Citat:
Ursprungligen postat av
leck.mich.am.arsch
Det är såklart sannolikt att jag begår misstag. Och jag har inte för avsikt att utnämna mig till sanningens ägare eller generalisera till alla kvinnor men alldelles för många 'vanliga' kvinnor har i sig i större eller mindre grad delar av dessa destruktiva drag som Lotta hade. Tjejer som får ett helvete med en alkoholist och går in i nästa relation men ännu en alkoholist. Andra går från en kvinnomisshandlare till nästa. Ännu andra från en våldsverkare/kriminell/mördare till nästa. Alldelles för många 'girl next door' har våldtäktsfantasier med handbojor etc. Och några skaffar barn med kriminella men det accepteras inte (av vissa) att man resonerar 'du får skylla dig själv' när dom lekt med elden och det går åt helvete.
Freud genomförde 45.000 psykoterapisessioner med 30.000 kvinnor och skrev i slutet på sitt liv att den enda fråga han inte hade svar till var: "vad vill kvinnan".
Den som inte ser den röda tråden i Lottas skuld i sms växlingen är för att hen är helt enkelt inte intresserad i att se den.
Angående Leif GW: alla vi vet vad en snygg kvinna är även om det inte är säkert att man kan få henne. Man behöver inte ha pengar till att köpa en Ferrari för att veta att det är en snygg bil.
Jag tror dessvärre att det handlar om MÅNGA MÅNGA fler än 'en minoritet trasiga människor'.
Du får ursäkta att jag tror mer på Leif GW:s ord än ditt. No offense. Verkligen.
Men – återigen – begår du misstaget med generaliseringen...
Du jämför nu Lotta med andra trasor som lever ihop med alkisar. En normalfuntad tjej skulle sticka och gå långa omvägar för att slippa alkisar I framtiden.
En tjej som “känner sig hemma” med en alkis kommer oftast själv från liknande förhållanden. Det är därför hon inte springer. Hon är van vid alkisar..Anser inte att de luktar illa eller beter sig konstigt. Accepterar detta som “normalitet” medan andra NORMALA tjejer springer sin väg..
Att leva I en missbrukarfamilj är ju inte lika med “normalt” även om att det är det för VISSA kvinnor.
Jag skulle inte heller komma dragandes med Freud som “kvinnokännare”. Allt han kom fram till berodde på kvinnans sexualitet. Det tyder på en viss fixering.. ;-)
Lotta hade alla möjligheter att avsluta relationen. Hennes beroende var minst lika sjukt som hans. Ingen av dem kunde låta den andra vara..
För att inte tala om dessa svartsjukeanfall hit och dit.. gäsp.. Älskar dig. Finns ingen annan än dig. Trött på det här. Det är slut. Varför svarar du inte?.. osv..
Leif GW: de flesta normala människor skulle inte betrakta en Ferrari utan en motor som en snygg bil. Det kallas för en kaross...och Leif har själv erkänt att han är MYCKET generös med sina kvinnor (och barn). Så han står på sin plånbok när han raggar och lämnar barnen till kvinnornas omsorg när det är slut. Inte helt olikt det beteendet som kåkfarare har..