Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Jag har vänner, sex är inte nödvändigt om det finns andra sorters relationer, för mig iallafall. Jag gillar sex, men det är inte så mycket värt utan det andra, och då får det vara. Har ingen lust att ligga med män som har noll intresse av min person.
Men alla är som sagt olika, vad som har ett värde eller ej.
Men ämnet, vid hot om våld eller ännu värre så riskerar den som blir utsatt att skada sig ännu mer om hen gör motstånd. Man är i en situation där man inte kopplar in "om jag tar ett punggrepp där, och sen försöker jag sticka fingrarna i ögonen på honom", man kommer antagligen så långt att man förhoppningsvis dår hans DNA under naglarna.
Varje reaktion har en motreaktion så klart. Jag respekterar din hållning och jag tror mig förstå ungefär hur du tänkt när du kommit fram till det du håller som rättesnöre nu.
Men, jag håller självklart inte med.
Det finns alltid en sida till av alla såna här dilemmor och att ge upp är det sämsta av alla alternativ. Du kanske känner att det inte är värt mödan, men har du "verkligen" lagt ner nån, eller är det ren lättja som fått dig att ge upp?
Eller uppstår problemet av att du måste ta hänsyn till en person till?
Som i sin tur har egna önskemål och krav? Eller en egen uppfattning om vad han vill ha ut från relationen i termer av sex, eller mera?
När du möter någon, låter det som, så vill du först försäkra dig om att han kan tillfredställa mer än sexbehovet och inte bara det, du har säkert en skitlång "bucketlist" på egenskaper, som han också ska ha, alltifrån en världsbild som stämmer med din, ett jobb du kan respektera och signallera till dina vänner, när du listar upp ditt kap för godkännande, utseende, karisma osv.
För honom kanske det är en sak i taget. Du har passerat "attraktiv" och att du ser honom och nu vill han provköra.
Inga beslut eller femårsplaner ingår i processen fram till dess.
Om du ser och bekräftar honom, så som han ser och bekräftar dig så bygger resten på ärlighet.
Är du oärlig i din representation av dig gentemot honom så kan han mycket väl vara likadan inför dig.
Och då är vi inne på varför man inte bör ha sex första kvällen, även om min fru och jag hade det för 30 år sen.
När det gäller DNA under naglarna,. så behöver du inga andra bevis i en rättegång. Man behöver inte skriva om lagen till den grad att man bara kan peka ut en våldtäktsman och få honom kastad i fängelse utan motfrågor. En del av samtyckeslagen innebär automatiskt att den åtalade får bevisbördan på sig att kunna visa tecken på samtycke, samtidigt som offret alltmer ska slippa "frågor om faktiska händelser".