2016-10-01, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
När man läser förhör med ambulanspersonalen säger dom att det fanns typ extremt mycket avföring i lägenheten. Samt att förhör med en granne så hör grannen säga att GM ber polisen hjälpa henne, hon har skitit ner sig. Är det vanligt när någon blir såhär pass allvarligt misshandlad eller

För det första står det ingenting om att det var extremt mycket avföring.
Avföringsavgång tyder oftast på en allvarlig hjärnskada.
Citera
2016-10-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du begår misstaget att generalisera Lottas beteende till “kvinnors beteende”. Det är lika lite sant som om jag skulle säga att GM:s beteende representerade männens beteende som grupp.

Båda två representerar en liten minoritet av trasiga människor – som finns I alla samhällen.
Ingen av dem är “normal”. Ingen av dem agerar på ett “normalt sätt”.
Kaka har sökt maka – och funnit den.

Om Leif GW påstår att "Sveriges vackraste kvinnor hittar man i väntrummen till Kumla och Hall" så talar det endast om vilken sorts smak Leif GW själv har. Det är ingen objektiv beskrivning av verkligheten. Man ska också komma ihåg att Leif GW själv inte har mycket att komma med för att locka till sig en tjej.

Det är såklart sannolikt att jag begår misstag. Och jag har inte för avsikt att utnämna mig till sanningens ägare eller generalisera till alla kvinnor men alldelles för många 'vanliga' kvinnor har i sig i större eller mindre grad delar av dessa destruktiva drag som Lotta hade. Tjejer som får ett helvete med en alkoholist och går in i nästa relation men ännu en alkoholist. Andra går från en kvinnomisshandlare till nästa. Ännu andra från en våldsverkare/kriminell/mördare till nästa. Alldelles för många 'girl next door' har våldtäktsfantasier med handbojor etc. Och några skaffar barn med kriminella men det accepteras inte (av vissa) att man resonerar 'du får skylla dig själv' när dom lekt med elden och det går åt helvete.

Freud genomförde 45.000 psykoterapisessioner med 30.000 kvinnor och skrev i slutet på sitt liv att den enda fråga han inte hade svar till var: "vad vill kvinnan".

Den som inte ser den röda tråden i Lottas skuld i sms växlingen är för att hen är helt enkelt inte intresserad i att se den.

Angående Leif GW: alla vi vet vad en snygg kvinna är även om det inte är säkert att man kan få henne. Man behöver inte ha pengar till att köpa en Ferrari för att veta att det är en snygg bil.

Jag tror dessvärre att det handlar om MÅNGA MÅNGA fler än 'en minoritet trasiga människor'.

Du får ursäkta att jag tror mer på Leif GW:s ord än ditt. No offense. Verkligen.
Senast redigerad av leck.mich.am.arsch 2016-10-01 kl. 11:07.
Citera
2016-10-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Allt att GM är störd behöver vi inte diskutera.

Men Lotta och den andra där tjejen som blev strypt av bilbältet!!? vad är det för FEL på dessa kvinnor? Den bältes-strypta-kvinnan fortsätter att träffa han i smyg (hon ljög för sin familj att hon slutat träffa honom) fast han hotat henne till livet och misshandlat henne grovt vid flera tillfällen. "Han är ju så himla snäll och älskar att kramas" , alltså jag fattar inte, jag fattar inte, jag fattar inte!!???

Så om jag vill dejta den här tjejen är det bara knacka på hennes dörr och slå in näsbenet på henne för att sedan vända personligheten och kramas och be om förlåtelse.

