2016-10-06, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boilugnet
Beträffande om XXX (sysslar detta bolag med porr månne)?har betalt fakturor förr YYY: För det fall att det är ett koncernförhållande så är det dessutom ett vanligt sätt att hantera.

Är du säker på att detta verkligen är ett godkänt förfarande (att det är vanligt, om det nu är det, är ju inte liktydigt med att det är tillåtet)? En snabb googling ger intrycket att det är rätt så viktigt att det är rätt mottagare på fakturan. Även det faktum att det tas upp på det sättet som det görs i dokumentet från tingsrätten tyder på att det kan finnas tveksamheter till det sättet att hantera betalningar.

Min egen erfarenhet när det gäller att sälja tjänster till bolag som ingår i samma koncern, är att de skickar tillbaka fakturan direkt om det råkar vara fel mottagare.

Källor:
Skrivelse från Skatteverket

Det finns momsfel i alla foretag (framförallt sista stycket)
Citera
2016-10-07, 08:51
Medlem
Citat:
Nu är det så bästa "pellets"
Luffa har medvetet sänkt ett börsbolag genom sitt agerande // mer om detta kommer jag att hjälpa TN att publicera å annan arena.
Beträffande om XXX (sysslar detta bolag med porr månne)?har betalt fakturor förr YYY:
För det fall att det är ett koncernförhållande så är det dessutom ett vanligt sätt att hantera.
Jag har efter samtal med TN idag kunnat konstatera att det som han gjort i dessa bolag är korrekt och information om detta meddelas till för sådan information ansvarig person. Det finns dock en tröghet i detta då det samtidigt skall anmälas så man tillvitat TN mfl UPPREPADE gånger här på FB och IRL.

Lustigt att en så "insatt" person som du träder in på banan och fortsätter med spektaklet.

Kom ihåg vår Yttrandefrihet skall inte användas och får inte användas som en säkerhetszon att innanför den förtala, falskeligen tillvita, förfölja, stalka och terrorisera.
DM:a mig för mer info

Va? (Tack till cjh för länkar till Skatteverket)
Är du och Thony Norelli totalt genom korkade?

Kommer det en faktura på 50.000 till Hubba AB - som ägs till 100% av Bubba AB så får inte fakturan betalas av Bubba AB. Just p.g.a. moms o.s.v.

Precis därför som företag omedelbart skickar tillbaka fakturor när man skickar dessa till fel AB inom koncernen. (Hänt mig ett otal gånger...)

Om jag inte missminner mig (Hittar inga länkar på detta) - så går det att "lösa" genom att man internfakturerar emellan bolagen - dock är det jävligt krångligt för att få rätt i bokföringen och tar en jävla tid för den som sitter och gör det och det har ju inte hänt i fallen som kommit till Tingsrätten.

Så med dina ord - och att du nu även uppger att du pratat med Thony Norelli så kastar DU ännu mera skit på Granitporten AB som bevisligen inte kan bedriva verksamhet på lagligt sätt....

Jag gav dig tre exempel på klockrena saker som är helt uppåt väggarna , du kommenterade en - dock på helt felaktigt sätt (Du gräver gropen djupare)

Du gör ju inte saken bättre för Granitproten AB , Thony Norelli och alla andra inblandade
Citera
2016-10-07, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Va? (Tack till cjh för länkar till Skatteverket)
Är du och Thony Norelli totalt genom korkade?

Kommer det en faktura på 50.000 till Hubba AB - som ägs till 100% av Bubba AB så får inte fakturan betalas av Bubba AB. Just p.g.a. moms o.s.v.

Precis därför som företag omedelbart skickar tillbaka fakturor när man skickar dessa till fel AB inom koncernen. (Hänt mig ett otal gånger...)

Om jag inte missminner mig (Hittar inga länkar på detta) - så går det att "lösa" genom att man internfakturerar emellan bolagen - dock är det jävligt krångligt för att få rätt i bokföringen och tar en jävla tid för den som sitter och gör det och det har ju inte hänt i fallen som kommit till Tingsrätten.

