Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-06, 14:04
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det finns fördelar också. Den påvisar att debatt-clownerna som vanligt har fel om allt. Samma personer och den allsmäktiga debattens enorma påverkan visade sig vara..... ingenting.
Så du ger tilltro till denna poll trots att alla polls enligt dig är riggade..?
2016-10-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Ja den enda poängen med den undersökningen är att ge Trumpfans som inte vill se verkligheten, en snuttefilt.

Hur kommer det sig när La times gett sin kärlek till Clinton, och kommer från staden där Trump nog är mest hatad på gjorden.
2016-10-06, 14:07
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hur kommer det sig när La times gett sin kärlek till Clinton, och kommer från staden där Trump nog är mest hatad på gjorden.

Oläslig och förvirrad post. "gjorden"?
2016-10-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Så du ger tilltro till denna poll trots att alla polls enligt dig är riggade..?

Har vi inte diskuterat det här tidigare? Polls är inte riggade och jag har aldrig sagt att de är riggade annat än att alla "polls" per definition är "riggade" i den meningen att man kan nämligen inte kan kontakta varenda person i hela landet.
2016-10-06, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Trams. En poll är en poll. Det har oftast ingen betydelse "varifrån" den kommer.

Tar man Fox-pollen som för nån månad sedan visade 10+ för Clinton måste man bara skratta. Enbart "poll"-hundar tar sånt på allvar.
2016-10-06, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Ni är verkligen patetiska. Vad ska ni göra när Clinton har vunnit komfortabelt och fått 320 elektorer eller så? Tjata om valfusk?

Jag är ganska säker på att en Clinton förlust har större konsekvenser än en Trump vinst för er.

En Trump vinst är bara bonus, så oroa er för en Clinton förlust istället.
2016-10-06, 14:54
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Har vi inte diskuterat det här tidigare? Polls är inte riggade och jag har aldrig sagt att de är riggade annat än att alla "polls" per definition är "riggade" i den meningen att man kan nämligen inte kan kontakta varenda person i hela landet.
Men av någon anledning fäster du tilltro till polls som visar att Trumps stöd är intakt efter debatten, men inte till de som visar att det sjunkit. Det är inte stringent.
2016-10-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Men av någon anledning fäster du tilltro till polls som visar att Trumps stöd är intakt efter debatten, men inte till de som visar att det sjunkit. Det är inte stringent.

I det här fallet är det det. Varför? För att tydligen så kör LA Times på samma personer om och om igen.

Det hela får mig att att tänka på det här med hetsmuslimen Khan som argt stod och viftade med konstitutionen och spred okvädningsord omkring sig.... tanken är alltså att det potentiella Trump-väljare bryr sig om mest i världen är hetsmuslimers känslor.

Sen sitter "poll"-hundarna här i tråden och förfasar sig.

Jag köpte det aldrig. Lika lite som jag köper debatt-clowneriet (tron att debatterna avgör allt, eller ens någonting alls). Hade debatt-clownerna haft det minsta lilla rätt hade Trump aldrig blivit nominerad.

Tänk över det här: SD nästan tredubblades i valet 2014 jämfört med valet 2010. Enligt debatt-clowner beror detta på Jimmies oerhört briljanta prestationer i partiledardebatterna. Detta samtidigt som han var psykiskt nedbruten och hade spelproblem.

Finns det en enda människa i det här landet som köper detta? Om inte så måste debatt-clowneriet förkastas. Totalt och fullständigt.
Senast redigerad av experten10 2016-10-06 kl. 15:04.
2016-10-06, 15:35
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
tydligen följer denna samma 3000 personer vecka efter vecka (och inga kontrollgrupper?). jag kan se stora nackdelar med den modellen.
Här är föregångaren till LA Times-pollen, använde samma modell inför valet 2012.

https://alpdata.rand.org/?page=election2012
2016-10-06, 15:52
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
tsaritsan skrev

tydligen följer denna samma 3000 personer vecka efter vecka (och inga kontrollgrupper?). jag kan se stora nackdelar med den modellen.

Som skrivet innan så är det samma som RAND pollen, man kan läsa mer här:

https://www.peoplespunditdaily.com/news/elections/2016/10/02/defense-la-times-poll/
2016-10-06, 15:56
Medlem
E.Merckxs avatar
Rasmussen Daily Tracking Poll, October 06, 2016:

Donald Trump 43% (+1)

Hillary Clinton 41% (--)

Gary Johnson 8% (--)

Jill Stein 3% (+1)

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/white_house_watch_oct06
2016-10-06, 16:05
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Rasmussen Daily Tracking Poll, October 06, 2016:

Donald Trump 43% (+1)

Hillary Clinton 41% (--)

Gary Johnson 8% (--)

Jill Stein 3% (+1)

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/white_house_watch_oct06
Ja, Rasmussen är ju gammal pålitlig källa!

http://fivethirtyeight.blogs.nytimes.com/2012/11/10/which-polls-fared-best-and-worst-in-the-2012-presidential-race/?_r=0
Citat:
Several polling firms got notably poor results, on the other hand. For the second consecutive election — the same was true in 2010 — Rasmussen Reports polls had a statistical bias toward Republicans, overestimating Mr. Romney’s performance by about four percentage points, on average.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in