2016-10-02, 15:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Jag har ö.h.t. inte tagit upp den estetiska aspekten eller påstått att tatuerade muskelberg skulle vara snygga. Så jag fattar nog fortfarande inte riktigt vad du menar. Men jag kan nog vara lite seg idag.

Du verkade påstå att kvinnor vill ha sådana som Martin och ställde "vältränad" mot "spinkig" längden beror nog på kvinnans längd men även en mycket smal person kan ju vara vältränad. En billig stetoidpumpare kan j få hjärtattack i tidig ålder så du kanske borde fundera över vad du själv menade?

Och när du talar om "attraktivt" men allt annat lika så antar jag vad som är tilltalande utseendemässigt då.
Citera
2016-10-02, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du verkade påstå att kvinnor vill ha sådana som Martin och ställde "vältränad" mot "spinkig" längden beror nog på kvinnans längd men även en mycket smal person kan ju vara vältränad. En billig stetoidpumpare kan j få hjärtattack i tidig ålder så du kanske borde fundera över vad du själv menade?

Och när du talar om "attraktivt" men allt annat lika så antar jag vad som är tilltalande utseendemässigt då.
Jag förstår nästan inte ett skit av vad du skriver ärligt talat men jag försöker svara ändå.

Jag skrev att "alla tjejer värdesätter våldskapital". Det är inte samma sak som att alla kvinnor ser steroidpumpade tjurnackar med tatueringar som den ideale mannen. Det betyder bara att alla kvinnor sätter ett visst värde vid våldskapital. Det kan vara litet eller stort. Kan du dechiffrera nyanserna?

Att du tolkar det jag skrev som att det handlade om utseende säger en del om din bristande läsförståelse. Jag skrev våldskapital. Våldskapital är ej lika med utseende. Våldskapital är lika med våldskapital. Förstår du?

Jag kommer inte svara på fler skräpinlägg från dig.
Senast redigerad av Konservburk 2016-10-02 kl. 15:32.
Citera
2016-10-02, 15:32
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Gm sökte vård och försökte göra sig omöjlig, ändå blev han frisläppt. Där nånstans ligger mycket skuld. Samhället brast helt, stackars Lotta hade kunnat fortsätta med sin fb-grupp om vi haft ordning på brott och straff i Sverige.
Men på vilka grunder skulle man ha hållit kvar honom då?
Citera
2016-10-02, 15:35
Medlem
Citat:
Okej, vad är det som gör den 170 cm långe och spinkige mannen mer attraktiv?

Att jag är mer lagd åt det intellektuella hållet och trivs mer med folk som inte har jättefokus på sin kropp.
Citera
2016-10-02, 15:39
Medlem
Citat:
Okej, vad är det som gör den 170 cm långe och spinkige mannen mer attraktiv?
Vilken jävla icke-diskussion. Frågar du en fb-medlem varför h*n föredrar ett visst utseende eller tror du att en fb-medlem ska representera hela världsbefolkningen. Fattar du inte att olika människor gillar olika! Det vore som om du frågade -men varför är inte brunetter lika snygga som blondiner?!
Citera
2016-10-02, 15:40
Medlem
Vem är denna "snälla" i sms konversationerna?

Framkommer ju att M "bor" eller kanske mer, sover hos den snälla, och att
den snälla, saknar honom, när den denne arbetar.

Hade M ett förhållande med denna person också?

Är förvirrad
Citera
2016-10-02, 15:41
Medlem
Varför är en hel del rader tomma/blanka i sms konversationerna?
Vad betyder det?
Citera
2016-10-02, 15:50
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Varför är en hel del rader tomma/blanka i sms konversationerna?
Vad betyder det?
Tror det är in- och utgående telefonsamtal.
Citera
2016-10-02, 16:34
Medlem
LeBronThurmans avatar
Angående dina svar till sno!
Citat:
Du har svårt att tolka och dra slutsatser. Bra att du försöker i alla fall, även om du landar helt snett. Lotta är pressad och svarar, hon vet inte hur hon ska agera. Att dra sig undan fungerar inte, han stalkar ändå. Sedan beskyller han Lotta för allt möjligt, hon försvarar sig då. Det skulle hon inte heller ha gjort, eftersom han till varje pris vill förgöra henne. Ungefär som du också resonerar. As.
Citat:
Googla på "psykopat". Titta dig själv i spegeln. Se hur lik du är gm. Så Lotta dog för att hon inte var en "normalkvinna". Vem är normal, är det normalt att angripa döda och hävda att de får skylla sig själva? Är det normalt att vantolka innehåll så att det passar din agenda, som är att stigmatisera kvinnor generellt och särskilt våldsutsatta?
Citat:
Det gör vi alla (utom Sno, som vill hoppa på den döde). Orsaken är att vissa människor är onda och att vårt samhälle inte fungerar när det gäller den här typen av problematik. Alla som uppfattas ha något att erbjuda den skadade individen är skyddslösa, om inte omgivningen skyddar dem, har 100 procent kunskap osv.
Skribenten sno förlöjligade, förtalade och spydde sin galla över den för oss alla då helt okända Lotta i över 100 inlägg i tråden innan någon överhuvudtaget kände till något om vad som skulle framkomma i ett framtida FUP!
Jag besvarade de värsta idiotierna och kommenterade att man bör invänta FUP innan man så tvärsäkert uttalar sig om händelseförlopp m.m.
När sno var som mest nedtryckt i skosulorna kommenterade han nästan snyftande att han minsann under sin uppväxt inte fick några tjejer då alla dessa korkade brudar hellre träffade dessa tatuerade skithögar.

Detta var för några månader sedan, och nu när en del fakta även framkommit om Lotta via FUP, så har sno faktiskt dämpat sina hatiska inlägg emot kvinnor betydligt. Man får väl hoppas att han, till skillnad emot "skallepär" Martin, kanske har mognat och tänker efter en smula?