Så med dina ord - och att du nu även uppger att du pratat med TN så kastar DU ännu mera skit på Granitporten AB som bevisligen inte kan bedriva verksamhet på lagligt sätt....

Jag gav dig tre exempel på klockrena saker som är helt uppåt väggarna , du kommenterade en - dock på helt felaktigt sätt (Du gräver gropen djupare)

Du gör ju inte saken bättre för Granitproten AB , TN och alla andra inblandade

Tack för att du äntligen försvarar Granitporten och TN
Du bör dock läsa på lite om både Hubba och Bubba, återigen slås man av det hat som finns på detta forum.
Man häpnar över hur du försöker manipulera din omgivning bakom din skärm.
Citera
2016-10-07, 11:18
Medlem
Citat:
Tack för att du äntligen försvarar Granitporten och TN
Du bör dock läsa på lite om både Hubba och Bubba, återigen slås man av det hat som finns på detta forum.
Man häpnar över hur du försöker manipulera din omgivning bakom din skärm.

Va?

Kan du läsa?

Om du kan läsa , så läs in dig på skatteverket , momslagarna i Sverige , Bokföringslagarna i Sverige.
Då kanske du kan lära dig att ett bolag får inte betala ett annats bolags faktura.
Oavsett ägandeförhållande.

Därefter läser du Tingsrättens beslut i fallen med Scandic bolaget & JKW Försäkring AB som har bevisligen kopplingar till Granitporten AB och Thony Norelli.

Sedan bör även ett klappmongo som du inse att Granitporten AB , Thony Norelli , Scandic bolaget , JKW Försäkring AB m.fl. bolag fullständigt kört enligt egna lagar och regler vilket tyvärr nu - på ren svenska - gått åt helvette och dom kommer att få stå till svars för dessa handlingar.

Eftersom du verkat missat hela min poäng med mitt inlägg - Nej - Jag har aldrig försvarat Granitporten AB och/eller Thony Norelli

Jag tycker det är ett bedrövligt beteende att försöka få folk att investera i ett bolag som inte kan följa Sveriges lagar och regler , har styrelser som inte kan följa Sveriges lagar och regler.
Att företaget som vill ha investeringar dessutom inte kan uppvisa att något av deras projekt har påbörjats eller genomförts någongång är bara ytterligare en spik i kistan på att bolaget bör undvikas till varje pris
Citera
2016-10-07, 11:35
Bannlyst
Citat:
Va?

Kan du läsa?

Om du kan läsa , så läs in dig på skatteverket , momslagarna i Sverige , Bokföringslagarna i Sverige.
Då kanske du kan lära dig att ett bolag får inte betala ett annats bolags faktura.

Därefter läser du Tingsrättens beslut i fallen med Scandic bolaget & JKW Försäkring AB som har bevisligen kopplingar till Granitporten AB och Thony Norelli.

Sedan bör även ett klappmongo som du inse att Granitporten AB , Thony Norelli , Scandic bolaget , JKW Försäkring AB m.fl. bolag fullständigt kört enligt egna lagar och regler vilket tyvärr nu - på ren svenska - gått åt helvette och dom kommer att få stå till svars för dessa handlingar.

Eftersom du verkat missat hela min poäng med mitt inlägg - Nej - Jag har aldrig försvarat Granitporten AB och/eller Thony Norelli

Jag tycker det är ett bedrövligt beteende att försöka få folk att investera i ett bolag som inte kan följa Sveriges lagar och regler , har styrelser som inte kan följa Sveriges lagar och regler.
Att företaget som vill ha investeringar dessutom inte kan uppvisa att något av deras projekt har påbörjats eller genomförts någongång är bara ytterligare en spik i kistan på att bolaget bör undvikas till varje pris

Det vore ju lämpligt att du försöker att arbeta med att du är en mobbare. JAg tackar för att du försvarar granitporten och TN. får du en kick av att skriva sista inlägget? det verkar så.
Jag har snackat med samtliga inom Granitporten och det må jag säga är en skara positiva hårt arbetande människor. En fantastisk idé är det och till skillnad från mobbing så tillför deras energi något.
Beträffande bokföring så övervakas den av revisor och vi får väl hoppas att allt sköts korrekt.

