2016-10-01, 09:27
Medlem
Hur kunde en tjej som hon falla för en sån som han? Det undrar många, även jag innan jag hade läst fup. Tycker inte det är lika konstigt längre. De två är inte så olika egentligen, förutom då hans sjuka aggressivitet. De har båda mindervärdeskomplex, båda är kroppsfixerade, båda söker bekräftelse och båda är extremt svartsjuka. Deras tjafsande på sms är helt galet från båda hållen.
Synen på henne har definitivt ändrats efter att ha läst fup.

Sen är det för jävligt att det kan sluta så här när det är en känd våldsverkare det handlar om. BO sökte hjälp, GM sökte hjälp. Det måste till en ändring nånstans. Register måste samköras och de som jobbar med detta måste bli mer uppmärksamma på allvaret! Man blir förbannad av att läsa hur slappt de tar på folks rop på hjälp. Ingen vill ta på sig skulden. Läste nånstans i fup ett tillägg (gjort efter hennes död) att BO fått erbjudande om att hunden fått nånstans att vara också angående att hon tackat nej till skyddat boende på grund av att hunden inte fick följa med. Rädda för att ha tagit för lätt på situationen och en efterhandskonstruktion känns det som. Och P*er som ringer polisen, som han blir behandlad, som om han förstorar upp det och att det nog inte är nån fara. Nä fy fan för myndigheter, polis och vård! Bli inte utsatt för något där du behöver deras hjälp säger jag bara!
Måtte de nån gång lära sig av sina misstag och se till att såna här människor aldrig kommer ut igen!
Citera
2016-10-01, 09:38
Medlem
Herostratoss avatar
Hade vi haft en three strikes and you're out för grövre brott så hade fanskapet inte gått lös.
Senast redigerad av Herostratos 2016-10-01 kl. 09:41.
Citera
2016-10-01, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag vill faktiskt minnas att det var just så som hennes syster (tror jag) har beskrivit det hela. Att BO ganska snart upptäckte knepiga sidor med GM men att han då vägrade släppa taget.

Jag vill också minnas att han just fått henne att inte gå vidare/inte vittna genom att hota att skada hennes anhöriga. Har inte följt hela tråden eller läst hela FUP, men detta är min minnesbild från när jag följde tråden mer i början.

Det är andra tider nu när FUP:en släppts. Minnesbilder från förr krackelerar så att säga genom att visa sig vara felaktiga.
Citera
2016-10-01, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hur kunde en tjej som hon falla för en sån som han? Det undrar många, även jag innan jag hade läst fup. Tycker inte det är lika konstigt längre. De två är inte så olika egentligen, förutom då hans sjuka aggressivitet. De har båda mindervärdeskomplex, båda är kroppsfixerade, båda söker bekräftelse och båda är extremt svartsjuka. Deras tjafsande på sms är helt galet från båda hållen.
Synen på henne har definitivt ändrats efter att ha läst fup.

Sen är det för jävligt att det kan sluta så här när det är en känd våldsverkare det handlar om. BO sökte hjälp, GM sökte hjälp. Det måste till en ändring nånstans. Register måste samköras och de som jobbar med detta måste bli mer uppmärksamma på allvaret! Man blir förbannad av att läsa hur slappt de tar på folks rop på hjälp. Ingen vill ta på sig skulden. Läste nånstans i fup ett tillägg (gjort efter hennes död) att BO fått erbjudande om att hunden fått nånstans att vara också angående att hon tackat nej till skyddat boende på grund av att hunden inte fick följa med. Rädda för att ha tagit för lätt på situationen och en efterhandskonstruktion känns det som. Och P*er som ringer polisen, som han blir behandlad, som om han förstorar upp det och att det nog inte är nån fara. Nä fy fan för myndigheter, polis och vård! Bli inte utsatt för något där du behöver deras hjälp säger jag bara!
Måtte de nån gång lära sig av sina misstag och se till att såna här människor aldrig kommer ut igen!

Hon använde hunden som en ursäkt för att tacka nej till skyddat boende när hon mycket väl visste att hon när som helst kunde ta hunden till sitt ex - vilket hon gjorde även annars när hon ville vara hundfri.

