2016-10-02, 21:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Verkligen inte, snarare du kanske. Jag ser inte att någon vits alls att sträva efter infantilisering av kvinnor och särskilt inte hur det framgent skulle hjälpa kvinnor i utsatta situationer som exempelvis våld i nära relation som typiskt sett har knepigt bevisläge och därför är svårt att åtgärda från "samhälle" eller närstående och vänner. Du kommenterade ovan att samhället hade misslyckats och att Lotta borde fått mer hjälp och stöd.
Jag bad dig ge något exempel på vad hjälp och stöd du tycker rimligt skulle vara möjligt. För du avser väl att det har någon innebörd och inte bara floskler som låter tjusigt?
Hon borde ha lotsats till en kontakt med kvinnojouren istället för att få ett telenummer att ringa. De borde ha kunnat hänvisa henne till det hundstall/pensionat som de anlitar för hundar för t ex missbrukare, polisen etc.
De borde ha tilldelat fallet en handläggare direkt dagen efter anmälan och någon som snarast tog personlig kontakt med Lotta istället för att hon skulle ringa och tjata om kontakt osv osv..

Ser du på SMS:en och uppehållen i dessa så ser du att Lotta försökt hålla honom ifrån sig - men hon får inte det stöd hon behöver, hon hänvisas till olika enheter men får inget personligt stöd när hon är i mest behov av det ..
Citera
2016-10-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon borde ha lotsats till en kontakt med kvinnojouren istället för att få ett telenummer att ringa. De borde ha kunnat hänvisa henne till det hundstall/pensionat som de anlitar för hundar för t ex missbrukare, polisen etc.
De borde ha tilldelat fallet en handläggare direkt dagen efter anmälan och någon som snarast tog personlig kontakt med Lotta istället för att hon skulle ringa och tjata om kontakt osv osv..

Ser du på SMS:en och uppehållen i dessa så ser du att Lotta försökt hålla honom ifrån sig - men hon får inte det stöd hon behöver, hon hänvisas till olika enheter men får inget personligt stöd när hon är i mest behov av det ..

Men hon ville ju inte ha något hundstall, hon sa ju nej till kvinnojour/skyddat boende just pga att hon ville kunna ta med sig hunden och inte lämna bort den!
Citera
2016-10-02, 21:28
Medlem
introvertos avatar
Citat:

Och du har förstås en källa på att det inte gått till på det här viset?
Citera
2016-10-02, 21:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Och du har förstås en källa på att det inte gått till på det här viset?
Ja - Fup
Citera
2016-10-02, 21:33
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ja - Fup
När det gäller en så stor FUP så får allt klämma fram aktbilagor och sidnummer.
Citera
2016-10-02, 21:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Men det kan väl bero på hur hon kommunicerar sitt behov, på många håll i landet är väl dessa rätt hårt belastade och här är en kvinna som inte ens vill ha larm eller ens stå för anmälan själv?
Citera
2016-10-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Det är inte någon kvinnohatare, det är en verbal psykopat som terrar tråden.

Om det är så att gm inte hade någonstans att bo, kan det hända att han lyckades med att både misshandla och skaffa sig sängplats hos en och samma person… Det hände i en relation mellan två män för ett tag sedan, nästan exakt samma scenario. Hemlös mördar sin partner, lovade guld och gröna skogar

Men om nu en hemlös och arbetslös man utan utbildning och ett förflutet med 12 år på kåken lovar en guld och gröna skogar, tror en normalfuntad kvinna på vad han säger?

Med vilka medel skulle han finansiera guldet och den gröna skogen?
Citera
2016-10-02, 21:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Rent krasst har väl samhället svikit dubbelt här. Denna idioten borde liksom redan varit inspärrad tills han var 70 (minst) De brott han nu redan gjort innan denna förtjänar en sådan dom. Miss ett från samhället. Sedan då var hon nu bevisligen rädd och behövde ha skydd. Där måste man ju se till att en person nu kan säga åt en annan nej du behöver inget skydd du är trygg men begär du skydd då kommer det bli problem... Miss två från samhället.
Citera
2016-10-02, 21:41
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Rent krasst har väl samhället svikit dubbelt här. Denna idioten borde liksom redan varit inspärrad tills han var 70 (minst) De brott han nu redan gjort innan denna förtjänar en sådan dom. Miss ett från samhället. Sedan då var hon nu bevisligen rädd och behövde ha skydd. Där måste man ju se till att en person nu kan säga åt en annan nej du behöver inget skydd du är trygg men begär du skydd då kommer det bli problem... Miss två från samhället.
Jag förstår hur du tänker, men du har fel.

Samhället har följt de strafflagar som Martin varit föremål för. Att straffen borde vara hårdare håller jag med om, men det går inte att hitta på ett specialstraff bara för honom.

Lotta erbjöds hjälp flera gånger om, men tackade nej till detta.
Citera
2016-10-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Det är inte någon kvinnohatare, det är en verbal psykopat som terrar tråden.

Kanske det också men det som genomsyrar den här tråden , och andra där kvinnor far illa, är
ett förakt mot kvinnor som är så jävla obehagligt. Jag uttryckte tidigare frågetecken varför tjejer som BO umgås med psykopater men jag ångrar det när jag läser allt hat mot kvinnor.
Citera
2016-10-02, 21:44
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Kanske det också men det som genomsyrar den här tråden , och andra där kvinnor far illa, är
ett förakt mot kvinnor som är så jävla obehagligt. Jag uttryckte tidigare frågetecken varför tjejer som BO umgås med psykopater men jag ångrar det när jag läser allt hat mot kvinnor.
Men... du kan väl inte låta dig påverkas av vad enstaka idioter tycker? Jag håller med om att tex Sno överdriver å det grövsta i flera av sina inlägg, i gott sällskap med flertalet andra, men för den sakens skull så ruckar ju inte jag på mina egna åsikter.

Men men... det kanske passar bättre i PM.

Micro, har du tagit reda på vilka aktbilagor och sidnummer som styrker dina påståenden?
Senast redigerad av introverto 2016-10-02 kl. 21:49.
Citera
2016-10-02, 21:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Jo nu när det här har hänt att han dödat henne är det nog lätt att säga att hon bevisligen var rädd och behövde skydd. Men det kanske inte framstod som överdrivet angeläget när hon tackar nej till vissa åtgärder och inte verkar vilja anmäla? Och hon släpper in honom (var hon mer rädd för vad grannarna säger om han för ett jävla liv ifall han inte släpps in?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in