2016-10-06, 14:55
  #21577
Medlem
Krediterna man drar in med den är inte något särskilt, men har man en bra match så självklart blir det en peng. I mitt fall tenderar jag nog att skjuta en del guld. Det är ju fan ett måste mot högre tiers i princip, så det mesta av krediterna man drar ihop brukar gå åt till ammunitionen. Lite likadant som på Type 64?
Citera
2016-10-06, 14:57
  #21578
Medlem
Grishnacs avatar
Nu på sistone har jag grindat mest med FV4202(?) och Scorpion, det går riktigt bra - tog väl tre dagar att grinda ihop 4 milj till en obj140.
Citera
2016-10-06, 21:23
  #21579
Medlem
147,20 skr för att börja träna crew... the Mötley Crue....
Citera
2016-10-06, 23:53
  #21580
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
147,20 skr för att börja träna crew... the Mötley Crue....

Precis. Inte bara A crew utan THE crew!

Mina grabbar - Åsa-Nisse, Kent-Elvis och Spänn-Börje (eller vad de nu heter) - har fått jobba på idag. Och det går väl ok. Först drog de in ett Ace tidigare på lunchen. Nu ikväll fixade de även mina svenskars första Top Gun (7 kills)! Fast det har blivit en hel del torsk också, ffa i tier VIII matcher där man bara åker runt och letar lingon. Har man tur stöter man på en förvirrad sexa från det andra laget att slåss mot, annars så blir man utskjuten så det bara sjunger om det av åttorna.

Men ändå. Ganska skoj tycker jag. Eller vad säger ni?

Btw, vad har ni för utrustning på er? Jag slängde in GLD, fläkt och optics men jag undrar om inte binocs är bättre med bara 350 i view range? Det blir ju onekligen en del snajpande i den. (Vet att frågan varit uppe tidigare men jag orkar inte leta).

Edit: Jo, jag fick testa Paris också för första gången idag. Fast bara en gång. Iaf, såg riktigt nice ut. Tyvärr körde jag LTTB och scouting är inte så lätt på den här kartan, speciellt inte i en X match. Så jag rök rätt fort. Men av det lilla jag såg kändes det som en helt ok karta. Någon annan som kört den ännu? Åsikter?
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2016-10-07 kl. 00:11.
Citera
2016-10-07, 06:39
  #21581
Medlem
88 matcher i Stridsvagn M/42-57 nu, verkligen inte imponerad av tanken för fem ören. Ingen armor, dålig gun depression, slö som fan, ganska hög tank, dålig view range, slö att svänga turrent, varannat skott är en söndrig motor, bössan är väl ok men det är ingen speciellt .

Har haft GLD, vents och optics sen start och kommer nog fortsätta köra med det.

Marks på bössan ska vara gult brett band men det ser oranged ut....
__________________
Senast redigerad av KalleKofot 2016-10-07 kl. 06:47.
Citera
2016-10-07, 08:37
  #21582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Btw, vad har ni för utrustning på er? Jag slängde in GLD, fläkt och optics men jag undrar om inte binocs är bättre med bara 350 i view range? Det blir ju onekligen en del snajpande i den. (Vet att frågan varit uppe tidigare men jag orkar inte leta).

Edit: Jo, jag fick testa Paris också för första gången idag. Fast bara en gång. Iaf, såg riktigt nice ut. Tyvärr körde jag LTTB och scouting är inte så lätt på den här kartan, speciellt inte i en X match. Så jag rök rätt fort. Men av det lilla jag såg kändes det som en helt ok karta. Någon annan som kört den ännu? Åsikter?

Jag har samma utrustning som dig på, det är ju de grejerna man får med i "stora paketet" så jag antar att det är det lämpligaste att ha.

Körde Paris för första gången igår. Generellt är jag en motståndare till stadsbanor men det lilla jag hann uppleva av nya Paris var väl OK. Inte enbart en massa trånga gränder, vilket uppskattas.
Citera
2016-10-07, 14:15
  #21583
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
88 matcher i Stridsvagn M/42-57 nu, verkligen inte imponerad av tanken för fem ören. Ingen armor, dålig gun depression, slö som fan, ganska hög tank, dålig view range, slö att svänga turrent, varannat skott är en söndrig motor, bössan är väl ok men det är ingen speciellt .

Har haft GLD, vents och optics sen start och kommer nog fortsätta köra med det.

Marks på bössan ska vara gult brett band men det ser oranged ut....
Själv är jag rätt så nöjd med svensken!
57 matcher, 63% vinster och snittar 1052 dmg per match!

Dock så har jag en liten fördel som hade 3 tjejer att stoppa in som crew så jag slapp grinda BIA, sixth sense osv.

Jag valde bort GLD och satte in brandskyddat ammoställ då det som satt i har en tendens att sprängas
Citera
2016-10-07, 20:49
  #21584
Medlem
Ubbe66s avatar
Ja jag vet att jag inte skulle lägga en spänn på WG!

Men när Svenska vagnen Strv m/42-57 Alt A.2 Dök upp så kunde jag inte säga nej

Ok 500 pix, med full tränad crew (Brothers in Arms) och lite guld på det...

Testade iaf. Första matchen 4 Kills, 2 shootade en T150 Ace tanker på det!

Så gillar den, men är det den första Premium tanken som har autoloader..
Kul vagn iaf
Citera
2016-10-08, 03:24
  #21585
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe66
Så gillar den, men är det den första Premium tanken som har autoloader..
Kul vagn iaf

AMX 13 57 har autoloader.
Citera
2016-10-08, 12:27
  #21586
Medlem
42-57 är väl första premium-medium som har autoladd? Finns det någon kinesisk light premium med loader också?
Citera
2016-10-08, 12:52
  #21587
Moderator
Amirons avatar
Jaaaa, vad kul... tydligen så har spelet bestämt sig för att jag har haft en för bra period ett tag, där jag mödosamt har slitit som ett djur för att försöka ta mig upp över 50% winrate solo. (60 mer vinster än förluster)

Och under senaste veckan så har skotten antingen missat, studsat eller störtdykt mitt framför en tank som kke stod 100m framför bössan.

Lägg där till lagen man hamnar i, dessa lag är sämre än de sämsta öststats spelarna tillsammans...

på 40 matcher spelade, så har endast 17 av dessa varit vinst, och wn8, wn7 och effektiviteten har sjunkit från grönt till rött enl wotinfo.net...
Citera
2016-10-08, 13:22
  #21588
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
42-57 är väl första premium-medium som har autoladd? Finns det någon kinesisk light premium med loader också?

Inte kinesisk vad jag kan komma på, men några av lågtiertanksen man fått bara för att logga in vid rätt tillfälle har också autoloader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in