2016-06-20, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swecun
Den sortens kvinnor som du föredrar att definiera det är till skillnad från GM inte i behov utav vårdinsatser då dem inte bringar någon fara i samhället.

Enkel fråga, har Martin Jonsson för dig något ansvar i gärningen?

Fel. Man behöver inte vara en fara för "samhället". Det räcker att ens beteende innebär en fara för en själv - vilket är helt uppenbart i dessa kvinnors fall då de inte tycks förstå - eller de struntar helt enkelt i - riskerna de tar när de umgås med dessa tungt kriminella killar.

Unga människor tvångsvårdas när de har självskadebeteende. De här tjejernas beteende kan liknas med det. Så jag anser att samhället för att skydda dessa kvinnor borde fundera på något liknande åt dem - trots att de är "vuxna". Dock bara på pappret..

Martin Jonsson är skyldig till mordet (förmodar jag), men det tröstar föga Lotta och hennes anhöriga..
Citera
2016-06-20, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Fast det är ju en helt annan sak. Kvinnorna som kontaktar Åmselemördaren, Svartenbrandt osv. dom gör ju det för att karln är kriminell och farlig. Annars hade männen inte varit intressanta för dom kvinnorna. Och det är ju kvinnan som kontaktar. Där kan man nog tala om trasiga och "icke-vanliga" kvinnor. Men jag förstår inte vad det har med Lotta att göra. Dels var det inte hon som tog kontakt och dels började inte kontakten på grund av att han var kriminell och farlig. Du drar alla över en kam.

Fast det kan du ju egentligen inte veta med säkerhet. Lotta kanske accepterade honom som "vän" på sin Facebook enbart därför att han redan vid första ögonkastet såg ut som en gammal kåkfarare. Vilket stämmer med verkligheten..

En helt vanlig och normal kvinna skulle ju aldrig acceptera en kriminell person som sin vän på facebook. Än mindre som sin pojkvän i verkligheten. Kriminella - och särskilt tungt kriminella som ser ut som gangsters - går ju fett bort direkt. Man har inget intresse av att beblanda sig med dem. Man försöker UNDVIKA dem så mycket det bara går. Man VET att umgänge i dessa kretsar = problem på ett eller annat sätt. Om inte så att man får stryk så åtminstone så att man riskerar att bli inblandad i något olagligt. Och DET vill normala människor undvika till varje pris.

Om en kille som såg ut som han kom fram till en på krogen då skulle en normal tjej avfärda honom och tacka nej till allt han ville: bjuda på drink, dansa what ever. Och det är ingen skillnad på facebook FÖRUTOM att man har möjlighet att snoka lite mer - om man nu skulle vara nyfiken.

Du kan också "snoka" nu i efterhand om du har lust för att försöka lista ut i vilken sorts kretsar Lotta umgicks. Vilka är det som "sörger henne".. förutom släktingarna då.
Senast redigerad av sno 2016-06-20 kl. 23:48.
Citera
2016-06-21, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fast det kan du ju egentligen inte veta med säkerhet. Lotta kanske accepterade honom som "vän" på sin Facebook enbart därför att han redan vid första ögonkastet såg ut som en gammal kåkfarare. Vilket stämmer med verkligheten..

En helt vanlig och normal kvinna skulle ju aldrig acceptera en kriminell person som sin vän på facebook. Än mindre som sin pojkvän i verkligheten. Kriminella - och särskilt tungt kriminella som ser ut som gangsters - går ju fett bort direkt. Man har inget intresse av att beblanda sig med dem. Man försöker UNDVIKA dem så mycket det bara går. Man VET att umgänge i dessa kretsar = problem på ett eller annat sätt. Om inte så att man får stryk så åtminstone så att man riskerar att bli inblandad i något olagligt. Och DET vill normala människor undvika till varje pris.

Om en kille som såg ut som han kom fram till en på krogen då skulle en normal tjej avfärda honom och tacka nej till allt han ville: bjuda på drink, dansa what ever. Och det är ingen skillnad på facebook FÖRUTOM att man har möjlighet att snoka lite mer - om man nu skulle vara nyfiken.

Du kan också "snoka" nu i efterhand om du har lust för att försöka lista ut i vilken sorts kretsar Lotta umgicks. Vilka är det som "sörger henne".. förutom släktingarna då.

Igår när jag var ner på stadens torg var det ett stor bild av Lotta och många tända ljus där det låg rosor/buketter. Ca 60 mil norrut. Ja, det är nog många som sörjer detta brutala våldsdåd mot en helt oskyldig kvinna.

Hela skulden ligger hos Martin. Han är den som våldsamt slagit ihjäl Lotta.