Du kan ju fortsätta med ditt trams så skall jag svara så fort jag har tid att vara inne på detta seriösa forum.
Önskar en härlig dag
Citera
2016-10-07, 12:56
Bannlyst
Jag som inte känner någon av aktörerna ser denna tråd bara som organiserad smutskastning.

Citat:
Va?

Kan du läsa?
Uppenbarligen kan han läsa, har du folkvett?

Citat:
Det förstår du väl att de kan reglerna! Efter 20-25 år med företag kan man det.
Om jag förstått rätt måste de ha en revisor och om en revisor som godkänt bokföringen då är alla lagar och regler följda. I annat fall är det revisorn som gjort fel men det tror jag inte är möjligt i detta fall.

Citat:
Läsa Tingsrättdomar utgör inga bevis. Ett bolag kan bevisligen ha en koppling till ett annat bolag men det utgör heller inget bevis på att det senare bolaget gjort fel.

Citat:
Sedan bör även ett klappmongo som du inse att Granitporten AB , xxxxxxxx, Scandic bolaget , JKW Försäkring AB m.fl. bolag fullständigt kört enligt egna lagar och regler vilket tyvärr nu - på ren svenska - gått åt helvette och dom kommer att få stå till svars för dessa handlingar.
Klappmongo? Tycker du det är bättre än att vara Knähund åt en stalker?
Allt snack om "kört enligt egna lagar" och "gått åt helvete" får stå för dig och kan kosta en del att uttrycka. Stå för sina handlingar är helt korrekt, för det gör de av vad jag sett när jag kollar tillbaka i tiden. En konkurs, om du nu tänker på det, är inget olagligt utan det är något som ingår i bolagssystemet för att folk skall våga starta företag.

Citat:
Jo, det har du gjort! Du säger att man inte kan driva företag utan att följa reglerna, efter som de följer reglerna har du gett dem rätt.

Citat:
Ja, det är bedrövligt. Ytterligare stöd åt de nämnda företaget då de följer dessa regler och har mycket kunnigt folk innanför porten.
Fint att du upplyser oss okunniga om detta!

Citat:
Om du underviker detta företag är det upp till dig och ingen av de som verkar i detta företag kommer att förtala dig på Flashback för det, inte heller kommer de att lägga ut dokument som stående ensamma inte säger hela sanningen ackompanjerat av tillrättavisande text som påstår saker som inte är sant. Nej, jag tror inte dessa bolagsmän jobbar så smutsigt som Luffa-Bluffa och dennes knähundar gör.
Varför gör inte dessa företagare så? Jo, därför de är seriösa!
Senast redigerad av Ackeson 2016-10-07 kl. 13:06.
Citera
2016-10-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Jag som inte känner någon av aktörerna ser denna tråd bara som organiserad smutskastning.

Citat:
Ja, det är bedrövligt. Ytterligare stöd åt de nämnda företaget då de följer dessa regler och har mycket kunnigt folk innanför porten.

Med risk för att vara OT, men ändå.
Först säger Du Dig inte känner någon av aktörerna i Granitporten. I nästa andetag påstår Du att bolaget har "mycket kunnigt folk innanför porten".
Dags att välja vilket ben Du ska stå på nu, "Ackeson".
Citera
2016-10-07, 14:06
Medlem
Citat:
Uppenbarligen kan han läsa, har du folkvett?
Det förstår du väl att de kan reglerna! Efter 20-25 år med företag kan man det.
Om jag förstått rätt måste de ha en revisor och om en revisor som godkänt bokföringen då är alla lagar och regler följda. I annat fall är det revisorn som gjort fel men det tror jag inte är möjligt i detta fall.
Åhå , så nu när dom inte skött sin bokföring överhuvudtaget - vilket framkommer i domarna från Tingsrätten - då skyller man på Revisorn?

