2016-10-01, 10:49
Medlem
Jag såg inte HIF-HIF-derbyt igår, men man kan läsa i kvällstidningen.
"I den nionde övertidsminuten fick Mikael Dahlberg, som gjorde comeback efter nio matchers frånvaro, chansen på nick. "

Nio minuters tillägg - hur mkt tillägg blev det till slut? Vad var det som hände? Finns det något rekord med flest tilläggsminuter i en allsvensk halvlek?
Citera
2016-10-01, 10:59
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag såg inte HIF-HIF-derbyt igår, men man kan läsa i kvällstidningen.
"I den nionde övertidsminuten fick Mikael Dahlberg, som gjorde comeback efter nio matchers frånvaro, chansen på nick. "

Nio minuters tillägg - hur mkt tillägg blev det till slut? Vad var det som hände? Finns det något rekord med flest tilläggsminuter i en allsvensk halvlek?

Var 4 minuters tillägg, men så får bajen två skador så tiden käkas upp. Domaren la helt enkelt till tiden som "försvann" i och med skadorna.
Citera
2016-10-01, 12:43
Medlem
Nu var jag inte direkt superseriös när jag skrev detta, ...

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Gerhardsson känns som typexemplet på en av de där Stockholmarna som "fastnar" här på framsidan, ungefär som Göran Ragnerstam. Stockholm är inte tillräckligt mycket gamla söder för dom, de gillar det lite ruffiga, trasiga, oplanerade som Göteborg reppar.
Citera
2016-10-01, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Var 4 minuters tillägg, men så får bajen två skador så tiden käkas upp. Domaren la helt enkelt till tiden som "försvann" i och med skadorna.
Hur mycket blev det totala matchtiden? Rekordet i Premier League är tydligen 102 minuters. (Jag hittade inget motsvarande för Allsvenskan.) Var det ett historiskt ögonblick igår?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article15682335.ab
Citera
2016-10-01, 13:20
Medlem
Wads avatar
Citat:
Hur mycket blev det totala matchtiden? Rekordet i Premier League är tydligen 102 minuters. (Jag hittade inget motsvarande för Allsvenskan.) Var det ett historiskt ögonblick igår?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article15682335.ab

Domaren blåste av matchen runt den 99e minuten
Citera
2016-10-01, 13:35
Medlem
Citat:

Kan tänka mig att såväl IF Elfsborg -MFF och Blåvitt -Hammarby 2015 hade längre tillägg.
Citera
2016-10-01, 13:36
Medlem
junazs avatar
Jag tillhör ju dem som inte tror att Peter Gerhardsson är rätt tränare att ta Bajen till nästa nivå. Så länge vi inte har något bättre alternativ (och då ska det vara avsevärt bättre) än Nanne finns ingen anledning att göra sig av med honom.

Kan bara hålla med tidigare skribenter; helt klart en styrka att åsidosätta sina egna ideal och personliga mål till förmån för klubbens/föreningens bästa när det blåser storm. Hade han fullföljt den väg som någon här beskrev med att köra sin egen vision in i kaklet och sedan avgå när det gått åt skogen (fullständigt idiotiskt för övrigt) hade vi med all säkerhet varit i Helsingborgs sits just nu, om inte värre. Nanne har fått ordning på skutan, och jag skiter personligen fullständigt i om vi spelar som Barcelona eller Lasses Island så länge poängen trillar in. Det är det enda som räknas.

Självklart kan vi inte fortsätta spela exakt samma brunkarfotboll även över nästa säsong, någon slags förändring/utveckling måste ju till, men jag är absolut beredd att ge Nanne en säsong till förutsatt att han inte - med samma spelarmaterial - går direkt tillbaka till manualen, för då kommer vi trilla dit igen.

Sen är det ju rätt tröttsamt med folk som först gnällde när skeppet verkligen var på väg att sjunka, för att nu gnälla på att vi spelar för tråkig fotboll trots att vi nu istället har ett poängsnitt sista halvan av säsongen som skulle räcka till en guldstrid, inte ett insläppt mål på sex bortamatcher. Men folk är visst aldrig nöjda.
Citera
2016-10-01, 17:41
Medlem
alexjonssons avatar
S(V)M(FF) - guld till Malmö.

Grattis, grattis.
Senast redigerad av alexjonsson 2016-10-01 kl. 17:43.
Citera
2016-10-01, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alexjonsson
S(V)M(FF) - guld till Malmö.

Grattis, grattis.

Är det inte 5-6 omgångar kvar?

Du kan väl åtminstone vänta tills efter nästa omgång då dom möter Peking på borta?
Citera
2016-10-01, 17:55
Medlem
Jeremejeff är en helt okej fotbollsspelare
Citera
2016-10-01, 17:56
Medlem
alexjonssons avatar
Jag må ropa hej innan jag kommit över ån.. Jag är nog helt ute och cyklar.
Citera
2016-10-01, 18:13
Avslutad
Billingsfors IK:s rekord från 1946/1947 kan vara i fara. Det handlar om flest insläppta mål. De släppte in 84 mål då och nu har FFF släppt in 67 mål med fem omgångar kvar: Sundsvall (H), Norrköping (B), Malmö (H), Helsingborg (H), Häcken (B). Peking, MFF & Häcken är de tre målgladaste lagen i ligan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in