2016-10-02, 14:54
Avslutad
Det är väl inget nytt att tjejer gillar killar med våldskapital. Hur kan folk vara förvånade? Hon valde honom på grund av, inte trots att, att han var ett kriminellt, tatuerat muskelberg. Alla tjejer värdesätter våldskapital. Säg den tjej som inte väljer en vältränad kille på 190 cm framför en 170 cm spinkig kille, givet att allt annat är lika?
Citera
2016-10-02, 14:55
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det existerar inte tillräckligt bra förklaringar eller ursäkter för knäckta revben.

En bukett med rosor eller andra växter överväger inte de knäckta revbenen.

Det är just DÄR Lotta skiljer sig från normalkvinnan. Normalkvinnan skulle ha polisanmält eländet och sett till att han får kontaktförbud. INTE planerat att skaffa barn med idioten..

Googla på "psykopat". Titta dig själv i spegeln. Se hur lik du är gm. Så Lotta dog för att hon inte var en "normalkvinna". Vem är normal, är det normalt att angripa döda och hävda att de får skylla sig själva? Är det normalt att vantolka innehåll så att det passar din agenda, som är att stigmatisera kvinnor generellt och särskilt våldsutsatta?
Senast redigerad av IQ130 2016-10-02 kl. 15:02.
Citera
2016-10-02, 15:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Det är väl inget nytt att tjejer gillar killar med våldskapital. Hur kan folk vara förvånade? Hon valde honom på grund av, inte trots att, att han var ett kriminellt, tatuerat muskelberg. Alla tjejer värdesätter våldskapital. Säg den tjej som inte väljer en vältränad kille på 190 cm framför en 170 cm spinkig kille, givet att allt annat är lika?

Fast jag tycker inte det är snyggt med överdrivet bulkiga människor med tendens till tjurnackar. Det är skillnad på folk som styrketränar för att bygga funktionell styrka och de som bygger för att bli stor (med steroider också), känner många som tränar styrka och de är inte konstigt proportionerna i kroppen. Inte den mängden tatueringar heller.
Citera
2016-10-02, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast jag tycker inte det är snyggt med överdrivet bulkiga människor med tendens till tjurnackar. Det är skillnad på folk som styrketränar för att bygga funktionell styrka och de som bygger för att bli stor (med steroider också), känner många som tränar styrka och de är inte konstigt proportionerna i kroppen. Inte den mängden tatueringar heller.
Detta har inget med snyggt/fult att göra. Jag förstår faktiskt inte din poäng riktigt tror jag. Men skit samma.
Citera
2016-10-02, 15:06
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Hjälpen om överfallslarm erbjöds i alla fall den 26/5
Vilket hon avböjde
Sen träffar hon Martin både den 1/6 och den 2/6
Vilket hon var pådrivande i

De har sms kontakt den 3/6 bland annat skrivs det att de ska ses,
men det verkar inte ha blivit av, som jag tolkar det, så är Lotta på ett annorlunda humör denna dag, jämfört med dagarna innan.
Hon tror inte på M när han skriver om sin bror utan jag tror att Lotta tror att M har en tjej hos sig.
Lotta slutar svara på M sms efter ca 21.00 tiden, då hon skickar sitt sista (svartsjuka) sms svar till M

M försöker sedan nå henne under kvällen/natten
Sista sms han skriver till henne är 05.06 då har det blivit den 4/6 eftersom det är efter midnatt
Han undrar varför hon inte svarar, i detta läge är han utanför henne
Sen ringer M 112 klockan 05.23

De har alltså setts den 1/6 och den 2/6 och allt har varit bra och de ska satsa på en framtid men
den 3/6 blir Lotta svartsjuk och slutar att svara på M sms
Kanske går hon och lägger sig?
Martin skickar flertalet sms om sin bror utan att få svar av Lotta
M åker då hem till henne efter att ha festat i stan, resan börjar vid 04.30 tiden framme 05.06
Kanske för att prata ut? Förklara sig? Få en förklaring?

Jag rättfärdigar inte det M gjort men jag försöker finna en förklaring till hur det kunde bli så här.

