2016-10-05, 09:23
Medlem
Imalosers avatar
Kan inte fatta att den här tråden fortfarande lever, men min ursprungliga poäng som jag står fast vid är att det kan bli lätt för tjejer att säga att de blev våldtagna när de i själva verket inte blev det, att säga "vet inte om jag vill" efter att ha hängt med hem från krogen t.ex. och sen inte göra mer motstånd, och sen vara stel, inte nödvändigtvis rigor mortis-nivå men lite stilla liksom, jag gillar inte tanken på att de ska kunna säga att detta var våldtäkt och att samhället direkt ska hålla med. Självklart är det vidrigt att fortsätta om en tjej är absolut likstel och inte alls är med på noterna, vad fan är det för fel på er i tråden som insinuerar att så fort man ifrågasätter något sådant är man i princip våldtäktsman själv och ligger med likstela kvinnor, etc. Ni är riktigt jävla blåsta. Jag har flickvän och ett bra liv. Men man ser ju vad ni har för världsbild och syn på män när ni tror att alla som inte håller med er vill våldta och trakassera.
Citera
2016-10-05, 09:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
"Dude", av alla inlägg du skriver slår det mig att du verkar helt sakna förmågan till intentionalitet av andra graden. Det är vanligt hos småbarn och autister: "jag gillar att mamma kittlar mig. Jag kittlar alla nu. Alla gillar att bli kittlade".

Jag har en helt seriös fråga och undrar om du varit under utredning för autism-spektrum någon gång? Det är viktigt för det gör isåfall att du inte kan förstå vissa saker, vilket gör diskussioner om sådant här meningslösa.

Svara på argumentet,

1) Skulle tjejen ha blivit påsatt om hon inte gick på festen?

2) Vems ansvar är det att se till att hon inte sätter sig i dåliga situationer eller gör dåliga val?

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Sexuella övergrepp är vidriga brott oavsett vad du än säger. Din åsikt är inte mer värd än hundskit.

Vad är det som är vidrigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Kan inte fatta att den här tråden fortfarande lever, men min ursprungliga poäng som jag står fast vid är att det kan bli lätt för tjejer att säga att de blev våldtagna när de i själva verket inte blev det, att säga "vet inte om jag vill" efter att ha hängt med hem från krogen t.ex. och sen inte göra mer motstånd, och sen vara stel, inte nödvändigtvis rigor mortis-nivå men lite stilla liksom, jag gillar inte tanken på att de ska kunna säga att detta var våldtäkt och att samhället direkt ska hålla med. Självklart är det vidrigt att fortsätta om en tjej är absolut likstel och inte alls är med på noterna, vad fan är det för fel på er i tråden som insinuerar att så fort man ifrågasätter något sådant är man i princip våldtäktsman själv och ligger med likstela kvinnor, etc. Ni är riktigt jävla blåsta. Jag har flickvän och ett bra liv. Men man ser ju vad ni har för världsbild och syn på män när ni tror att alla som inte håller med er vill våldta och trakassera.

1) Om tjejen är i mannens säng då är hon med på noterna. Hon är med på noterna (samtycker till sex) redan när hon följer med mannen hem.

2) Att låtsas att en kvinna följer med en man hem, klär av sig naken, lägger sig i hans säng, låter honom köra kuken i henne, men inte är med på sexet är autism över 9000.
Senast redigerad av Babianen 2016-10-05 kl. 09:41.
Citera
2016-10-05, 09:44
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Svara på argumentet,

1) Skulle tjejen ha blivit påsatt om hon inte gick på festen?

2) Vems ansvar är det att se till att hon inte sätter sig i dåliga situationer eller gör dåliga val?

Vad är det som är vidrigt?
Det är inget argument, du ställer en fråga.
Majoriteten av alla våldtäkter begås av närstående, vänner och bekanta. Hon kunde blivit våldtagen på väg till tvättstugan eller affären. Det är irrelevant. Det är gm som begår brott. Gm gör fel.
Sexuella övergrepp är vidriga. Sluta upprepa samna fråga gång på gång.
Citera
2016-10-05, 10:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det är inget argument, du ställer en fråga.
Majoriteten av alla våldtäkter begås av närstående, vänner och bekanta. Hon kunde blivit våldtagen på väg till tvättstugan eller affären. Det är irrelevant. Det är gm som begår brott. Gm gör fel.
Sexuella övergrepp är vidriga. Sluta upprepa samna fråga gång på gång.

1) Det var ingen som tvingade tjejen att gå på fest eller tvingade henne att låta 4 killar sätta på henne. Om man inte kan stå för det då ska man inte göra det.

2) Vad är det som är vidrigt med att ge någon gratis sex?

