Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Ja, just det. Magdalena Andersson har stenkoll på läget. Det är säkert det! Det är Putin som kommer att invadera!
Om du ökar belåningsgraden och sparar med förräntning så tjänar du ju mer, inte sant?
Prisfall på 25%, då borde du ju kunna låna upp en väldigt massa och därmed tjäna multum. Men det gör du inte. På grund av Putin. Vill du få oss att tro.
Jag har de pengar jag behöver för att leva bra fram till jag kilar runt hörnet, utan att behöva jobba en sekund till. Ser ingen anledning till att jag skulle vilja tjäna mer pengar, då blir det bara jobbigt att göra av med dem. Borde kanske skaffa mig lite dyrare intressen, svampplockning och längdskidåkning är alldeles för billigt.
Vad gäller byggkostnad, för att gå tillbaka till ämnet, det är i stor grad byggarbetarna som har väldigt högt löneläge just nu. Såg en siffra på 60% högre löner än i Tyskland.
20% av totala byggkostnaden i Sverige består av löner.
En kamrat skulle hyra in en snickare för ett litet jobb och konstaterade att det förmodligen bara är advokater, läkare och snickare som har råd att hyra in en snickare nuförtiden.
Byggmaterial är även det extremt dyrt i Sverige, har några tyska bekanta som har en fastighet nära en av mina fastigheter. De brukar ta med sig vissa typer av byggmaterial från Tyskland då det är väldigt stor prisskillnad. I princip allt utom vanliga standardbrädor är billigare i Tyskland.