Det gör vi alla (utom Sno, som vill hoppa på den döde). Orsaken är att vissa människor är onda och att vårt samhälle inte fungerar när det gäller den här typen av problematik. Alla som uppfattas ha något att erbjuda den skadade individen är skyddslösa, om inte omgivningen skyddar dem, har 100 procent kunskap osv.
Citera
2016-10-02, 15:08
Medlem
Citat:
Detta har inget med snyggt/fult att göra. Jag förstår faktiskt inte den poäng riktigt tror jag. Men skit samma.

Jag föredrar nog räkor framför Uffe Bengtsson typen ur rent estetisk aspekt av vad jag finner tilltalande, du frågade, eller påstod något generellt om vad kvinnor finner attraktivt, vad i svaret/invändningen (att det nog varierar) tycker du inte duger?
Citera
2016-10-02, 15:12
Medlem
IQ130s avatar
Gm sökte vård och försökte göra sig omöjlig, ändå blev han frisläppt. Där nånstans ligger mycket skuld. Samhället brast helt, stackars Lotta hade kunnat fortsätta med sin fb-grupp om vi haft ordning på brott och straff i Sverige.
Citera
2016-10-02, 15:14
Avslutad
Citat:
Jag föredrar nog räkor framför Uffe Bengtsson typen ur rent estetisk aspekt av vad jag finner tilltalande, du frågade om vad kvinnor finner attraktivt, vad i svaret tycker du inte duger?
Jag har ö.h.t. inte tagit upp den estetiska aspekten eller påstått att tatuerade muskelberg skulle vara snygga. Så jag fattar nog fortfarande inte riktigt vad du menar. Men jag kan nog vara lite seg idag.
Citera
2016-10-02, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Det gör vi alla (utom Sno, som vill hoppa på den döde). Orsaken är att vissa människor är onda och att vårt samhälle inte fungerar när det gäller den här typen av problematik. Alla som uppfattas ha något att erbjuda den skadade individen är skyddslösa, om inte omgivningen skyddar dem, har 100 procent kunskap osv.

Tycker man gör det lite lätt med idén om onda människor. Något är det ju som får dem att framstå som mer onda med vissa än med andra. Och vissa drabbas tydligen mer frekvent på ett markant negativt sätt av dessa onda än andra. Det är väl inte att hoppa på offret med att mena att någon brist/svaghet finns som gör denne mottaglig för GMs ondska då i högre grad än vad många andra skulle drabbas?
Citera
2016-10-02, 15:15
Medlem
Citat:

Jag :-D
Citera
2016-10-02, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag :-D
Okej, vad är det som gör den 170 cm långe och spinkige mannen mer attraktiv?
Citera
2016-10-02, 15:18
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Tycker man gör det lite lätt med idén om onda människor. Något är det ju som får dem att framstå som mer onda med vissa än med andra. Och vissa drabbas tydligen mer frekvent på ett markant negativt sätt av dessa onda än andra. Det är väl inte att hoppa på offret med att mena att någon brist/svaghet finns som gör denne mottaglig för GMs ondska då i högre grad än vad många andra skulle drabbas?

Hör jag dubbelt nu? Nåja. Vissa i tråden förstår inte allvaret när en psykopat nästlar sig in i ens liv. Det gjorde kanske inte heller Lotta fullt ut, förrän det var för sent. Hon borde inte ha öppnat dörren… men han lyckades alltså få henne till detta! "Skickligt". Läs på om psykopati och hur lömskt det är.

Vad kan han ha sagt för att bli insläppt? Hon är rädd för honom, livrädd. Pratar med en väninna om att hon har kontakt med kvinnojouren osv. Ändå. Han tar sig genom hennes dörr. Sa han kanske att om hon inte släppte in honom, skulle han döda någon annan i hennes krets…? Alltså det är frågan om grov utsatthet… Jag skiftar lite mellan att tro att hon gett upp, till att hon kanske gjorde allt i sin makt för att blidka gm och försöka skydda sin omgivning… Kanske både och. Hon var i alla fall övertygad om att hennes omgivning var i fara… och släppte in gm...
Senast redigerad av IQ130 2016-10-02 kl. 15:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in