3) I det här fallet har det inte begåtts något brott. Killarna blev inte ens åtalade.
Citera
2016-10-05, 10:14
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Det var ingen som tvingade tjejen att gå på fest eller tvingade henne att låta 4 killar sätta på henne. Om man inte kan stå för det då ska man inte göra det.

2) Vad är det som är vidrigt med att ge någon gratis sex?

3) I det här fallet har det inte begåtts något brott. Killarna blev inte ens åtalade.
Du har redan fått svar. Sluta tjata.
Citera
2016-10-05, 10:21
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) En del kvinnor har en fetish för det. Det finns ett fall från Kanadas HD där en man och en kvinna brukade ha sex så att mannen satte på kvinnan när hon var medvetslös (kvinnan ville själv ha det så).

Massa blaj

Varför svarade du inte på frågan?
"Uppskattar du om någon här skriver "jag ska söka upp din rätta identitet och misshandla dig, våldta dina barn och döda din man när du ser på?"

Med din logik är det ju rätt att göra så. Barnen måste ju lära sig tidigt enligt dig och om någon känner sig manad att ta livet av din man så ska denne ha rätt att göra det. Vill vederbörande våldta och misshandla dig för att sätta dig på plats är det ju också rätt, enligt ditt skruvade synsätt.
Citera
2016-10-05, 10:28
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du gör som du vill. Jag antar att du skiter i Maslow?
Människans grundläggande behov?
Jag har en känsla av att du inte upplever livet fullt ut och det är inte långt nog för att hoppa över fel saker.
Exempelvis vad som gör det värt att leva.
Jag har vänner, sex är inte nödvändigt om det finns andra sorters relationer, för mig iallafall. Jag gillar sex, men det är inte så mycket värt utan det andra, och då får det vara. Har ingen lust att ligga med män som har noll intresse av min person.

Men alla är som sagt olika, vad som har ett värde eller ej.

Men ämnet, vid hot om våld eller ännu värre så riskerar den som blir utsatt att skada sig ännu mer om hen gör motstånd. Man är i en situation där man inte kopplar in "om jag tar ett punggrepp där, och sen försöker jag sticka fingrarna i ögonen på honom", man kommer antagligen så långt att man förhoppningsvis dår hans DNA under naglarna.
Citera
2016-10-05, 10:32
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Orkar inte läsa ditt dravel mer än din första mening som övertydligt återigen visar din usla läsförståelse. Det är mycket du inte förstår. Ser också att du inte bryr dig om mina känslor... snyft vad lessen jag blev nu.

Skulle skrivit i går efter ditt inlägg, men fick förhinder .Gör det i dag istället. Jag förstår verkligen att man som du kan bli så ledsen så att man gråter. Har själv lätt till gråt. Jag har varit i luven på Pansarvecket i en annan tråd. Han är otroligt provokativ och tar nästan ned en helt på knä. Likadant är det med Babianen. Henne vågar jag inte ge mej på i något ordfight eller rättare sagt är det meningslöst eftersom hon till varje pris ska ha sista ordet.

Detta med frysreaktion har ju ifrågasatts på den här tråden. Vet inte om det är någon ide att försöka tillföra något eftersom det förmodligen viftas bort av trådförstörare. Men jag gör ett försök i alla fall. Jag har för ungefär ett år sedan varit utsatt för ett våldtäktsförsök och skrev om det i R&S i somras. (FB) Är det så lätt för EN enda kille att våldta en tjej?

När jag blev attackerad blev jag totalt paralyserad och kunde inte göra någonting. Var helt hjälplös. Hade inte killen blivit avbruten hade han med all säkerhet lagt ned mej på marken och fullbordat våldtäkten.

Så när man försöker negligera frysreaktioner vet man inte vad man talar om. Eller har fräckheten att påstå att man ville bli påsatt eftersom man var passiv.
Citera
2016-10-05, 10:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Varför svarade du inte på frågan?
"Uppskattar du om någon här skriver "jag ska söka upp din rätta identitet och misshandla dig, våldta dina barn och döda din man när du ser på?"

Med din logik är det ju rätt att göra så. Barnen måste ju lära sig tidigt enligt dig och om någon känner sig manad att ta livet av din man så ska denne ha rätt att göra det. Vill vederbörande våldta och misshandla dig för att sätta dig på plats är det ju också rätt, enligt ditt skruvade synsätt.

Vad pratar du om och vad har det här med trådens ämne att göra?
Citera
2016-10-05, 10:57
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Vad pratar du om och vad har det här med trådens ämne att göra?
Det var en del av inlägget du besvarade tidigare. Som vanligt brukar du besudla trådarna med ot-inlägg om bögsex od och eftersom du hånar våldtäktsoffer och skriver att kvinnor tål stryk o att flickor ska lära sig tidigt så ställde jag frågan ovan. Vad är det som är svårt att förstå?

