Citat:
Ursprungligen postat av
freebeer
Klart det är lättare på träning än på match när man inte är trött/pressad/nervös.. så är det ju i verkligheten med.
Jäkla trist dock att jag åkte ur FA cupen med Alex Hunter och då kommer det upp att jag måste spela om matchen. Storyn kräver tydligen att man går vidare. Fick mig att tappa lusten.
På riktigt? Fy fan vad tråkigt
Jag gav upp storyn när det kändes som att det blev match på träning på match på träning efter en stund. Cutscenesen med olika svarsalternativ är askul men det blir ju mer be a pro än story ändå, plus att det känns som att matcherna inte spelar så stor roll då storyn fortlöper som det är tänkt ändå. Vet någon förresten hur länge storyn pågår? Om EA fortsätter och breddar detta till nästa spel kommer det bli grymt. Känns fortfarande lite B men ÄLSKAR idén.
Började på karriärläget istället, som alltid är kul då man har så fria händer. Nya ekonomi-läget är helt klart positivt. Återstår att se hur mycket det påverkar i realiteten.
Angående spelmotorn tycker jag FIFA 17 var lättare att komma in i än föregångaren. Känns som att matcherna skiljer sig mer åt (bortsett från AI:n) och man aldrig riktigt vet hur en match ska sluta. Detta får ju spelets uthållighet att bli mycket bättre.
Ett bra spel överlag, jag är nöjd. Men tror EA skulle behöva en riktig konkurrent. Nu seglar de ganska ensamma med alla licenser och de kan göra lite som de vill. Folk köper det ändå.