2016-10-05, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej du kommer med ett påstående! Vilka bostadsrätter tar invandrarna ? Förutom ett hundratal i några kommuner?
Jag har besvarat ditt påstående och hävdar att det inte stämmer, de svenskar som är kvar i de alltmer trångbodda blatteförorterna kan inte konkurrera på bomarknaden annars skulle de med få undantag inte bo där.

Så nu har du en fjärde chans!http://www.dn.se/ekonomi/skl-varnar-for-kommunal-skattechock/

Hur skall bostadspriserna fortsätta klättra när nettoinkomsterna kommer stå still och sedan sjunka?

Bidragsturister som saknar utbildning och inte får jobb får inga lån.
Så ena sekunden skriker ni att det kommer in hundratusental, och andra sekunden att de tar bara några hundra bostäder
Förstår att även du gått i "livets hårda skola" som alla andra "sverigevänner" (sverigevännerna som vill sälja ut landet till ryssen)!
2016-10-05, 09:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ser att du är svarslös, du kan inte svara på var de som redan bor i bostäderna ska ta vägen. Motfrågor svarar jag på när du har svarat på min fråga.
Jag har besvarat ditt påstående flera gånger, hur var det med dina svar på mina två frågor?
2016-10-05, 09:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du verkar inte förstå... vi vill inte ha kvalificerad arbetskraft, vi vill ha folk som torkar våra gamla i röven, folk som målar våra hus, servar våra bilar..
Är du efterbliven på riktigt, för att serva en bil, måla hus, vårda gamla krävs läskunnighet och gymnasiestudier. En stor del saknar både och, de kommer aldrig få ett jobb.
Brist på hantverkare löser EU galant, det behöver vi inte araber och negrer till.

Oavsett kan de inte hålla uppe efterfrågan på köpebostäder när nettolönerna slutar öka och börjar minska.
2016-10-05, 09:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Så ena sekunden skriker ni att det kommer in hundratusental, och andra sekunden att de tar bara några hundra bostäder
Förstår att även du gått i "livets hårda skola" som alla andra "sverigevänner" (sverigevännerna som vill sälja ut landet till ryssen)!
De bor hos varandra och i hålor som din där det inte finns jobb och svenskarna flyttar eller dör undan.
Och jag har universitetsstudier och får ut mer netto än vad svensken i snitt har i bruttoinkomst och jag är varken socialt eller fysiskt handikappad och behöver således inte importera thailuder.

Kan du inte berätta för oss hur många som invandrat de senare 10 åren? Snälla?
2016-10-05, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Det beror antagligen på att du är inkonsekvent. Att ta en ekonomisk risk och göra vinst på "Aktier" är ok. Att göra samma sak med "Fastigheter" är inte ok.

Jag fattar (igen). Värdeminskningen är ok när någon annan skall betala. Det är en väldigt vanlig inställning.

Eftersom det inte är en naturlag att bostäder ökar med 15% årligen är det heller inget man som bostadsköpare skall utgå ifrån, och garanterat räkna hem.

En nedgång i priserna till nivåer där folk som försöker komma in på marknaden ( förstagångsköparna ) faktiskt har råd att kliva in, är att föredra framför din idé om att minska kravet på kontantinsats från deras sida. Eftersom din idé fortsätter att blåsa upp ditt tillgångsvärde och tvingar de som tar sig in till ännu större risker, något du personligen skiter i så länge det berikar dig, också en vanlig inställning.

Det verkar liksom inte finnas i ert tankeregister att en lösning kan vara att priserna korrigeras till en nivå som överensstämmer bättre med historiska data över hur tillgångar har ökat över tid.
2016-10-05, 09:34
Medlem
Citat:
Är du efterbliven på riktigt, för att serva en bil, måla hus, vårda gamla krävs läskunnighet och gymnasiestudier. En stor del saknar både och, de kommer aldrig få ett jobb.
Brist på hantverkare löser EU galant, det behöver vi inte araber och negrer till.