Din överföring av skuldbördan på brottsoffret, Lotta. Från dag1. Är rent ut sagt vämjeligt. Baserat mest på dina egna fantasier och bisarra tankefoster.

Hur värjer man sig mot en psykopat? Som utsett just dig som sitt nästa offer?

Läs på lite om psykopati! Innan du uttalar dig.

http://www.psykopati.se/
Citera
2016-06-21, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Igår när jag var ner på stadens torg var det ett stor bild av Lotta och många tända ljus där det låg rosor/buketter. Ca 60 mil norrut. Ja, det är nog många som sörjer detta brutala våldsdåd mot en helt oskyldig kvinna.

Hela skulden ligger hos Martin. Han är den som våldsamt slagit ihjäl Lotta.

Din överföring av skuldbördan på brottsoffret, Lotta. Från dag1. Är rent ut sagt vämjeligt. Baserat mest på dina egna fantasier och bisarra tankefoster.

Hur värjer man sig mot en psykopat? Som utsett just dig som sitt nästa offer?

Läs på lite om psykopati! Innan du uttalar dig.

http://www.psykopati.se/

Skulden och skulden..

Det hjälper inte "lottas" i framtiden att konstatera att "skulden" ligger hos någon annan när de blir knivade/dödade. Det hjälper inte heller trafikoffer om "bussen" bär hela skulden - man är lika död för det..

Det hjälper inte den dödes anhöriga heller.

Det enda som SKULLE kunna hjälpa liknande offer i framtiden är att man på något sätt lyckades få dessa kvinnor att förstå att de leker med sitt egna liv. Att de val de gör har konsekvenser som kan vara ödesdigra.

Det hjälper absolut inte att oja sen efteråt och peka finger och sucka att sådana här män borde inte få finnas till. De finns. Men då gäller det att undvika deras sällskap till varje pris.

Att tända ljus, skriva på facebook och prata i tv om hur fruktansvärt detta är ger jag inte mycket för.

Jag är mera för att komma på åtgärder som gör skillnad.
Citera
2016-06-21, 02:27
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Det hjälper inte den dödes anhöriga heller.

Det enda som SKULLE kunna hjälpa liknande offer i framtiden är att man på något sätt lyckades få dessa kvinnor att förstå att de leker med sitt egna liv. Att de val de gör har konsekvenser som kan vara ödesdigra.

Det hjälper absolut inte att oja sen efteråt och peka finger och sucka att sådana här män borde inte få finnas till. De finns. Men då gäller det att undvika deras sällskap till varje pris.

Okej då, men du som har sett sanningen och fattat det som alla vi blonda fittpuckobrudar i det här landet inte fattat, hur urskiljer vi en galning från en icke-galning?

De allra flesta killar jag träffat som gett exempelvis psykopatvibbar ser ut som ganska vanliga killar, och ser definitivt inte ut som några kåkfarare som MJ.
Citera
2016-06-21, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
hur urskiljer vi en galning från en icke-galning?

.

Jag kanske är fördomsfull, men tatueringar på huvudet kan kanske vara en viss indikering?
Citera
2016-06-21, 03:06
Bannlyst
Citat:
Fel. Man behöver inte vara en fara för "samhället". Det räcker att ens beteende innebär en fara för en själv - vilket är helt uppenbart i dessa kvinnors fall då de inte tycks förstå - eller de struntar helt enkelt i - riskerna de tar när de umgås med dessa tungt kriminella killar.

Unga människor tvångsvårdas när de har självskadebeteende. De här tjejernas beteende kan liknas med det. Så jag anser att samhället för att skydda dessa kvinnor borde fundera på något liknande åt dem - trots att de är "vuxna". Dock bara på pappret..

Martin Jonsson är skyldig till mordet (förmodar jag), men det tröstar föga Lotta och hennes anhöriga..

Ingen rapport som jag har setts bifogats i denna tråd eller skrivits om i tidningar säger någonting om att hon hade självskadande beteende så borde kännas lika konstigt att skriva de som det var att läsa. Men du säger antagligen till din egen mor när hon får cancer att hon får skylla sig själv för hon inte hade solskyddsfaktorn på sig en dag. Så logisk är du med ditt tänkande.

Din lösning är att man borde tvångsvårdad en nu död kvinna istället för att spärra in mördaren som uppvisat oprovocerat dödande våld innan... Ska du kandidera till statsministerposten med det talet?

Nej för tröst till anhöriga är just budskapet du fått fram i tråden att du vill skänka till anhöriga ditt stolpskott Poängen var om du förstod varför han står skyldig till mord medans hon kallas offer,finns en anledning.
Citera
2016-06-21, 03:20
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag kanske är fördomsfull, men tatueringar på huvudet kan kanske vara en viss indikering?

