Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-02, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Lista de då. (eller gör inte det, så slipper jag svara)

Några exempel när Trump ljuger under debatten mot Hillary Clinton:

1. Han ljuger om att han inte sagt att klimatförändringar är en bluff påhittad av Kina.

2. Han ljuger om att han inte sagt att han som president skall försöka förhandla ner statsskulden.

3. Han ljuger om att han inte var för kriget i Irak.

4. Han ljuger om att han inte sagt lycka till mm angående ett kärnvapenkrig i Asien.

5. Han ljuger om att han inte sagt att en graviditet är en olägenhet för arbetsgivare.

6. Han ljuger om att han inte sagt att kvinnor skall få lika lön om de gör ett lika bra jobb som män.

7. Efter debatten ljög han t o m om att han inte sa att det var smart att undvika betala statlig skatt.
2016-10-02, 08:03
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Det där visade ju sig inte riktigt stämma.
Hur som helst , just i denna frågan om Irak kriget förstår jag inte, Donald Trump var ju bara en vanligt medborgare utan politiska uppdrag , vad spelar det för någon roll vad han hade för åsikt om kriget, en åsikt som var formad efter MSM propaganda och Amerikanska presidentens försäkringar om att det fanns atombomber samt att Saddam Hussein kunde/ skulle anfalla Storbrittanien inom 48 timmar.
Vad är grejen i att attacker Trump för det?
2016-10-02, 08:06
Medlem
Citat:

1. Han ljuger om att han inte sagt att klimatförändringar är en bluff påhittad av Kina.

2. Han ljuger om att han inte sagt att han som president skall försöka förhandla ner statsskulden.

4. Han ljuger om att han inte sagt lycka till mm angående ett kärnvapenkrig i Asien.

5. Han ljuger om att han inte sagt att en graviditet är en olägenhet för arbetsgivare.

6. Han ljuger om att han inte sagt att kvinnor skall få lika lön om de gör ett lika bra jobb som män.

7. Efter debatten ljög han t o m om att han inte sa att det var smart att undvika betala statlig skatt.

I stort sett i alla fall där det påstås att Trump "ljuger" så är det i bästa fall grova vinklingar och i sämsta fall avsiktliga vantolkningar eller lögner av vad han sagt. Exempelvis om graviditet sa han att det är det fantastiskt för kvinnan och mannen men att frånvaron är en olägenhet när man gör affärer. Tror de flesta normala håller med.
2016-10-02, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Det där visade ju sig inte riktigt stämma.
Hur som helst , just i denna frågan om Irak kriget förstår jag inte, Donald Trump var ju bara en vanligt medborgare utan politiska uppdrag , vad spelar det för någon roll vad han hade för åsikt om kriget, en åsikt som var formad efter MSM propaganda och Amerikanska presidentens försäkringar om att det fanns atombomber samt att Saddam Hussein kunde/ skulle anfalla Storbrittanien inom 48 timmar.
Vad är grejen i att attacker Trump för det?

Poängen är att Trump ljuger hela tiden, i stort som smått. I debatten hävdade han att han var emot kriget i Irak trots att det finns inspelningar från Howard Stern där han på en direkt fråga säger att han stöder invasionen av Irak. Jag bryr mig inte om Trump var för eller emot, det intressanta är att han ljuger. Trump är en notorisk lögnare.
2016-10-02, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognatus
I stort sett i alla fall där det påstås att Trump "ljuger" så är det i bästa fall grova vinklingar och i sämsta fall avsiktliga vantolkningar eller lögner av vad han sagt. Exempelvis om graviditet sa han att det är det fantastiskt för kvinnan och mannen men att frånvaron är en olägenhet när man gör affärer. Tror de flesta normala håller med.