Var det därför som revisionsbyrån PWC hoppade av uppdraget eftersom dom insåg att allt bara var skitsnack i bokföringen?
Den nuvarande revisorn har gått med på ett bokföringen först efter ett gäng nedskrivningar av "luftslott" gjorts.

Kan det förhålla sig som så , att den nuvarande revisorn gjort en "deal" med företaget och i själva verket inte är så utomstående som en revisor skall vara?

Citat:
Läsa Tingsrättdomar utgör inga bevis. Ett bolag kan bevisligen ha en koppling till ett annat bolag men det utgör heller inget bevis på att det senare bolaget gjort fel.

Men hur dum är du egentligen?

Det framgår klart och tydligt i domarna från Tingsrätten...
* Bolagen kan inte sköta bokföring (Skickas pengar mellan bolagen utan verifikationer)
* Bolagen kan därefter inte sköta sin ekonomi p.g.a. helt undermålig bokföring (Bolag går i Konkurs)
* Thony Norelli kommer inte till tingsrätten trots kallelser. (Rätt korkat att inte komma när man blivit kallad...)

Citat:
Klappmongo? Tycker du det är bättre än att vara Knähund åt en stalker?
Allt snack om "kört enligt egna lagar" och "gått åt helvete" får stå för dig och kan kosta en del att uttrycka. Stå för sina handlingar är helt korrekt, för det gör de av vad jag sett när jag kollar tillbaka i tiden. En konkurs, om du nu tänker på det, är inget olagligt utan det är något som ingår i bolagssystemet för att folk skall våga starta företag.

Se ovan - om man står för det man gör så ser man till att vara i rätten om rätten kallar , speciellt om det gäller företag man har eller har haft delaktigheter i.
Det har inte skett - då uppfyller man heller inte de krav man har på sig.

Knähund?

Jag har aldrig haft med någon av dessa individer som nämns i tråden att göra något med.
Jag har heller aldrig haft kontakt med företagen som det skrivs om.

Jag skiter blanka fan i vilka företag det är , eller vilka individer det är.

Här handlar det om skojare som försöker driva företag men det går käpprätt åt helvette och dom drar ner ovetandes i skiten - samtidigt som det kostar oss skattebetalar massa pengar i onödiga rättegångskostnader p.g.a. konkurser där bokföringen är åt helvette , som exempel.

Citat:
Jo, det har du gjort! Du säger att man inte kan driva företag utan att följa reglerna, efter som de följer reglerna har du gett dem rätt.
Fint att du upplyser oss okunniga om detta!

Nej - dom har inte uppfyllt lagar och regler.
Hade dom gjort det så hade inte Tingsrättens dom mot bokföringen varit såpass hård som den är.
Konkursen hade varit klar direkt och allt hade varit klart nu i skrivande stund.
Istället så kommer det att bli ytterligare dragningar i Tingsrätten och det kommer att utses ansvariga för dessa fadäser som dessa bolag har gjort.

Citat:
Om du underviker detta företag är det upp till dig och ingen av de som verkar i detta företag kommer att förtala dig på Flashback för det, inte heller kommer de att lägga ut dokument som stående ensamma inte säger hela sanningen ackompanjerat av tillrättavisande text som påstår saker som inte är sant. Nej, jag tror inte dessa bolagsmän jobbar så smutsigt som Luffa-Bluffa och dennes knähundar gör.
Varför gör inte dessa företagare så? Jo, därför de är seriösa!

Nej - dom är inte seriösa.

Nu får du en sista chans - det har bevisats genom rättegångsprotokoll att företagen har gjort fel , och det har även bevisats genom dessa att Thony Norelli inte har dykt upp på rättegång trots kallelse.

Nu kan du bevisa för alla i tråden - med en länk till dokument eller liknande.
Att ett enda av Granitportens AB projekt faktisk blir av - att dom faktiskt gör det dom försöker påskina att dom skall göra.