Observera att hon lämnade ifrån sig hunden när hon exempelvis var tillsammans med idioten. Hon försäkrar ju till GM att det enda hon har tillsammans med sitt ex är just hunden..

Det är oärligt att skylla på samhället när man vet vilket dubbelspel hon körde gentemot sina anhöriga och vänner. Låtsades som om det vore en "random stalkare" som hon inte hade något att göra med. Möjligtvis hade haft en snabbis i början av året - när hon i själva verket planerade "något seriöst" med idioten. Till och med ett BARN!
Citera
2016-10-01, 10:33
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jo, åklagaren ska visst fortsätta driva fallet. Gärningsmannen i det här fallet är en dömd mördare och det ska vara prioriterat, om man ger någon en chans efter att ha mördat ska minsta lilla varningsklocka från omgivningen rendera i kraftfulla åtgärder. Du måste skilja på sådana här fall, och särskilt gärningsmän, och andra. Samhället har svikit ännu en gång, den som påstår att brottsoffret har något som helst ansvar är en moralisk dyslexiker. Människor har rätt att vara defekta utan att utsättas för brott, en modern rättstat måste bygga på att vi ska värna även de svaga och de som gör misstag.
Naturligtvis har folk rätt att vara defekta utan att för den sakens skull vara fritt villebråd för våldsverkare. Men att ge sig i lag med ett ärkemiffo som Martin och hänga kvar i det, trots misshandel, hotelser och trakasserier är inte annat än idiotiskt. Och i den frågan gjorde hon ett eget val. Samhället erbjöd skyddat boende, åklagaren var villig att driva fallet. Det är väl inte så att åklagaren låtit Martin slippa undan nu när det finns en död kropp och ett erkännande att stå på? Hade Lotta hängt i och fullföljt sin anmälan, och tackat ja till det skyddade boendet, så hade hon kanske varit i livet idag och Martin bakom lås och bom. Det var de valen hon valde att inte göra, förstår du.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Problemet är att hon var livrädd och inte fick någon reaktion/hjälp direkt efter sin anmälan utan skickades hem för att vänta ...
Vad tycker du att hon - som fick rätt i konsekvensen - skulle ha gjort?
Hon blev erbjuden skyddat boende när det förvärrades. Vad skulle samhället ha gjort utöver det? Ska alla som känner sig hotade bli tvångsinternerade, eller vadå?
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det blir faktiskt ännu dummare när det sitter besserwisser och tror att de minsann vet hur de hade agerat och reagerat och det skall tas som seriöst ...
Haha, att Du av alla kallar någon för besserwisser är lite lustigt, särskilt när du själv är bergsäker på att samhället lämnat Lotta vind för våg även om hon fullföljt sin anmälan. Du kan själv läsa dig till de uppenbara skillnader i fallet du länkar till och fallet som diskuteras här. Det hade kanske kunnat sluta likadant i Lottas fall tyvärr, om hon fullföljt sin anmälan och tackat ja till skyddat boende, det vet varken du eller jag. Men det hade också kunnat sluta med att Martin lagfördes för sina brott och låstes in, och på kåken hoppade på någon vårdvistelse på slutet och på så vis hamnat i ett familjehem nere i Skåne där han börjat köra motorcross... och sedan kört ihjäl sig efter två veckor. Det vet som sagt varken du eller jag....
Citera
2016-10-01, 10:35
Bannlyst
I vilken bilaga kan man läsa Lottas sms som tyder på att hon verkade positivt inställd till Martin?

För er som inte kan öppna pdf på Android så kopiera minifillänken och ta bort filnamnet efter sista "slashen" (/) och ladda ner så fungerar det.
Citera
2016-10-01, 10:38
Medlem
SeanPenns avatar
När man läser förhör med ambulanspersonalen säger dom att det fanns typ extremt mycket avföring i lägenheten. Samt att förhör med en granne så hör grannen säga att GM ber polisen hjälpa henne, hon har skitit ner sig. Är det vanligt när någon blir såhär pass allvarligt misshandlad eller
Citera
2016-10-01, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leck.mich.am.arsch
Man kommer aldrig att förstå hur kvinnor agerar (jag säger medvetet inte tänker) så länge man utgår från att kvinns agerar och beter sig enligt våra egna påhittade riktlinjer, som 'avgör' vem som är en idiot och vem som inte är det. Kvinns agerar biologiskt, det är neandertalen i dom som agerar.