Oavsett kan de inte hålla uppe efterfrågan på köpebostäder när nettolönerna slutar öka och börjar minska.
Behöver man ha gymnasiestudier för att måla ett hus och torka någons röv?? Undrar vem som är efterbliven egentligen
2016-10-05, 09:39
Medlem
Citat:
De bor hos varandra och i hålor som din där det inte finns jobb och svenskarna flyttar eller dör undan.
Och jag har universitetsstudier och får ut mer netto än vad svensken i snitt har i bruttoinkomst och jag är varken socialt eller fysiskt handikappad och behöver således inte importera thailuder.

Kan du inte berätta för oss hur många som invandrat de senare 10 åren? Snälla?
Kan upplysa dig om att jag inte bor i nån håla, vi har noll flyktingar här, jobb finns för alla som kan något, de andra har fått flytta till Stockholm, där får man jobb bara man har två armar och två ben.

Jag har garanterat högre lön än dig.
Jag har aldrig importerat någon dam överhuvudtaget, men förstår att du funderar på det när din WT kärring med fett hår och joggingbyxor sitter brevid dig i tv-soffan och äter chips och tittar på housewifes
Din bitterhet lyser i genom, alltid ni som är de mest olyckliga som klagar på "negrer" "araber" "zigenare" , hade jag inte haft fullt upp att skratta åt erat elände så skulle jag faktiskt tyckt synd om er
2016-10-05, 09:59
Avslutad
http://www.cnbc.com/2016/10/04/these-6-cities-are-at-the-greatest-risk-of-housing-market-bubbles-commentary.html

Ännu en utländsk bubbelbabblare som inte tagit hänsyn till att svensk ekonomi är helt unik och aldrig kan drabbas av något som helst bakslag! Dagens andra LOL!
2016-10-05, 10:24
Medlem
Från DI:

"Svenskar har aldrig varit så skuldsatta som i dag, visar SEB:s Sparbarometer för det andra kvartalet, skriver Svenska Dagbladet.
Hushållens skulder uppgår totalt till 3 600 miljarder kronor, 87 procent av Sveriges BNP."

http://www.di.se/nyheter/svenskarnas-skulder-ar-rekordhoga/

Hur ska vi tolka detta, i mina öron låter 87% väldigt mycket. Hur har det sett ut historiskt och hur ser det ut i andra länder? Är det relevant att jmf hushållens skulder med BNP?
2016-10-05, 10:31
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruggen
http://www.cnbc.com/2016/10/04/these-6-cities-are-at-the-greatest-risk-of-housing-market-bubbles-commentary.html

Ännu en utländsk bubbelbabblare som inte tagit hänsyn till att svensk ekonomi är helt unik och aldrig kan drabbas av något som helst bakslag! Dagens andra LOL!
Vadå unik? Enligt honom är det bubbla överallt. Han spekulerar i att det kan gå illa om något förändras (som höjda räntor). Som vanligt saknas logiken för varför fundamenten skulle försämras.

Eftersom logik saknas så är det baserat på fria fantasier och man kan skicka rapporten i papperskorgen.
2016-10-05, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forsverigeitiden
Från DI:

"Svenskar har aldrig varit så skuldsatta som i dag, visar SEB:s Sparbarometer för det andra kvartalet, skriver Svenska Dagbladet.
Hushållens skulder uppgår totalt till 3 600 miljarder kronor, 87 procent av Sveriges BNP."

http://www.di.se/nyheter/svenskarnas-skulder-ar-rekordhoga/

Hur ska vi tolka detta, i mina öron låter 87% väldigt mycket. Hur har det sett ut historiskt och hur ser det ut i andra länder? Är det relevant att jmf hushållens skulder med BNP?
Tur man alltid varit rebell och gått mot strömmen, siktar in mig på att bli skuldfri.
2016-10-05, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Vadå unik? Enligt honom är det bubbla överallt. Han spekulerar i att det kan gå illa om något förändras (som höjda räntor). Som vanligt saknas logiken för varför fundamenten skulle försämras.

Eftersom logik saknas så är det baserat på fria fantasier och man kan skicka rapporten i papperskorgen.
Nja bubbla överallt är det ju inte, de har valt 6 städer i världen , Stockholm ligger på 3 plats (bra jobbat Sverige, tur vi kan va bra på nåt ).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in