2016-10-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har du förträngt det?
Om du förnekar det kan jag leta upp inlägget åt dig så gör du det, förnekar du detta?
Leta upp inlägget, (så har du nåt att fördriva tiden med medan du sitter av tiden på jobbet)
2016-10-03, 11:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Har jag skrivit att lån till permanentboende är dålig karaktär, där ser man ?

Citat:
Leta upp inlägget, (så har du nåt att fördriva tiden med medan du sitter av tiden på jobbet)

Bara om du förnekar att du har sagt det, så förnekar du detta?
2016-10-03, 11:15
Medlem
Citat:
Bara om du förnekar att du har sagt det, så förnekar du detta?
Svårt att finna inlägget ?
2016-10-03, 11:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Svårt att finna inlägget ?

Det är alltid lite jobb att leta fram sånt och därför skrev jag att jag bara letar fram det om du förnekar att du har sagt det.

Du verkar inte våga förneka det och det låter som du heller inte längre anser att det behöver vara dålig karaktär att ta bolån. Bra om du har lärt dig något i alla fall.
2016-10-03, 11:25
Medlem
Citat:
Det är alltid lite jobb att leta fram sånt och därför skrev jag att jag bara letar fram det om du förnekar att du har sagt det.

Du verkar inte våga förneka det och det låter som du heller inte längre anser att det behöver vara dålig karaktär att ta bolån. Bra om du har lärt dig något i alla fall.
Mycket "våga" och "skraj" i dina inlägg, är det som så att svenne e en liten räddhare

I vilket fall, idag är det den 3 okt, dagen då boprisernas ras i Sverige börjar.. tror det blir lite firande med en påse pilsner i eftermiddag
2016-10-03, 12:27
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Vi hade krasch 1977-1978, 1991-1994, en liten dipp runt 2001 när IT-kraschen kom, 2008-2010 eller så så det borde vara dags för en krasch snart. Å andra sidan så lever vi sedan 2010 i ett tillstånd där man hänsynslöst trycker mer pengar och det verkar folk acceptera så faller priserna är det bara att införa helikopteravskrivningar. Inflation verkar man inte få men man skulle kunna göra ett antal "engångsavskrivningar" på bostadslån om marknaden börjar svikta. Eller QE för privatpersoner eller vad man nu kallar det.

Historiskt så har de som varit likvida nog att rida ut stormen gått plus inom 10 år så så sätt är det mest betydelsefullt hur attraktivt läge bostaden har. Under 90-talskraschen accepterade man vid kraftiga prisfall att bankerna tvingade ut de bostäder där marknadsläget låg under belåningen på en marknad som inte fanns bara för att köparna inte riktigt klarade räntebetalningarna med påföljd att bankerna kunde köpa upp bostäderna billigt och skuldsätta köparna för livet men det behöver du inte frukta idag.

Se bara till att du klarar dubbla räntan så bör allting vara lugnt oavsett hur dåligt det går för ingen regering i Väst klarar att krascha bostadsmarknaden. Och det viktigaste är att bostaden är attraktiv för t ex en liten lägenhet i Stockholms innestad går alltid att hyra ut eller så kan du ha inneboende och det riktigt krisar och du blir arbetslös.

Oroa dig inte om du köpt en attraktiv bostad som du behöver är mitt råd.
Okej, tack så mycket!
2016-10-03, 13:00
Medlem
Citat:
...
I vilket fall, idag är det den 3 okt, dagen då boprisernas ras i Sverige börjar.. tror det blir lite firande med en påse pilsner i eftermiddag

Vad är det som gör att raset börjar idag? Eller den här veckan?
2016-10-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sympatisoren
Vad är det som gör att raset börjar idag? Eller den här veckan?
Fundamenta
2016-10-03, 13:33
Medlem
Citat:
Fundamenta

Det lät luddigt. Jag tror knappast att det blir något ras om det inte händer något drastiskt. Det troliga känns som att priserna kommer hänga ihop med räntorna som verkar ligga oförändrade både idag och resten av veckan.
2016-10-03, 13:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Citat:

Mycket "våga" och "skraj" i dina inlägg, är det som så att svenne e en liten räddhare

Okej du förnekar det i alla fall inte, tar det som en bekräftelse från dig att du är medveten om att du har sagt att det är dålig karaktär att ta bolån även om du nu verkar ha svängt.

Citat:
Fundamenta

Så fundamenta som ska starta ett ras idag fanns alltså inte igår då?
2016-10-03, 14:47
Medlem
Racquel.Darrians avatar
Att marknaden har hybris råder det ju inga tvivel om men en krasch är jag inte lika säker på. Någon form av pyspunka/avmattning både tror och hoppas jag på dock. Jag är i köptagen, letar villa/radhus i och kring kranskommunerna till Stockholm men det ligger fortfarande något år eller så framåt i tiden. Så rent generellt, hur går spekulationerna hos er här på FB? Bör jag kanske hålla på det ännu lite längre, kanske rent av två-tre år?

Personligen tror jag att det på sikt kommer bli ett högre tryck på just villor/radhus i kranskommunerna till Stockholm då förfallet av innerstan bara tilltar(inte så mycket bostadsrätterna, mer klientelet/miljön). Fast å andra sidan, det kommer ju alltid yngre generationer som vill bo mitt i smeten.
2016-10-03, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sympatisoren
Det lät luddigt. Jag tror knappast att det blir något ras om det inte händer något drastiskt. Det troliga känns som att priserna kommer hänga ihop med räntorna som verkar ligga oförändrade både idag och resten av veckan.
Ras blir det, inte i morgon, inte nästa dag, men när allt summeras om 2-3 år så kommer de komma fram till att vändningen kom 3 okt 2016, precis som jag sa

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in