Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Är du en av dom som anser att svensken inte har någon kultur eller gemensamma värderingar?
Nu försöker du smita ifrån sakfrågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Nu upplever jag att du börjar tappa kontakten med verkligheten.
Personangrepp 2.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Ensamhushåll kräver mer yta än gemensamma hushåll, eftersom ytkrävande funktioner inte kan delas med andra.
Att du väljer ifrågasätta något så grundläggande känns lite rättshaveristiskt.
Du skriver kräver. Jag skriver preferens.
Det räcker med att jag hittar ett par som bor på >2* någon ensamboende så är ditt påstående om krav falsifierat.
Rekommendation: Skriv inte så korkade saker som att något kräver. Det räcker med att någon hittar en förekomst där det inte gäller så står du där med byxorna nere och får skämmas.
Vad du inte tänker på är sådant som har med verkligheten att göra. kvm som kök och bad är dyrare än sovrums-kvm. För samma boendekostnad får den ensamme mindre än halva ytan de tvåsamma får.
Därav att vi hittar de stora ytorna för ensamboende hos gamlingarna som är skuldfria på sina villor. Och BR.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Jag har visat data från World Values Survey. Det enda du erbjudit som stöd till din position är vilda spekulationer.
Och det har ungefär samma värde som Cornucopias yrande.
Från Wiki: "
World Values Survey är ett pågående samhällsvetenskapligt forskningsprojekt".
Ganska mycket Södertörn över det hela.
Från Wiki: "
Självuppfattad lycka har mätts och jämförts mellan deltagarländerna"
Varför kommer du öht dragande med sådan här goja. Kalla Anka har ju mer verklighetsförankring.
Val som leder till lagstiftning är däremot så hårda fakta som man kan få. Där kommer folkets preferenser till uttryck på ett väldigt tydligt sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Nu har vi anlänt vid samma punkt i diskussionen som fick Svenne-i-banan att dra sig ur samtalet.
Jag har pekat på två uppmätta faktum som visar varför svenskens behov av boarea är större än alla andra folks, nämligen vårt (ny)kulturellt förankrade behov av självförverkligande (World Values Survey) och att vi har världens högsta andel ensamhushåll.
Nej, det har du inte. Du kan möjligen hävda att du påstår det. För det är vad du gör. Och du gör det som en döv papegoja. Du uppvisar ingen förmåga att ta in fakta som falsifierar dina påståenden.
Dessutom ändrar du nu i påståendet. Och börjar tala om "självförverkligande". Vad nu det har med boyta att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Från ditt håll har däremot faktaunderlaget lyst med sin frånvaro, så jag ställer samma fråga till dig som jag ställde till Svenne-i-banan:
Vid vilket kvadratmetersnitt uppstår brist?
Det får du väl hålla med om är lite korkat att ställa den frågan till mig.
Jag har ju tala om för dig att jag ställt frågan, och inte fått svar.
Jag ifrågasätter de bisarra påståenden om brist som folk i tråden svamlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Vi kan antingen lyssna på dina politiskt motiverade fria fantasier om svenskens undergivna masochism eller på forskarna hos Wold Values Survey.
Svårt val, du!
Antingen val som leder till lagstiftning.
Eller någon som fantiserat ihop lite påståenden baserat på frågor som något OI gjort.
(Du kanske hör till de som menar att OU visar en korrekt bild av väljarnas preferenser. Det får vi väl säga är ett krav på dig nu när du håller så krampaktigt i just sådant).
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Hittade denna länk:
http://www.entranze.enerdata.eu/
Den ser ut att bekräfta att de siffror vi diskuterat tidigare verkar något så när korrekta. Svenskens snittyta ligger på 42kvm och danskens på 54kvm. Verkar bara vara EU-länder, så Norge är inte med.
Vi kan väl acceptera länkens data för den här diskussionen.
Då ser vi följande:
* Cypern 49 kvm/person
* Italien 43 kvm/person
* Irland 42 kvm/person
* Sverige 42 kvm/person
* Finland 36 kvm/person
* Estland 28 kvm/person
Så enligt ditt resonemang så är man då mycket ensamboende i sydliga länder som på Cypern och i Italien. (Vad var det du skrev om Italien tidigare förresten ;-)
Medan vi i norra Europa är mer kolchos-folk som bor tätt. Som Sverige, Finland och Estland.