2016-09-30, 21:31
Medlem
ZiggyMarley14s avatar
Spelar The Journey och när jag skjuter skott i träning så sitter alla i krysset. Vid match så är det helt löjligt svårt att göra mål i jämförelse. Så tråkigt att Hunter inte har sina reella kvaliteter på träningsplanen men antar att det blivit för svårt att få A eller B då.
Citera
2016-09-30, 21:59
Medlem
Nä fyfan när kommer första patchen? Fifa 17 kan jag efter tre dagars spelande säga är den sämsta upplagan på länge. Inte värt de 600 kronorna jag la på skiten..

Vill fan spy på den ointelligensen som spelarna visar. Man gick från EA:s håll ut med att just löpningarna från medspelarna var en sak man jobbat med men yttrarna gör ju för fan bara baklängeslöpningar och resten av laget står stilla och väntar på att få boll. Det är som ett jävla div 6 lag när man kollar rörelsen. Vill bara spy på den här skiten..
Citera
2016-09-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggyMarley14
Spelar The Journey och när jag skjuter skott i träning så sitter alla i krysset. Vid match så är det helt löjligt svårt att göra mål i jämförelse. Så tråkigt att Hunter inte har sina reella kvaliteter på träningsplanen men antar att det blivit för svårt att få A eller B då.

Klart det är lättare på träning än på match när man inte är trött/pressad/nervös.. så är det ju i verkligheten med.

Jäkla trist dock att jag åkte ur FA cupen med Alex Hunter och då kommer det upp att jag måste spela om matchen. Storyn kräver tydligen att man går vidare. Fick mig att tappa lusten.
Citera
2016-09-30, 22:44
Medlem
sodamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freebeer
Klart det är lättare på träning än på match när man inte är trött/pressad/nervös.. så är det ju i verkligheten med.

Jäkla trist dock att jag åkte ur FA cupen med Alex Hunter och då kommer det upp att jag måste spela om matchen. Storyn kräver tydligen att man går vidare. Fick mig att tappa lusten.
På riktigt? Fy fan vad tråkigt

Jag gav upp storyn när det kändes som att det blev match på träning på match på träning efter en stund. Cutscenesen med olika svarsalternativ är askul men det blir ju mer be a pro än story ändå, plus att det känns som att matcherna inte spelar så stor roll då storyn fortlöper som det är tänkt ändå. Vet någon förresten hur länge storyn pågår? Om EA fortsätter och breddar detta till nästa spel kommer det bli grymt. Känns fortfarande lite B men ÄLSKAR idén.

Började på karriärläget istället, som alltid är kul då man har så fria händer. Nya ekonomi-läget är helt klart positivt. Återstår att se hur mycket det påverkar i realiteten.

Angående spelmotorn tycker jag FIFA 17 var lättare att komma in i än föregångaren. Känns som att matcherna skiljer sig mer åt (bortsett från AI:n) och man aldrig riktigt vet hur en match ska sluta. Detta får ju spelets uthållighet att bli mycket bättre.

Ett bra spel överlag, jag är nöjd. Men tror EA skulle behöva en riktig konkurrent. Nu seglar de ganska ensamma med alla licenser och de kan göra lite som de vill. Folk köper det ändå.
Citera
2016-09-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Många som tycker tempot i spelet är för långsamt, är det bara jag som tycker det går för snabbt för att det ska kännas realistiskt?

Tittar du mycket på allsvenskan?
Citera
2016-09-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodaman
På riktigt? Fy fan vad tråkigt

Jag gav upp storyn när det kändes som att det blev match på träning på match på träning efter en stund. Cutscenesen med olika svarsalternativ är askul men det blir ju mer be a pro än story ändå, plus att det känns som att matcherna inte spelar så stor roll då storyn fortlöper som det är tänkt ändå. Vet någon förresten hur länge storyn pågår?
Jag spelade nyss klart FA cup finalen och därefter kommer en cutscene med farsan och att man är uttagen till landslaget. Sen efter det så tar det bara slut mitt från ingenstans... Det övergår till Ultimate team istället för "the Journey". Jag som hade sett framemot Landslagsspel och övergångsfönster.

Största besvikelsen i spelväg helt klart. Men men, hade ändå tänkt att gå över till karriärläget.

Möjligtvis att jag borde sätta en spoilervarning på detta men jag gör er en tjänst att låta er slippa besväret med att spela Journey.
Senast redigerad av herrwille 2016-09-30 kl. 23:01.
Citera
2016-10-01, 00:12
Medlem
trattfans avatar
Får fan panik på the journey, lyckas inte med någonting någon jävla match
Citera
2016-10-01, 05:24
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freebeer

Inte testat än men The Journey känns extremt forcerad.
Synd EA inte tittat på 2K som lyckats riktigt bra med samma upplägg i flera år, där man dessutom själv kan bestämma vem man vill spela som i en någorlunda intressant story.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Tittar du mycket på allsvenskan?
Ja, hur kunde du gissa det?

Tycker bara det är tråkigt att bollen är som en flipperkula oavsett om man är Barcelona (att Camp Nou inte finns med är en riktig jävla flopp) eller Gefle.
Citera
2016-10-01, 12:35
Medlem
Gravers avatar
The Journey... vilket skit.
I början fick man ju känslan av att detta kommer hålla på i ett par säsonger åtminstone, så jag valde något mittengäng i PL i hopp om att få bra med speltid för att sedan avancera till något topplag, blev utlånad till Newcastle för tydligen är det inte tillräckligt att göra ett mål i snitt på ett par matcher.
Och när man väl är tillbaka i PL så är det inte långt tills slutet.

Nej vilken smörja, hoppas verkligen de gör något vettigt tills nästa år.
Citera
2016-10-01, 14:43
Medlem
Holgersons avatar
Menar ni allvar med att "The Journey" endast pågår en säsong?
Citera
2016-10-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Menar ni allvar med att "The Journey" endast pågår en säsong?

Ja tyvärr... Men dock kommer det upp när du är klar att "grattis, du har slutfört första etappen av Alex Hunters resa". Så antar att det kommer en fortsättning
Citera
2016-10-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tooxoonic
Ja tyvärr... Men dock kommer det upp när du är klar att "grattis, du har slutfört första etappen av Alex Hunters resa". Så antar att det kommer en fortsättning

Men tråkigt att det är ett måste att man behöver vinna cupen och och komma med i landslaget första säsongen, dessutom när man bara är 17 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in