Det här är ett fall som med största säkerhet kommer att avhandlas i två instanser.
Tingsrätten kan ju i värsta fall bli det vanliga lotteriet, men jag hoppas att HovR konstaterar GM:s likgiltighet inför BO:s liv i samband med det extremt grova våld som utövades emot Lotta.

Att långsamt skära itu honom i två delar finns ju inte i svensk straffmätning, men minst 18 år eller livstid utan tidsbestämt straff känns som en till viss del skipad rättvisa.
Citera
2016-10-02, 17:00
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
Alltså vad pratar du om? Dessa typer av duperande och manipulerande förövare är ofta mycket duktiga på att uppvakta. De får kvinnan i inledningsskedet, att tro att hon verkligen träffat en fantastiskt fin man. En blivande själavän. Han kan uttrycka ord som: jag vill leva mitt liv med dig. Jag vill bli din man. Jag vill gifta mig med dig och bli gammal med dig. Jag vill att du ska bli mamma till mina barn. Och så vidare och så vidare. Under en så stark uppvaktan är det lätt att bli duperad. Men var beskriver Rappakaja att kvinnan säger ja och flyttar ihop efter en vecka? Det är ju typiskt för en förövare att romantisera sig själv, så till den milda grad, så han får sitt offer dit han vill. Uppenbart fungerade inte detta med Lotta, så hon försökte backa och ta sig ur i ett tidigt skede. Så att en förövare visar sina mörka sidor redan inom ett par veckor, visar ju tydligt att Lotta tidigt upptäckte att han bara var ett luftslott i ett tidigt skede. Det måste ha varit en chock för henne, att plötsligt befinna sig i en aggressiv och galen förövares skottlinjen. Jag gissar att hon aldrig befunnit sig i en sådan situation förut. Skräck, rädsla och förvirring. Hur agerar man i Lottas situation, om man aldrig varit i en sådan tidigare? Agerar man enbart logiskt? Eller tror man på hoten att jag ska döda dig....jag ska döda din familj....jag ska döda din hund (som hade varit som hennes bäbis och barn i 10 år). Är man rädd att en fullbordad anmälan, kommer ge de slutgiltiga konsekvenserna och någon kommer dö? Hoppas man på att han kommer lugna ner sig och försvinna, om man bara tar tillbaka anmälan? Ja jag gissar att tusentals sådana olika tankar, fyllde lottas tankar och liv, hennes sista veckor i livet. Sno, du förväntar dig att man ska reagera enbart utefter logik, i en så traumatisk situation. Men så fungerar det inte. För det är så otroligt många fler mekanismer igång under en sådan press och under ett sådant trauma. Och tar du inte dessa i beaktande, så kan du omöjligt varken se eller förstå, eller känna någon som helst empati för vad Lotta verkligen gick igenom.

Bra svar till Sno, men nicket tar inte in ny kunskap. Agendan är att stigmatisera varenda kvinna som blir misshandlad. Varför? Vad är det för mekanismer bakom det beteendet? Viljan att förvirra och förvrida handlar kanske om något eget skuldkomplex… kombinerat med psykopatiska drag.

Lottas omgivning känner kanske också skuld nu, men jag tror inte att de kommer att viga sina liv till att hata brottsoffer. Vad kunde man mer ha gjort? funderar många på…
Senast redigerad av IQ130 2016-10-02 kl. 17:12.
Citera
2016-10-02, 17:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Bra skrivet.

Lotta var i en mycket utsatt situation, hennes sista veckor i livet var en mardröm. Hon var troligen så rädd och blev så hotad att hon agerade irrationellt. Hur kan samhället missa detta? Fanns det psykologer med på tåget som erbjöd skyddat boende eller var det enbart "tjänstemannafix" på slutet? Så klienten tackar nej, "ok"...

Men det är väl svårt för samhället att känna till det om hon kanske ger tvetydiga signaler. Hon uttrycker att han var" livsfarlig" men tackar nej till larm etc. En del uttrycker sig så om andra utan att denne är "livsfarlig" överhuvudtaget. Det kan vara svårt att veta om man inte känner personen sedan länge, särskilt om personen som yttrar det kanske är mån om att göra ett trevligt intryck. Och det gör ofta kvinnor som Lotta, de ler ofta snällt och tacksamt åt vad dumheter som helst. Det finns nog väldigt få tankeläsare och medium i "samhället" som kan se hur det ligger till om den hotade kvinnan i mångt och mycket verkar kommunicera något annat, hon säger hennes partner är livsfarlig men tackar nej till larm.
Citera
2016-10-02, 17:15
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det är väl svårt för samhället att känna till det om hon kanske ger tvetydiga signaler. Hon uttrycker att han var" livsfarlig" men tackar nej till larm etc. En del uttrycker sig så om andra utan att denne är "livsfarlig" överhuvudtaget. Det kan vara svårt att veta om man inte känner personen sedan länge, särskilt om personen som yttrar det kanske är mån om att göra ett trevligt intryck. Och det gör ofta kvinnor som Lotta, de ler ofta snällt och tacksamt åt vad dumheter som helst. Det finns nog väldigt få tankeläsare och medium i "samhället" som kan se hur det ligger till om den hotade kvinnan i mångt och mycket verkar kommunicera något annat, hon säger hennes partner är livsfarlig men tackar nej till larm.

Alla visste att stalkaren var farlig för Lotta. Det var ingen som behövde ifrågasätta henne. Jag antar att brottsregistret var väl känt. Blir säkert aktuellt att fråga sig varför hon inte ville använda larmet, om det nu var så. Vad var motivet till det? Vad sa hon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in