Citat:
Jag har följt krigets utveckling en hel del från "alternativa nyhetskällor" dvs inte bara tittat på västerländsk media.
Varför tror ni att den svenska medians rapportering av kriget är så vinklad? Visst Assad är ingen ängel men USA stödda rebeller begår liknande krigsbrott hela tiden.
Vad tjänar Aktuellt på att inte spegla båda sidornas krigsbrott? Är det ryss-skräcken? Vad tror ni? Kanske är det att svensk medias nyheter bygger på nyhetsbyråer som stöttar USA?
Varför tror ni att den svenska medians rapportering av kriget är så vinklad? Visst Assad är ingen ängel men USA stödda rebeller begår liknande krigsbrott hela tiden.
Vad tjänar Aktuellt på att inte spegla båda sidornas krigsbrott? Är det ryss-skräcken? Vad tror ni? Kanske är det att svensk medias nyheter bygger på nyhetsbyråer som stöttar USA?
Jag som kommer från ett land som låg i krig med familjemedlemmar som direkt och indirekt varit delaktiga både militärt och politiskt kan säg att svensk media rapporterade väldigt väldigt ensidigt, nästan kopierade rakt av från CNN/BBC, hur har jag bevis på det? Efterforska de artiklar som finns idag sparade på nätet sedan 1999 och jämför med diverse domar i HAAG tribunalen. Så kommer man fram till att det mesta var väldigt vinklat eller överdrivet. Finns även intervjuer med flertal EX-CIA, Generaler från NATO som direkt säger något helt annat än det samtliga Svenska medier rapporterade. Och detta var ändå i Europa, jag kan bara ana om hur mycket man inte tar med när det gäller krig i mellanöstern. Det är enklare att bara go with the flow.
Aftonbladet, Expressen knappast några "nyhetsblad" det är mer en blaska. Sedan ägs ALLA tidningar och media av någon som har intressen att vinkla det på ett visst sätt, det finns ingen "oberoende" källa. Varken i öst eller väst.