Fyfan vilka jävla idioter det finns, både män och kvinnor. MEN MÅTTET ÄR FAN RÅGAT HÄR! Kan verkligen, verkligen VERKLIGEN inte känna sympati för dessa jävla idioter till kvinnor. Lotta var ju en jävla kokainist som älskade att festa... hur gammal var hon, 45????? och båda kvinnorna kände till allt om honom, han berättade allt + misshandlade och hotade dom i månader. ALLTSÅ FÖR I HELVETE

Det behövs nog annat också. Bl.a. måste du visa lite "generösitet". Dela med dig… Visa att du har de rätta kontakterna. Visa att du kan fixa fram grejer.. så att de kan känna sig "trygga" med dig.
Citera
2016-10-01, 11:16
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Det behövs nog annat också. Bl.a. måste du visa lite "generösitet". Dela med dig… Visa att du har de rätta kontakterna. Visa att du kan fixa fram grejer.. så att de kan känna sig "trygga" med dig.
Jag säger inte att du har fel i detta, men jag är i alla fall nyfiken på vad du har som styrker att Lotta missbrukat? Det enda jag kan läsa mig till (har inte läst hela FUP dock) är ett sms där Martin anklagar henne för att ha tagit kokain. Ur hennes skickade sms tyder ingenting på att hon knarkar. Hon ber inte om någonting, frågar inte om han kan fixa eller något i den stilen. Det är faktiskt fullt möjligt att hon gett sig i lag med honom utan att ha missbruksproblem. 41 år, barnlös, ensam, hjärnspöken - mycket som kan ställa till det...
Citera
2016-10-01, 11:24
Medlem
Vad jag har förstått från fup så har MGM blivit insläppt, med andra ord, inga rutor krossade av MGM
Det säger mig att Lotta inte varit alltför rädd för honom, då hon valde att släppa in honom och inte ringde 112 i det läget.
Citera
2016-10-01, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Jag säger inte att du har fel i detta, men jag är i alla fall nyfiken på vad du har som styrker att Lotta missbrukat? Det enda jag kan läsa mig till (har inte läst hela FUP dock) är ett sms där Martin anklagar henne för att ha tagit kokain. Ur hennes skickade sms tyder ingenting på att hon knarkar. Hon ber inte om någonting, frågar inte om han kan fixa eller något i den stilen. Det är faktiskt fullt möjligt att hon gett sig i lag med honom utan att ha missbruksproblem. 41 år, barnlös, ensam, hjärnspöken - mycket som kan ställa till det...

Var det inte en väninna som också talat om att Lotta hade använt kokain...? Vill jag minnas i fup
Citera
2016-10-01, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leck.mich.am.arsch
Det är såklart sannolikt att jag begår misstag. Och jag har inte för avsikt att utnämna mig till sanningens ägare eller generalisera till alla kvinnor men alldelles för många 'vanliga' kvinnor har i sig i större eller mindre grad delar av dessa destruktiva drag som Lotta hade. Tjejer som får ett helvete med en alkoholist och går in i nästa relation men ännu en alkoholist. Andra går från en kvinnomisshandlare till nästa. Ännu andra från en våldsverkare/kriminell/mördare till nästa. Alldelles för många 'girl next door' har våldtäktsfantasier med handbojor etc. Och några skaffar barn med kriminella men det accepteras inte (av vissa) att man resonerar 'du får skylla dig själv' när dom lekt med elden och det går åt helvete.

Freud genomförde 45.000 psykoterapisessioner med 30.000 kvinnor och skrev i slutet på sitt liv att den enda fråga han inte hade svar till var: "vad vill kvinnan".

Den som inte ser den röda tråden i Lottas skuld i sms växlingen är för att hen är helt enkelt inte intresserad i att se den.

Angående Leif GW: alla vi vet vad en snygg kvinna är även om det inte är säkert att man kan få henne. Man behöver inte ha pengar till att köpa en Ferrari för att veta att det är en snygg bil.

Jag tror dessvärre att det handlar om MÅNGA MÅNGA fler än 'en minoritet trasiga människor'.

Du får ursäkta att jag tror mer på Leif GW:s ord än ditt. No offense. Verkligen.

Men – återigen – begår du misstaget med generaliseringen...

Du jämför nu Lotta med andra trasor som lever ihop med alkisar. En normalfuntad tjej skulle sticka och gå långa omvägar för att slippa alkisar I framtiden.

En tjej som “känner sig hemma” med en alkis kommer oftast själv från liknande förhållanden. Det är därför hon inte springer. Hon är van vid alkisar..Anser inte att de luktar illa eller beter sig konstigt. Accepterar detta som “normalitet” medan andra NORMALA tjejer springer sin väg..