Kan du inte bevisa det - så kan du inte heller komma med något i tråden - eftersom det enda du kommer med är "Ni har fel - företgagen är seriösa" - problemet är att det är bevisat genom otaliga dokument att företagen INTE är seriösa.
Det borde vara rätt enkelt att bevisa att dom är seriösa....
Citera
2016-10-07, 15:08
Medlem
Tänkte bli lite nostalgisk så här på fredagseftermiddagen och delge Er en artikel i Hallands Nyheter: http://www.hn.se/nyheter/falkenberg/en-l%C3%A5ng-rad-konkurser-sedan-kommunen-s%C3%A5lde-1.3582435

Här berättas om Thony Norelli, som ursprungligen hette Johansson för att sedan under en period heta Hillersteen, när han hyrde ut Bölse medborgarhus till Bandidos undergruppering X-team.
Undrar om Norelli har dessa kopplingar än idag?
Trevlig läsning och trevlig helg!
Citera
2016-10-07, 15:23
Medlem
Vi tar väl två till, när vi ändå håller på, om den då 35-årige Thony Norelli/Johansson: http://www.hn.se/nyheter/f%C3%B6retagaren-har-beg%C3%A4rts-h%C3%A4ktad-1.3556156
http://www.hn.se/nyheter/medhj%C3%A4lparen-m%C3%B6rdad-1.3556152
Senast redigerad av Luffa 2016-10-07 kl. 15:26.
Citera
2016-10-07, 18:51
Medlem
Finns det några dokument som styrker att artiklarna i HN faktiskt handlar om Th*ny?
Eftersom jag föredrar fakta, så försökte jag söka lite på de bolag som nämns i artiklarna - men hittar ingen info. Sannolikt för att de är bortgallrade då det är relativt länge sedan de avslutades.

Däremot hittade jag en lista postad i VLT, där artikelförfattaren menar att Th*ny varit involverade på ett eller annat sätt i 74 bolag som gått i konkurs.

Källor:
vlt.se Affärsmannens meritlista, aktiv i 74 konkursade bolag
PDF från länk i artikeln

Nu är jag fullt medveten om vem som har skrivit artikeln, och liksom alltid så är jag försiktig med att blint lita på vad tidningar skriver. Men här finns i alla fall underlag för att kunna göra någon form av kontroll. Många av konkurserna är ju gamla, och det kan säkerligen bjuda på en del svårigheter - eller åtminstone arbete - att få tag i dokument från dessa. Men det finns ju även en del ärenden som ligger närmare i tiden, och här torde dokumenten gå att få ut från berörda tingsrätter i elektronisk form. Om nu Th*ny verkligen är inblandad i den omfattning som artikeln gör gällande, borde det väl avsatt en del spår i dessa protokoll, även om det tycks ostridigt att han inte har suttit som registrerad befattningshavare i åtminstone de nyare bolagen.

Innan endera sidan börjar kasta skit på mig också, så vill jag återigen förtydliga att jag varken anklagar någon för att vara kriminell, eller påstår att någon är oskyldig. Det är för mycket snack och för lite fakta, och min nyfikenhet (på varför detta blåst upp så starka känslor) gör att jag letar efter just fakta. Men innan jag lägger alltför mycket tid, skulle någon kunna svara på tre frågor:

1) Är protokoll från konkursförhandlingar i tingsrätterna en offentlig handling (jag antar det, men vet det inte)?

2) Är det någon som redan har begärt ut dessa handlingar, och sitter och håller på dem? Posta dem gärna i så fall (även PM, om det känns bättre) - så sparar jag tid.

3) Finns det någonstans där man kan se tidigare bolagshistorik på en person? Bolagsverket? Alltså, om en person har registrerats och senare avregistrerats från ett bolagsengagemang? Det skulle onekligen vara intressant att se exakt hur korrekt den av tidningen publicerade listan egentligen är...
Citera
ChristianXs avatar

Moderatormeddelande

Postat av ChristianX 2016-10-07, 19:27
Medlem
Det är inte ok att i tråden diskutera andra användare och/eller deras eventuella identiteter. Inte heller är det ok att diskutera modereringen. Det kommer belönas med varningar, vilket kan leda till avstängning i förlängningen. Här diskuterar vi endast de bolag som topic omfattar.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in