Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Nu börjar Politico haka på när det gäller Mike Pence' obetänksamma uttalanden om Syrien.
Trump kommer tvingas slå fast vad som gäller för att inte framstå som svag. Mike Pence försökte sig på en rövare och man undrar vilka det är som backar upp honom.
Fatta vilka problem Trump har även om han skulle lyckas vinna. Folk står i bakgrunden och försöker manövrera ut honom. Han måste ha allierade i den nya administrationen annars är han körd.
Det är klart att Trump slår fast att USA inte ska ta emot babbar från dessa länder.
Mike Pence är inte korrupt men han är allt för kristen och konservativ. Jag tycker han är en utmärkt talare men hans åsikter är klassiskt extremkristen.
Trump är varken konservativ eller liberal. Han är mer lutat mot nationalism vilket konservativa har problem med. Här i Europa så kommer nationalister och konservativa mycket bra överens att man kan knappt skilja mellan dessa.
Republikanerna vet nog om vad Trump är för person och jag skulle inte bli förvånad om republikanerna endast vill ha Trump för att Trump är ju en nyckel för republikanerna att ta tillbaka landet och införa kristendomen på hög nivå igen. Trump talar till folket och under bordet får Pence och gänget införa Jesus i klassrummet.
Så jag tror att Pence har nog inga problem med att ta emot invandrare. Det är folket som har det och då måste Pence välja sida. Antingen babbarna från Syrien eller folket.