfrågorna blir heller inte annorlunda mot idag. Om bevisbördan ligger kvar på åklagaren gör lagen därför ingen som helst skillnad och då fyller lagen inget syfte alls.

Inte säkert hen kan göra det om där ex. finns andra bevis, vittnen eller deltagare.
Och lagar har andra uppgifter att fylla utöver de rent rättsliga, de ger också signaler till hur samhället betraktar olika saker.
Även om denna lag kanske bara ger x antal fler fällda fall så är det tillräckligt för att införa den, och
det är definitivt vettigt införa den som signal och normbrytande.
Citera
2016-10-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja så vad ska krävas för att man ska kunna antaga samtycke, kan du ge exempel? Jag har frågat massor av gånger om detta men du duckar alltid frågan.

Om mannen uppfattar det som hon är med på det eftersom hon inte protesterar, räcker det?
Om inte, räcker det om hon stönar lätt när man smeker kvinnan?

och jag har svarat säkert 30 ggr på samma sak…läs!

Nej att någon "inte protesterar" när du tar hans cykel, eller hans plånbok, eller slår honom på käften ska inte räcka för att inte bli fälld eller hur? Du behöver ett samtycke till att låna hans cykel eller plånbok eller att inleda en boxningsmatch ex.
Samma bör gälla vid sex. Istället för att idag bara ta för givet att människor vill om de inte protesterar, eller slåss för sin sak.
Citera
2016-10-08, 20:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Nej att någon "inte protesterar" när du tar hans cykel, eller hans plånbok, eller slår honom på käften ska inte räcka för att inte bli fälld eller hur? Du behöver ett samtycke till att låna hans cykel eller plånbok eller att inleda en boxningsmatch ex.
Samma bör gälla vid sex. Istället för att idag bara ta för givet att människor vill om de inte protesterar, eller slåss för sin sak.

Nej du har inte alls svarat på min fråga trots att jag frågat åtskilliga gånger men nu kom äntligen följande svar från dig:

Citat:
verbalt ja…eller aktivt uttryckande av ja dvs någon form av sexuell aktivitet tillbaka.

Så det exempel jag gav dig tidigare där en kvinna låg naken på ett bord med ca 10 män runt det som smekte henne överallt när hon låg där passivt skulle alltså kvalificera till våldtäkt med en samtyckeslag.

Intressant, hon låg där och jag kunde se att hon njöt men det är förstås min subjektiva uppfattning och det ska enligt dig inte räcka. Varför ska det inte vara tillåtet med sex med någon som inte vill vara aktiv utan bara vill ligga där och ta emot njutning utan att ge tillbaks, åtminstone inte just då i början?

Alla vill inte förstöra stämningen med att säga uttryckligen, "kom och ha sex med mig, jag ger mitt godkännande". Det kan också vara häftigt med flera som helt fokuserar på att ge en person njutning utan krav på att få något tillbaks. Jag har varit med om flera fall med flera män som tar hand om en kvinna och också om flera kvinnor som tar hand om en man. Det kan var riktigt häftigt och är något som många gillar även om just du inte är så öppen.
Citera
2016-10-08, 20:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Varför skulle en kvinna ligga passiv och låta sig bli påsatt om hon inte vill ha sex?
Citera
2016-10-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur kan det vara så svårt för somliga att greppa?

Jag är säker på att majoriteten av alla människor förstår samtycke, d.v.s. att det inte är något som är svårt för "somliga att greppa". Bristfärdiga kunskaper om samtycke är inte huvudorsaken till att det sker våldtäkter, då näst intill alla våldtäktsmän vet att offret inte samtycker. Att vissa våldtäktsmän påstår att de "trodde att hon ville" är en annan femma, det handlar snarare om att rädda sitt eget skinn än att berätta sanningen. Självklart finns det utvecklingsstörda personer, psykiskt sjuka och autistiska våldtäktsmän som kanske inte riktigt förstår att vad de gör är mot den andres vilja, men dessa är försumbara. För de flesta våldtäktsmän är det lika självklart att offret inte vill som det är för en personrånare eller en kidnappare. De skiter däremot i personens vilja av själviska skäl.

Citat:
Du kille, testa tankeleken att byta plats med tjejen och få the nedhällt i halsen. Skulle du gilla det?
Eller kan du förstå varför samtycke skall krävas vid sex?

Jag tror inte att killar har svårare att förstå samtycke än vad tjejer har, vare sig det handlar om sex eller andra saker. Det är lika självklart för alla (åtminstone alla jag känner, varav personer som har blivit anklagade för våldtäkt). Inte ens en 3-timmarsdokumentär om samtycke skulle få en våldtäktsman att sluta våldta.
Citera
2016-10-08, 22:26
Medlem
Citat:
Precis dagens alg, lägger ansvaret för att en våldtäkt inte sker på offret. Är hens agernade eller inte agerande som ska avgöra om de t'är våldtäkt eller inte. Där samtyckelagen menar att det är GM.s agernande som ska avgöra om det är våldtäkt eller inte. Betydligt rimligare, eftersom man inte bara ska förutsätta att alla vill ha sex med alla 24/7, är bättre förutsätta att alla faktiskt INTE vill ha det, ligger mycket närmare en realistisk verklighet. Alltså måste den sexuellt aktiva parten ta ansvar för att ha koll på vad den andre vill.