Att leva I en missbrukarfamilj är ju inte lika med “normalt” även om att det är det för VISSA kvinnor.

Jag skulle inte heller komma dragandes med Freud som “kvinnokännare”. Allt han kom fram till berodde på kvinnans sexualitet. Det tyder på en viss fixering.. ;-)

Lotta hade alla möjligheter att avsluta relationen. Hennes beroende var minst lika sjukt som hans. Ingen av dem kunde låta den andra vara..

För att inte tala om dessa svartsjukeanfall hit och dit.. gäsp.. Älskar dig. Finns ingen annan än dig. Trött på det här. Det är slut. Varför svarar du inte?.. osv..

Leif GW: de flesta normala människor skulle inte betrakta en Ferrari utan en motor som en snygg bil. Det kallas för en kaross...och Leif har själv erkänt att han är MYCKET generös med sina kvinnor (och barn). Så han står på sin plånbok när han raggar och lämnar barnen till kvinnornas omsorg när det är slut. Inte helt olikt det beteendet som kåkfarare har..
Senast redigerad av sno 2016-10-01 kl. 11:32.
Citera
2016-10-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Vad jag har förstått från fup så har MGM blivit insläppt, med andra ord, inga rutor krossade av MGM
Det säger mig att Lotta inte varit alltför rädd för honom, då hon valde att släppa in honom och inte ringde 112 i det läget.

Nej, hon tycks inte ha varit rädd för honom. Andra i hennes omgivning har varit det - men inte hon.

I hennes sista SMS till honom (2016-06-03 20:58:44) anklagar hon honom för att inte ringa.. Hade hon varit rädd hade hon varit överlycklig om han inte besvärade henne mer.

"Gör va du vill, fokusera på ditt nu.. Har inte sagt att du inte får.. Men så fort vi pratar så måste du jämt avbryta för att de ringer, å du ska ringa tillbaka snart säger du.. Men du gör aldrig det!

Så skriver INTE en människa som vill vara ifred och som är livrädd för sin "stalker"..
Citera
2016-10-01, 11:47
Medlem
brianmolkos avatar
Om ca 18 år är han ute igen och får en ny chans, men inte hon...
Citera
2016-10-01, 11:52
Medlem
Citat:
Nej, hon tycks inte ha varit rädd för honom. Andra i hennes omgivning har varit det - men inte hon.

I hennes sista SMS till honom (2016-06-03 20:58:44) anklagar hon honom för att inte ringa.. Hade hon varit rädd hade hon varit överlycklig om han inte besvärade henne mer.

"Gör va du vill, fokusera på ditt nu.. Har inte sagt att du inte får.. Men så fort vi pratar så måste du jämt avbryta för att de ringer, å du ska ringa tillbaka snart säger du.. Men du gör aldrig det!

Så skriver INTE en människa som vill vara ifred och som är livrädd för sin "stalker"..

Kan bara hålla med, lägg också till att hon avböjt överfallslarm den 26/5
Citera
2016-10-01, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
När man läser förhör med ambulanspersonalen säger dom att det fanns typ extremt mycket avföring i lägenheten. Samt att förhör med en granne så hör grannen säga att GM ber polisen hjälpa henne, hon har skitit ner sig. Är det vanligt när någon blir såhär pass allvarligt misshandlad eller

De säger -ambulansen i förhör- att personer släpper avföring då det är frågan om skallskador och ambulanspersonalen förstod i och med det då de var på plats att BO var mycket svårt skadad. Mängden blod med i förhållande till att de inte hittade något sticksår eller hål i hennes hud som var öppenbart ymnigt blödande.
Senast redigerad av NoF8 2016-10-01 kl. 11:57.
Citera
2016-10-01, 11:57
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Om ca 18 år är han ute igen och får en ny chans, men inte hon...
Haha, men Angelica får sin andra chans med sin älskade Martin!
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Kan bara hålla med, lägg också till att hon avböjt överfallslarm den 26/5
VA!? Var läser du det?

Så hon har vägrat medverka i utredningar, avböjt skyddat boende och överfallslarm - men folk hävdar fortfarande på blodigt allvar att samhället brustit i sitt ansvar här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in