2016-10-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Har inte den här tråden bytt namn till Elias-tråden ännu?

Ha ha ja men vad fasen ,när det finns bara 2 svenskar som kan spela någorlunda tennis måste man väl få diskutera det?
Citera
2016-10-01, 12:45
Medlem
Måste säga att du kan det här du Frankkk där hade vi Mikael i semi he he.
Citera
2016-10-01, 13:54
Medlem
Kachanov är klar för sin första ATP-final
Citera
2016-10-01, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Måste säga att du kan det här du Frankkk där hade vi Mikael i semi he he.

Fast min profetia var nån gång under resten av året. Iofs inte alltför mycket kvar så lika bra att fixa det direkt.

Vore skönt för honom att kunna gå in i turneringar direkt snart, nu har han ändå behövt matcher så här i början men det blir tufft i längden. Tar ett litet tag att samla ihop dom poängen som krävs för att ranka 200-250 ändå. Kan ta ett rejält skutt uppåt efter den här veckan.
Citera
2016-10-01, 16:12
Medlem
Nja, ingen bra dag på jobbet av Mikael tycker jag,förlust 6-4 3-6 6-2 ,alldeles förmycket misstag idag,vet inte om han var trött eller, ovanligt grinig också,visserligen har jag hört han hade hett temperament som junior men inget man sett något av i veckan , visst Satral spelar bra stundtals men han är precis en sådan där som skulle va jävligt bra utan vredesutbrott då och då. var ganska säker Mikael skulle ta det efter andra men nej.
Citera
2016-10-01, 16:31
Medlem
Castlevanias avatar
Skulle vara intressant att veta om om bröderna Y följer den här tråden? Dom behöver bara gå in här och läsa vad dom gjort för fel. Sen är det bara att åka hem och träna på sin svagheter

Mvh ingen press
Citera
2016-10-01, 16:35
Medlem
Citat:
Skulle vara intressant att veta om om bröderna Y följer den här tråden? Dom behöver bara gå in här och läsa vad dom gjort för fel. Sen är det bara att åka hem och träna på sin svagheter

Mvh ingen press

Ha ha det hoppas jag inte dom gör,men nu skrev ja väl inget negativt om Mikael? skrev bara hur matchen var.

edit: och självklart blir det en naturlig press när dom är dom enda svenskar som kan spela tennis för tillfället.
Visserligen förtidigt uttala sig om en del unga juniorer.
Citera
2016-10-01, 17:11
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
edit: och självklart blir det en naturlig press när dom är dom enda svenskar som kan spela tennis för tillfället.

Tycker det är grymt synd att de är så ensamma. Svensk tennis framtid vilar i princip på deras axlar. Förr fanns det etablerade namn där ute på touren som kunde stötta och visa vägen. Risk att det blir en osund press och samma fall som för Daniel Berta. Nu drabbades den sistnämnda iofs av massa skador. Men han var i en liknande situation med pressen på sina axlar.

Söderling och Pim-Pim avslutade sina karriärer på tok för tidigt!
Citera
2016-10-01, 17:29
Medlem
Citat:
Tycker det är grymt synd att de är så ensamma. Svensk tennis framtid vilar i princip på deras axlar. Förr fanns det etablerade namn där ute på touren som kunde stötta och visa vägen. Risk att det blir en osund press och samma fall som för Daniel Berta. Nu drabbades den sistnämnda iofs av massa skador. Men han var i en liknande situation med pressen på sina axlar.

Söderling och Pim-Pim avslutade sina karriärer på tok för tidigt!

Fast Berta hade ju motivationsproblem , han började spela på touren åsså förlora han ngåra futurematcher i början och då tyckte han det kändes för tufft ,orkade inte lägga ner jobbetsom krävs helt enkelt.
Citera
2016-10-01, 19:29
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Bra vecka för Mikael. Kvalar in och tar sin ända till semifinal och visar upp ett fint spel, han går nu upp 152 placeringar på rankingen. Carl Söderlund spelar i någon futuretävling i USA där han är framme i semifinal.

Elias Ymers träningspolare Karen Khachanov har verkligen fått fart på karriären och är nu i final i Chengdu. Han är nu rankad 70 i världen, vinst i finalen mot Vinolas och han är nästan topp 50. Det går fort när det väl börja lossna. Sen gäller det att hålla sig kvar och etablera sig också och det är det svåraste.
Citera
2016-10-01, 19:39
Medlem
Reggie Hamonds avatar
En spelare jag inte förstår mig på är Thiem. Han har känt sig sliten pga sitt hektiska schema, men nu efter US Open forsätter han spela lika flitigt. Fyra turneringar på fyra veckor. Metz, Chengdu, China Open och sen Shanghai. Tycker att fokus borde ligga på China och Shanghai och skippat Metz och Chengdu. Han jagar givetvis en plats bland de åtta bästa för att komma till London men det finns en ganska stor risk att han bränner ut sig.
Citera
2016-10-01, 19:55
Avslutad
Jag har blivit en form av ämnesbytare här från Ymer till något annat.
Vilket racket rekomenderar ni till junior 12 år har hört att det finns racketar med större träffyta samt lätta racketar. Tar tacksamt emot tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in