Citat:
Ursprungligen postat av
DaddyD2
Att USA bombade ett sjukhus stämmer, dock var det inte i Syrien utan i Afghanistan. Men här så blev alla involverade i attacken ställda inför rätta. Detta är något som Putin belönar sin militär med medalj.
Vad har du för bevis för att det inte var ett misstag? Det är en stad som kryllar av IS-krigare och Ryssland bombade i samma område när det skedde. Skillnaden är att ryska plan och syriska marktrupper samarbetar över radio och USA får bedöma läget efter magkänsla eftersom att Syrien vägrar ha radioverksamhet med USA, vilket bäddar för att sånt här händer.
Sen finns det klart alltid möjligheten att det var en medveten attack, på samma sätt som att den ryska attacken mot FN-konvojen kan ha varit en felbedömning och inte medvetet. För FN är ju kända för att beblanda sig med terrorister, så det är ju svårt för ryska stridspiloter att bedöma situationen.
Pratar vi om samma attack? Denna skedde ganska nyligen men kan ta miste. Det diskuterades i denna tråden om jag inte minns fel för inte så länge sedan.
Men även när det gäller Afghanistan så blev de enbart dömda för att USA blev utpekat, tro inget annat
Min fetstil ovan
Har USA någonsin agerat flygvapen åt SAA förut? Snarar har man bombat infrastruktur som kraftstationer som SAA är i behov av. Sedan så hade inte ISIS någon representation i det området, de höjder, som bombades på flera månader och detta visste förstås USA om som bevakat området med Drones. Eller menar du att USA hade för avsikt att agera flygvapen åt SAA?
För att IS skulle kunnat anfalla bara minuter efter bombanfallet så måste de varit förberedda, med extra ammo, vatten med mera som man måste bära med sig i anfallet. Och tror du att ens ISIS står i anfallsposition och väntar på någon gudomlig hjälp från himlen eller tror du inte snarare att det fanns någon form av signal som ISIS väntade på och var förberedda på. Nu har jag säkert missat att ta upp saker som redan tagits upp tidigare i tråden.
Och det är förövrigt USA som vägrar samarbeta
Ryska attacken på UN konvojen? Du menar den attacken där man ska ha använt 270 kilos bomber?
Vad tror du händer när en 270 kilos bomb träffar en lastbil eller slår ner i backen strax bredvid? Fundera nu på om detta stämmer överrens med de bilder som har förmedlats av enbart utbrända lastbilar som jag har sett i alla fall.
Om man hade velat bevisa tesen att det var 270 kilos bomber så skulle man fokuserat på bombkratrar och söndersprängda lastbilar och inte sönderbrända lastbilar som är det jag har sett i alla fall. Anledningen till att detta inte gjordes var förmodligen för att kratrar saknades
clutchshooter skrev:
Citat:
USA har bombat sjukhus i Syrien också. Shit happens tyvärr i krig. Det var ingen som blev ställd inför rätta, ljug inte. Och Putin har inte belönat någon med militär. Sluta trolla.
Syrien vägrar ha radioverksamhet med USA? Vad snackar du om din idiot. USA vägrar koordinera med Ryssland och Syrien, inte tvärtom.
Vilken rysk attack på FN-konvojen, du har helt tappat det. Eller menar du när USA bombade Syriska armen under vapenvilan och dödade +60 soldater? Är det den du syftar på? Den bombningen ledde till att IS kunde utnyttja situationen och flytta fram positionerna. USA visade sitt rätta ansikte där och vad dom egentligen är ute efter i Syrien. För dom kan kriget pågå hur länge som helst, och dom är villiga att offra hur många människor som helst så länge 'rätt' terrorister vinner.
Tack det var detta jag var ute efter