Nej du. Mina punkter handlar om att Trump förnekar att han sagt detta, när Clinton eller moderator citerar honom, trots att det finns bild och ljudinspelningar, twitter etc som visar att han sagt EXAKT det som sägs.
2016-10-02, 08:12
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Poängen är att Trump ljuger hela tiden, i stort som smått. I debatten hävdade han att han var emot kriget i Irak trots att det finns inspelningar från Howard Stern där han på en direkt fråga säger att han stöder invasionen av Irak. Jag bryr mig inte om Trump var för eller emot, det intressanta är att han ljuger. Trump är en notorisk lögnare.

Ja jag förstod vad din poäng med inlägget var och kan inget annat säga än att alla politiker är lögnare.
2016-10-02, 08:22
Medlem
heiss avatar
Citat:

Alla dina punkter gäller kommentarer, som de flesta håller med sakfrågan om, Nr 4 vet jag inte vad det är.
nr 3 er' you go: http://www.foxnews.com/politics/2016/09/27/2003-clip-backs-up-trump-on-iraq-war-opposition.html

Jämför nu med magnituden av hennes lögner under debatten http://www.dailywire.com/news/9507/fact-checking-hillary-her-9-biggest-lies-aaron-bandler
2016-10-02, 08:25
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Ja jag förstod vad din poäng med inlägget var och kan inget annat säga än att alla politiker är lögnare.

Visst, men problemet är att Trump har byggt mycket av sitt försäljningsargument på att han skulle vara en "straight shooter", en anti-politiker som ofiltrerat säger "som det är" och talar till folket på folkets språk.

I stället visar det sig att Trump ljuger och förvanskar på en en nivå som är helt oöverträffad någonsin i Amerikansk historia. Om Trump påstår något är det en enorm chans att det är en lögn som passar honom för stunden. Detta är baserat på ren fakta-checkad statistik och ingen propaganda.

Han kan hålla hur många lynchmöten, sorry rallies, för sina beer drinking gun-loving supporters han vill men jag är rätt säker på att osäkra följare har ledsnat på honom vid det här laget.
2016-10-02, 08:25
Medlem
Citat:
Alla dina punkter gäller kommentarer, som de flesta håller med sakfrågan om,

Lämna sakfrågorna därhän. Hur kan du försvara att en person ljuger så här uppenbart? Måste du anse att Trump är gud bara för att kunna rösta på honom? Jag har alltid ansett att Trump är en otrevlig jävla fifflare till affärsman, en kvinnofientlig buffel, lögnare och skitstövel. Men trots det hade jag mycket väl kunnat tänka mig rösta på honom eftersom han trots allt skulle kunna vara den västerlandets försvarare vi så väl behöver.
2016-10-02, 08:31
Medlem
Citat:
Nej du. Mina punkter handlar om att Trump förnekar att han sagt detta, när Clinton eller moderator citerar honom, trots att det finns bild och ljudinspelningar, twitter etc som visar att han sagt EXAKT det som sägs.

Nej. I bästa fall är lösryckta citat korrekt men man har tagit dem ur sitt sammanhang för att framställa det i annan dager. Du gör dig bara löjligt likt alla de som avsiktligt missförstår och tar andras uttalanden ur sitt sammanhang i brist på sakliga argument. Förmodligen det tröttsammaste fenomenet i den offentliga debatten som tyvärr verkar att vara vanligt världen över.
2016-10-02, 09:12
Medlem
fredrikdenstores avatar
Trump kan ha undvikit skatt – i nästan 20 år

http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23635528.ab
2016-10-02, 09:23
Bannlyst
Citat:
Lista de då. (eller gör inte det, så slipper jag svara)

Vice presidential debate
Tuesday, October 4, 2016

The debate will start at 9:00 p.m. Eastern Time and is scheduled to run for 90 minutes without commercial breaks.
Moderator: Elaine Quijano, Anchor, CBSN and Correspondent, CBS News

The Vice Presidential debate will be divided into nine time segments of approximately 10 minutes each. The moderator will ask an opening question, after which each candidate will have two minutes to respond. The moderator will use the balance of the time in the segment for a deeper discussion of the topic.

Ett stycke transcript ur debatten om polis, lag och ordning.

Kommer dom vara lika ensidiga mot Pence som dom var mot Trump? :P

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in