Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-17, 01:02
Medlem
Oj då Trumps kontor i North Carolina har eldbombats:

http://www.breitbart.com/big-government/2016/10/16/nazi-republicans-north-carolina-gop-fire-bomb/

Kan bli riktigt farligt nu sista veckorna, Trump är skit arg på twitter nu.
2016-10-17, 01:02
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Finns det nån chans att Trump fortfarande kan vinna? Och när är nästa möten mellan han och Clinton?

Jag har sedan länge sagt att det är 51/49 till Clinton och det kommer att vara så tills någon hoppar av eller vunnit valet. Att sitta med alla variabler för att säga det ena eller andra är egentligen hopplöst.

Det enda jag tror de flesta kan komma överens om är att Clittan har ett försprång tack vare elektorssystemet (därav 51/49 och inte 50/50).

Önskar man Trump före Clinton (eller som jag, alla före Clinton) så finner man trösten i opinionen, där vi har Brexit och SD som bra exempel. Därefter är det 51/49 igen.
2016-10-17, 01:08
Medlem
Citat:
Trump är kul som fan. Men han framstår som så jävla dum ju.

Hur som helst så tror jag hela världen skrattar åt USA nu.

Så för att man inte pratar som en installerad robot som Hillary gör så framstår man som dum?
2016-10-17, 01:10
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Så för att man inte pratar som en installerad robot som Hillary gör så framstår man som dum?

Liksom inte det jag hade i åtankte. Men inte fan är han bra på utrikespolitik
2016-10-17, 01:11
Medlem
Citat:
Liksom inte det jag hade i åtankte. Men inte fan är han bra på utrikespolitik

Nej där är han svag det håller jag med om, men varje president har ju rådgivare som nästan gör allt jobb för dom och så har det alltid varit.
2016-10-17, 01:13
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Nej där är han svag det håller jag med om, men varje president har ju rådgivare som nästan gör allt jobb för dom och så har det alltid varit.

Visst. Men det gäller att visa att man kan lite själv, det har inte han. Det har hon.
2016-10-17, 01:19
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Önskar man Trump före Clinton (eller som jag, alla före Clinton) så finner man trösten i opinionen, där vi har Brexit och SD som bra exempel. Därefter är det 51/49 igen.
Precis min tanke. Brexit och SD var ju enormt underskattade inför respektive val.

Kan hända att vi får en liknande överraskning med Trump.
2016-10-17, 01:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Och du baserar att det är kört på vad? Polls? Hade pollsen rätt när det gällde brexit? Patetiskt att tro att Hillary kommer att vinna stort utan fusk som hon iofs är van vid.

Jag baserar det på sådana som experten10 osv.

Eller nekar du att det finns de som tjatar om att Trump kommer att vinna stort och kommer att återföra USA till hur det var innan Nixon?

Sedan att Trump helt har slutat att prata om politik och bara tjatar om att Clinton är korrupt och hur systemet är riggat är inte direkt positivt men jag säger inte att den ena eller den andra kommer att vinna stort utan att det finns de som tror att Trump är älskad och att han kommer att leda det republikanska partiet till en enorm vinst osv.
2016-10-17, 01:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Jag skulle också bra gärna vilja veta det. Just nu är det väldigt svårt att bilda sig en uppfattning, i.o.m all desinformation som sprids från båda sidorna.

Men jag hoppas verkligen på att Trump vinner, just för att han är vad världen behöver. D.v.s en rejäl känga mot det nuvarande etablisemanget.

Jag håller inte med om allt han säger, och jag är inte ens säker på att han kommer bli en bra president. Men min längtan efter att få se alla äckliga muppjävlar, vänsterjournalister och PK-politiker gråta floder, överväger allt annat!

Problemet med en Trump vinst är att om han är horribel så kommer de att trycka upp det i ansiktet på alla som ens har nämnt att Clinton är en dålig kandidat.
2016-10-17, 01:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Oj då Trumps kontor i North Carolina har eldbombats:

http://www.breitbart.com/big-government/2016/10/16/nazi-republicans-north-carolina-gop-fire-bomb/

Kan bli riktigt farligt nu sista veckorna, Trump är skit arg på twitter nu.

Ja det här valet verksr dra fram riktigt mörka sidor hos folk, läste igår om hur en demokrat skulle ha blivit hotad av en Trump supporter, våld löser absolut ingenting utan gör sakerna bara värre.

Hoppas den/de som orsakade detta blir gripna!
2016-10-17, 01:31
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Problemet med en Trump vinst är att om han är horribel så kommer de att trycka upp det i ansiktet på alla som ens har nämnt att Clinton är en dålig kandidat.
Typ alla republikaner då? Är inte det, det vi gör med Obama och Hillary hela tiden? Vore det inte njutbart för er del att få göra samma sak?
2016-10-17, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag baserar det på sådana som experten10 osv.

Eller nekar du att det finns de som tjatar om att Trump kommer att vinna stort och kommer att återföra USA till hur det var innan Nixon?

Sedan att Trump helt har slutat att prata om politik och bara tjatar om att Clinton är korrupt och hur systemet är riggat är inte direkt positivt men jag säger inte att den ena eller den andra kommer att vinna stort utan att det finns de som tror att Trump är älskad och att han kommer att leda det republikanska partiet till en enorm vinst osv.

Klart han är älskad har du missat hur många supportrar han har? Gubben slog alla tidigare rekord i primärvalen och hans rallyn bara sväller i antal besökare.

Clinton pratar ju inte alls(vart är hon ens?), istället skickar hon CNN och Obama mot Trump, och det enda dem pratar om är att Trump sa fitta 2005.

Kolla hennes twitter, hon har inga ideer alls förutom ett pin-tweet där Trump säger fitta.

Annars består hennes politik av Trump är rasist, trump är homfob, trump är tjock, trump är nasist, trump är rysk, trump är vit, trump luktar bajs osv.

Clinton tappade 11% bland kvinnor i Washington Post poll idag(WP stödjer öppet Clinton), så folk börjar tröttna på hennes skitsnack, tror väljarna vill veta vad hon ska göra åt jobben som hon och Obama förstört.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in