Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Igår när jag var ner på stadens torg var det ett stor bild av Lotta och många tända ljus där det låg rosor/buketter. Ca 60 mil norrut. Ja, det är nog många som sör
jer detta brutala våldsdåd mot en helt oskyldig kvinna.
Hela skulden ligger hos Martin. Han är den som våldsamt slagit ihjäl Lotta.
Din överföring av skuldbördan på brottsoffret, Lotta. Från dag1. Är rent ut sagt vämjeligt. Baserat mest på dina egna fantasier och bisarra tankefoster.
Hur värjer man sig mot en psykopat? Som utsett just dig som sitt nästa offer?
Läs på lite om psykopati! Innan du uttalar dig.
http://www.psykopati.se/
Skulden och skulden..
Det hjälper inte "lottas" i framtiden att konstatera att "skulden" ligger hos någon annan när de blir knivade/dödade. Det hjälper inte heller trafikoffer om "bussen" bär hela skulden - man är lika död för det..
Det hjälper inte den dödes anhöriga heller.
Det enda som SKULLE kunna hjälpa liknande offer i framtiden är att man på något sätt lyckades få dessa kvinnor att förstå att de leker med sitt egna liv. Att de val de gör har konsekvenser som kan vara ödesdigra.
Det hjälper absolut inte att oja sen efteråt och peka finger och sucka att sådana här män borde inte få finnas till. De finns. Men då gäller det att undvika deras sällskap till varje pris.
Att tända ljus, skriva på facebook och prata i tv om hur fruktansvärt detta är ger jag inte mycket för.
Jag är mera för att komma på åtgärder som gör skillnad.