Okej, så en person som har tatueringar på huvudet är med säkerhet en psykopat och en person som inte har tatueringar på huvudet är inte det, är det rätt uppfattat?
Citera
2016-06-21, 06:40
Medlem
#Sno, du skriver:

"En helt vanlig och normal kvinna skulle ju aldrig acceptera en kriminell person som sin vän på facebook. Än mindre som sin pojkvän i verkligheten."

- Vad säger det om alla hans vänner? Är dom inte lika knäppa då? Eller är det annorlunda om man är kille och bara vill vara hans kompis?
Sluta glöm bort att det finns ett helt gäng runt denna killen, som kännt honom i flera år, som trots att dom vet att han misshandlar sina flickvänner och som vet att han mördat förut, gillar han som kompis. Gillar hans inlägg på facebook och fortsätter att umgås med honom. Det är att acceptera allt han gör.
DET ÄR VÄRRE!!
Om du inte är en väldigt nära vän till tjejen som blev mördad så vet du lika lite som jag hur hon tänkte när hon träffade honom.
Citera
2016-06-21, 08:49
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Okej, så en person som har tatueringar på huvudet är med säkerhet en psykopat och en person som inte har tatueringar på huvudet är inte det, är det rätt uppfattat?

Om du stöter på en person med tatueringar på huvudet, undrar du inte lite då vad det är för fel på personen?
Citera
2016-06-21, 13:26
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du låter som en pedofil brukar göra. Det är barnets val och barnet ville detta. Argument av den här typen att Lotta valde bla bla kan du behålla för dig själv. Lotta valde inte att dödas. Jo det kallas för ett samhällsproblem som vi skattebetalare har lagt oerhörda pengar på. Så om du inte visste det nu så vet du det nu att samhället arbetar för att kvinnor ska skyddas från män som inte klarar av att separera. Däremot handlar det inte om män i allmänhet utan om "vissa" män som begår dom här morden och som misshandlar sina partners/fd partners.

Nu är jag inte lika välbekant som du med hur pedofiler resonerar. Men att ställa Lotta på ett barns intellektuella nivå tycker jag är oförskämt och tölpaktigt av dig. Du ger inte intryck av att vara speciellt begåvad men om du ber någon i din närhet att förklar vad jag skriver så framgår det tydligt att jag anser att Martin bär det fulla ansvaret för Lottas död.

Tyvärr är det så att våra val får konsekvenser. Lotta valde att träffa en anabolpumpad genomtatuerad kriminell vådsman. Det innebär inte att hon garanterat skulle bli misshandlad men sannolikheten var tämligen stor. Det är välkänt att det finns kvinnor som dras till mördare och våldsmän, om dom drabbas av våld kan det knappast anses som överraskande utan snarare som ett resultat av deras val.

Samhället kan bara till del skydda kvinnor från sina val. Och då enbart om dom väljer att samarbeta med myndigheter. Om Lotta hade valt att samarbeta med polis och åklagare kanske hon levt idag. Nu valde hon att inte göra det. Det valet fick konsekvenser för henne. Visst är det ett problem med "normala" män som stalkar och ställer till ett helvete för sina expartners. Men att kriminellt slödder är slödder är knappast någon överraskning.
Citera
2016-06-21, 13:36
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Nu är jag inte lika välbekant som du med hur pedofiler resonerar. Men att ställa Lotta på ett barns intellektuella nivå tycker jag är oförskämt och tölpaktigt av dig. Du ger inte intryck av att vara speciellt begåvad men om du ber någon i din närhet att förklar vad jag skriver så framgår det tydligt att jag anser att Martin bär det fulla ansvaret för Lottas död.

Tyvärr är det så att våra val får konsekvenser. Lotta valde att träffa en anabolpumpad genomtatuerad kriminell vådsman. Det innebär inte att hon garanterat skulle bli misshandlad men sannolikheten var tämligen stor. Det är välkänt att det finns kvinnor som dras till mördare och våldsmän, om dom drabbas av våld kan det knappast anses som överraskande utan snarare som ett resultat av deras val.

Samhället kan bara till del skydda kvinnor från sina val. Och då enbart om dom väljer att samarbeta med myndigheter. Om Lotta hade valt att samarbeta med polis och åklagare kanske hon levt idag. Nu valde hon att inte göra det. Det valet fick konsekvenser för henne. Visst är det ett problem med "normala" män som stalkar och ställer till ett helvete för sina expartners. Men att kriminellt slödder är slödder är knappast någon överraskning.

Tack för en bra summering på det jag själv tänkte över. Speciellt det där med val och konsekvenser av valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in