Varför får våldsmän i säkerhetsbunkern på Kumla och Hall dagligen brev och trosor av kåta kvinnor? Varöfr säger Leif GW att "Sveriges vackraste kvinnor hittar man i väntrummen till Kumla och Hall". Varför fick Charles "Tex" Watson fyra barn under sin fängelsetid och tonvis med trosor och brev skickade till sig? Eller Juha Valjakkalla, eller Jackie Arklöv? Varför får tusentals kriminella eller intagna på "death row" trosor och kärleksförklaringar varje dag? Detta vill feministerna tysta ned och censurera. Varför var "first wave" feministerna (dom på 60-talet) superoroade och superirriterade av att dom flesta av de hade våldtäktsfantasier som dom inte kunde bli av med?

Lotta ville ha barn med Mikael, han som misshandlat henne otaliga gånger och hotat att döda alternativt rullstolsskada henne och som hon visste hade andra kvinnor (alfahanne). Lotta och tiotusentals andra kvinnor premierar våldsmännens gener genom att villigt slänga upp slidan för dom och skaffa barn med de. "Han är ju så snäll, han tycker om djur, jag har sett hans mjuka sida". Dessa kvinns är ju extrema såklart, men 99.99% av alla kvinns tänker likadant i olika grad. Något att fundera på.

Så länge man inte börjar fundera i biologiska neandertal termer kommer man aldrig att förstå kvinns. Och inte förstå Lotta eller Angelika heller.

Du begår misstaget att generalisera Lottas beteende till “kvinnors beteende”. Det är lika lite sant som om jag skulle säga att GM:s beteende representerade männens beteende som grupp.

Båda två representerar en liten minoritet av trasiga människor – som finns I alla samhällen.

Ingen av dem är “normal”. Ingen av dem agerar på ett “normalt sätt”.

Kaka har sökt maka – och funnit den.

Om Leif GW påstår att "Sveriges vackraste kvinnor hittar man i väntrummen till Kumla och Hall" så talar det endast om vilken sorts smak Leif GW själv har. Det är ingen objektiv beskrivning av verkligheten. Man ska också komma ihåg att Leif GW själv inte har mycket att komma med för att locka till sig en tjej.

Det som Lotta och många andra kvinnor glömmer att berätta när de beskriver sin partner som “snäll” är just knarket.

En normal tjej skulle springa om hon fick veta att killen sysslade med anabola och knark. Men inte Lotta. För hon sysslar med det SJÄLV!

Lotta umgick I missbrukarkretsar redan innan GM. Så henne skrämmer det inte när GM presenterade henne för sina likasinnade kompisar.

Det som är totalt FEL av pressen, nära anhöriga och vissa skribenter här är att man försöker NORMALISERA detta genom att beskriva Lotta som en helt vanlig, medelålders ekonomiassistent. Nyckter och normal.

Det är DÅ läsaren inte förstår något.

Men det är väl meningen också...

Annars skulle detta endast bli en beskrivning av två missbrukare som hade en mycket destruktiv relation med varandra, många egna tillkortakommanden och som vägrade att ta emot samhällets hjälp när den erbjöds.
Citera
2016-10-01, 10:41
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du begår misstaget att generalisera Lottas beteende till “kvinnors beteende”. Det är lika lite sant som om jag skulle säga att GM:s beteende representerade männens beteende som grupp.

Båda två representerar en liten minoritet av trasiga människor – som finns I alla samhällen.

Ingen av dem är “normal”. Ingen av dem agerar på ett “normalt sätt”.

Kaka har sökt maka – och funnit den.

Om Leif GW påstår att "Sveriges vackraste kvinnor hittar man i väntrummen till Kumla och Hall" så talar det endast om vilken sorts smak Leif GW själv har. Det är ingen objektiv beskrivning av verkligheten. Man ska också komma ihåg att Leif GW själv inte har mycket att komma med för att locka till sig en tjej.

Det som Lotta och många andra kvinnor glömmer att berätta när de beskriver sin partner som “snäll” är just knarket.