Du kallar våldtäktsoffer för lögnare, påstår att våldtäkt är skönt o spännande men har själv aldrig varit utsatt. Dina argument för att våldtäkt skulle vara något positivt är"man får ju sex" och "jag tror att jag skulle tycka om det". Du vet m.a.o inte vad du dillar om.
Citera
2016-10-05, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Skulle skrivit i går efter ditt inlägg, men fick förhinder .Gör det i dag istället. Jag förstår verkligen att man som du kan bli så ledsen så att man gråter. Har själv lätt till gråt. Jag har varit i luven på Pansarvecket i en annan tråd. Han är otroligt provokativ och tar nästan ned en helt på knä. Likadant är det med Babianen. Henne vågar jag inte ge mej på i något ordfight eller rättare sagt är det meningslöst eftersom hon till varje pris ska ha sista ordet.

Detta med frysreaktion har ju ifrågasatts på den här tråden. Vet inte om det är någon ide att försöka tillföra något eftersom det förmodligen viftas bort av trådförstörare. Men jag gör ett försök i alla fall. Jag har för ungefär ett år sedan varit utsatt för ett våldtäktsförsök och skrev om det i R&S i somras. (FB) Är det så lätt för EN enda kille att våldta en tjej?

När jag blev attackerad blev jag totalt paralyserad och kunde inte göra någonting. Var helt hjälplös. Hade inte killen blivit avbruten hade han med all säkerhet lagt ned mej på marken och fullbordat våldtäkten.

Så när man försöker negligera frysreaktioner vet man inte vad man talar om. Eller har fräckheten att påstå att man ville bli påsatt eftersom man var passiv.

Nej alltså jag var sarkastisk, jag har en smiley efter min mening för att poängtera det. Men annars håller jag med om att de provocerar allt vad de kan.

Du hade tur i oturen, hoppas du trots allt mår bra. Jag tycker inte det är ett dugg konstigt att man kan paralyseras, det som är konstigt är de som inte förstår det. Även i djurvärlden ser vi sånt.
Citera
2016-10-05, 12:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag har vänner, sex är inte nödvändigt om det finns andra sorters relationer, för mig iallafall. Jag gillar sex, men det är inte så mycket värt utan det andra, och då får det vara. Har ingen lust att ligga med män som har noll intresse av min person.

Men alla är som sagt olika, vad som har ett värde eller ej.

Men ämnet, vid hot om våld eller ännu värre så riskerar den som blir utsatt att skada sig ännu mer om hen gör motstånd. Man är i en situation där man inte kopplar in "om jag tar ett punggrepp där, och sen försöker jag sticka fingrarna i ögonen på honom", man kommer antagligen så långt att man förhoppningsvis dår hans DNA under naglarna.
Varje reaktion har en motreaktion så klart. Jag respekterar din hållning och jag tror mig förstå ungefär hur du tänkt när du kommit fram till det du håller som rättesnöre nu.
Men, jag håller självklart inte med.

Det finns alltid en sida till av alla såna här dilemmor och att ge upp är det sämsta av alla alternativ. Du kanske känner att det inte är värt mödan, men har du "verkligen" lagt ner nån, eller är det ren lättja som fått dig att ge upp?
Eller uppstår problemet av att du måste ta hänsyn till en person till?
Som i sin tur har egna önskemål och krav? Eller en egen uppfattning om vad han vill ha ut från relationen i termer av sex, eller mera?

När du möter någon, låter det som, så vill du först försäkra dig om att han kan tillfredställa mer än sexbehovet och inte bara det, du har säkert en skitlång "bucketlist" på egenskaper, som han också ska ha, alltifrån en världsbild som stämmer med din, ett jobb du kan respektera och signallera till dina vänner, när du listar upp ditt kap för godkännande, utseende, karisma osv.
För honom kanske det är en sak i taget. Du har passerat "attraktiv" och att du ser honom och nu vill han provköra.
Inga beslut eller femårsplaner ingår i processen fram till dess.

Om du ser och bekräftar honom, så som han ser och bekräftar dig så bygger resten på ärlighet.
Är du oärlig i din representation av dig gentemot honom så kan han mycket väl vara likadan inför dig.

Och då är vi inne på varför man inte bör ha sex första kvällen, även om min fru och jag hade det för 30 år sen.

När det gäller DNA under naglarna,. så behöver du inga andra bevis i en rättegång. Man behöver inte skriva om lagen till den grad att man bara kan peka ut en våldtäktsman och få honom kastad i fängelse utan motfrågor. En del av samtyckeslagen innebär automatiskt att den åtalade får bevisbördan på sig att kunna visa tecken på samtycke, samtidigt som offret alltmer ska slippa "frågor om faktiska händelser".
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-10-05 kl. 12:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in