Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Jag fokuserar på det fetade eftersom det övriga visar att du inte har tagit in det jag skrev.
Jag känner inte till det fallet men det förekommer att tjejer låter killar stå på kö för att en efter en få komma fram och knulla henne. Det i sig visar alltså inte på något sätt att inte samtycke fanns men vill du alltså i sådana lägen att bevisbördan för att samtycke fanns ska flyttas till försvaret?
Om ditt svar påverkas av kvinnans ålder så undrar jag vid vilken ålder du ändrar inställning. Det är även intressant att veta vilken typ av händelser andra än just att killar står på kö på detta sätt är något som en kvinna enligt dig inte kan samtycka till. Om din syn på vad som kvinnor samtycker till ska gälla i domstol blir det väldigt snett då alla kvinnor inte är som du.
Det visade precis att jag tagit in det du skrev. är du som inte tycks fatta förutsättningarna och hur rättsväsendet fungerar.
Här har du det fall jag syftar på:
http://www.svd.se/starka-reaktioner-pa-valdtaktsfriande
Att tjejer låter främmande män stå på kö för att bli påsatt förekommer nog i en del mäns fantasi och i sexhandel mer än i en frivillig verklighet om du ursäktar.
Och nej är inte tjejens ålder som är avgörande här utan HENNES
NEJ. fattar du?
Hon har uttryckligen sagt nej, ett nej som killarna har erkänt hon sagt men alltså ignorerat.
Hon har alltså bevisligen INTE gett sitt samtycke.
Och ett nej/ hennes samtycke som svenska domstolar också skiter i idag, eftersom det inte räcker utan fysiskt motstånd/ inlåsning/ tvång/ hot etc krävs.
Säg mig? Vilekt annat typ av brott har de kraven?
Misshandel - du blir frikänd för den som du slog en vedklabb i huvudet på gjorde inte fysiskt motstånd innan, han bara skrek nej!, så då kan du ju omöjligen veta om han vill ha vedklabb i huvudet eller inte, finns många som gillar vedklabbar i tinningsområdet av okända män kl. 3 en lördagsnatt, alltså frias du.
Stöld - Du blir frikänd från att ha stulit 30 datorer på kontor X. Kontor X råkade lämna ett fönster öppet så du kunde ju omöjligen veta att kontor X inte gjort detta för att just du skulle komma förbi och ta deras datorer. De har varken sagt nej eller vidtagit åtgärder för att hindra dig - Du blir frikänd.
Vi kanske ska införa dessa regler som idag gäller vid våldtäkt för övriga brott i samhället, verkar det vettigt?