Citat:
Ursprungligen postat av
Ackeson
Jag som inte känner någon av aktörerna ser denna tråd bara som organiserad smutskastning.
Uppenbarligen kan han läsa, har du folkvett?
Det förstår du väl att de kan reglerna! Efter 20-25 år med företag kan man det.
Om jag förstått rätt måste de ha en revisor och om en revisor som godkänt bokföringen då är alla lagar och regler följda. I annat fall är det revisorn som gjort fel men det tror jag inte är möjligt i detta fall.
Åhå , så nu när dom inte skött sin bokföring överhuvudtaget - vilket framkommer i domarna från Tingsrätten - då skyller man på Revisorn?
Var det därför som revisionsbyrån PWC hoppade av uppdraget eftersom dom insåg att allt bara var skitsnack i bokföringen?
Den nuvarande revisorn har gått med på ett bokföringen först efter ett gäng nedskrivningar av "luftslott" gjorts.
Kan det förhålla sig som så , att den nuvarande revisorn gjort en "deal" med företaget och i själva verket inte är så utomstående som en revisor skall vara?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ackeson
Läsa Tingsrättdomar utgör inga bevis. Ett bolag kan bevisligen ha en koppling till ett annat bolag men det utgör heller inget bevis på att det senare bolaget gjort fel.
Men hur dum är du egentligen?
Det framgår klart och tydligt i domarna från Tingsrätten...
* Bolagen kan inte sköta bokföring (Skickas pengar mellan bolagen utan verifikationer)
* Bolagen kan därefter inte sköta sin ekonomi p.g.a. helt undermålig bokföring (Bolag går i Konkurs)
* Thony Norelli kommer inte till tingsrätten trots kallelser. (Rätt korkat att inte komma när man blivit kallad...)
Citat:
Ursprungligen postat av
Ackeson
Klappmongo? Tycker du det är bättre än att vara Knähund åt en stalker?
Allt snack om "kört enligt egna lagar" och "gått åt helvete" får stå för dig och kan kosta en del att uttrycka. Stå för sina handlingar är helt korrekt, för det gör de av vad jag sett när jag kollar tillbaka i tiden. En konkurs, om du nu tänker på det, är inget olagligt utan det är något som ingår i bolagssystemet för att folk skall våga starta företag.
Se ovan - om man står för det man gör så ser man till att vara i rätten om rätten kallar , speciellt om det gäller företag man har eller har haft delaktigheter i.
Det har inte skett - då uppfyller man heller inte de krav man har på sig.
Knähund?
Jag har aldrig haft med någon av dessa individer som nämns i tråden att göra något med.
Jag har heller aldrig haft kontakt med företagen som det skrivs om.
Jag skiter blanka fan i vilka företag det är , eller vilka individer det är.
Här handlar det om skojare som försöker driva företag men det går käpprätt åt helvette och dom drar ner ovetandes i skiten - samtidigt som det kostar oss skattebetalar massa pengar i onödiga rättegångskostnader p.g.a. konkurser där bokföringen är åt helvette , som exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ackeson
Jo, det har du gjort! Du säger att man inte kan driva företag utan att följa reglerna, efter som de följer reglerna har du gett dem rätt.
Ja, det är bedrövligt. Ytterligare stöd åt de nämnda företaget då de följer dessa regler och har mycket kunnigt folk innanför porten.
Fint att du upplyser oss okunniga om detta!
Nej - dom har inte uppfyllt lagar och regler.
Hade dom gjort det så hade inte Tingsrättens dom mot bokföringen varit såpass hård som den är.
Konkursen hade varit klar direkt och allt hade varit klart nu i skrivande stund.
Istället så kommer det att bli ytterligare dragningar i Tingsrätten och det kommer att utses ansvariga för dessa fadäser som dessa bolag har gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ackeson
Om du underviker detta företag är det upp till dig och ingen av de som verkar i detta företag kommer att förtala dig på Flashback för det, inte heller kommer de att lägga ut dokument som stående ensamma inte säger hela sanningen ackompanjerat av tillrättavisande text som påstår saker som inte är sant. Nej, jag tror inte dessa bolagsmän jobbar så smutsigt som Luffa-Bluffa och dennes knähundar gör.
Varför gör inte dessa företagare så? Jo, därför de är seriösa!
Nej - dom är inte seriösa.
Nu får du en sista chans - det har bevisats genom rättegångsprotokoll att företagen har gjort fel , och det har även bevisats genom dessa att Thony Norelli inte har dykt upp på rättegång trots kallelse.
Nu kan du bevisa för alla i tråden - med en länk till dokument eller liknande.
Att ett enda av Granitportens AB projekt faktisk blir av - att dom faktiskt gör det dom försöker påskina att dom skall göra.
Kan du inte bevisa det - så kan du inte heller komma med något i tråden - eftersom det enda du kommer med är "Ni har fel - företgagen är seriösa" - problemet är att det är bevisat genom otaliga dokument att företagen INTE är seriösa.
Det borde vara rätt enkelt att bevisa att dom är seriösa....