Citat:
Ursprungligen postat av
PilotHockey
ALLA i republikanska partiet har fattat nu vilken ilska Trump bevisat existerar mot etablissemanget i GOP. Jag tror att Paul Ryan, Mitch McConnell, Kasich, Bush etc. har förstått att de har haft fel och den drivkraften som Trump fångat upp är framtiden för partiet.
Försöker de göra något annat så är det verkligen politiskt självmord. Det är redan snack om att Ryan inte kommer sitta länge till osv. du kan ju fatta vilket uppror det blir om man inte låter Trump styra över dem nu. Trump är en stor anledning till att man har kvar majoritet i Senaten och Representanthuset!
Så nej. Det är kommer inte hända.
Däremot tror jag att demokraterna kommer få stora problem efter denna förlust. Många har helt tappat förtroendet för partitopparna där nu när Hillary förlorade efter att de fuskade till sig Hillarys kandidatur ifrån Bernie. Många progressives som aldrig kommer stödja demokraterna igen.
Det är de som är så roligt tycker jag. I början verkade det som att GOP skulle splittras och demokraterna gynnas i all framtid. Nu är det helt och hållet ombytta roller.
Och jag måste fan säga att jag är trots att jag hela tiden trott på Trumpseger helt jävla sjukt imponerad över det han lyckats göra. Han hade ALLA emot sig förutom folket. Han har lyckats med det omöjliga. Han har åstadkommit det största i amerikansk politisk historia!
Jag anser det är mer för att demokrater hela tiden säger att de skulle vinna enkelt.
Och då blir det så här, när folk inte går och röstar, så vinner allt som oftast R.
Och med R så verkar de alltid gå rösta i liknande antal från ett val till annat.
Ser faktiskt inget imponerande med hans vinst, det är inte tack vara R han vinner, utan tack vare att folk inte gick och röstade i samma utsträckning.
Sen de lögner som bara radar upp sig, tom mycket mer än Hillary, det är imponerande, fråga man ställer sig är om han tom är en mytoman.
men hur som helst, ingen trolig denna att elektorerna ska rösta på annat, men ett intressant regel de har för välja president.
Och kan tänka mig denna inte kommit på tanken många ggr innan.