2016-09-30, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men stämmer det verkligen? Är inte 42 jävligt tidigt att. börja med botox (annat än om man kör det i nacken, tinningar mot migrän), i alla fall i Sverige är det väl jävligt tidigt? Fast hon kanske solade väldigt mycket?

Jo, men om du tränar ner dig till extremt låga bmi-tal efter 40, så addar du nästan 10 år på ditt utseende.

Alla supersmala/Fitta kvinnor ser alltid mycket äldre ut i ansiktet. Detta var inte psykopaten Martin sen att hacka på.
Citera
2016-09-30, 21:26
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Lotta knäcktes av Martin både fysiskt och psykiskt och hennes självkänsla försvann. Hon blev också rädd vilket inte är konstigt eftersom han misshandlade henne. Hon åt inte och sov inte och mådde inget vidare. Dina påstående om att vi män pinpointar kvinnlig svaghet är nog en inget annat än att ni finner svagare individer bara för något annat klarar ni inte av. Fattar du?

Ja, våld kan ju vara ett sätt att kontrollera en person med precis som Martin.
Varför tar du allt som skrivs i tråden så personligt? Det finns ingen anledning att klumpa ihop MrLater och victortich i samma fack som Martin, bara för att de inte ser verkligheten på samma sätt som dig.
Citera
2016-09-30, 21:29
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Jo, men om du tränar ner dig till extremt låga bmi-tal efter 40, så addar du nästan 10 år på ditt utseende.

Alla supersmala/Fitta kvinnor ser alltid mycket äldre ut i ansiktet. Detta var inte psykopaten Martin sen att hacka på.

Är det inte så att typer som är psykopater hittar saker att hacka på oavsett vem det är?
Hon fick ju knappt duscha eller ge hunden vatten så var han hysterisk på hennes mobiltelefon.
Psykopater är väldigt bra på att ställa sig in och charma omgivningen tills dom presenterar sitt rätta jag.
Citera
2016-09-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Varför tar du allt som skrivs i tråden så personligt? Det finns ingen anledning att klumpa ihop MrLater och victortich i samma fack som Martin, bara för att de inte ser verkligheten på samma sätt som dig.

Mycket väl talat. Det finns ingen anledning att gå på personangrepp när vi diskuterar och debatterar detta. Vi har olika vinklar på detta och det är det som för tråden framåt och ger intressanta aspekter.
Citera
2016-09-30, 21:35
Medlem
TigerKids avatar
Men det var ett djävla tjatande på att allt är Lottas fel "hur kunde hon si, hur kunde hon så.. bla bla bla".

Hur fan kunde han slå ihjäl en människa, det är frågan.

- I varenda djävla kvinnomordstråd så tjatas det "varför stannar hon..?" "Hon får nästan skylla sig själv..."

FATTA att det är just när hon lämnar som dessa mord brukar inträffa! Föreställ dig att du blir misshandlad men den som slår dig hotar att döda dig om du lämnar. Tänk dig att du anmäler men misshandlaren hotar med att skada eller t o m döda din familj om du går vidare med anmälan och vittnar. Föreställ dig att du blir nästan ihjälslagen, hotad till livet och även dina familjemedlemmar hotas, men du märker att samhället/rättsväsendet kan inte skydda dig och dina kära.

Föreställ dig att du ganska tidigt upptäcker att mannen du dejtar är sjuk i huvudet och farlig, men när du försöker göra slut på relationen stalkar han dig och misshandlar dig.

Än en gång. DET ÄR JUST NÄR DE FÖRSÖKER GÖRA SLUT SOM DE OFTA BLIR MÖRDADE. Sen sitter folk sida upp och sida ner i tråden om mordet och klandrar brottsoffren för att de "stannade".
Senast redigerad av TigerKid 2016-09-30 kl. 21:39.
Citera
2016-09-30, 21:36
Medlem
Citat:
Är det inte så att typer som är psykopater hittar saker att hacka på oavsett vem det är?
Hon fick ju knappt duscha eller ge hunden vatten så var han hysterisk på hennes mobiltelefon.
Psykopater är väldigt bra på att ställa sig in och charma omgivningen tills dom presenterar sitt rätta jag.

Samtidigt skulle hans självskadebeteende som det skrivs något om vara lite konstigt för en fullt utblommad psykopat och även hans låga självkänsla. Att han har narcissistiska drag i någon form som troligen kan vara av hög grad tror jag är väldigt sannolikt. Jag förstår din tanke, men jag personligen tror att man missar målet ofta när man försöker hitta en "fix it" lösning och sätta en etikett direkt. Det är en jävla idiot på ren svenska och jag tror -min egen åsikt- att mekanismerna bakom dessa två typer av individer -som GM och BO- representerar är mycket mer komplicerade än att man bara kan ge en så kortfattad förklaring till detta. Vi kan kalla det "nyckeln" till mysteriet eller något sånt.
Citera
2016-09-30, 21:38
Bannlyst
Citat:

Du missbrukar begreppet psykopat. Alla riktigt tunga psykologer som träffat tiotusentals remitterade patienter, brukar kunna räkna antalet riktiga psykopater på ena handens fingrar efter en lång karriär.