nej gäller som icke samtycke så länge som nej uttalas/ ageras. ja gäller som samtycke så änge som det uttalas/ ageras… svårt? nej.

och de tär alltå inte ensam faktor, men väl en faktor som bör tas i beaktande…15-åringar är sällan så sexuellt mogna att de vill ha gruppsex med främligar. 15-åringar är sällan så mogna att de alltid vågar säga emot ett flertal andra, dessutom större och äldre. En 15-åring har precis passerat barn, och 15-åringar räknas fortfarande som barn i mycket. Så ja jag vidhåler att hon bara var 15 bör beaktas, att de var många fler, större, starkare, äldre bör också beaktas.
Jag tror få 15 åriga pojkar hade klarat stå upp mot 6 st 20 åringar ex. ska inte det beaktas i en domstol?

Det var beviset för detta som till slut fällde stureplansvåldtäkten.
Man hittade den inspelning av hennes första anmälan till polisen, och den motbevisade vad försvaret påstod nämligen att hon var glad, nöjd och lugn då hon lämnade lägenheten.
Det ena är en bandinspening det andra bara 2 GM ord. Gissa vilket som räknas som fakta i målet.

Finns det vittnen på att flickan ex. rusar ifrån festen storgråtandes, eller dylikt så ska det självfallet räknas.

Och vad ska anses som tillräckligt ordentligt? kan du exemplifiera?

Och varför inte tvärtom? varför inte kräva att där finns ett ordentligt ja är väl mer rimligt egentligen.
alla andra utbyten/ interkationer mellan människor kräver ett "ordentligt" godkännande, varför inte sex?

Eftersom du är så enfaldigt dum bitvis, tvingar mig upprtepa samma ska 10 ggr, och svarar som en barnrumpa på fullkomligen självklara saker så får du ta det.
Men detta får bli sista svaret.

Inte säkert hen kan göra det om där ex. finns andra bevis, vittnen eller deltagare.
Och lagar har andra uppgifter att fylla utöver de rent rättsliga, de ger också signaler till hur samhället betraktar olika saker.
Även om denna lag kanske bara ger x antal fler fällda fall så är det tillräckligt för att införa den, och
det är definitivt vettigt införa den som signal och normbrytande.

Så om en tjej suger av mig och jag är passiv under avsugningen så ska hon kunna fällas för våldtäkt? Om hon inte uttryckligen frågat om hon får suga av mig och jag svarat "javisst"?
Citera
2016-10-08, 22:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Nej du har inte alls svarat på min fråga trots att jag frågat åtskilliga gånger men nu kom äntligen följande svar från dig:

Citat:

Så det exempel jag gav dig tidigare där en kvinna låg naken på ett bord med ca 10 män runt det som smekte henne överallt när hon låg där passivt skulle alltså kvalificera till våldtäkt med en samtyckeslag.

Intressant, hon låg där och jag kunde se att hon njöt men det är förstås min subjektiva uppfattning och det ska enligt dig inte räcka. Varför ska det inte vara tillåtet med sex med någon som inte vill vara aktiv utan bara vill ligga där och ta emot njutning utan att ge tillbaks, åtminstone inte just då i början?

Alla vill inte förstöra stämningen med att säga uttryckligen, "kom och ha sex med mig, jag ger mitt godkännande". Det kan också vara häftigt med flera som helt fokuserar på att ge en person njutning utan krav på att få något tillbaks. Jag har varit med om flera fall med flera män som tar hand om en kvinna och också om flera kvinnor som tar hand om en man. Det kan var riktigt häftigt och är något som många gillar även om just du inte är så öppen.
Citera
2016-10-11, 21:13
Medlem
Mess avatar
Citat:
Just! då är vi tillbaka igen till pudelns kärna igen, ska vi ha ett rättsystem som gör det helt lagligt för människor att utnyttja andras kroppar som inte gett sitt samtycke till detta? eller ska vi ha lagar där det krävs samtycke för sex?
ja eller nej.

För mig är detta helt uppenbart. Vi har redan en moral som säger att man inte får knulla folk som inte vill detta. men eftersom bevisligen folk fortsätter att knulla folk som inte vill, samt folk som inte sagt ja, så får vi ju lagstifta vidare för att bli av med den ovanan.

Fast de scenarier som du beskriver ger för handen att urvalet män redan är ett utvalt sådant.

Nu när jag tänker efter har jag blivit våldtagen i stort sett alla mina förhållanden med kvinnor.

Att män har morgonstånd är inte bara ett manligt tecken utan ett som tyder på att det funkar som det ska.

Detta har givetvis de "otäcka" kvinnorna tagit ut sin rätt på och helt enkelt satt på mig i ett tillstånd där jag inte kunnat ge samtycke utan varit halvsovande. Men jag har faktiskt aldrig gett mitt samtycke, det har jag faktiskt inte.

Nu är jag av den sorten som älskar bli våldtagen på det sättet men ger det mig mindre rätt att helt enkelt sätta dit dem för våldtäkt?.

Vad tycker du?, är detta bara ett kvinnligt problem?, för vi är i all prakt lika under lagen och vi är lika som människor helt i feministisk anda. Eller hur ligger det till med det egentligen?.

Detta belyser främst "våldtäkt inom hemmet" som väl är det Svenska män är mest känd för om jag inte är felunderrättad?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in