En normal tjej skulle springa om hon fick veta att killen sysslade med anabola och knark. Men inte Lotta. För hon sysslar med det SJÄLV!

Lotta umgick I missbrukarkretsar redan innan GM. Så henne skrämmer det inte när GM presenterade henne för sina likasinnade kompisar.

Det som är totalt FEL av pressen, nära anhöriga och vissa skribenter här är att man försöker NORMALISERA detta genom att beskriva Lotta som en helt vanlig, medelålders ekonomiassistent. Nyckter och normal.

Det är DÅ läsaren inte förstår något.

Men det är väl meningen också...

Annars skulle detta endast bli en beskrivning av två missbrukare som hade en mycket destruktiv relation med varandra, många egna tillkortakommanden och som vägrade att ta emot samhällets hjälp när den erbjöds.
Kan du styrka att Lotta pundade, med annat än Martins sms? Det skulle förklara ett och annat...
Citera
2016-10-01, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
När man läser förhör med ambulanspersonalen säger dom att det fanns typ extremt mycket avföring i lägenheten. Samt att förhör med en granne så hör grannen säga att GM ber polisen hjälpa henne, hon har skitit ner sig. Är det vanligt när någon blir såhär pass allvarligt misshandlad eller

När man blir medvetslös så kissar man ofta på sig. Det är väl samma sak med avföring ifall det finns avföring i ändtarmen - kan jag tänka mig.
Citera
2016-10-01, 10:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
När man blir medvetslös så kissar man ofta på sig. Det är väl samma sak med avföring ifall det finns avföring i ändtarmen - kan jag tänka mig.
Jo, och sparkar och stamp i magtrakten kan skynda på peristaltiken.
Citera
2016-10-01, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Naturligtvis har folk rätt att vara defekta utan att för den sakens skull vara fritt villebråd för våldsverkare. Men att ge sig i lag med ett ärkemiffo som Martin och hänga kvar i det, trots misshandel, hotelser och trakasserier är inte annat än idiotiskt. Och i den frågan gjorde hon ett eget val. Samhället erbjöd skyddat boende, åklagaren var villig att driva fallet. Det är väl inte så att åklagaren låtit Martin slippa undan nu när det finns en död kropp och ett erkännande att stå på? Hade Lotta hängt i och fullföljt sin anmälan, och tackat ja till det skyddade boendet, så hade hon kanske varit i livet idag och Martin bakom lås och bom. Det var de valen hon valde att inte göra, förstår du.

Hon blev erbjuden skyddat boende när det förvärrades. Vad skulle samhället ha gjort utöver det? Ska alla som känner sig hotade bli tvångsinternerade, eller vadå?

Haha, att Du av alla kallar någon för besserwisser är lite lustigt, särskilt när du själv är bergsäker på att samhället lämnat Lotta vind för våg även om hon fullföljt sin anmälan. Du kan själv läsa dig till de uppenbara skillnader i fallet du länkar till och fallet som diskuteras här. Det hade kanske kunnat sluta likadant i Lottas fall tyvärr, om hon fullföljt sin anmälan och tackat ja till skyddat boende, det vet varken du eller jag. Men det hade också kunnat sluta med att Martin lagfördes för sina brott och låstes in, och på kåken hoppade på någon vårdvistelse på slutet och på så vis hamnat i ett familjehem nere i Skåne där han börjat köra motorcross... och sedan kört ihjäl sig efter två veckor. Det vet som sagt varken du eller jag....

Man ska också komma ihåg att GM inte har mördat alla sina f.d. flickvänner. Så det går visst att avsluta en relation med honom utan att bli dödad.

Men vill man bygga upp en framtid och skaffa barn med GM så kanske är man inte så villig att anmäla honom eller att gömma sig. Det är svårt att bli gravid "på avstånd" så att säga…

De som efterfrågar "samhällets tvångsåtgärder" tycks mena att man borde låsa in sådana här män för att skydda kvinnorna. De menar inte att man borde skydda kvinnorna från sig själva och sitt dåliga omdöme när det gäller sexpartners och därmed tvinga kvinnorna att INTE ha kontakt med vederbörande.

För som någon redan skrev även bakom muren är dessa män attraktiva för VISS sorts kvinnor..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in