Narcisism/egenkärlek, är ordet du letar efter. Hela vårt samhälle bygger tyvärr på det.

I detta case är det mer än uppenbart både hos GM och BO.

Edit: såg att ovannämnda skribent var inne på samma spår som mig. Hursomhaver är det så jävla tragiskt att vi reducerar varandra till att enbart vara kroppar som vi skall dominera. Usch!
Senast redigerad av victortich 2016-09-30 kl. 21:44.
Citera
2016-09-30, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Men det var ett djävla tjatande på att allt är Lottas fel hur kunde hon si, hur kunde hon så.. bla bla bla.

Hur fan kunde han slå ihjäl en människa, det är frågan.

- I varenda djävla kvinnomordstråd så tjatas det "varför stannar hon.." hon får skylla sig själv..

FATTA att det är just när hon lämnar som dessa mord brukar inträffa! Tänk att du blir misshandlad men den som slår dig hotar att döda dig om du lämnar. Tänk dig att du anmäler men misshandlar hotar med att skada eller t o m döda din familj om du går vidare med anmälan och vittnar. Föreställa dig att du blir nästan ihjälslagen, hotad till livet och även dina familjemedlemmar hotas, men du märker att samhället/rättsväsendet kan inte skydda dig och dina kära.

Föreställ dig att du ganska tidigt upptäcker att mannen du dejtar är sjuk i huvudet och farlig, men när du försöker göra slut på relationen stalkar han dig och misshandlar dig.

Än en gång. DET ÄR JUST NÄR DE FÖRSÖKER GÖRA SLUT SOM DE OFTA BLIR MÖRDADE. Sen sitter folk sida upp och sida ner i tråden om mordet och klandrar brottsoffren för att de "stannade".

Du har absolut rätt i många fall, så inte i detta. Det är inte det scenariot detta handlade om. Självfallet är det inte hennes fel att hon blev ihjälslagen. I detta fall blev hon ju sannolikt överfallen i sitt hem för att GM bara ville skada henne eller för att han hade hallucinationer. Oavsett vilket är det helt hans fel i det läget.

Hon har inte deklarerat att hon ville lämna honom. Självfallet är gärningen helt hans ansvar. Men scenariot var inte så som det ofta brukar vara, och som du beskrev.
Senast redigerad av NoF8 2016-09-30 kl. 21:42.
Citera
2016-09-30, 21:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Du missbrukar begreppet psykopat. Alla riktigt tunga psykologer som träffat tiotusentals remitterade patienter, brukar kunna räkna antalet riktiga psykopater på ena handens fingrar efter en lång karriär.

Narcisism/egenkärlek, är ordet du letar efter. Hela vårt samhälle bygger tyvärr på det.

I detta case är det mer än uppenbart både hos GM och BO.

Citat:
Han har diagnoser enligt psykpapprena i FU. Minst två varav den ena är psykopat, så i dag får dom fängelse även om dom är totalt sjuka i huvudet.

ADHD, astma ICD 10 ,F192 och F 602. Den sista är psykopat enligt honom själv.

Mmm, du får ta det med Martin han har satt sin egen diagnos i FU. Sorry, men där är han dock klockren i sin analys.
Senast redigerad av Moosky 2016-09-30 kl. 21:45.
Citera
2016-09-30, 21:43
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
En annan sak som jag inte kan få klarhet i är att det skrevs tidigt i tråden att Martin krossade en ruta till entrédörren och sedan släppte förmodligen Lotta in honom. För nyckel hade han ju inte!

Varför behövde då polisen slå in rutan på entrédörren för att komma in?
Fanns det 2 dörrar in i huset?

Det fanns 2 fönster........poliser, du vet!
Citera
2016-09-30, 21:45
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Du har absolut rätt i många fall, så inte i detta. Det är inte det scenariot detta handlade om. Självfallet är det inte hennes fel att hon blev ihjälslagen. I detta fall blev hon ju sannolikt överfallen i sitt hem för att GM bara ville skada henne eller för att han hade hallucinationer. Oavsett vilket är det helt hans fel i det läget.

Hon har inte deklarerat att hon ville lämna honom.
Jag vill faktiskt minnas att det var just så som hennes syster (tror jag) har beskrivit det hela. Att BO ganska snart upptäckte knepiga sidor med GM men att han då vägrade släppa taget.

Jag vill också minnas att han just fått henne att inte gå vidare/inte vittna genom att hota att skada hennes anhöriga. Har inte följt hela tråden eller läst hela FUP, men detta är min minnesbild från när jag följde tråden mer i början.
Citera
2016-09-30, 21:47
Medlem
Citat:
Mmm, du får ta det med Martin han har satt sin egen diagnos i FU. Sorry, men där är han dock klockren i sin analys.

Hans egen diagnos är inte vatten värd. Den lämnar han, på samma sätt som när han vill skrämma omgivningen, för att han har mindervärdeskomplex och mycket dålig självbild. Har inget med psykopati att göra. Hur ohyggligt dådet än verkar så är inte hans problematik den du påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in